AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:48 #1 Skrevet søndag kl. 14:48 Er det noen som har opplevd å bli skikkelig dårlige , altså sånn sengeliggende og dårlig i alle kroppens systemer, spesielt hjernen og puls og utmattelse- tidlig tidlig i perimeno med fortsatt normal syklus intakt? Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:49 #2 Skrevet søndag kl. 14:49 Tror ikke det er vanlig å bli sengeliggende av perimenopause! Føle seg elendig, ja. Sengeliggende, nei. Anonymkode: bfaf4...7cb 4 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:50 #3 Skrevet søndag kl. 14:50 Hvis du er sengeliggende og ikke vet hvorfor så må du ta kontakt med legen din. Anonymkode: bfaf4...7cb 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:50 #4 Skrevet søndag kl. 14:50 Jeg har hatt alvorlig utmattelse, men det hadde ingenting med perimenopause å gjøre. Anonymkode: 666e8...6f5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:58 #5 Skrevet søndag kl. 14:58 Jeg går gjennom en virkelig fæl overgangsalder. Det hender jeg må legge meg ned ja. Ikke hele dagen eller hver dag, men noen timer her og der, fordi jeg har smerter og føler meg skikkelig dårlig. Anonymkode: 00a0f...be6 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:14 #6 Skrevet søndag kl. 15:14 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg går gjennom en virkelig fæl overgangsalder. Det hender jeg må legge meg ned ja. Ikke hele dagen eller hver dag, men noen timer her og der, fordi jeg har smerter og føler meg skikkelig dårlig. Anonymkode: 00a0f...be6 Alt som skjer i overgangsalderen er ikke nødvendigvis relatert til overgangsalderen. Anonymkode: 666e8...6f5
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:19 #7 Skrevet søndag kl. 15:19 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Er det noen som har opplevd å bli skikkelig dårlige , altså sånn sengeliggende og dårlig i alle kroppens systemer, spesielt hjernen og puls og utmattelse- tidlig tidlig i perimeno med fortsatt normal syklus intakt? Anonymkode: fc2ae...cd8 Ja,mer eller mindre. Mye som ligger latent og som bryter ordentlig ut når overgangsalderen begynner. Anonymkode: b92bc...01a
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:24 #8 Skrevet søndag kl. 15:24 Det er ikke normalt, nei. Premenopause, som tross alt beskriver de mer diffuse plagene som kommer i forkant, består mer at rariteter. Ikke tydelige symptomer. Dårlig søvn, litt ekstra vekt rundt magen, tørr hud og slimhinner, varierende humør og sexøyst, hjernetåke, kløe i øra av alle ting 😂. Mye artig, men diffust nok til å kunne skyldes helt andre ting også, som allergi eller stress. Sengeliggende = ring legen. Anonymkode: 05a5d...cc2 3
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:18 #9 Skrevet søndag kl. 16:18 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det er ikke normalt, nei. Premenopause, som tross alt beskriver de mer diffuse plagene som kommer i forkant, består mer at rariteter. Ikke tydelige symptomer. Dårlig søvn, litt ekstra vekt rundt magen, tørr hud og slimhinner, varierende humør og sexøyst, hjernetåke, kløe i øra av alle ting 😂. Mye artig, men diffust nok til å kunne skyldes helt andre ting også, som allergi eller stress. Sengeliggende = ring legen. Anonymkode: 05a5d...cc2 Kan være mange grunner for at jeg er dårlig og har selvsagt legeoppfølging:) men jeg har begynt å tenke på om hormoner kan spille en rolle og hører jo folk si at man kan bli helt koko av hormonelle ubalanser. Så tenkte spørre om hvordan det har blitt opplevd. Men da kan man tydeligvis ikke bli så dårlig av det Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 16:19 #10 Skrevet søndag kl. 16:19 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Ja,mer eller mindre. Mye som ligger latent og som bryter ordentlig ut når overgangsalderen begynner. Anonymkode: b92bc...01a Hvordan da? Hvis det er noe «latent» så er det vel strengt tatt ikke pga hormonene ? Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet i går, 05:10 #11 Skrevet i går, 05:10 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Tror ikke det er vanlig å bli sengeliggende av perimenopause! Føle seg elendig, ja. Sengeliggende, nei. Anonymkode: bfaf4...7cb Hvordan elendig da og hvilke plager? Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet i går, 05:51 #12 Skrevet i går, 05:51 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Kan være mange grunner for at jeg er dårlig og har selvsagt legeoppfølging:) men jeg har begynt å tenke på om hormoner kan spille en rolle og hører jo folk si at man kan bli helt koko av hormonelle ubalanser. Så tenkte spørre om hvordan det har blitt opplevd. Men da kan man tydeligvis ikke bli så dårlig av det Anonymkode: fc2ae...cd8 Du kan bli preget av det, det er individuelt, men ikke sengeliggende. Så det kan godt gjøre det verre, men det er noe mer som ligger bak hvis du knapt klarer å stå på beina. Lykke til da, håper du finner årsaken til at du føler deg så dårlig. Anonymkode: 05a5d...cc2
AnonymBruker Skrevet i går, 06:00 #13 Skrevet i går, 06:00 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan bli preget av det, det er individuelt, men ikke sengeliggende. Så det kan godt gjøre det verre, men det er noe mer som ligger bak hvis du knapt klarer å stå på beina. Lykke til da, håper du finner årsaken til at du føler deg så dårlig. Anonymkode: 05a5d...cc2 Ja er det jeg tenker at det eventuelt kan gjøre andre ting verre. Vet du eventuelt hva som kan bli verre og hvordan man kan merke hva som er hormonelle symptomer? Hvordan er det vanlig å bli av perimenopause Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #14 Skrevet i går, 06:02 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja er det jeg tenker at det eventuelt kan gjøre andre ting verre. Vet du eventuelt hva som kan bli verre og hvordan man kan merke hva som er hormonelle symptomer? Hvordan er det vanlig å bli av perimenopause Anonymkode: fc2ae...cd8 Du kan like godt spørre om hvordan der er å være menneske. Ingen fasit. Anonymkode: 869d1...273 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:05 #15 Skrevet i går, 06:05 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kan like godt spørre om hvordan der er å være menneske. Ingen fasit. Anonymkode: 869d1...273 Hvis det ikke er fasit så kan det vel likegjerne være pga perimenopause jeg er så dårlig da Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet i går, 06:14 #16 Skrevet i går, 06:14 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvis det ikke er fasit så kan det vel likegjerne være pga perimenopause jeg er så dårlig da Anonymkode: fc2ae...cd8 Tvilsomt er det da hormonene enda er tilstede når mensen er regelmessig, men ja, man vet ikke, alle er forskjellige. Men spør om du kan få prøve østrogen, er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 869d1...273
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #17 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tvilsomt er det da hormonene enda er tilstede når mensen er regelmessig, men ja, man vet ikke, alle er forskjellige. Men spør om du kan få prøve østrogen, er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 869d1...273 Ja tenker også det er tvilsomt men leser jo så mye rart. Perimeno handler vel ikke bare om å ikke ha østrogen. Men om ubalanser og svingninger Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #18 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Tvilsomt er det da hormonene enda er tilstede når mensen er regelmessig, men ja, man vet ikke, alle er forskjellige. Men spør om du kan få prøve østrogen, er jo ikke verre enn det. Anonymkode: 869d1...273 Reagerte bare på kommentaren om at det ikke er noe fasit men samtidig bastant på at det ikke kan være det 🤣 Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #19 Skrevet 22 timer siden Jeg har hørt folk snakke om kognitiv svikt ifb med perimenopause, hvordan arter det seg for dere som opplever, og kan man få det tidlig perimenopause med intakt syklus? Anonymkode: fc2ae...cd8
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #20 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Reagerte bare på kommentaren om at det ikke er noe fasit men samtidig bastant på at det ikke kan være det 🤣 Anonymkode: fc2ae...cd8 Når ble ordet tvilsomt bastant? Tvilsomt= i tvil. Anonymkode: 869d1...273
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå