AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:57 #1 Skrevet søndag kl. 07:57 Er det vanlig å gi sine barn gave når de får master? Vår får det nå i vår. Og vi drar, vi foreldrene. Flytur og overnatting der oppe. Vi skal ut på middag etter seremonien. Er det vanlig med gave. Dette er etter 6 års studie. Og hva gir man i slike anledninger Anonymkode: 3aebd...9c6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 07:59 #2 Skrevet søndag kl. 07:59 Jeg fikk diamantsmykke da jeg tok master. Min datter skal få det samme Anonymkode: ce605...da8
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:18 #3 Skrevet søndag kl. 08:18 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg fikk diamantsmykke da jeg tok master. Min datter skal få det samme Anonymkode: ce605...da8 Hva ville du gitt en gutt? Anonymkode: 3aebd...9c6
alfathealfa Skrevet søndag kl. 08:24 #4 Skrevet søndag kl. 08:24 (endret) Skulle jeg gitt en gave ved master, ville det vært noe som kunne brukes og som var et minne om anledningen. For gutt ville det antakelig vært noe han kunne bruke når han har dresset seg opp. Slipsnål er mest anvendelig for mange, mansjettknapper kunne vært aktuelt. Tenker de to tingene ville vært mest opplagt for meg. Lommeur eller en ring om han ønsker det. Selv fikk jeg en diamantring som mor hadde. Synes det er meningsfullt å gi videre arvesmykker ved slike anledninger hvis man har det, evt å få tilpasset størrelsen hos gullsmed. Endret søndag kl. 08:26 av alfathealfa 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:25 #5 Skrevet søndag kl. 08:25 Jeg fikk ingenting av mine foreldre. Utdannelse ble sett på som mitt eget valg, ingenting å feire. Anonymkode: 92f88...207 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:27 #6 Skrevet søndag kl. 08:27 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hva ville du gitt en gutt? Anonymkode: 3aebd...9c6 En flott slipsnål Anonymkode: ce605...da8 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 08:37 #7 Skrevet søndag kl. 08:37 Slipsnål i gull👏 Gratulerer med masteren til sønnen din💐 Anonymkode: 5698b...83d 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 09:08 #8 Skrevet søndag kl. 09:08 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Slipsnål i gull👏 Gratulerer med masteren til sønnen din💐 Anonymkode: 5698b...83d Takk ❤️ Anonymkode: 3aebd...9c6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:10 #9 Skrevet søndag kl. 14:10 Det er ganske vanlig å gi en gave når barnet har tatt master. Jeg gikk på en av de studiestedene der det er ganske vanlig å skaffe seg en ring etter at man er ferdig. Jeg fikk ringen og en fin penn av foreldrene mine. De gav meg også et stålbestikk samtidig, men det var mer en "flytte for seg selv i ordentlig leilighet-gave" enn en eksamensgave. Anonymkode: 4a3f7...4d5 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:56 #10 Skrevet søndag kl. 14:56 Jeg fikk ingen gave. Søsknene mine fikk heller ikke gave. Anonymkode: 49642...503
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 14:59 #11 Skrevet søndag kl. 14:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk ingen gave. Søsknene mine fikk heller ikke gave. Anonymkode: 49642...503 Mannen min fikk heller ikke. Men vi er kommet fram til at vi gir til våre Anonymkode: 3aebd...9c6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:12 #12 Skrevet søndag kl. 15:12 Hvis du har brukt 6 år på å fullføre masteren så fortjener du ingen gave 😂😂😂 2 år på fulltid, 4 på deltid er det vanlige til sammenligning…. Anonymkode: 72dfe...fc7
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:16 #13 Skrevet søndag kl. 15:16 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvis du har brukt 6 år på å fullføre masteren så fortjener du ingen gave 😂😂😂 2 år på fulltid, 4 på deltid er det vanlige til sammenligning…. Anonymkode: 72dfe...fc7 5 år er normert tid for en integrert master. Samme blir det om man regner inn en treårig bachelor først. Å henge seg opp i at en person har studert i 6 år blir litt merkelig. For alt vi vet kan han ha tatt et spennende årsstudium i tillegg. Anonymkode: 4a3f7...4d5 1 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:17 #14 Skrevet søndag kl. 15:17 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvis du har brukt 6 år på å fullføre masteren så fortjener du ingen gave 😂😂😂 2 år på fulltid, 4 på deltid er det vanlige til sammenligning…. Anonymkode: 72dfe...fc7 Tenk deg om. Det er vanlig med flerårige studier som avsluttes med en master. Slik som mitt femårige profesjonsstudie. Anonymkode: aab54...639
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:20 #15 Skrevet søndag kl. 15:20 Jeg fikk dekket master-ring av mine foreldre, og fikk blomster og sjokolade, mener jeg å huske. Anonymkode: dee7a...d62 1
Snok1 Skrevet søndag kl. 15:23 #16 Skrevet søndag kl. 15:23 AnonymBruker skrev (6 timer siden): En flott slipsnål Anonymkode: ce605...da8 Det er vel ingen under 70 år som bruker slipsnål. 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:24 #17 Skrevet søndag kl. 15:24 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hvis du har brukt 6 år på å fullføre masteren så fortjener du ingen gave 😂😂😂 2 år på fulltid, 4 på deltid er det vanlige til sammenligning…. Anonymkode: 72dfe...fc7 Det finnes profesjonsstudium som er 6 år, som f.eks veterinær. Det er heller ikke helt uvanlig at enkelte tar lærerstudiet på 4 år først og 2 år med master etterpå for å bli lektor. Anonymkode: dee7a...d62
Pillarguri Skrevet søndag kl. 15:24 #18 Skrevet søndag kl. 15:24 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hva ville du gitt en gutt? Anonymkode: 3aebd...9c6 Våre gutter fikk en flott klokke av oss. Det fikk jenta vår også. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 15:25 #19 Skrevet søndag kl. 15:25 Snok1 skrev (1 minutt siden): Det er vel ingen under 70 år som bruker slipsnål. Mulig de gjør det de som tar master..... Anonymkode: 2b109...078 1
Snok1 Skrevet søndag kl. 15:26 #20 Skrevet søndag kl. 15:26 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hvis du har brukt 6 år på å fullføre masteren så fortjener du ingen gave 😂😂😂 2 år på fulltid, 4 på deltid er det vanlige til sammenligning…. Anonymkode: 72dfe...fc7 Her kan det være grunner som gjør at det er ENDA større grunn til å feire at masteren er gjennomført. Hvorfor er du så dømmende? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå