AnonymBruker Skrevet 8. juni #41 Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg har tatt full bukplastikk med sammensying av magemuskler i utlandet for 10 år siden. Var 66 kg før jeg gikk inn til operasjon. 172 cm høy. Er fortsatt meget fornøyd. God oppfølging av klinikken i etterkant. Grunnen til at jeg valgte utlandet var prisen. 21000kr betalte jeg da. Fly og hotell kom på rundt 5000kr. Fikk også være på klinikken noen dager etter operasjon, noe mine venninner operert ved Aleris i Norge ikke fikk. Hadde selvfølgelig gjort grundig research av klinikken før jeg dro, hadde lett dratt dit på nytt om det skulle være behov for det. Anonymkode: 1a2f5...bcc Hvilken klinikk i utlandet er dette og hvilken kirurg? Anonymkode: 09f0a...5bb 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni #42 Skrevet 10. juni Tok full bukplastikk med fettsuging på samme høye og vekt men er yngre. Tok også lårplastikk og brystreduksjon. 6 år etter full buk tok jeg korrigering med ny liten buk og la til ekstra fettsuging, 4,7 liter 360 grader rundt. Samme vekt. Alt på Volvat Stokkan. Resultatene har vært kjempefine alle gangene! Anonymkode: ca934...ed7
AnonymBruker Skrevet 12. juni #43 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 19.43): Tok full bukplastikk med fettsuging på samme høye og vekt men er yngre. Tok også lårplastikk og brystreduksjon. 6 år etter full buk tok jeg korrigering med ny liten buk og la til ekstra fettsuging, 4,7 liter 360 grader rundt. Samme vekt. Alt på Volvat Stokkan. Resultatene har vært kjempefine alle gangene! Anonymkode: ca934...ed7 Flere ganger? Fordi man går opp i vekt etterpå? Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 30. juni #44 Skrevet 30. juni AnonymBruker skrev (På 10.6.2026 den 19.43): Tok full bukplastikk med fettsuging på samme høye og vekt men er yngre. Tok også lårplastikk og brystreduksjon. 6 år etter full buk tok jeg korrigering med ny liten buk og la til ekstra fettsuging, 4,7 liter 360 grader rundt. Samme vekt. Alt på Volvat Stokkan. Resultatene har vært kjempefine alle gangene! Anonymkode: ca934...ed7 Korrigering - som i at hoftene ble fettsugd også? Blir ikke fettet fjernet første gang ved stor bukplastikk? Dren: Merkelig at sykehusene / de private sier «du behøver kanskje ikke dren med hjem» eller «Du kan nok ta av dren etter en dag». Døren er jo for et væske skal renne ut (og ikke inn i magen). Tas sten ut for tidlig så øker sjansen for betennelse og infeksjon i magen. Da er det bedre å ha på drenet en dag ekstra. Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 12. juli #45 Skrevet 12. juli Flere? Savner flere erfaringer til spørsmålene over. Hvorfor måtte noen ta mer bukplastikk og fettsuging etterhvert?! Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 12. juli #46 Skrevet 12. juli AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Flere? Savner flere erfaringer til spørsmålene over. Hvorfor måtte noen ta mer bukplastikk og fettsuging etterhvert?! Anonymkode: db81c...a40 Ikke spesifikt relatert til buk, men noen ganger må fettsuging gjøres flere ganger fordi man legger på seg. Absolutt alle fettcellene blir jo ikke fjernet, Anonymkode: 71fb9...37c
AnonymBruker Skrevet 13. juli #47 Skrevet 13. juli Så forstår det gjelder å ikke legge på seg etter en full bukplastikk (med sying av delte magemuskler). Hos meg sto det at kirurgen hadde fjernet litt over 0,5 kg fett (vet ikke om det var inkludert med fettsuging flanker hofter), men hørtes ikke så mye ut. Håper hun fjernet så mye fett som mulig! Er ikke så interessant med flere bukplastikk. Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 13. juli #48 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (På 12.6.2026 den 20.22): Flere ganger? Fordi man går opp i vekt etterpå? Anonymkode: db81c...a40 Fettsuging betyr ikke at fettet er fjernet for evig og alltid. Spiser man mer enn man forbrenner så kommer fettet igjen. Anonymkode: 2f62a...3bc
AnonymBruker Skrevet 13. juli #49 Skrevet 13. juli AnonymBruker skrev (1 time siden): Så forstår det gjelder å ikke legge på seg etter en full bukplastikk (med sying av delte magemuskler). Hos meg sto det at kirurgen hadde fjernet litt over 0,5 kg fett (vet ikke om det var inkludert med fettsuging flanker hofter), men hørtes ikke så mye ut. Håper hun fjernet så mye fett som mulig! Er ikke så interessant med flere bukplastikk. Anonymkode: db81c...a40 Nei, det håper du ikke. Du håper at det ble fjernet en trygg, forsvarlig mengde fettceller. Anonymkode: 71fb9...37c
AnonymBruker Skrevet 21. juli #50 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 15.37): Nei, det håper du ikke. Du håper at det ble fjernet en trygg, forsvarlig mengde fettceller. Anonymkode: 71fb9...37c Ja, det er klart. Samtidig ble det utvendig nekrose i arret ved T-snittet, så kjipt med skraping, klipping og bandasjepumpe på for aner ikke hvor lenge. Synes det 5 uker etter operasjonen ser ut som pløsete mage og hofter, spesielt nedre mage.. Vil kanskje gå ned noen kilo på lang sikt. I alle fall ikke legge på. Anonymkode: db81c...a40 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #51 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 12.6.2026 den 20.22): Flere ganger? Fordi man går opp i vekt etterpå? Anonymkode: db81c...a40 AnonymBruker skrev (På 12.7.2026 den 19.19): Flere? Savner flere erfaringer til spørsmålene over. Hvorfor måtte noen ta mer bukplastikk og fettsuging etterhvert?! Anonymkode: db81c...a40 Om du legger på deg eller ikke i ettertid kan jeg ikke svare på, og ingen må ta mer bukplastikk eller fettsuging om de ikke ønsker🫠 For min del gikk jeg ikke opp i vekt, men jeg fikk et barn til. Jeg gjorde det en gang til fordi jeg ville fettsuge mer, og jeg fikk en del av det som korrigering fordi det var fettsugd ujevnt enkelte plasser første gang. Fikk også korrigert bukplastikken med liten buk i samme slengen da arret hadde blitt dratt litt skjevt da det grodde sist slik at det var ujevnt. Jeg hadde i tillegg tatt keisersnitt som de fjernet arret etter. Anonymkode: ca934...ed7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #52 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 14.13): Så forstår det gjelder å ikke legge på seg etter en full bukplastikk (med sying av delte magemuskler). Hos meg sto det at kirurgen hadde fjernet litt over 0,5 kg fett (vet ikke om det var inkludert med fettsuging flanker hofter), men hørtes ikke så mye ut. Håper hun fjernet så mye fett som mulig! Er ikke så interessant med flere bukplastikk. Anonymkode: db81c...a40 0,5 kilo fett er så og si ingenting. Det utgjør ca 0,55 liter, og det man maksimalt kan fjerne i en operasjon er 5 liter (såfremt det ikke er andre medisinske indikasjoner såklart). Dvs at de mest sannsynlig bare regner med fettet i huden de har skjært av, evt fettsugd noe i overgangen ved arret. Anonymkode: ca934...ed7
AnonymBruker Skrevet 21. juli #53 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 6.41): Bukplastikk er vel å fjerne overflødig hud. Anonymkode: 2f62a...3bc Det er og å sy sammen delte magemuskler. Anonymkode: 63809...d24 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli #54 Skrevet 21. juli AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er og å sy sammen delte magemuskler. Anonymkode: 63809...d24 Trenger ikke å ta bukplastikk for å sy magemuskler, det det kun det som skal gjøres så går de i dag heller inn med kikkhulloperasjon. En bukplastikk er først og fremst for å fjerne overflødig hud, men er også en metode for å komme til for å sy magemusklene i samme operasjon og kombineres gjerne. Anonymkode: ca934...ed7
AnonymBruker Skrevet 25. juli #55 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 23.36): Trenger ikke å ta bukplastikk for å sy magemuskler, det det kun det som skal gjøres så går de i dag heller inn med kikkhulloperasjon. En bukplastikk er først og fremst for å fjerne overflødig hud, men er også en metode for å komme til for å sy magemusklene i samme operasjon og kombineres gjerne. Anonymkode: ca934...ed7 Ja, stemmer, fjerne overflødig hud og sy sammen delte magemuskler. Her var det ikke overflødig hud, men fett, så hvis en del av fettet fjernes så må huden "sys igjen på en strammere måte og navlen må flyttes. Litt av fettet på hoftene ble fettsugd. Heter dette full bukplastikk eller heter det noe annet? Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 25. juli #56 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 23.17): Om du legger på deg eller ikke i ettertid kan jeg ikke svare på, og ingen må ta mer bukplastikk eller fettsuging om de ikke ønsker🫠 For min del gikk jeg ikke opp i vekt, men jeg fikk et barn til. Jeg gjorde det en gang til fordi jeg ville fettsuge mer, og jeg fikk en del av det som korrigering fordi det var fettsugd ujevnt enkelte plasser første gang. Fikk også korrigert bukplastikken med liten buk i samme slengen da arret hadde blitt dratt litt skjevt da det grodde sist slik at det var ujevnt. Jeg hadde i tillegg tatt keisersnitt som de fjernet arret etter. Anonymkode: ca934...ed7 Ok, det kan bli endring dersom en får barn etter en bukplastikk eller fettsuging. Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 25. juli #57 Skrevet 25. juli AnonymBruker skrev (På 21.7.2026 den 23.20): 0,5 kilo fett er så og si ingenting. Det utgjør ca 0,55 liter, og det man maksimalt kan fjerne i en operasjon er 5 liter (såfremt det ikke er andre medisinske indikasjoner såklart). Dvs at de mest sannsynlig bare regner med fettet i huden de har skjært av, evt fettsugd noe i overgangen ved arret. Anonymkode: ca934...ed7 Det visste jeg ikke, hele 5 liter?! Jeg fikk visst en "Standard horisontal bukplastikk", og med 750 ml fettsuging fra flankene og hoftene og overflødig hud og fettvev på til sammen 490 gram. Jeg kan ikke forstå det for magen min var veldig stor og nedre buk hang nedover, det var virkelig grusomt å se på, forferdelig uestetisk. Her må det ha vært mer å gå på? Livvidden målt rett over navlen var på ca 99 cm før operasjonen. Høyde ca 167 eller 168 cm og vekt 67 kg (nå 66,3). Forsøker å svært sakte gå ned i vekt hovedsakelig via å spise regelmessig men at kaloriene per dag holdes mer kontroll på. Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 15. august #58 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (På 13.7.2026 den 14.22): Fettsuging betyr ikke at fettet er fjernet for evig og alltid. Spiser man mer enn man forbrenner så kommer fettet igjen. Anonymkode: 2f62a...3bc Ja, men da legger fettet seg andre steder enn magen? Anonymkode: db81c...a40
AnonymBruker Skrevet 15. august #59 Skrevet 15. august AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ja, men da legger fettet seg andre steder enn magen? Anonymkode: db81c...a40 Nei, det kan fint legge seg på magen. De gjenværende fettcellene blir større. Anonymkode: 71fb9...37c
AnonymBruker Skrevet 15. august #60 Skrevet 15. august Det pleier å gå bra hvis man følger det man må gjøre selv fra sykehusets råd for "etter operasjonen". Anonymkode: 4625b...3e8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå