Gå til innhold

Stor bukpastikk: Overgangsalder

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hold-inn / shapewear er bedre enn å bli skåret i. 

Anonymkode: ede76...545

Bedre for hva? Ikke trivselen i alle fall. For velværets skyld er det best å få sydd igjen magemusklene som delte seg. Så det er omrent ingen/få i Norge som gjør slike operasjoner og kirurgene får ikke mengdetening så de gjør en dårlig jobb? Høres merkelig ut. Resultatene blir stygge i Norge? 

Anonymkode: db81c...a40

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dyrt, dårlig og lite oppdatert, derfor velger veldig mange utlandet sånn at norske kirurger ikke får mengdetrening heller.

Anonymkode: 71fb9...37c

Følger de ikke med - de er lite oppdatert?! 

Har du konkret eksempel som viser hva de ikke er oppdaterte på? 

- Er det slik at de oppdaterte bruker ikke dren mens de som er gammeldagse bruker dren? 

- Er ganske dyrt i Norge da...også gjør de dårlig jobb..? 

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke tatt bukplastikk (ennå), men har hatt flere plastiske operasjoner. Alle i Norge. Er strålende fornøyd. Ingenting å utsette på norske kirurger. 

Anonymkode: 4a642...da8

• Liker 1
Skrevet

Jeg tok bukplastikk i 2006, det innebar å fjerne overflødig hud, bittelitt fettsuging ved snittet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vet ikke...trodde det også var å sy delte magemuskler etter keisersnitt. 

Det er ikke keisersnittet som er årsaken.

Anonymkode: efb30...b15

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er ikke keisersnittet som er årsaken.

Anonymkode: efb30...b15

Det er graviditeter, ifølge kirurg jeg var på konsultasjon hos. 
Jeg vurderte stor bukplastikk og det innebærer å sy på delte magemuskler, fjerne heng og overflødig hud og litt fettsuging. Jeg har to keisersnitt og er ikke overvektig. Koster ca 100 tusen. Har dessverre ikke råd. 

Anonymkode: be9f3...c8b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vet ikke...trodde det også var å sy delte magemuskler etter keisersnitt. 

Bukplastikk er fjerning av hud. Det kan gjøres samtidig som sammensying av magemuskler, men man kan også bare sy sammen magemusklene, og det er ikke bukplastikk. 

Bedre for hva? Ikke trivselen i alle fall. For velværets skyld er det best å få sydd igjen magemusklene som delte seg. Så det er omrent ingen/få i Norge som gjør slike operasjoner og kirurgene får ikke mengdetening så de gjør en dårlig jobb? Høres merkelig ut. Resultatene blir stygge i Norge? 

Det er flere i Norge som gjør dette, men du må oppfylle en del kriterier for å få det gjort. Og kirurgene gjør ikke en dårlig job.b

Følger de ikke med - de er lite oppdatert?! 

Har du konkret eksempel som viser hva de ikke er oppdaterte på? 

- Er det slik at de oppdaterte bruker ikke dren mens de som er gammeldagse bruker dren? 

- Er ganske dyrt i Norge da...også gjør de dårlig jobb..? 

Her må du nesen si om du mener kun sammensying av rectusdiastase eller bukplastikk. Kun sying krever sjelden dren, full bukplastikk kan kreve dren for å drenere bort sårveske og hindre serom. 

Anonymkode: 182b3...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 19.07):

Bukplastikk er fjerning av hud. Det kan gjøres samtidig som sammensying av magemuskler, men man kan også bare sy sammen magemusklene, og det er ikke bukplastikk. 

Det er flere i Norge som gjør dette, men du må oppfylle en del kriterier for å få det gjort. Og kirurgene gjør ikke en dårlig job.b

Her må du nesen si om du mener kun sammensying av rectusdiastase eller bukplastikk. Kun sying krever sjelden dren, full bukplastikk kan kreve dren for å drenere bort sårveske og hindre serom. 

Anonymkode: 182b3...3ca

Mener sying av delte magemuskler (etter graviditet, keisersnitt og overgangsalder), samt fettsuging av magen (overalt egentlig) og flanker på sidene. Full narkose. 

AnonymBruker
Skrevet

Han her sier en slipper dren, selv med full bukplastikk. Kanskje var dette hva en anonym mente med at "Norge er etter i utviklingen"? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 8.31):

Jeg sier det fordi det er sant. Hvilken erfaring har du selv? jeg har vært på flere konsultasjoner i både Norge og utlandet, og nivået er overhodet ikke sammenlignbart.

Jeg, søs og to venninner som har tatt bukplastikk i Norge og alle som en var veldig vellykket og superfint! Riktignok var alle rundt 10 kg mindre enn ts, men likevel.

Arret etter keisersnittet, derimot🙄Men det var også den utløsende faktoren for at jeg tok bukplastikk. 

Anonymkode: e26e4...a6c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg, søs og to venninner som har tatt bukplastikk i Norge og alle som en var veldig vellykket og superfint! Riktignok var alle rundt 10 kg mindre enn ts, men likevel.

Arret etter keisersnittet, derimot🙄Men det var også den utløsende faktoren for at jeg tok bukplastikk. 

Anonymkode: e26e4...a6c

Ja, huff, får ikke ned vekten på 67 kg. Pleide i yngre dager å ha vekten på 58-62 kg. Er ca 167-168 cm høy. Kan heller ikke bevege meg fysisk på samme måte som før så nå er det myr mer stillesitting og mer styrkeaktige treningsøvelser. Men den magen må bare bli bedre med kirurgi. Keisersnitt/graviditet og overgangsalder pluss mer stillesitting har ført til at kirurgi blir eneste utvei for min del. 

Gjør noe med en å føle seg som julenissen gående, med sin midje/mage som står ut. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Ja, huff, får ikke ned vekten på 67 kg. Pleide i yngre dager å ha vekten på 58-62 kg. Er ca 167-168 cm høy. Kan heller ikke bevege meg fysisk på samme måte som før så nå er det myr mer stillesitting og mer styrkeaktige treningsøvelser. Men den magen må bare bli bedre med kirurgi. Keisersnitt/graviditet og overgangsalder pluss mer stillesitting har ført til at kirurgi blir eneste utvei for min del. 

Gjør noe med en å føle seg som julenissen gående, med sin midje/mage som står ut. 

Hvis du veier 67 kg og er 167 cm høy gir jo det en bmi på 24, som er godt innenfor bmikravet som er 27. Om du oppfyller de andre kravene, som hudoverskudd/heng, vektstabil i minst 6 måneder, fysiske/medisinske plager o.l. vet jeg ikke, men bmi er ihvertfall innenfor. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kirurgen sa jeg måtte bestille et kompresjonsplagg - men er litt redd for at det blir for trangt. Håper størrelsene stemmer. Legen sa med en gang at hun så jeg hadde delte magemuskler. Overgangsalder hormonendringer har gjort sitt, uansett hvor sunt en spiser. Gleder meg - magen står rett ut, uten noe støtte. 

Det offentlige dekker ikke noe fordi det må være x antall cm mellom de delte magemusklene, med mer. Et stort ork å få det offentlig dekket, gjennom fastlege, så venting sykehus og så..

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ryggen og gangen blir rettere, og all luften i magen blir noe bedre. Bedre sent enn aldri!

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har gjort bukplastikk/ andre plastiske operasjoner og er fornøyd. Hvilken klinikk og lege  brukte dere? 

Anonymkode: 09f0a...5bb

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.5.2026 den 8.31):

Jeg sier det fordi det er sant. Hvilken erfaring har du selv? jeg har vært på flere konsultasjoner i både Norge og utlandet, og nivået er overhodet ikke sammenlignbart.

Snakk for deg selv. Det er mange dyktige kirurger i Norge. Jeg er operert av to av dem. Både bukplastikk og brystreduksjon. Stårlende fornøyd med resultatet. Om du har dårlige erfaringer personlig her i Norge og ikke bare konsultasjoner hadde vært interessant å vite….

Anonymkode: 7c803...a2b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Snakk for deg selv. Det er mange dyktige kirurger i Norge. Jeg er operert av to av dem. Både bukplastikk og brystreduksjon. Stårlende fornøyd med resultatet. Om du har dårlige erfaringer personlig her i Norge og ikke bare konsultasjoner hadde vært interessant å vite….

Anonymkode: 7c803...a2b

Hvilken lege og klinikk var du hos?

Anonymkode: 13f8e...fc9

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Dere som har gjort bukplastikk/ andre plastiske operasjoner og er fornøyd. Hvilken klinikk og lege  brukte dere? 

Anonymkode: 09f0a...5bb

Marius Solli-Nilsen, Cosmo Clinic

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2026 den 22.33):

Vanskelig å forstå hva du mener.

Men den høyden og vekten er ikke særlig utenfor normalområdet, så kan ikke være det store behovet for fettsuging. Vektnedgang burde være mulig å få til på egen hånd, men huden vil nok ikke trekke seg like godt tilbake lenger.

Anonymkode: 24d53...549

Fettsuging er jo nettopp for å fjerne fettansamlinger på noenlunde normalvektige mennesker. Vektnedgang vil ikke gi samme resultat, da man vil gå ned over hele kroppen, ikke bare problemområdet

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tatt full bukplastikk med sammensying av magemuskler i utlandet for 10 år siden. Var 66 kg før jeg gikk inn til operasjon. 172 cm høy.  Er fortsatt meget fornøyd. God oppfølging av klinikken i etterkant. Grunnen til at jeg valgte utlandet var prisen. 21000kr betalte jeg da. Fly og hotell kom på rundt 5000kr. Fikk også være på klinikken noen dager etter operasjon, noe mine venninner operert ved Aleris i Norge ikke fikk. 

Hadde selvfølgelig gjort grundig research av klinikken før jeg dro, hadde lett dratt dit på nytt om det skulle være behov for det. 

Anonymkode: 1a2f5...bcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...