fru Alving Skrevet 30. mai #41 Skrevet 30. mai La dette fare ts, sannsynligvis trenger denne personen pengene. 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #42 Skrevet 30. mai Jobber dere på vernet bedrift? Anonymkode: 47e92...b4f 7 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #43 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke hans egne flasker han tar nei. Han tar de som skal gå i fellespotten og skal brukes på alle ansatte senere Anonymkode: e4914...03f Men dine ledere kunne jo ha valgt å bruke bedriftens penger på «sosiale greier», ikke sant? Det ville vært det anstendige alternativet. Her må dere som ansatte heller fokusere på hvor smålig det er at bedriften ikke spanderer enn på at en ansatt tar en flaske her og der. Hvilken omsetning har dere? Hva er leders lønn? Hvor mye fortjeneste har eier og aksjonærer? De fortjener ikke mer penger enn dere ansatte, ts. All «fortjeneste» er penger tatt fra ansatte eller kunder, verken mer eller mindre. Ikke hakk på de på bunnen - samle dere og hakk oppover. Anonymkode: f5e35...d61 2 2
Blåttvann Skrevet 30. mai #44 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er ikke hans egne flasker han tar nei. Han tar de som skal gå i fellespotten og skal brukes på alle ansatte senere Anonymkode: e4914...03f Da er det ikke OK, men snakk med kollegaen din om det og ikke sjefen. 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. mai #45 Skrevet 30. mai Dersom flaskene er kjøpt av arbeidsgiver, og dere har gode lønninger, ville jeg sagt noe til kollegaen (ikke til sjefen). Dersom dere jobber i lavtlønnsyrke hadde jeg sett en annen vei. Anonymkode: fdeb3...656 1
AnonymBruker Skrevet 30. mai #46 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om arbeidsgiver krever min tomflaske som jeg har kjøpt for egne penger så er det arbeidsgiver som stjeler. Anonymkode: 7f2e8...5f8 Han har ikke kjøpt disse flaskene Anonymkode: e4914...03f
AnonymBruker Skrevet 30. mai #47 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er ikke våres egne flasker. Folk kjøper og setter de igjen Anonymkode: e4914...03f Da er de heller ikke bedriftens Anonymkode: 93440...d47 4 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai #48 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er ikke våres egne flasker. Folk kjøper og setter de igjen Anonymkode: e4914...03f Er vel heller ikke bedriftens flasker da. Den som rydder dem, er kanskje rett eier da. Anonymkode: 10f3e...a4d 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai #49 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (5 timer siden): Han har ikke kjøpt disse flaskene Anonymkode: e4914...03f Har arbeidsgiver kjøpt dem? Hva er det du føler du har å tjene på å angi noen? Anonymkode: b435f...f52 2
Perine Skrevet 30. mai #51 Skrevet 30. mai AnonymBruker skrev (20 timer siden): På jobben er det en del panteflasker som blir satt igjen. Øverste leder bestemte at de skal samles inn og de pengene skal gå til bedriften. Før hadde vi lov å ta med oss hjem, men så bestemte nye øverste leder at det fikk vi ikke lengere. Men 2 ganger har jeg sett en kollega putte flasker i sekken sin. Jeg har ikke sagt noe til sjefen. Bør jeg gjøre det? Han som tok flaskene så at jeg så han gjorde det Anonymkode: e4914...03f Det hadde ikke jeg brydd meg med. Der som jeg jobbet, var det bare våre egne medbrakte flasker som ble stående igjen. Ingen hadde ansvaret, og ingen gadd å bry seg om at de fløt rundt. Noen av oss begynte å samle dem oppi søppelsekker og pantet dem når det hadde hopet seg opp litt. For panten kjøpte vi med oss ett eller annet og satte fra oss i pauseområdet. Det kunne være noe godteri, frukt eller annet. Dette var bare noe vi tok oss til rette og gjorde helt impulsivt, om vi likevel hadde tenkt å dra innom en matbutikk etter jobb. Dette var kontorområde uten publikum, og noenlunde begrenset antall ansatte som ferdes. Det var ingen som klaget, men flere som smilte og nappet med seg en kjærlighet på pinne på veien til kontorplassen sin. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni #52 Skrevet 1. juni Ved mindre jobben sponser brusen kan du fint ta med panten hjem. De kan ikke kreve at du betaler en brus+pant og må legge igjen panten på arbeidsplassen fordi du drakk den der. Er ikke alle som har råd til å sponse jobben med pant, tenk litt på økonomien for tiden. Å sladre til sjefen blir for dumt. Anonymkode: 37db3...5cd 1
Crazydoglady Skrevet 1. juni #53 Skrevet 1. juni Om vedkommende stjeler (altså tar med seg flasker som ikke er kjøpt av han) så tenker jeg det er en risiko han tar. Alle andre har anledning til å gjøre det samme med samme risiko for jobben sin, sånn bare for å ta vekk evt urettferdig argumenter. Utover det så hadde jeg tenkt ikke mitt problem og ikke min sak. Og om mennesker med viten å vilje stjeler tomflasker fra jobb å i verste fall risikerer jobben sin for så lite så tenker jeg de trenger de flaskene mer enn jobben gjør og man gjør best i å bare holde seg unna å passe egne saker. Blir det oppdaget så blir det det, viss ikke nei vell, tror ikke det er noen som taper noe nevneverdig på det. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #54 Skrevet 1. juni Crazydoglady skrev (43 minutter siden): Om vedkommende stjeler (altså tar med seg flasker som ikke er kjøpt av han) så tenker jeg det er en risiko han tar. Alle andre har anledning til å gjøre det samme med samme risiko for jobben sin, sånn bare for å ta vekk evt urettferdig argumenter. Utover det så hadde jeg tenkt ikke mitt problem og ikke min sak. Og om mennesker med viten å vilje stjeler tomflasker fra jobb å i verste fall risikerer jobben sin for så lite så tenker jeg de trenger de flaskene mer enn jobben gjør og man gjør best i å bare holde seg unna å passe egne saker. Blir det oppdaget så blir det det, viss ikke nei vell, tror ikke det er noen som taper noe nevneverdig på det. Ingen risikerer jobben sin her. Det er et ikke- problem. TS risikerer derimot jobben sin hvis han hele tiden driver på med å "angi" kollegaer for bagateller. Anonymkode: 93440...d47 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni #55 Skrevet 1. juni AnonymBruker skrev (På 30.5.2026 den 13.48): Jobber dere på vernet bedrift? Anonymkode: 47e92...b4f Anonymkode: fdfb5...48e 1
NiceOrNothing Skrevet 2. juni #56 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (18 timer siden): Ingen risikerer jobben sin her. Det er et ikke- problem. TS risikerer derimot jobben sin hvis han hele tiden driver på med å "angi" kollegaer for bagateller. Anonymkode: 93440...d47 Risikerer vertfall trivselen på jobben sin , hvis man prøver å innynde seg med sjefen ved å snitche på kolleger for småting .
AnonymBruker Skrevet 2. juni #57 Skrevet 2. juni Som leder ville jeg vært glad hvis en ansatt fjernet avfall. Jeg pantet to store poser flasker i går. Ville ikke blitt rare festen av de pengene. Litt sjokolade til alle i beste fall Anonymkode: 6f004...887
AnonymBruker Skrevet 3. juni #58 Skrevet 3. juni Ts: det går helt fint at du reagerer, noen er bare sånn, henger seg opp i småting for å kompensere for et gørr kjedelig liv eller kanskje en gørr kjedelig jobb. Men det du nå tenker om vedkommende, hold det for deg selv. Det er lov å tenke sitt om andre, men trenger ikke å lage drama. Kan jo være hans egne flasker han panter, angrer på å lagt det i lag med fellesen og tenker at mine andre smålige kollegaer (som ts) ikke skal få nyte godt av mine penger. Hvis ts ønsker å melde fra om det forferdelige underslaget, bør ts ha bevisene i orden og forberede seg på «god» stemning på jobb heretter. Lykke til Anonymkode: d05d4...67a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå