Rotemor Skrevet 6 timer siden #21 Skrevet 6 timer siden Jeez. Spør deg selv om hva slags menneske du vil være…. For smålig, usolidarisk sladrehank er muligens ikke svaret? 5
BeepBoop Skrevet 6 timer siden #22 Skrevet 6 timer siden (endret) Her hadde jeg ikke sagt noen ting. Det skal stå veldig dårlig til før folk går til det skrittet å "stjele" tomflasker. Vi snakker ikke om sekker med flasker heller, men kun et antall han kan skjule i sekken. Jeg ville antatt han slet veldig økonomisk og unnet ham de få kronene. Å melde til sjefen kommer det ikke noe godt utav, hva ønsker du å oppnå med det? Spør heller din kollega om han trenger hjelp, vær et medmenneske. Endret 6 timer siden av BeepBoop 9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #23 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har tydeligvis et helt annet forhold til pant på jobben. Vi har en egen beholder for tomme flasker hvor man kan kaste flasker om man vil. Når denne er full blir den tømt og pengene går til felleskassa som er med på å betale alt fra påskelunsj til sosiale arrangementer med jobben. Hadde noen stått på hodet og tatt tomflasker ut av den beholderen til eget privat bruk hadde jeg tenkt at det var svært smålig... Drikker man derimot en flaske brus og putter tomflasken i sekken sin så hadde jeg ikke brydd meg. Anonymkode: 4300d...980 Er ikke hans egne flasker han tar nei. Han tar de som skal gå i fellespotten og skal brukes på alle ansatte senere Anonymkode: e4914...03f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #24 Skrevet 6 timer siden BeepBoop skrev (2 minutter siden): Her hadde jeg ikke sagt noen ting. Det skal stå veldig dårlig til før folk går til det skrittet å "stjele" tomflasker. Vi snakker ikke om sekker med flasker heller, men kun et antall han kan skjule i sekken. Jeg ville antatt han slet veldig økonomisk og unnet ham de få kronene. Å melde til sjefen kommer det ikke noe godt utav, hva ønsker du å oppnå med det? Spør heller din kollega om han trenger hjelp, vær et medmenneske. Har ikke inntrykk over at han sliter økonomisk. Reiser ofte på ferier og bruker mye penger på seg selv ellers også Anonymkode: e4914...03f
godfisk Skrevet 6 timer siden #25 Skrevet 6 timer siden Hvis jeg kjøper noe med pant, tar jeg panten selv. Hvis det står igjen pant etter møter/arrangementer, synes jeg renholderne skal få den. De er de dårligst lønnede hos oss, men helt essensielle fordi vi måtte ha lukket hele arbeidsplassen om ingen gjorde rent, så jeg unner dem mer enn de får via lønn pluss pant. Hvorfor mener dine overordnede at bedriften skal ha panten? 2 1
atropos Skrevet 6 timer siden #26 Skrevet 6 timer siden Hvis det plager deg ville jeg sagt ifra til den det gjelder. «Du vet at de flaskene skal gå til personalfest/hygge/whatever»? Ville ikke sladra til sjefen. Det er bare noen flasker. 3
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #27 Skrevet 6 timer siden Dette ville jeg lukka øynene for. Det er ikke verdt å ta opp, ikke med noen, egentlig. Siden det er felles pant så er det litt rart gjort, greit. Kollegaen din er litt merkelig. Det er det mange som er. Men ikke verdt å lage noen sak utav for så lite. Anonymkode: d3432...a1a 1
BeepBoop Skrevet 6 timer siden #28 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har ikke inntrykk over at han sliter økonomisk. Reiser ofte på ferier og bruker mye penger på seg selv ellers også Anonymkode: e4914...03f Da hadde jeg prøvd å snakke med vedkommede fremfor å gå rett til sjefen. Eller bare ignorert det. Er enig i at det er merkelig hvis han ikke trenger pengene, men det kan jo være ting vi ikke vet. 3 1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #29 Skrevet 5 timer siden atropos skrev (1 time siden): Hvis det plager deg ville jeg sagt ifra til den det gjelder. «Du vet at de flaskene skal gå til personalfest/hygge/whatever»? Ville ikke sladra til sjefen. Det er bare noen flasker. Vet jo ikke hvor ofte han gjør det. Kanskje han tar med hver dag Anonymkode: e4914...03f
Daria Skrevet 5 timer siden #30 Skrevet 5 timer siden Henter han tomflasker som alt er satt på innsamlingssted eller rydder han flasker som er hensatt rundt i lokalene? Uansett er det ikke noe jeg hadde engasjert meg i, med mindre jeg hadde et mål om å bli kåret til årets småligste arbeidstaker og bidra til et dårligere arbeidsmiljø. Dessuten lurer jag litt på hvilke andre ting som detaljstyres på en arbeidsplass som har uttalte regler om flaskepant... 7
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #31 Skrevet 4 timer siden Jeg hadde en jobb der de nektet å bli med på å forhandle lønnen min, hvor jeg aldri gikk opp i lønn og jeg ble lurt ved ansettelse fordi de lovte meg at jeg skulle få forhandle. Det var en slik stasjon på jobb hvor pant ble samlet inn fra folk som hadde kjøpt drikke selv, altså ikke noe jobben hadde finansiert. Kanskje noen brusflasker her og der som hadde blitt kjøpt inn til fellesen, men stort sett pant fra ansatte selv. Ved et par anledninger tok jeg med meg pant og pantet det til pantelotteriet, i håp om at det skulle gi meg den lønna jeg ikke fikk fra arbeidsgiver. Det var en sånn mentalitet på denne kommunale arbeidsplassen at alt som ble levert inn til det kontoret, skulle komme innbyggerne til gode. Ikke engang kjøkkenutstyr som ingen ville ha, kunne en ansatt ta med seg, det skulle komme svakerestilte innbyggere til gode. Problemet var bare at det var null og niks ordning for at disse innbyggerne skulle få dette så det fungerte ikke i praksis. Og fordi noen høyere opp hadde sagt dette så var det enkelte politisk blodrøde ansatte som tviholdt på at slik skulle det være, selv om absolutt ingen hadde reagert om en ansatt tok med seg en skjærefjøl eller sliten barnebody fra 90-tallet som ingen andre ville ha. Kun når vi skulle flytte til nye kontorer og ting skulle kastes, kunne man kanskje være heldig og få med seg noe, men fortsatt ble det altså tviholdt noe inni satan på dette. Snakk om å gjøre ting vanskelig. Så nei, TS, du skal ikke melde dette videre. Anonymkode: 9452c...257
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #32 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt med panteflasker hjem som jeg selv har kjøpt meg. Med mindre jobben betaler drikken som er på panten, så er ikke det å stjele. Anonymkode: 93440...d47 Jepp. Det mangler vesentlig informasjon i HI her om hvor disse panteflaskene kommer fra. Sjefen kan naturligvis ikke bestemme hva folk skal gjøre med sin egen pant. Anonymkode: e18f4...7b1 2
atropos Skrevet 3 timer siden #33 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Vet jo ikke hvor ofte han gjør det. Kanskje han tar med hver dag Anonymkode: e4914...03f Det vil uansett ikke gå som underslag av betydelige midler. 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #34 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er ikke hans egne flasker han tar nei. Han tar de som skal gå i fellespotten og skal brukes på alle ansatte senere Anonymkode: e4914...03f Så de skal ikke gå til bedriften, men fellesen? vi hadde det sånn , brukte på julebord. Så begynte en ny som tok med seg panten , eller stjal om du vil. Kjipt. Anonymkode: 1482a...42c 1
Blåttvann Skrevet 3 timer siden #35 Skrevet 3 timer siden De mest gnitne menneskene jeg vet om har også ræva full av penger, spesielt han ene på jobb som tar med seg skalkene på brødene hjem etter endt arbeidsdag for å spise til frokost dagen etter, derfor tenker jeg ikke umiddelbart at han har dårlig råd. Men da jeg selv levde under fattigdomsgrensen betydde hver krone mye. Du vet ikke noe om økonomien til vedkommende regner jeg med, for hadde du visst at han sto i matkø hver uke for å få muligheten til å mette barna sine så håper jeg ikke du hadde opprettet denne tråden. Nå betyr også pant mye for meg fordi jeg trykker på RødeKors-knappen og hver flaske er potensielt en million, så hadde ikke latt egen pant stå igjen. Kanskje han bare tok egen pant? 1
Apis Skrevet 3 timer siden #36 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er ikke hans egne flasker han tar nei. Han tar de som skal gå i fellespotten og skal brukes på alle ansatte senere Anonymkode: e4914...03f Det forandrer grunnlaget for problemstillingen, vis flaskepanten skal gå til velferdskassa og ikke bedriften, ville jeg fortsatt ikke konfrontert enkeltpersoner men tatt det opp som sak på et personalmøte, og kanskje foreslått en tillitsvalgt som skal holde styr på velferdskassa
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #37 Skrevet 3 timer siden Ja, dette må du si fra om. Dette er uakseptabel oppførsel. Kan du sette opp et kamera, for å dokumentere overgrepene? Anonymkode: b435f...f52
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette må du si fra om. Dette er uakseptabel oppførsel. Kan du sette opp et kamera, for å dokumentere overgrepene? Anonymkode: b435f...f52 Nei, slik overvåkning er ikke tillatt verken for arbeidsgiver eller ansatte å sette opp. Anonymkode: f8666...40f
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Skrevet 2 timer siden Om arbeidsgiver krever min tomflaske som jeg har kjøpt for egne penger så er det arbeidsgiver som stjeler. Anonymkode: 7f2e8...5f8 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #40 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): På jobben er det en del panteflasker som blir satt igjen. Øverste leder bestemte at de skal samles inn og de pengene skal gå til bedriften. Før hadde vi lov å ta med oss hjem, men så bestemte nye øverste leder at det fikk vi ikke lengere. Men 2 ganger har jeg sett en kollega putte flasker i sekken sin. Jeg har ikke sagt noe til sjefen. Bør jeg gjøre det? Han som tok flaskene så at jeg så han gjorde det Anonymkode: e4914...03f Å skulle sladre på en kollega for å ta med seg en flaske eller 2 hjem blir for dumt det får meg til å lure på hvordan du er 🤔skjerp deg å begynn å tenk over hvordan du er mot andre. han kan ha dårlig råd for alt du vet. Leder har heller ikke lov å si at folk ikke får ta med panten sin hjem. Så den regelen hører ikke hjemme noen sted uansett om flaskene var hans eller ikke. Anonymkode: 2e05d...cde
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå