Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På jobben er det en del panteflasker som blir satt igjen. Øverste leder bestemte at de skal samles inn og de pengene skal gå til bedriften. Før hadde vi lov å ta med oss hjem, men så bestemte nye øverste leder at det fikk vi ikke lengere. 

Men 2 ganger har jeg sett en kollega putte flasker i sekken sin. Jeg har ikke sagt noe til sjefen. Bør jeg gjøre det? Han som tok flaskene så at jeg så han gjorde det 

Anonymkode: e4914...03f

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

På jobben er det en del panteflasker som blir satt igjen. Øverste leder bestemte at de skal samles inn og de pengene skal gå til bedriften. Før hadde vi lov å ta med oss hjem, men så bestemte nye øverste leder at det fikk vi ikke lengere. 

Men 2 ganger har jeg sett en kollega putte flasker i sekken sin. Jeg har ikke sagt noe til sjefen. Bør jeg gjøre det? Han som tok flaskene så at jeg så han gjorde det 

Nei . Bare nei . 

• Liker 24
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg har hatt med panteflasker hjem som jeg selv har kjøpt meg. Med mindre jobben betaler drikken som er på panten, så er ikke det å stjele.

Anonymkode: 93440...d47

• Liker 26
  • Nyttig 14
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har hatt med panteflasker hjem som jeg selv har kjøpt meg. Med mindre jobben betaler drikken som er på panten, så er ikke det å stjele.

Anonymkode: 93440...d47

Mulig det er snakk om flasker som kunder e.l. setter igjen, altså flasker verken arbeidsgiver eller de som jobber der kjøper?

TS, vi trenger litt klargjøring her.

Anonymkode: f8666...40f

• Liker 2
Skrevet

Hvis han har kjøpt selv så har vel ikke leder lov til å nekte han å ta det med seg hjem. Da er det ikke stjeling. Men uansett ikke bland deg oppi dette fordi det kommer ikke noe godt ut av det. Og du vet ikke hvorfor han gjør det. Kanskje han trenger de ekstra pengene? 

• Liker 9
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Skjerp deg.

Anonymkode: 671d9...e21

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er dette flasker han har kjøpt selv? Det høres slik ut hvis det er såpass få at han har plass til det i en ryggsekk. La han beholde sin egen pant. Dette er ikke «stjeling».

Anonymkode: d26dd...3b9

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Er du stuepike? Jeg var det og levde på pant på slutten av hver måned. For en smålig bedrift som skal ha panten selv. Og så smålig du er som vurderer å sladre.. 

Anonymkode: 07456...94a

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om kollegaen din er skikkelig beit for penger akkurat nå? Nei dette ville jeg ikke laga noen sak av. 

Anonymkode: ac020...2be

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kollegaen din har kjøpt flaskene selv så er det faktisk bedriften som stjeler. Men uansett ikke vær dust å sladre om noe slikt. Finnes grenser for hvor rævsleiker en skal være. 

Anonymkode: 49886...714

• Liker 10
  • Nyttig 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du stuepike? Jeg var det og levde på pant på slutten av hver måned. For en smålig bedrift som skal ha panten selv. Og så smålig du er som vurderer å sladre.. 

Anonymkode: 07456...94a

Enig . Ekstremt smålig . Jobber sammen med en alenemor å hjelper henne med å samle flasker å pante . Unner henne panten . 

• Liker 7
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene. ..dette er tragisk. Både kollega som trenger panteflaske, antageligvis fordi det er knapt med penger, og enda verre du som vil sladre. Snakk om å være kjip. Ts- du må være verdens mest tragiske person.

Anonymkode: 64521...619

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

lol, det kan øverste leder bare glemme. Hvis ansatte tar med seg verdier (i form av pant i denne saken) inn på arbeidsplassen til eget bruk, er det null hold i at dette liksom skal gå til bedriften. Jeg hadde ledd og stappet egne panteflasker i sekken, og det burde du også. Bedriften skal betale meg for jobben jeg gjør, ikke omvendt. 

Anonymkode: 48868...f5c

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg pleier å legge igjen panten min på jobb, men hvis leder hadde sagt at den SKAL gå til bedriften, hadde jeg begynt å ta med panten min hjem på trass😂

• Liker 11
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg hadde bestemt meg for, at det har jeg "ikke" sett. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Apis skrev (18 minutter siden):

Jeg hadde bestemt meg for, at det har jeg "ikke" sett. 

Enig . Her er en glimrende anledning til å vise hvilket menneske man er. Smålig eller smart 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har ikke kjøpt og betalt pant på de flaskene selv 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han har ikke kjøpt og betalt pant på de flaskene selv 

Får dere gratis drikke på flasker? 

Anonymkode: 2273e...214

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tydeligvis et helt annet forhold til pant på jobben.

Vi har en egen beholder for tomme flasker hvor man kan kaste flasker om man vil.  Når denne er full blir den tømt og pengene går til felleskassa som er med på å betale alt fra påskelunsj til sosiale arrangementer med jobben. 

Hadde noen stått på hodet og tatt tomflasker ut av den beholderen til eget privat bruk hadde jeg tenkt at det var svært smålig...

Drikker man derimot en flaske brus og putter tomflasken i sekken sin så hadde jeg ikke brydd meg.

Anonymkode: 4300d...980

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får dere gratis drikke på flasker? 

Anonymkode: 2273e...214

Er ikke våres egne flasker. Folk kjøper og setter de igjen 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...