Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Snakker om å møte seg selv i døra. Chatte noen uker eller mnd😅. Du har liten erfaring med dating. Uten tvil😅

Anonymkode: efd6b...55f

Ja, tenk å chatte i noen måneder også møtes dere også er det ingen kjemi. Helt hinsides. Snakk om sløsing av tid. Jeg kan skjønne å ville tekste i noen dager eller ei uke, men måneder?

Anonymkode: fc8fb...c71

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri møtt noen etter første melding. Jeg trenger å vite at det er en person som har noe samsvarende interesser eller holdninger først. 

Ser en (ts?) Skrive at en kaffedate er jo bare 15 minutt. Ja det kan være i din verden, men ikke i min. Jeg må dra til denne kaffeplassen (10-50 min) , komme i god tid før avtalt tid (10 min), og selve "daten" og så hjem igjen. Og jeg hadde da aldri fått meg til å dra etter kun 15 minutt uansett, det er jo ekstremt uhøflig. 🤯 Så nei, en "liten kaffedate" er minst en time- halvannen totalt. Som kvinner som får mye match, blir det slitsomt i lengden. 

Jeg siler litt i forkant jeg. Menn liker jo på alt og alle. 

Det sagt, så liker jeg kun på Menn som har tekst i profilen. Klarer de ikke skrive noen ord om seg selv, er innsatsen så lav at det gidder jeg ikke. 

Anonymkode: 35d7e...369

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg foretrekker å chatte litt for å vite om vi har felles interesser og synspunkter. Dersom det ser lovende ut, treff på et offentlig sted. 

Jeg skal på date med en spennende fyr i dag. Chattet i noen timer med han i går, fant ut at vi er i samme aktivitetsmiljø (fellesvenner) og har like drømmer om framtiden. 

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du har jo sett bilder og lest profilteksten. Lange chat er slitsomt.

Da hadde du vært utelukket for meg. Holder mye kontakt med venner, familie og kolleger via tekst. 

Anonymkode: ce8de...b16

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror dog problemet ditt ikke er selve skal/skal ikke på kaffedate, men måten du svarer andre mennesker når de har en annen preferanse enn deg. 

Forstår også de som får hundrevis av matcher daglig, man kan jo ikke dra på kaffedate med alle. Å snakke litt med de for å sile ut er jo logisk. 

Anonymkode: 395c9...f64

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Der har du greia med sure damer, sånne som deg. Jeg spurte jo, ikke sant. Respekterer andres meninger jeg. Ingen har sagt det er fasit her. Nei, jeg ville aldri finne på å date ei som deg. Nettopp derfor🙂😅

Du høres ut som en de fleste damer bør holde seg unna….

Anonymkode: e548a...704

• Liker 2
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror dog problemet ditt ikke er selve skal/skal ikke på kaffedate, men måten du svarer andre mennesker når de har en annen preferanse enn deg. 

Forstår også de som får hundrevis av matcher daglig, man kan jo ikke dra på kaffedate med alle. Å snakke litt med de for å sile ut er jo logisk. 

Anonymkode: 395c9...f64

Det er mitt inntrykk også. Det kan virke som trådstarter ikke klarer å kommunisere eller bli kjent med folk gjennom tekst, og istedenfor å konkludere med at dette bare er en styrke han ikke har, lander han heller på at det er umulig, for alle. Alle som er uenige, er i villfarelse.

Anonymkode: ce8de...b16

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Fungerer det da?

Jeg ville takket nei, hadde så mange matcher, at jeg måtte sortere ut de jeg ville møte.

Dessuten er ikke alle profiler like godt utfylt, selv om jeg kun matchet med de som hadde endel info.

Anonymkode: 11dbc...3db

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
10 hours ago, Quest68 said:

Jeg foretrekker å chatte litt for å vite om vi har felles interesser og synspunkter. Dersom det ser lovende ut, treff på et offentlig sted. 

Jeg skal på date med en spennende fyr i dag. Chattet i noen timer med han i går, fant ut at vi er i samme aktivitetsmiljø (fellesvenner) og har like drømmer om framtiden. 

Det var en hyggelig date og han inviterte meg på fjelltur i morgen. Takket ja, så får jeg se om det blir flere. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er veldig greit møtes tidlig, uten for lang chattetid. Men om spørsmål om å møtes kommer på de første meldingene så sletter jeg matchen. Da føles det mer ut som speeddating, og noen som ikke faktisk er interessert i meg. Som noen som har en fast åpningsreplikk de sender til alle, i håp om napp ett sted, fremfor å vise en interesse for akkurat mottakeren. 

AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 23.20):

Min erfaring er at de fleste menn som spør om å møtes veldig tidlig heller ikke gidder lese profiltekster. 

Det finnes mellomting mellom 15 minutters kaffedate uten å ha chattet først, og eviglange chatter. 

Anonymkode: 99ab2...715

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke jeg. Er vel en del som tenker det er useriøst om man ikke ønsker å bli litt kjent gjennom chat før man treffes. Også er det andre som først blir kjent gjennom å møtes 🤷‍♂️ jeg tilhører den siste gruppen… så kan de tenke det de vil, de som vil chatte. Røde flagg eller ei, det som er røde flagg for enkelte er grønne for andre. 

Anonymkode: e4030...b2e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 23.20):

Det betyr jo ikke at man har kjemi over meldinger

Anonymkode: eb062...08a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg synes det er veldig greit møtes tidlig, uten for lang chattetid. Men om spørsmål om å møtes kommer på de første meldingene så sletter jeg matchen. Da føles det mer ut som speeddating, og noen som ikke faktisk er interessert i meg. Som noen som har en fast åpningsreplikk de sender til alle, i håp om napp ett sted, fremfor å vise en interesse for akkurat mottakeren. 

Min erfaring er at de fleste menn som spør om å møtes veldig tidlig heller ikke gidder lese profiltekster. 

Det finnes mellomting mellom 15 minutters kaffedate uten å ha chattet først, og eviglange chatter. 

Den følelsen du beskriver her ved å få en rask invitasjon gir meg inntrykk av at du ønsker å føle deg spesiell. Som at interessen stikker dypere enn bare ditt utseende. Men tenk deg om litt, hvorfor skulle en mann som ser bilder av det være mer interessert i deg enn det du blir når du kommer over en mannlig profil? 

Interessen er jo ikke noe mer enn at man kjenner en tiltrekning og ønsker å utforske den mer. Man kommer jo ikke over en profil og tenker at «hun her, hun er noe helt spesielt». Ved å møtes så gir man hverandre muligheten til å nettopp kjenne på denne kjemien, og om vi sammen kan skape noe spesielt. 
Jeg fungerer i alle fall slik at en flott dame ikke er noe spesielt før vi sammen skaper noe spesielt. Og her tror jeg noen har litt for store forventninger allerede før det er noe som helst grunnlag for det.

Men vi er da alle så forskjellige… beste er vel å bare gjøre det som fungerer for seg

Skrevet

Jeg liker også å treffes relativt fort, men for min del så vil jeg også chatte litt for å avklare intensjoner og at vi er kompatible på ett praktisk og innledningsvis nivå. 

Er ikke noe poeng å date dersom han er religiøs, bor mer enn en time unna, ikke ønsker forhold osv osv. 

Som kvinne har jeg det luksus problemet at det gjerne er for mange som ønsker å date meg og som kan være aktuelle, derfor må nåløyet være mindre. Jeg har ikke tid eller gidd til å treffe alle som virker ok basert på profilen alene. Det er på ingen måter nok info i de fleste av de. 

Så det er fint å chatte ett par dager, noe mer er i grunnen bare å bygge falske forhåpninger. 

Anonymkode: a78a8...fa4

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Den følelsen du beskriver her ved å få en rask invitasjon gir meg inntrykk av at du ønsker å føle deg spesiell. Som at interessen stikker dypere enn bare ditt utseende. Men tenk deg om litt, hvorfor skulle en mann som ser bilder av det være mer interessert i deg enn det du blir når du kommer over en mannlig profil? 

Interessen er jo ikke noe mer enn at man kjenner en tiltrekning og ønsker å utforske den mer. Man kommer jo ikke over en profil og tenker at «hun her, hun er noe helt spesielt». Ved å møtes så gir man hverandre muligheten til å nettopp kjenne på denne kjemien, og om vi sammen kan skape noe spesielt. 
Jeg fungerer i alle fall slik at en flott dame ikke er noe spesielt før vi sammen skaper noe spesielt. Og her tror jeg noen har litt for store forventninger allerede før det er noe som helst grunnlag for det.

Men vi er da alle så forskjellige… beste er vel å bare gjøre det som fungerer for seg

Nei, det handler om at jeg ikke gidder svare på en melding som kunne vært sendt til alle han matcher med. Masseproduserte meldinger er skikkelig usjarmerende. Jeg ønsker se at han faktisk har tatt seg tid til å lese profilen min. 

Men ja, hvis det er helt utenkelig chatte en dag eller to før man spør om å møtes, så er vi veldig forskjellige. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.5.2026 den 1.10):

Tviler på at man kan avsløre skumle personlighetsforstyrrelser gjennom chat. 

Mann her. Det meste kan avsløres like bra som ansikt til ansikt. I tillegg betyr skriftlig kommunikasjon mye for mange av oss. Dårlig norsk, og liten leseforståelse er avtennende. Jeg skal ikke ha samboer, og liker ikke å snakke i telefonen, så da må chatten flyte godt, både før og etter date. 

Anonymkode: 7b26e...3fe

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg foretrekker å sende noen meldinger først. Spør du fordi du har fått dårlig tilbakemelding?

Anonymkode: 87b31...cc2

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...