Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Amerikanske myndigheter slapp nylig en haug observasjoner som de ikke har kunnet forklare. Det er filmer og observasjoner.  Selv astronauter som var på Månen har meldt inn observasjoner de ikke klarte å forklare.

Mange ser dette som bevis på utenomjordisk aktivitet her på Jorden.

https://www.war.gov/ufo/

Min mening er at ut fra det vi vet om verdensrommet så er det ingenting som skulle tilsi at vi blir besøkt av andre intelligenser. Men observasjonene er spennende og jeg aner ikke hva det er.

Hva tror dere?

Anonymkode: e5f33...699

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

giphy.gif

Anonymkode: 9a97d...15b

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

giphy.gif

Anonymkode: 9a97d...15b

Det kan være, men om observasjonene er ekte så er det utrolig mye mer interessant og ikke minst viktig enn Epstein-filene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er Epstein ein ufo?

Anonymkode: 1ec04...8c3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg holder en knapp på disclosure prosjektet til dr. Steven Greer. 

Samtidig synes jeg det er interessante likheter mellom måten informasjonen om epstein filene og uap/ufo informasjon slippet blir gjort: Det er informasjons teppebombing. Sannsynligvis en strategi for å både distrahere og mette massene.

Anonymkode: 5abb7...387

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker det er fullstendig hull i hodet å tro at vi er de eneste i universet. Vi kan og vet en brøkdel om hva som finnes «der ute», og ufo observasjoner er blitt gjort i alle år- selv om de fleste aldri får høre om det. 

De som har satt seg inn i temaet vet at dette hverken er nytt eller rart

Anonymkode: 5aedc...308

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det at noen forsøker å distrahere deg, betyr ikke at distraksjonen ikke er sann. Ufo/ uap fenomenet er noe av det mest ekte i denne verden.

Anonymkode: b6a6d...935

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tenker det er fullstendig hull i hodet å tro at vi er de eneste i universet. Vi kan og vet en brøkdel om hva som finnes «der ute», og ufo observasjoner er blitt gjort i alle år- selv om de fleste aldri får høre om det. 

Samtidig er vi relativt tidlig i universets forventet levetid. Det kan fort være at vi er den første sivilisasjonen som har nådd dette punktet, eller at andre ikke har kommet lengre enn oss.

Men det er jo bare tankeeksperiment relatert til Fermis paradoks og the great filter-tankegangen.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 15.28):

Jeg holder en knapp på disclosure prosjektet til dr. Steven Greer. 

Anonymkode: 5abb7...387

Nja, Greer har lovet og lovet at avsløringer er rett rundt hjørnet i årtier. Isolert sett er vitnene han har fått tak i interessante, men det kommer aldri noe ut av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.5.2026 den 15.40):

Her dreier det seg ikke om vi er alene i universet, men om de har kommet hit. Det er noe helt annet.

Om det er annet liv i universet vet vi ikke noe om. Foreløpig har vi funnet liv kun et sted og det er på Jorden. Det er ikke nok til å si noe om sannsynligheten for liv andre steder.

Skrevet

Nei men dette er spennande!! Eg trur HEILT klart at det er noko der ute. Universet er så stort, det hadde vore arrogant å tru at vi er åleine. Mor mi sa alltid "det er meir mellom himmel og jord enn vi forstår" og ho var ei klok kvinne.

Og eg skal seie deg noko - eg har sjølv sett noko eg ikkje kan forklare. Det var sommaren 2014, vi var på hytta ved Jølstravatnet (Reidar og eg, før vi blei skilt) og eg gjekk ut på verandaen kl ca 23.30 for å hente inn ein kopp. Då såg eg tre lys på rad over fjellet på andre sida. Dei stod heilt STILLE i kanskje 20 sekund, og så VOOSH så var dei vekke. Ikkje fly, ikkje stjerner, ikkje satellitt (dei beveger seg sakte). Reidar trudde meg ikkje, han sa det var "refleks i vindauget" men eg STOD UTE, det var ingen vindauge!! Eg blei litt skaka faktisk.

Eg har lese om det amerikanarane no har sleppt, og det er jo offisielt frå MYNDIGHETENE altså, ikkje noko konspirasjonstull. Og når astronautar som har vore på MÅNEN seier dei har sett noko... ja, då må ein lytte. Dei lyg vel ikkje?

Men eg trur ikkje det er små grøne menn som vil bortføre oss. Eg trur det er noko vi ikkje forstår enno, kanskje teknologi frå andre stader, kanskje noko anna heilt. Tor-Inge (sambuaren) ler av meg når eg snakkar om dette, han er sånn "vis meg bevisa" type, men eg seier til han at fråvær av bevis er ikkje bevis på fråvær!! Det las eg ein stad og det sit i meg.

Du seier "ingenting som skulle tilsi at vi blir besøkt" - men kva veit vi EIGENTLEG om verdsrommet? Vi har vore på Månen og sendt nokre robotar til Mars. Det er som å seie at vi forstår havet fordi vi har vore på stranda. Det er SÅ MYKJE vi ikkje veit.

Skal sjekke den lenka du la ved, takk for tipset 🙂

mvh Berta

PS: nokon andre her som har sett noko rart? eg er nyfiken

Skrevet

Også spennende ord fra Steven spielberg i intervju om hans nye Disclosure Day film:

"I used to say to myself... wouldn't it be wonderful, if all of this turned out to be true.
I'm now thinking... wouldn't it be wonderful for people to know, all of this is true."

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
BertaMyrvold_72 skrev (3 timer siden):

Du seier "ingenting som skulle tilsi at vi blir besøkt" - men kva veit vi EIGENTLEG om verdsrommet? Vi har vore på Månen og sendt nokre robotar til Mars. Det er som å seie at vi forstår havet fordi vi har vore på stranda. Det er SÅ MYKJE vi ikkje veit.

Skal sjekke den lenka du la ved, takk for tipset 🙂

mvh Berta

Vi trenger ikke å vite forferdelig mye om verdensrommet for å si at vi ikke blir besøkt. For å bruke sammenligningen din; nei, vi vet kanskje ikke så mye om havet(altså verdensrommet), men vi kan si litt om det som er på stranda(altså Jorda). :)

Dessuten vet vi jo en del om verdensrommet da. Og vi har i hvert fall ikke funnet spor etter en teknisk avansert sivilisasjon.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Litt rart at dette skjer når vi har hørt om Project Blue Beam i flere år… 

Anonymkode: 34ed4...9e5

Skrevet

Litt rart å hevde at disse UFO klippene blir publisert for å distrahere folk fra Epstein filene. Trump har vært president når begge deler ble offentliggjort..

UFO betyr bare uidentifisert flygende objekt. Man vet ikke hva det er. Det som etter min mening gjør akkurat disse bildene mer interessante, er at kildene er langt mer troverdige enn så mye annet man finner på nettet.

Vi har jo vår egen kjente UFO historie her i Norge, med mange observasjoner av rare lysfenomen i Hessdalen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 2 uker senere...
Skrevet
BertaMyrvold_72 skrev (På 29.5.2026 den 14.45):

mvh Berta

Hei Berta. Har selv levd et liv med litt tett komunikasjon med det ukjente. Husker observasjoner rundt barndomshjemmet som liten gutt. Noe av det virket som en paralell mellom virkelighet og drøm, men senere ble det mer konkret, når jeg begynte å få opplysninger fra det store....                                                                                                                                                                                    Jeg må ta det litt kort, men jordens forhistorie er mye mer annerledes enn vi tror. Det var ikke fastboende på jorden den gangen. De bare kom, slo seg ned her sånn ca i 10 000 års epoker. Når det ble vanskelig, dra de bare tilbake dit de kom i fra. Sånn fortsatte det veldig lenge. Dette er menneskeraser i forskjellige størrelser og utseende. Det første mennesket som startet med romfart kom fra en verden med vår synslinje i nærheten av Pleiadene (foran, bak eller ved siden..)

Dette er bestemt derfra, det skulle ikke være en fastboende sivilisasjon her på jorden. Solsystemet har et farlig objekt som ødelegger det som ble bygget ved disse 10 000 års syklusene.   En gang, mye senere har en annen rase kommet inn til solsystemet vårt. Dette er en rase som har et mye større ansvarsområde, både vår gallakse, og Andromeda hvor det egentlig kommer i fra, og flere litt mindre gallakser i rundt denne.  De krevde at den praksisen som kom vårt solsystem til gode mått opphøre. Resultatet ble uenighet og ufred. Jorden ble liggende brakk lenge. Bortsett fra noen som ble forlatt etter den siste sivilisasjonen som eksisterte en gang der. Og de lever på jorden fremdeles, for man ser jo fotsporene etter disse rundt omkring på øde steder. 

Til slutt ble det bestemt at det skulle komme en ny menneskerase til jorden, eller egentlig flere. For vi skulle ikke  være kopier av andre. Men blandes for å danne egnart. Derfor ble det hentet forskjellige raser fra forskjellige steder og plassert som Adam/Eva. De utenomjordiske lever her på jorden, skjult ned i jordens indre i baser hvor de dyrker sin mat. Bibelen kaller det for "edens have" ...haver kanskje. For det er jo en 13 - 14 slike steder rundt om. Disse Adam/Eva`er måtte leve der til de ble store og robuste nok til å klare seg på overflaten (ihvertfall kjønnsmodne)   Uenigheten om dette prosjektet mellom disse som regjerte jorden før, og den nye maktkonstellasjonen var betydelig. Dermed ble det bestemt at det skulle lages en "gudesønn" som begge skulle ha som bindeledd, også menneskene på jorden også skulle holde av - nemlig Imanuel, eller Jesus som han heter her nede. 

Han fikk en blandet tilværelse her på jorden, men ble en legende. Mange tror han ble drept på korset den gangen, men det ble han ikke. Han forlot jorden den gangen og lever i det romskipet som er beskrevet i Ufoboken "Bibelen". "Nye Jerusalem" - byen som landet i ørkenen. Et stort romskip det går an å leve på lenge. Det har beplantning og landskap inne som gjør det naturlig. 

Senere så startet de store problemene på jorden som de utenomjordiske hele tiden visste om - våpenkappløpet og radioaktiv forurensning basert på atomvåpen og kjernekraft. En meget farlig teknologi de fremmede så absolutt ikke ser mellom fingrene på. Og har gitt beskjed om også, på hver side av jernteppet. Roswellsaken Usa, og en lignende sak i Sovjetunionen omtrent på samme tid. Dette er stormaktene fullstendig klar over. Resultatet ble jo at det ble lagt et strengt politisk lokk over Ufosaken som fartsatt er gjeldende. Dette er nok et dillemma for atommaktene som vet hvor makten ligger i dette spørsmålet. Som gjør at de hemmeligholder det. 

PS, jeg har skrevet bok om temaet. Søk gjerne opp "Budskap fra Andromeda".

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
PKV skrev (21 timer siden):

Jeg må ta det litt kort, men jordens forhistorie er mye mer annerledes enn vi tror.

Basert på forskning og observasjoner så vet vi ganske mye om Jordens historie.

Jeg sier ikke at du tar feil, men hva baserer du din kunnskap på?

Skrevet (endret)

Jeg så nylig ett intervju med en kvantefysiker hos NASA, som sier at etterhvert som de lærer mer om hvordan ting funker på kvantenivå, så vet ikke mennesker engang 5% av hvordan fysikk, dimensjoner og realiteten fungerer. Og at alt som eksisterer i universet muligens kan være "entangled" på kvantenivå.
De begynner muligens å teoriesere at om det finnes mye mer avansert liv der ute, så er det ingen som reiser i en bestemt hastighet fra A-B. De har teknologi som knytter punkter i universet sammen via "entaglement", så alt skjer momentant. Det er ikke noe A-B reising i det hele tatt. Da kan man dra hvor man vil, når man vil. Fordi punkt A og B eksisterer samtidig/på samme sted og er på en måte samme destinasjon. Det gir mye mer mening enn tullete menneskelig tenking om at: Dytt noe ut bak, for å komme deg fra A-B. Det går ikke an å reise mellom galakser på den måten, det er altfor langt. Ja vi har gjort mye imponerende de siste 100 årene, men vi er fortsatt bare en millimeter ut av jungelen, teknologisk sett.

Endret av Supertramp89
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Basert på forskning og observasjoner så vet vi ganske mye om Jordens historie.

Jeg sier ikke at du tar feil, men hva baserer du din kunnskap på?

Min kunnskap er basert på mange år med opplysninger som kommer fra det ukjente. Men for å presisere; det kommer nok fra de kunnskapsrike som kommer der ute i fra. Ingen har så mye kunnskap om menneskets tilblivelse her på jorden som de der ute i fra. Jeg er ikke alene om det. Til alle tider har mennesker på jorden klart å kommunisere med fremmede fra rommet. Jeg vil si det slik, at de største forskjellene på oss og de er måten de kommuniserer på, og måten de leker med tyngdekraften på. De har en åndelig kraft som er så uendelig mye kraftigere enn hva vi er i stand til å forstå. Ånd over matierie er et universelt begrep. Det er også hovedmotoren for å kunne tilbakelegge disse enorme avstandene som er der ute. Lyset og elektromagnetismen er en ting. Den har så absolutt sine begrensninger når det gjelder å reise hurtig. Åndens og tankens kraft og dimensjon er omtrent uendelig. Fremmede trenger egentlig ikke sine farkoster til annet enn å ha med seg utstyret sitt hit til jorden. Derfor beveger de seg også veldig ofte på en usynlig måte. Utenfor vår forstand. Ikke rart de kommer inn under dette allmektige begrepet. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare nok en distraksjon. UFO'er i form av populærvitenskapelig vrøvl finnes selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: d8ab9...8fd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...