Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hallo, folkens! Dette handler ikke om hvorvidt det er rett å galt at hun utforsker. Det handler om rett og galt at han skravler med andre om det, til tross for at hun har sagt hvor viktig det er for henne å la det bli mellom dem.

Anonymkode: 3ddcf...7ef

Og vi et flere som sier at det er urimelig krav av henne å stille, helt uavhengig av hva hun utforsker og hvorfor. Hadde hun fortalt ham i fortrolighet at hun var bifil og ikle gjort noe mer med det, ville det vært dårlig gjort av ham å fortelle det videre. Når hun velger å omsette det i handling som også involverer tredjepart, har hun valgt både å gjøre det synlig og til en faktor i hans liv og følelser, og kan ikke lenger kreve hans taushet. 

Anonymkode: 1205e...6f9

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiller vel ingen rolle hva slags legning du har nå, så lenge du allerede er i et seriøst forhold. 

Anonymkode: 087b1...de3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg burde visst bedre enn å oppsøke KG for råd, dette forumet er jo overfylt med sneversynte mennesker med manglende evne til å se en sak fra flere sider. 

1: Samboeren min har åpnet for at jeg kan date kvinner, han har ikke åpnet for at jeg kan date andre menn, jeg har ikke åpnet for at han kan være med andre kvinner. Ja, dette er veldig enveiskjørt. 
2: Jeg har i alle år sagt at jeg ikke ønsker eller trenger å date kvinner. 
3: Han mener at jeg trenger å gjøre dette for å frigjøre meg fra mye skam som holder meg tilbake på andre områder i livet. 
4: Jeg er selvsagt åpen med de jeg dater, matcher f.eks. ikke med kvinner som søker noe seriøst, og deler informasjonen raskt etter match. 

Til dere få som faktisk tok dere bryet med å gi konstruktive tilbakemeldinger på det jeg faktisk lurte på, takk! 

Anonymkode: d12b7...3ac

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Alt universitetene "lærer" ungdommen i dag...

Anonymkode: 8debc...d37

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når samboeren din vil prøve andre kropper, for det er jo det det er.

Blir samme som å si til samboer at du er liten og lubben, jeg vil prøve ha sex med en høy trent kjekk en og :)

Så må han få dele det med andre. Det påvirker han også. 

Og da kommer ikke brudd så overraskende på andre rundt. Da vet de at det var du som begynte date, og at han var litt for snill der. Dumsnill.

Anonymkode: e13fa...147

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Og vi et flere som sier at det er urimelig krav av henne å stille, helt uavhengig av hva hun utforsker og hvorfor. Hadde hun fortalt ham i fortrolighet at hun var bifil og ikle gjort noe mer med det, ville det vært dårlig gjort av ham å fortelle det videre. Når hun velger å omsette det i handling som også involverer tredjepart, har hun valgt både å gjøre det synlig og til en faktor i hans liv og følelser, og kan ikke lenger kreve hans taushet. 

Anonymkode: 1205e...6f9

Vet du hva, jeg skal bruke dette som et argument når jeg snakker med han. Om HANS 4 år lange forslag om et åpent forhold, kommer med spilleregler han ikke har vært åpen om, så er det fullstendig uaktuelt for meg å fortsette. Jeg gjør ikke dette for å bli en seksuell fantasi og runke-materiale for hans kompiser. Jeg gjorde det veldig tydelig fra start, at jeg ikke ønsket at han skulle dele min legning med noen andre, han har ALDRI nevnt et ord om at han trenger å snakke med venner om at HAN har bedt meg om å date kvinner. Han vil nok ha et større problem med at jeg ikke fortsetter å date, enn jeg vil ha et problem med å avslutte denne utforskningen. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på hvordan han ellers er i kommunikasjonen dere imellom? Er han ofte passiv aggressiv?  

Jeg får litt vibber av en person som passivt aggressivt «dytter» og «dytter» i deg, og når du til slutt reagerer på «dyttingen» så vinner han fordi han fikk rett. Jeg lurer på om han ubevisst prøver å ende forholdet deres ved å få deg til å ødelegge det. 

Anonymkode: beed5...3a5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

3: Han mener at jeg trenger å gjøre dette for å frigjøre meg fra mye skam som holder meg tilbake på andre områder i livet. 
4: Jeg er selvsagt åpen med de jeg dater, matcher f.eks. ikke med kvinner som søker noe seriøst, og deler informasjonen raskt etter match. 

Til dere få som faktisk tok dere bryet med å gi konstruktive tilbakemeldinger på det jeg faktisk lurte på, takk! 

Hvorfor mener han dette? Vil det frigjøre noen fra skam å ha sex/date andre utenom forholdet man allerede er i?

Er man trygg og fornøyd i et forhold, så har man vel ikke behov for den type nærhet med andre? Jeg forstår ikke. Bare fordi man kan bli forelsket i begge kjønn, så betyr vel ikke det at det er et frikort til å holde på med andre?

Ikke rart bifile får et dårlig rykte da. Om forventningen er at man måååå ha sex med begge kjønn hele tiden.

Anonymkode: b6237...f01

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du hva, jeg skal bruke dette som et argument når jeg snakker med han. Om HANS 4 år lange forslag om et åpent forhold, kommer med spilleregler han ikke har vært åpen om, så er det fullstendig uaktuelt for meg å fortsette. Jeg gjør ikke dette for å bli en seksuell fantasi og runke-materiale for hans kompiser. Jeg gjorde det veldig tydelig fra start, at jeg ikke ønsket at han skulle dele min legning med noen andre, han har ALDRI nevnt et ord om at han trenger å snakke med venner om at HAN har bedt meg om å date kvinner. Han vil nok ha et større problem med at jeg ikke fortsetter å date, enn jeg vil ha et problem med å avslutte denne utforskningen. 

Dette forholdet høres helt sykt ut. Det er ganske ekkelt å presse partneren sin til å ha sex med andre. For så å skryte av det til venner. Virkelig ekkelt. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvorfor mener han dette? Vil det frigjøre noen fra skam å ha sex/date andre utenom forholdet man allerede er i?

Er man trygg og fornøyd i et forhold, så har man vel ikke behov for den type nærhet med andre? Jeg forstår ikke. Bare fordi man kan bli forelsket i begge kjønn, så betyr vel ikke det at det er et frikort til å holde på med andre?

Ikke rart bifile får et dårlig rykte da. Om forventningen er at man måååå ha sex med begge kjønn hele tiden.

Hvorfor han mener dette, vet jeg ikke. Men etter å ha lest gjennom svarene jeg har fått, så er det soleklart for meg at det ble med den ene daten. Jeg trenger ikke å ha sex med en kvinne, jeg trenger ikke å ha sex med noen i det hele tatt. Jeg trenger ikke å ha en samboer. Jeg kan avslutte samboerskapet og kun date kvinner. Jeg kan avslutte samboerskapet og gå i sølibat. Jeg kan avslutte samboerskapet og bli sammen med en annen mann. Folk her har tydeligvis fått et inntrykk av at jeg er en grådig jævel som ikke klarer meg med den partneren jeg allerede har. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Nå synes jeg folk er urettferdig strenge her.

Han burde forstått det ut fra hva du har fortalt ham. Men, han respekterer det rett og slett ikke virker det som, og det er jo ikke bra i det hele tatt. Det at han er "glad på dine vegne" er jo supert, men han bør også respektere ditt ønske om å holde dette dere i mellom. Du utforsker, han tillater det - og, det er noe som dere har bestemt sammen, og ikke noe andre trenger å vite noe om.

Anonymkode: 3ddcf...7ef

Unnskyldningen med «glad for hennes vegne» kan være et skalkeskjul for at han faktisk hadde behov for å snakke med noen. 

Selv om han sier at han tillater noe, er det ikke nødvendigvis sant. Tillatelsen kan komme av frykt for å bli forlatt om ikke. For de aller, aller fleste er det sårt og bekymringsfullt at partneren dater andre, uavhengig om man er åpen om det eller går bak ryggen til parteren. 

Anonymkode: 2a8ee...61c

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Jeg burde visst bedre enn å oppsøke KG for råd, dette forumet er jo overfylt med sneversynte mennesker med manglende evne til å se en sak fra flere sider. 

1: Samboeren min har åpnet for at jeg kan date kvinner, han har ikke åpnet for at jeg kan date andre menn, jeg har ikke åpnet for at han kan være med andre kvinner. Ja, dette er veldig enveiskjørt. 

Du føler kanskje han har tråkket over din grense, men han føler tydeligvis han har rett til det når du tar dette steget - som påvirker han. 

Jeg syns det høres ut som det her hverken er gjennomsnakket eller gjennomtenkt fra begge sider. 

Jeg lurer jo også på om dere har snakket om forholdet videre. Du skriver at du er bifil - ikke biseksuell. Hvis du har tenkt å innlede et forhold til en kvinne kan det fort bli mer enn kun seksuelt. Hvordan har dere tenkt å forholde dere til det? 

Anonymkode: a6b88...e2e

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Hvorfor han mener dette, vet jeg ikke. Men etter å ha lest gjennom svarene jeg har fått, så er det soleklart for meg at det ble med den ene daten. Jeg trenger ikke å ha sex med en kvinne, jeg trenger ikke å ha sex med noen i det hele tatt. Jeg trenger ikke å ha en samboer. Jeg kan avslutte samboerskapet og kun date kvinner. Jeg kan avslutte samboerskapet og gå i sølibat. Jeg kan avslutte samboerskapet og bli sammen med en annen mann. Folk her har tydeligvis fått et inntrykk av at jeg er en grådig jævel som ikke klarer meg med den partneren jeg allerede har. 

Det er vel strengt tatt din egen partner som mener dette om deg da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du føler kanskje han har tråkket over din grense, men han føler tydeligvis han har rett til det når du tar dette steget - som påvirker han. 

Jeg syns det høres ut som det her hverken er gjennomsnakket eller gjennomtenkt fra begge sider. 

Jeg lurer jo også på om dere har snakket om forholdet videre. Du skriver at du er bifil - ikke biseksuell. Hvis du har tenkt å innlede et forhold til en kvinne kan det fort bli mer enn kun seksuelt. Hvordan har dere tenkt å forholde dere til det? 

Anonymkode: a6b88...e2e

Min tanke er jo at han burde snakket med meg om dette, da jeg sa at jeg ikke ønsket at han delte noe om min legning videre. Da var det åpent for at han kunne si at han i det minste ønsker å snakke med venner om at jeg dater damer. Om jeg skulle få følelser for en dame, så er han åpen for at jeg kan innlede et seksuelt og følelsesmessig forhold til henne, og likevel forbli i et samboerskap med han. Han er ikke åpen for at jeg treffer andre menn, og ønsker å være den eneste mannen i mitt liv.

Til syvende og sist, så er det nok jeg som har mest vanskeligheter med denne ordningen. Å gå på en date var uskyldig nok fordi det ikke skjedde noe som helst fysisk, men hadde det skjedd noe fysisk så ville jeg nok kjent på mye dårlig samvittighet og opplevd at jeg var utro, selvom han i flere år har insistert på at han ikke ville sett på det som utroskap. 

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Det høres egentlig ikke ut som om du har lyst til å date andre kvinner, men blir presset til å gjøre det.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Callisto83 skrev (5 minutter siden):

Det høres egentlig ikke ut som om du har lyst til å date andre kvinner, men blir presset til å gjøre det.

Og det er skikkelig ekkelt. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Så dere skal åpne forholdet, men det er dypt hemmelig? Høres ikke ut som det funker for ham - eller deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (Akkurat nå):

Så dere skal åpne forholdet, men det er dypt hemmelig? Høres ikke ut som det funker for ham - eller deg.

Trenger et åpent forhold å være tema under grillfest med venner? Et et forhold er åpent betyr vel ikke at det er et åpent tema for andre rundt forholdet? Men nei, det funker ikke, så derfor skal det avsluttes. Enkelt og greit. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Trenger et åpent forhold å være tema under grillfest med venner? 

En trenger å være enige.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Min tanke er jo at han burde snakket med meg om dette, da jeg sa at jeg ikke ønsket at han delte noe om min legning videre. Da var det åpent for at han kunne si at han i det minste ønsker å snakke med venner om at jeg dater damer. Om jeg skulle få følelser for en dame, så er han åpen for at jeg kan innlede et seksuelt og følelsesmessig forhold til henne, og likevel forbli i et samboerskap med han. Han er ikke åpen for at jeg treffer andre menn, og ønsker å være den eneste mannen i mitt liv.

Til syvende og sist, så er det nok jeg som har mest vanskeligheter med denne ordningen. Å gå på en date var uskyldig nok fordi det ikke skjedde noe som helst fysisk, men hadde det skjedd noe fysisk så ville jeg nok kjent på mye dårlig samvittighet og opplevd at jeg var utro, selvom han i flere år har insistert på at han ikke ville sett på det som utroskap. 

Hvorfor er du ikke mer sint for at han presser deg til å ha sex med andre? Det er mye verre enn å fortelle venner at du er bifil.

Høres ut som han ønsker at du skal finne deg en kvinne, så kan han få være i midten etterhvert. Spesielt siden han ikke er åpen for andre menn, kun kvinner.

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...