AnonymBruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Jeg er i en fase hvor jeg utforsker min seksualitet, jeg er bifil, men jeg har enda ikke vært med en kvinne. Samboeren min er åpen for at jeg kan være med en kvinne, uten noen forventninger om trekant eller involvering. Problemet mitt er at jeg har veldig spesifikt sagt at jeg IKKE vil at han skal dele noe om min legning, til andre. Noe han nå har gjort, kun FÅ dager etter vi hadde samtalen. Jeg har vært på en date med en kvinne (ingen sex involvert) og nå har han delt nyheten for sine venner, fordi han «er så glad på mine vegne». Jeg blir selvsagt ekstremt irritert og skuffet, og forteller hvilket tillitsbrudd det er for meg, noe han ikke klarer å forstå. I hans hodet og i hans verden har han nemlig sin fulle rett til å dele sine tanker og følelser, fordi dette tydeligvis også er hans liv. Hvordan skal jeg få han til å forstå hvor alvorlig dette er for meg? Jeg kommer fra en religiøs bakgrunn og har generelt mye skamfølelse rundt sex, spesielt da min egen legning. Jeg er ikke klar for å «komme ut» og har så vidt begynt å akseptere meg selv. Han ser ikke problemet fordi hans venner er så åpne og aksepterende, men det er jo ikke det som er problemet her?! Jeg vil jo ikke dele noe som helst med han, når han beviser for meg at han ikke er til å stole på. Anonymkode: d12b7...3ac 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Herregud da. Stå for at du er vinglete. Anonymkode: 3c47a...8f0 5 2
AnonymBruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Her synes jeg du krever for mye av samboeren din, som høres ut til å være en tolerant mann. Han skal akseptere at du dater andre, men det skal være en hemmelighet han ikke får lov til å snakke om? Hvis du vil ha et åpent forhold, får du akseptere at det faktisk er åpent. Anonymkode: 1205e...6f9 6 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai Nå synes jeg folk er urettferdig strenge her. Han burde forstått det ut fra hva du har fortalt ham. Men, han respekterer det rett og slett ikke virker det som, og det er jo ikke bra i det hele tatt. Det at han er "glad på dine vegne" er jo supert, men han bør også respektere ditt ønske om å holde dette dere i mellom. Du utforsker, han tillater det - og, det er noe som dere har bestemt sammen, og ikke noe andre trenger å vite noe om. Anonymkode: 3ddcf...7ef 2 3 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #6 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Her synes jeg du krever for mye av samboeren din, som høres ut til å være en tolerant mann. Han skal akseptere at du dater andre, men det skal være en hemmelighet han ikke får lov til å snakke om? Hvis du vil ha et åpent forhold, får du akseptere at det faktisk er åpent. Anonymkode: 1205e...6f9 Jeg har ikke bedt om et åpent forhold! Han har bedt meg om å utforske med andre damer, dette har vært hans forslag helt fra jeg delte at jeg er bifil, men at jeg aldri har vært sammen med en kvinne. Jeg har ikke bedt om noe som helst, annet enn at han ikke går rundt og snakker om dette med andre. Anonymkode: d12b7...3ac 3
Callisto83 Skrevet 24. mai #7 Skrevet 24. mai Det er vel litt sent å holde legningen skjult når du går på en date med en annen kvinne? Hun kan jo fortelle andre om det også? Jeg skjønner personlig ikke hvorfor du vil date noen andre enn samboeren din. Ser man etter en kjæreste er det rart og ha samboer hjemme... 8 4
Nymerïa Skrevet 24. mai #8 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan skal jeg få han til å forstå hvor alvorlig dette er for meg? Du må ta det opp generelt, ikke knytt det til hva man mener er privat. Hvis han forteller deg noe HAN anser som privat og ber deg holde for deg selv, er det da fritt fram for deg å drite i det og fortelle det til hvem du vil fordi DU ikke anser hans sak som privat? Eller er det han som skal avgjøre hva som kan fortelles videre både når det gjelder hans hemmeligheter og dine? Hvis han ikke respekterer dine grenser, hva slags forhold har dere? 1 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Man dater ikke når man har samboer. Skal man ha åpent forhold må det da gjelde begge parter. Anonymkode: 2b91d...b90 11 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har ikke bedt om et åpent forhold! Han har bedt meg om å utforske med andre damer, dette har vært hans forslag helt fra jeg delte at jeg er bifil, men at jeg aldri har vært sammen med en kvinne. Jeg har ikke bedt om noe som helst, annet enn at han ikke går rundt og snakker om dette med andre. Anonymkode: d12b7...3ac Han skulle nok ønske at du hadde sagt: Nei, det trenger jeg selvfølgelig ikke. Jeg elsker deg og du er nok. Anonymkode: b6237...f01 9
AnonymBruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Callisto83 skrev (Akkurat nå): Det er vel litt sent å holde legningen skjult når du går på en date med en annen kvinne? Hun kan jo fortelle andre om det også? Jeg skjønner personlig ikke hvorfor du vil date noen andre enn samboeren din. Ser man etter en kjæreste er det rart og ha samboer hjemme... Du og flere andre, drar konklusjoner ut fra ting jeg ikke har skrevet noe som helst om, i mitt HI. Har jeg skrevet at jeg er ute etter en kjæreste? Nei. Jeg har heller ikke skrevet at dette er mitt forslag. Jeg er ekstremt lojal og har hele tiden vært skeptisk, men det er min samboer som har vært pådriver for at jeg skal gjøre dette. Når dette er konsekvensen så kommer jeg nok til å skrinlegge hele opplegget. Anonymkode: d12b7...3ac
AnonymBruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Man dater ikke når man har samboer. Skal man ha åpent forhold må det da gjelde begge parter. Anonymkode: 2b91d...b90 Ikke sant. Har du sagt at det er greit at mannen din kan dater andre kvinner ts? Anonymkode: b6237...f01 4 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han skulle nok ønske at du hadde sagt: Nei, det trenger jeg selvfølgelig ikke. Jeg elsker deg og du er nok. Anonymkode: b6237...f01 Det har jeg sagt, flere ganger. Han har oppfordret meg til dette i 4 år nå, jeg har vært den som har holdt igjen. Anonymkode: d12b7...3ac
AnonymBruker Skrevet 24. mai #14 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har jeg sagt, flere ganger. Han har oppfordret meg til dette i 4 år nå, jeg har vært den som har holdt igjen. Anonymkode: d12b7...3ac Da elsker han deg ikke. Move on. Anonymkode: b6237...f01 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #15 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg har ikke bedt om et åpent forhold! Han har bedt meg om å utforske med andre damer, dette har vært hans forslag helt fra jeg delte at jeg er bifil, men at jeg aldri har vært sammen med en kvinne. Jeg har ikke bedt om noe som helst, annet enn at han ikke går rundt og snakker om dette med andre. Anonymkode: d12b7...3ac Du har samboer, men går på date med andre - det er faktisk definisjonen av et åpent forhold. Og det er noe du gjør av egen vilje fordi du selv ønsker det, selv om det sikkert føles trygt å gjemme seg bak at han oppmuntrer deg til det. Hvis dette er noe du ikke klarer stå for offentlig, er det heller ikke noe du er klar til å begynne med i praksis. Om ikke annet så av respekt for dem du dater (hva forteller du dem om din bakgrunn og dine intensjoner), om ikke samboeren din er så viktig for deg her. Anonymkode: 1205e...6f9 3 1
Callisto83 Skrevet 24. mai #16 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du og flere andre, drar konklusjoner ut fra ting jeg ikke har skrevet noe som helst om, i mitt HI. Har jeg skrevet at jeg er ute etter en kjæreste? Nei. Jeg har heller ikke skrevet at dette er mitt forslag. Jeg er ekstremt lojal og har hele tiden vært skeptisk, men det er min samboer som har vært pådriver for at jeg skal gjøre dette. Når dette er konsekvensen så kommer jeg nok til å skrinlegge hele opplegget. Anonymkode: d12b7...3ac Men hva vil DU egentlig? Du skriver som om du nærmest blir presset til dette? Det er jo ikke et bra utgangspunkt. 4
AnonymBruker Skrevet 24. mai #17 Skrevet 24. mai Hallo, folkens! Dette handler ikke om hvorvidt det er rett å galt at hun utforsker. Det handler om rett og galt at han skravler med andre om det, til tross for at hun har sagt hvor viktig det er for henne å la det bli mellom dem. Anonymkode: 3ddcf...7ef 3 1
AnonymBruker Skrevet 24. mai #18 Skrevet 24. mai Synes det er helt latterlig at du er i et forhold med en mann, men dater damer. Hvor desperat er du egentlig? Anonymkode: 3c47a...8f0 2 1
Macro Skrevet 24. mai #19 Skrevet 24. mai Vi skal bare glatt overse tillitsbruddet om at du kommer ut med en ny legning ETTER du har gått inn i et forhold med han?😂 Hadde mannen bytta til homo eller bifil godt inn i forholdet vårt så hadde jeg jaggu lufta det med andre jeg også. 3
AnonymBruker Skrevet 24. mai #20 Skrevet 24. mai Macro skrev (1 minutt siden): Vi skal bare glatt overse tillitsbruddet om at du kommer ut med en ny legning ETTER du har gått inn i et forhold med han?😂 Hadde mannen bytta til homo eller bifil godt inn i forholdet vårt så hadde jeg jaggu lufta det med andre jeg også. Hvor har du dette fra? Min legning delte jeg med han, lenge før vi ble et par. Anonymkode: d12b7...3ac 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå