Gå til innhold

Flyttet tilbake til hjembygda . Angrer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gi det litt mer tid ♥️

Anonymkode: 91a9e...dd3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Verken du eller mannen trives. Barna er i barnehagealder og tilpasser seg fort.

Spørsmålet er om dere har venner dit dere evt flytter tilbake? Og hvor langt unna er det familie?

Anonymkode: 4a95b...38f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ville ikke gitt det mer tid. Flytt tilbake nå og få stabilitet i barnets liv. Dumt å vente til barnet blir større.

Anonymkode: 93ea2...ee2

AnonymBruker
Skrevet

Det høres litt ut som du kanskje har kommet til det stadiet i livet, hvor folk er mer opptatt av seg og sine enn det sosiale. 

Anonymkode: 480c4...ee5

• Liker 1
Skrevet

Det koster både penger og krefter å flytte. Men dette vil antagelig gnage som en stein i skoga intill det ordner seg. Da kan det være deilig å bare komme igang. Gresset er ikke nødvendigvis bedre i byen. Så på trivelighetsskalaen 1-10, og der dere er nå er 3 for eksempel, er det verd det å flytte til byen? Kanskje få en sekser eller en god åtter? Eller potensielt en to´er? 

Byen er uansett større på alle måter, så en får litt mer hva en gjør det til selv. Bygda er mer prisgitt miljøet. Vanskelig å jobbe seg oppover fra en 3ér til en levelig sekser. 

Jeg ville kanskje prøvd et halvår - ett år til, og flytta deretter. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville flyttet før eldste begynner på skolen

Anonymkode: 4e43b...936

AnonymBruker
Skrevet

Men - er det egentlig bygda som er problemet?

Eller er det mer overgangen til småbarnsliv? Den fasen i livet hvor de fleste har det travelt med hverdag og familieliv, og har liten tid til venner. Sånn uansett hvor en bor.

Ville dere hatt noe mer omgang med venner i byen…? Eller ville dere bare vært like ensomme der, men uten familienettverk og barnevakt?

For meg høres det litt ut som om du hadde en litt rosenrød drøm om hvordan ting skulle bli, og at alle som bodde i hjembygda skulle stå klare til å plukke opp tråden? Og alt skulle bli som før? Uten tanke for at også de som ble der forandre seg, danner nye relasjoner osv.

At du har mange nye bekjente etter et år, det er jo flott! Og helt som forventet i framgangen på å danne vennskap når en flytter til et nytt sted :) 

Om dere nå flytter tilbake til byen, så har dere også gått glipp av år med viktig nettverksbygging når en har småbarn i barnehagen. De andre i byen vil alt ha dannet nye relasjoner og vennskap.

Anonymkode: b40a5...4cd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men - er det egentlig bygda som er problemet?

Eller er det mer overgangen til småbarnsliv? Den fasen i livet hvor de fleste har det travelt med hverdag og familieliv, og har liten tid til venner. Sånn uansett hvor en bor.

Ville dere hatt noe mer omgang med venner i byen…? Eller ville dere bare vært like ensomme der, men uten familienettverk og barnevakt?

For meg høres det litt ut som om du hadde en litt rosenrød drøm om hvordan ting skulle bli, og at alle som bodde i hjembygda skulle stå klare til å plukke opp tråden? Og alt skulle bli som før? Uten tanke for at også de som ble der forandre seg, danner nye relasjoner osv.

At du har mange nye bekjente etter et år, det er jo flott! Og helt som forventet i framgangen på å danne vennskap når en flytter til et nytt sted :) 

Om dere nå flytter tilbake til byen, så har dere også gått glipp av år med viktig nettverksbygging når en har småbarn i barnehagen. De andre i byen vil alt ha dannet nye relasjoner og vennskap.

Anonymkode: b40a5...4cd

Ts her. Tror det er vanskeligere å bli kjent med folk på bygda , i hvert fall. Snakket med noen som sier de brukte 3 og 7 år på å få venner utenom familien her.  

Det er færre folk, færre lekeplasser , folk er mer reserverte , flere har egen hage og søskenbarn og slekt de er med, vi har søskenbarna i byen , ingen på bygda. Vi har òg barnevakt i byen, men mer kontakt med min familie og derfor mer barnevakt der . 
Nei de fleste som bor her på bygda av gamle kjente er perifere venner , ikke de nærmeste jeg var med som ung, så det er ikke så mye «slik det var før»  mellom oss. Men folk er travle, de har endret seg ja, det er lukkede grupper og det tar tid . 

Anonymkode: 29965...471

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...