Gå til innhold

Flyttet tilbake til hjembygda . Angrer

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ting ble ikke som vi trodde. Gamle bekjente har ikke tid til å ha kontakt eller vil ikke (?) ha kontakt . Veldig vanskelig å bli kjent med folk, alle har sin lukkede grupper. Jeg har og en lite sosial jobb. Jeg ble utsatt for et overgrep i mine yngre dager i området og det sitter veldig i etter jeg fikk barn.  Får mye flashback og vet ikke helt hvem jeg kan stole på her. Savner friheten som jeg hadde i Byen .. men samtidig er det her jeg har familien min ( med barnevakt)og har tilhørighet . Har bodd her i 1 år nå og har mange nye bekjente pga vi har småbarn, men fremdeles ingen venner og gamle kjente treffer jeg aldri . Mannen trives ikke så godt men vi vet ikke om vi orker flytte igjen og barna trives I barnehagen  .  Ville dere ha flyttet tilbake til byen? 

Anonymkode: 29965...471

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt flyttet tilbake. Bygda endrer seg ikke.

Anonymkode: 948ea...67d

• Liker 8
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha bodd et sted dere trives…

Anonymkode: aba49...cd3

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Ville ha flyttet. Livet er for kort til å mistrives.

Anonymkode: 916e6...f46

• Liker 1
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ville ha bodd et sted dere trives…

Anonymkode: aba49...cd3

I byen da, altså.

Anonymkode: 858de...3dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville flyttet tilbake til Oslo 

Anonymkode: 7cb4c...c77

• Hjerte 1
Skrevet

Ville flyttet

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ting ble ikke som vi trodde. Gamle bekjente har ikke tid til å ha kontakt eller vil ikke (?) ha kontakt . Veldig vanskelig å bli kjent med folk, alle har sin lukkede grupper. Jeg har og en lite sosial jobb. Jeg ble utsatt for et overgrep i mine yngre dager i området og det sitter veldig i etter jeg fikk barn.  Får mye flashback og vet ikke helt hvem jeg kan stole på her. Savner friheten som jeg hadde i Byen .. men samtidig er det her jeg har familien min ( med barnevakt)og har tilhørighet . Har bodd her i 1 år nå og har mange nye bekjente pga vi har småbarn, men fremdeles ingen venner og gamle kjente treffer jeg aldri . Mannen trives ikke så godt men vi vet ikke om vi orker flytte igjen og barna trives I barnehagen  .  Ville dere ha flyttet tilbake til byen? 

Anonymkode: 29965...471

Dere har jo bare bort der ett år, så du må gi det litt mer tid. Mange er veldig travle i småbarnsfasen og har ikke så mye overskudd til venner, og det er ikke noe bedre i byen. Mht traumer bør du oppsøke hjelp for dette, da dette også er med på å gi deg et negativt inntrykk generelt av stedet og de som bor der, som du sier du ikke stoler på 

Anonymkode: 98472...e0c

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Synest kanskje et år er kort men hadde defentlig flyttet om det ikke va håp for endring 

Anonymkode: 51523...847

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Livet er for kort til å mistrives. Ville absolutt ha flyttet. Personlig får jeg fullstendig angst og klaustrofobi av å bo på bygda, og kommer aldri til å gjøre det igjen, uansett hvilke røtter jeg måtte ha.

Anonymkode: 5f85c...3b2

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg hadde flyttet igjen :) 

Søk nye jobber, og flytt når dere får noe som er OK.

Hva tenker mannen din?

• Liker 1
Skrevet

Men hvis dere nå flytter tilbake, har dere venner dere kan omgås nå,  eller har de også fått barn og er opptatt av egne liv?  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Flytt igjen. Det her var et feiltrinn.

Anonymkode: db746...204

AnonymBruker
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke flytter tilbake til hjembygda. Flytt igjen. 

Anonymkode: 42553...41e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis mannen din heller ikke trives, så er det jo noe å tenke på at dere begge fortjener å ha det bra, og ikke kun barna. 

Anonymkode: 48a49...21f

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde absolutt flyttet. Venner og trivsel er viktigere for meg en familie. Man kan reise til hverandre på besøk. Hverdagstrivsel trumfer. 

Anonymkode: a2962...102

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mange grunner til å flytte tilbake, og få for å bli. 
Lurt å flytte for barna begynner på skolen. De tåler det fint. Foreldre som har det bra er viktig!  

Anonymkode: 040f7...99a

AnonymBruker
Skrevet

Bare flytt ts. Mannen trives ikke og ikke du heller. Ofte blir det ikke som du tror når du kommer hjem til der du kom fra. Alle har forandret seg og ikke minst du selv.

barna dine vil trives i ny barnehage det tviler jeg ikke på og bylivet gir ofte så mange muligheter.

Anonymkode: f6209...bfa

AnonymBruker
Skrevet

Pass på å flytt i god tid før skolestart i hvert fall, tøffere for de små å flytte da (i hvert fall har det vært min erfaring). Synes også det var litt enklere å bli kjent med foreldrene i barnehagen. Hvor langt unna hjemstedet er byen? Det gikk ikke veldig mange år før vi kunne sende ungene med fly til besteforeldrene, gikk veldig greit når de var to. 

Anonymkode: ab714...13c

AnonymBruker
Skrevet

Dere bør virkelig vurdere å flytte. Hvis ingen av dere trives så godt, kan det fort gå utover forholdet deres. 

Anonymkode: fe44b...bcf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...