Gå til innhold

Kvise-krise!


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

2 mnd til bryllupet, og kvisene berre blomstrar opp i ansikt og hals. Eg har også nokre småkviser på rygg og bryst. KVA skal eg gjere? Eg prøvar å rense ansiktet kvar morgon og kveld, utan at eg syns det gir nevneverdig resultat... :(

Er det noko spesiell mat eg bør unngå og slikt?

Har lenge tenkt å gå til hudpleiar, men har ikkje fått somla meg til det enno.. Kva skal eg sei når eg bestiller time? Er det håp for meg å rekke å gjere noko før bryllupet?

Om eg ser så fæl ut som eg gjer no om 2 mnd blir det ikkje gøy å brudepynte seg altså.... :( *overfladisk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Shadowlyn

Jeg bruker Niva Visage Gentle face scrub i dusjen. Og Vaseline Intensive Care Mild Facial cleasning mousse ved vasken etterpå, og avslutter med Vaseline Intensive Care Day Cream.

Funker bra for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Jeg bruker Niva Visage Gentle face scrub i dusjen. Og Vaseline Intensive Care Mild Facial cleasning mousse ved vasken etterpå, og avslutter med Vaseline Intensive Care Day Cream.

Funker bra for meg!

Kor ofte gjer du dette? Kor får du kjøpt den Gentle face scrub?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shadowlyn

Hm, tror jeg kjøpte den på H&M sist.

Jeg gjør det en gang om dagen men VIC Facial mousse og day creamen skal egentlig gjøres morgen og kveld (gidder bare ikke og den funker fordet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt tatt meg en tur til hudpleier.

Ikke bare for å få fixet noe til bryllup men for å få orden på huden til ditt videre liv ;)

De gir jo tips om behandling du kan ta - og kremer+div. du kan bruke for å behandle og forebygge mer kviser.

Sol vil jo også kunne hjelpe på kviser så litt solarium kan du jo prøve.

Skulle det verste skje at kvisene er der på bryllupet så finnes det jo masse sminke som kan skjule det ganske bra - så jeg hadde ikke giddet å bekymre meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei :)

jeg hadde problemer med kviser før jeg også, helt til jeg begynte på p-pillene Diane. Disse er kjempefine mot kviser og du får fin hud på under to måneder (ifølge min erfaring)

hvis du synes det er litt feil å begynne på piller, så foreslår jeg at du renser godt og tar på en krem for uren hud før du legger deg (mener jeg så et sted at du ikke bør rense for ofte, for da blir huden mer irritert og sår). det finnes mange gode produkter. du kan spørre på et parfymeri eller lignende om hjelp til dette :)

I tillegg vil jeg anbefale deg å drikke mye vann og spise sunt og godt ;)

Lykke til! :)

-Rexina-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å rense for ofte er ikke bra. Snakk med noen i et parfymeri e.l. og få hjelp til å finne rensekrem/mousse som passer din hudtype.

Det kan forresten hende at kvisene kommer av stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å rense for ofte er ikke bra. Snakk med noen i et parfymeri e.l. og få hjelp til å finne rensekrem/mousse som passer din hudtype.

Det kan forresten hende at kvisene kommer av stress.

Er det ikke bra å rense for ofte? Er plaga med kviser og "skinnende" nese, og var nettopp innom en hudpleiesalong. Der fikk jeg kjøpt produkter som jeg skulle bruke morgen OG kveld! Spurte henne om det ikke var nok å bruke en gang om dagen, men hun anbefalte to ganger... Er dette feil???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke bra å rense for ofte.

Prøv en gang i døgnet i noen uker, og se om det blir noe forbedring, og blir bedre. blir det ikke det, kan du rense to ganger daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Takk for gode råd.. Skal ringe hudpleiar på tysdag eg.. Men kva skal eg seie når eg bestiller time? Kva skal eg bestille time til, liksom!?!??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk til hudpleier på Åsane senter (de er veldig flinke!) og sa at jeg hadde litt urenheter på bryst og rygg og at jeg skal gifte meg og MÅ se bra ut da (hehe). Fikk time til en sånn syrebehandling som vissnok skal gjøre underverker :) Du kan jo titte litt på det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Lite tips hvis kvisene er røde: ta litt cleareyes på en bomullsdott og legg inntil kvisa i 15-20 sekunder. Da vil rødfargen gå bort, sånn at det ikke blir så synlig. Har ikke testa dette selv enda fordi jeg vet ikke om cleareyes selges i norge. Men kjenner noen som har en flaske, så skal teste snart!

Nødløsning :)

Noen som vet om man får kjøpt cleareyes i norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om man får kjøpt cleareyes i norge?

De selger det egentlig ikke i Norge, men vet at enkelte piercing/tattoo-/spesialsjapper kan ha det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...