Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Man bruker ikke tid med barna. Barna er så og si hele livet ditt når du for barn. 24 timer i døgnet, 365 dager i uka. Helg og ferie er de mest hektiske dagene i året. Når fredagen når klokka 16 er når de virkelig arbeidsdagene begynner, på jobb på mandag puster man lettet ut. Du skjønner ingenting om dette før du får barn selv. 

Anonymkode: 77149...c66

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du må eie tabben din og legge alle kort på bordet med en saftig unnskyldning. Eller innse at du aldri blir like voksen i hodet som venninnen din. Tror hun er ferdig med deg som venninne. Det vet jeg at jeg ikke hadde giddet.

Anonymkode: a6ca1...25c

Gud, det månad være lov å dele tanker om en venninnens lov og hva du synes om det, uten å bli halshugget. Ikke greit måten det kom ut på, men likevel. Get over it! 

Anonymkode: a0b7a...fb7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt sprøtt å mene at en venninne bruker for mye tid på barna.

For all del, noen foreldre gjør faen ikke annet enn å skravle om barna. Noen bruker også all sin tid på å gå et skritt bak barna i langt mer enn man både trenger og bør.

Men å delta på dugnader og sørge for at barna møter opp på fritidsaktiviteter? Det er helt normalt og sånt man med rette forventer at foreldre gjør. Ingenting du beskriver er mer enn normalt og sunt. Å være fornærmet over at man blir nedprioritert til fordel for å ivareta barna sine på et normalt nivå er en helt vilt bortskjemt tilnærming til livet.

Du har dummet deg ut, ja. Det du har sagt kan ikke tolkes på annet vis enn at du mener hun bør stille dårligere opp for barna sine enn normalt for å demme opp for din ensomhet. Klart hun forandrer syn på deg da. Kanskje blir hun litt mer med igjen, kanskje ikke. Du kan i hvert fall ikke reparere noe fra din side av dette. 

Anonymkode: 85b10...306

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen klarer å mestre familieliv og vennskap, andre ikke. Høres ut som din venninne kun er med ungene sine, en dag vil de være mer selvstendige og da kan ikke din venninne forvente at vennene hun en gang hadde tar henne imot med åpne armer. Det er en av grunnene til at mange kvinner blir ensomme i godt voksen alder. 

Anonymkode: eb789...834

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Noen klarer å mestre familieliv og vennskap, andre ikke. Høres ut som din venninne kun er med ungene sine, en dag vil de være mer selvstendige og da kan ikke din venninne forvente at vennene hun en gang hadde tar henne imot med åpne armer. Det er en av grunnene til at mange kvinner blir ensomme i godt voksen alder. 

Hvordan høres det ut som hun «bare er med ungene sine» når det eneste TS beskriver er at hun kjører barna til fritidsaktivitetene sine og deltar på dugnadene hun må delta på? 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, ts burde skjønne at en mor/foreldre bruker mye tid på barna sine. Men når det er sagt, så tror jeg ikke at jeg hadde hatt flere venner hvis jeg var så hårsår at jeg ikke tålte å høre et utsagn som dette, hvis det ikke er mer historie som ts ikke har fortalt. Ts burde snakke med venninnen og skvære opp, beklage det som ble sagt, så burde denne saken være ute av verden. Vi sier alle litt dumme og tankeløse ting av og til. Dette synes jeg ikke var så alvorlig at ts ikke fortjener å bli tilgitt.

Anonymkode: 86534...74e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har til gode å lese om godt voksne,  dedikerte mødre som føler seg ensomme 🤣 De som regel et nært og godt forhold til alle sine voksne barn og ikke minst alle sine barnebarn 😊

Anonymkode: d0773...acc

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alene og bruker all min tid på barna. Fordi hvem ellers skal de være med?! 
Kanskje typen din ser dette? At det er kynisk å mene noe sånt?  

Anonymkode: e9c4a...af5

• Liker 1
Skrevet

Hadde du vært min venninne, så hadde du vært arkivert nå. Tankegangen din er ikke kompatibel med å ha venninner som er blitt mødre. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes at kjæresten din er den største dusten i dette, som ikke klarer å holde munn og enten går inn for å lage drama ellet fullstendig mangler sosial antenner. Som barnløs kan jeg sukke litt over venner med barn og detrs prioriteringer og de gjør sikkert det samme over min manglende forståelse - og det er greit nok, det er en naturlig følge av å leve forskjellige liv. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ja, ts burde skjønne at en mor/foreldre bruker mye tid på barna sine. Men når det er sagt, så tror jeg ikke at jeg hadde hatt flere venner hvis jeg var så hårsår at jeg ikke tålte å høre et utsagn som dette, hvis det ikke er mer historie som ts ikke har fortalt. Ts burde snakke med venninnen og skvære opp, beklage det som ble sagt, så burde denne saken være ute av verden. Vi sier alle litt dumme og tankeløse ting av og til. Dette synes jeg ikke var så alvorlig at ts ikke fortjener å bli tilgitt.

Ikke uenig i at man fint kan tilgi det, men det er ikke sånn at venninnen kuttet ut TS og erklærte at de aldri mer skal snakke sammen. Hun ble sur der og da, da hun fikk beskjed via en full kjæreste av TS om at TS mener dette og ikke har sagt noe.

Det TS sier er tross alt ikke annet enn at venninnen snakker mindre om familielivet og er «litt mindre engasjert i vennskapet». Det kan man jo fort bli når en venninne selv synes vennskapet sklir litt dårligere fordi man kjører barna sine til trening. Hvis det å ivareta barna og det å opprettholde vennskapet fremstår som uforenlige størrelser velger man jo fort det første. Uten at det betyr å ikke tilgi. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er bare sprøyt.

Ingen blir så fornærmet av å høre ‘du bruker mye tid på barna dine’, for ikke å snakke om at det ikke er noe man forteller videre i fylla.

Her er det mer til historien.

Anonymkode: b885f...ad8

Trekker tilbake dette.

Etter å ha lest hvor irrasjonelle og lettkrenkede enkelte foreldre er, i denne tråden, tenker jeg det er høyst realistisk at hun kan ha laget drama om en slik bagatell.

Jeg kjenner ingen foreldre som holder på sånn, de fleste beholder seg selv nokså greit selv når de blir foreldre. Og jeg må si jeg har vondt av ungene som vokser opp i et hjem hvor så små bagateller blåses opp.

Anonymkode: b885f...ad8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du virker misunnelig på familielivet. 

Anonymkode: e719b...09f

Det tror jeg de færreste er 🫣

Anonymkode: eb04d...279

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Å levere barna på oppbevaringen? Eller forstår du ikke en spøk?

Anonymkode: 27e5f...54b

Hvem forstår ikke en spøk, sa du? 😂

Anonymkode: 2296e...88b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har til gode å lese om godt voksne,  dedikerte mødre som føler seg ensomme 🤣 De som regel et nært og godt forhold til alle sine voksne barn og ikke minst alle sine barnebarn 😊

Anonymkode: d0773...acc

Det er bare å ta en titt innom sånne grupper og apper for å få venner som voksen, så finner du en haug med voksne damer som trenger venninner.

Anonymkode: 61ba7...763

Skrevet

Helt enig. Med mindre TS har sagt dette på en veldig ufin måte, og han fyren har gjengitt det slik, eller til og med lagt kraftig på, så ser jeg ikke problemet. 

AnonymBruker
Skrevet

Troll. Er det KrfU som er innom? :knegg:

Anonymkode: 1a291...e6a

AnonymBruker
Skrevet

Det har jo ikke skjedd noe alvorlig her, annet enn at noe du faktisk mener har kommet frem i lyset. Hvis man ikke kan stå for det man mener bør man kanskje vurdere å bytte standpunkt? 

Du er jo veldig umoden som har en slik oppfatning, som mange har påpekt her, så kanskje du skal tenke litt mer over saken. Da går det jo eventuelt an å nærme seg venninnen din igjen, og si at du mente det, men at du har tenkt deg om etterpå.

Hadde en jeg kjenner sagt noe sånt hadde jeg tenkt at vi er på helt forskjellige planeter og st vi ikke har noe felles. Og jeg ville tenkt at hun er meget enkel i topplokket.

Anonymkode: 2ea58...e40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så du bitcher til kjæresten, og han forteller det til henne? 

Tror jeg også hadde skygget unna dere begge. 

Og din kjæreste høres helt idiot ut også.

Anonymkode: 2f6e2...ef3

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herlighet for et krenkesamfunn. 

Jepp. With sugar on top!🙄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...