AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Jeg har en bestevenninne som jeg har kjent i 15 år. Hun har vært i ett forhold hele den tiden og fått barn. Jeg har for det meste vært singel og har ikke barn. Jeg synes noen ganger at hun bruker mye tid på barna. Kjører til trening, er med på cuper og dugnader. Men jeg har ikke sagt noe til henne I fjor traff jeg en fyr som jeg ble sammen. Jeg snakket med han om hva jeg tenkte om venninnen. På nyttårsaften var hun med oss på fest. Typen min ble full og fortalte henne at jeg tenkte sånn. Hun ble sur. Ba om unnskyldning men merker at hun har tatt litt avstand. Hun forteller ikke meg mye lenger fra privatlivet. Bør jeg snakke med henne om det igjen eller gå videre? Anonymkode: b7413...22f 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Du må eie tabben din og legge alle kort på bordet med en saftig unnskyldning. Eller innse at du aldri blir like voksen i hodet som venninnen din. Tror hun er ferdig med deg som venninne. Det vet jeg at jeg ikke hadde giddet. Anonymkode: a6ca1...25c 16 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Brukt mye tid på barna? Som barneløs så forstår jeg jo at foreldrene bruker mye tid på barna, de kan da ikke bare levere de inn på oppbevaringen på togstasjonen. Anonymkode: 27e5f...54b 22 14
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Hvis du ønsker å beholde henne som venninne bør du svelge stoltheten din og be om unnskyldning. Alle mennesker gjør feil, men de færreste tør å innrømme det. Hvis du er sterk nok til å innrømme dine feil vil du få et liv hvor du ikke trenger å flykte fra deg selv. Når det er sagt bør du heller anerkjenne din venninne for at hun er en god mor. Jeg skjønner at det betyr mindre tid til deg, men omsorgen for barna komme faktisk før deg. Hvis du ikke klarer å akspetere det er det du som har et problem, ikke din venninne. Hva ville du tenkt hvis du vokste opp med at din mor prioriterte sitt eget sosiale liv foran deg og du måtte klare deg selv? Anonymkode: 8ca35...f2c 12 4
Snok1 Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Brukt mye tid på barna? Som barneløs så forstår jeg jo at foreldrene bruker mye tid på barna, de kan da ikke bare levere de inn på oppbevaringen på togstasjonen. Anonymkode: 27e5f...54b Det er dessverre blitt slutt på denne praktiske ordningen. 1 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #6 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Du må eie tabben din og legge alle kort på bordet med en saftig unnskyldning. Eller innse at du aldri blir like voksen i hodet som venninnen din. Tror hun er ferdig med deg som venninne. Det vet jeg at jeg ikke hadde giddet. Anonymkode: a6ca1...25c Problemet er at han sa det på en rar måte.. Han sa ikke rett ut at jeg hadde sagt det. Han sa at han har hørt at jeg bruker mye tid på barna. Hun sa med en gang at hun skjønte at det kom fra meg. Anonymkode: b7413...22f
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #7 Skrevet 15 timer siden Hvorfor har du slike tanker da? Mener du at din venninne skal bruke tiden sin på deg? Anonymkode: 51232...cbc 9 7
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #8 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at han sa det på en rar måte.. Han sa ikke rett ut at jeg hadde sagt det. Han sa at han har hørt at jeg bruker mye tid på barna. Hun sa med en gang at hun skjønte at det kom fra meg. Anonymkode: b7413...22f Hun har vel merket hvordan du tenker, selv om du ikke har sagt det rett ut. Og så har du snakket om det med kjæresten din... Du hadde ikke stått veldig høyt i kurs hos meg hvis jeg var venninnen din. Samtidig er det jo forskjell på å ha barn og å være barnløs. Du har vel ikke helt forstått at du lever et liv der du har mer frihet, mer tid til deg selv og at de tingene du tar for gitt ikke er like enkelt for henne. Slik som å gjøre noe spontant med deg/ venner. Det er ikke sikkert det er det hun har lyst til å prioritere selv når hun har mulighet, fordi det koster med for eksempel en tur ut. Dagen derpå der du kan ligge i sengen og spise junkfood og gjøre ingenting må hun kanskje stå opp med unger, selv om hun er dårlig. Og jeg lover deg, 10 runder med baby shark, Peppa gris eller annet barnetv crap dagen derpå gjør ikke akkurat underverk for kropp og sjel. Heller ikke å være en menneskelig servicemaskin som skal dekke alle andre enn sine egne behov. Anonymkode: 8b929...a11 2 6
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #9 Skrevet 15 timer siden Snok1 skrev (10 minutter siden): Det er dessverre blitt slutt på denne praktiske ordningen. Å levere barna på oppbevaringen? Eller forstår du ikke en spøk? Anonymkode: 27e5f...54b 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #10 Skrevet 15 timer siden Dette er bare sprøyt. Ingen blir så fornærmet av å høre ‘du bruker mye tid på barna dine’, for ikke å snakke om at det ikke er noe man forteller videre i fylla. Her er det mer til historien. Anonymkode: b885f...ad8 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #11 Skrevet 15 timer siden Her må du legge deg fullstendig paddeflat eller innse at vennskapet er over. Holdningene dine viser at du er umoden og selvsentrert, som ikke forstår at gode foreldres aller første og største prioritet alltid må være egne barn. Anonymkode: d0773...acc 5 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #12 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Brukt mye tid på barna? Som barneløs så forstår jeg jo at foreldrene bruker mye tid på barna, de kan da ikke bare levere de inn på oppbevaringen på togstasjonen. Anonymkode: 27e5f...54b Akkurat. Det å påstå at noen bruker mye tid på barna er en helt nøytral påstand. Det er ingen som blir sur av å høre det. Det er som trådstarter sikkert bruker mye tid på sin nye kjæreste, ingen fornærmelse. Anonymkode: b885f...ad8 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Du hadde ikke stått veldig høyt i kurs hos meg hvis jeg var venninnen din. Anonymkode: 8b929...a11 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Her må du legge deg fullstendig paddeflat eller innse at vennskapet er over. Holdningene dine viser at du er umoden og selvsentrert, som ikke forstår at gode foreldres aller første og største prioritet alltid må være egne barn. Anonymkode: d0773...acc Dette er jo helt absurd! Blir dere så fornærmet av å høre at dere bruker tid på barna deres? Burde det ikke like gjerne være et kompliment? Hadde vært mye verre om hun sa at dere brukte for lite tid sammen med ungene. Herlighet for et krenkesamfunn. Anonymkode: b885f...ad8 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Problemet er at han sa det på en rar måte.. Han sa ikke rett ut at jeg hadde sagt det. Han sa at han har hørt at jeg bruker mye tid på barna. Hun sa med en gang at hun skjønte at det kom fra meg. Anonymkode: b7413...22f Problemet er at du er egoistisk og ikke egentlig skjønner hva det innebærer å ja barn. Anonymkode: a6ca1...25c 3 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden Skjønner ikke helt hva han egentlig sa? Foreldre bruker mye tid på barna, er jo ikke negativt det? Hva er det egentlig du har sagt og mener da? Er du såret fordi du savner henne fordi hun bruker tid på barna? Akkurat det er det jo bare å være ærlig om, samtidig som du anerkjenner at det er fullt forståelig. Eller mener du at hun diller for mye med barna og derfor bruker mye tid? Jeg har en barnløs venninne som mener at jeg "kan takke meg selv" for alt som er tidkrevende med barna, og mener at det jo "bare er å" nekte de å gå på fotball for eksempel. Hun forstår jo ikke virkeligheten min i det hele tatt. Det skaper litt avstand, jeg orker ikke snakke om henne med ting som handler om barna, men vi kan snakke om mye annet likevel. Jeg trenger ikke at hun er enig i alt jeg gjør. Anonymkode: 0976c...fab 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden Hvordan er omløpet i toppen på kjæresten din når han ikke har drukket, ser han vanligvis sammenhenger og konsekvenser? Anonymkode: e94ad...935 3 6
Ibot Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg synes noen ganger at hun bruker mye tid på barna. Kjører til trening, er med på cuper og dugnader. Men jeg har ikke sagt noe til henne Hæ?? Dette har da du ingenting med… Hva skulle du egentlig sagt? Virker som hun gjør det en mor skal, spør du meg. Og den typen din? For en idiot, håper du dumpa ham på timen! Be om unnskyldning til venninna di, så får dere se om dere klarer å reparere dette… Men du må jo forstå at hun stiller opp for unga sine fremfor å være sammen med deg… 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden Du virker misunnelig på familielivet. Anonymkode: e719b...09f 2
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #19 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en bestevenninne som jeg har kjent i 15 år. Hun har vært i ett forhold hele den tiden og fått barn. Jeg har for det meste vært singel og har ikke barn. Jeg synes noen ganger at hun bruker mye tid på barna. Kjører til trening, er med på cuper og dugnader. Men jeg har ikke sagt noe til henne I fjor traff jeg en fyr som jeg ble sammen. Jeg snakket med han om hva jeg tenkte om venninnen. På nyttårsaften var hun med oss på fest. Typen min ble full og fortalte henne at jeg tenkte sånn. Hun ble sur. Ba om unnskyldning men merker at hun har tatt litt avstand. Hun forteller ikke meg mye lenger fra privatlivet. Bør jeg snakke med henne om det igjen eller gå videre? Anonymkode: b7413...22f Her må du legge deg paddeflat og forklare at din frustrasjon kom fra en lite tiltalende misunnelse på hennes barn. Også bør du ha en alvorsprat med typen din om hva som er greit å si, hvor hans lojalitet bør ligge - og at det ikke er greit å snakke for deg. Anonymkode: 66b3f...816 1 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #20 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Å levere barna på oppbevaringen? Eller forstår du ikke en spøk? Anonymkode: 27e5f...54b Det er jo du som ikke forstod spøken til den du siterer. Han var med på vitsen din. Anonymkode: 85b10...306 6 2 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå