Gå til innhold

Mor flørter med mannen min

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Litt kort bakgrunnsinfo:

Jeg har en mor som holder seg godt for alderen, noe hun selv er fullt klar over og viser frem. Hun er flottere enn mange i 25-30års alderen og hun fikk meg da hun var ung. 

Jeg er veldig glad i henne og er lei meg for hvordan situasjonen er. Opplever at relasjonen vår har tatt skade og at jeg nå sliter med å fortsette et nært forhold å at jeg må ta avstand.

Hun har tatt noen valg gjennom min barndom som er tvilsomme men som jeg har valgt å legge bak meg og se videre. Slik som at hun overlot meg til min tante i 6år samtidig som hun studerte til doktorgrad. I denne perioden så jeg nesten ikke noe til henne, da hun hadde andre prioriteringer i feriene sine. Hun var der ikke for meg emosjonelt, men støttet meg økonomisk. Jeg gikk rundt med sykdommer uten at hun tok meg til lege, samt en brukket fot. Dette er ting som har brutt tilliten til henne for min del. 

Kontakten med henne gjør meg på en måte psykisk uvel uten at jeg helt klarer å sette fingeren på det. Nå når jeg er voksen har hun funnet seg en ordentlig mann og opplever at han styrer henne i retning av å ta gode valg ovenfor meg og barnebarna sine, noe jeg har satt pris på. Vi har derfor fått en nærere relasjon etter han kom inn i  bildet. Eller så kan det være at det er mer spennende å bruke tid på meg etter at jeg fant meg en mann selv. Ikke vet jeg. 

Over til problemet: 

jeg opplever at min mor søker oppmerksomhet fra min mann og at dette gjør meg så ukomfortabel at jeg ikke klarer å ha henne på besøk hos oss. 

Noen av tingene hun gjør:

- åpenbart tar hans side i diskusjoner og rotter seg imot meg

- går rundt i lettkledde klær

- kler seg i tettsittende topper, å viser frem kløft (når hun ellers ikke gjør det)

-løfter på kjole og viser frem undertøyet «tilfeldigvis»

- stiller seg i det hun selv tror er «sexy» posisjoner foran han

- kommenterer min vekt og kroppsform 

- maser om mannen min. Hva han gjør, hva han skal. 

-opplever at hun blir skuffet dersom jeg å barna besøker henne alene og mannen ikke er med. 

- opplever at hun flørter med mannen min og søker upassende oppmerksomhet 

- opplever at hun holder seg i nærheten av han, å søker nærhet 

- latterliggjør meg foran han og har en tone som er nedlatende

-insinuerer at mannen min er utro uten at hun har noe belegg for det 

Det er generelt måten hun er annerledes på når mannen min er der. Jeg er dame selv, å vet hvordan man kan oppføre seg sexy for menn, å det er nettopp det jeg ser at hun prøver på. Det har gått så langt nå at jeg snart ikke orker å fortsette kontakten, men jeg må jo nesten det på grunn av barna mine. Føler meg rett og slett tråkket på av henne og det er utrolig sårt. 

Har dere noen perspektiv å komme med? 

Anonymkode: 9a040...c9a

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Din mor tok doktorgrad og har oppført seg slik mot sitt eget barn ? 

Hva slags doktorgrad er dette? 

Å ta en doktorgrad krever jo et visst intellekt. Mens spørs hvilket felt da. Doktorgrad i realfag er noe annet enn myke fag f.eks

Din mann, er det barnefaren til dine barn? 

Anonymkode: 663cc...1bc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Å ta en doktorgrad krever jo et visst intellekt. Mens spørs hvilket felt da. Doktorgrad i realfag er noe annet enn myke fag f.eks

Ja. Myke fag. 

Jeg vil heller tro det handler om manglende sosiale antenner enn intellekt, men du har et poeng. 

Mannen min er faren til mine barn, ja. 

Vi er mellom 25-30 år og hun er 50år. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja. Myke fag. 

Jeg vil heller tro det handler om manglende sosiale antenner enn intellekt, men du har et poeng. 

Mannen min er faren til mine barn, ja. 

Vi er mellom 25-30 år og hun er 50år. 

Jeg fikk beskjed av min terapeut at man kan velge å ha en forelder i livet sitt eller ikke. Jeg valgte å kutte ut min ene forelder. Og det kjennes bedre for min mentale helse. 

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Helt mulig å ha høy  kognitiv intelligens og lav moral eller visse personlighetstrekk som gjør at en kvinne på 50 flørter med mannen til sin egen datter. Doktorgrad er ikke noe bevis på at man er et emosjonelt sunt menneske. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel først og fremst pinlig?

Hvordan reagerer mannen din?

Er det givende for barnebarna at hun er på besøk?

Anonymkode: aade0...861

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette hørtes kjipt ut! Opplever mannen din situasjonen på samme måte som deg? Hva gjør han i de situasjonene du beskriver?

Anonymkode: de499...203

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har du snakket med mannen din om dette? Jeg har en venninne som oppfører seg slik rundt min mann. Typ kortest mulig kjole og dypest kløft når hun er her, sitter og går rundt i undertøyet på sommeren osv. Jeg vet slikt ikke fungerer på min mann men ble likevel plaget nok til å snakke med han om det. Det endte med at han begynte å stille krav til hennes bekledning når hun er her(samlede ben når man sitter i kjole, mer enn undertøy ved spisebordet, og at han ikke ønsker å bli tatt på). Det viste seg jo at han synes det var mer ubehagelig enn meg.

Anonymkode: 46b77...342

• Liker 5
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

For det første, ingen 50åring er flottere enn de på 25-30, la oss være ærlige. 
Men…Mora mi er på samme måte. Derfor har vi ingen kontakt lenger. 

Anonymkode: 399c7...77b

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Å ta en doktorgrad krever jo et visst intellekt. Mens spørs hvilket felt da. 

Det er da mange med nevroutviklingsforstyrrelser som har høyere utdanning. Men om hodet funger normalt på andre plan er jo tvilsomt....

Anonymkode: 8d2af...653

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har du snakket med mannen din om dette? Jeg har en venninne som oppfører seg slik rundt min mann. Typ kortest mulig kjole og dypest kløft når hun er her, sitter og går rundt i undertøyet på sommeren osv. Jeg vet slikt ikke fungerer på min mann men ble likevel plaget nok til å snakke med han om det. Det endte med at han begynte å stille krav til hennes bekledning når hun er her(samlede ben når man sitter i kjole, mer enn undertøy ved spisebordet, og at han ikke ønsker å bli tatt på). Det viste seg jo at han synes det var mer ubehagelig enn meg.

Stille krav etter at du har sagt det. Før det nøt han synet. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du kommunisert noe av dette til henne eller snakka med mannen din om dette?

Jeg tror ikke hun er så dum at hun ikke skjønner egen oppførsel altså, jeg er bare nysgjerrig på om hun eller han har noen formeninger om den.

Mannen din kan jo for eksempel tydeliggjøre at hans affeksjoner tilhører deg og deg alene. Gå omveien rundt hennes flørting ved å avvise henne fullstendig. Hun trenger en realitetsorientering ihvertfall om at det hun gjør er noe derr alle ser klart og tydelig og finner fullstendig latterlig. Midtlivskrise med stor M.

Anonymkode: 7768c...695

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

WOW , applaus til mannen din! Helt enig, har en mann som selv syns slike ting er drøyt! Mange av de kvinnene som holder på slik tror jo mennene er intressert i de. Prøver seg hele tiden! Om en mann gor de klar beskjed så blir det nok kleint og ferdig med det!

Har selv en mor som oppførte seg merkeligneundt mannen min. Han merket det jo og. Men vi kuttet kontaktet med henne men og av en del andre grunner, det var bare toppen av kaken!

Anonymkode: 62cad...9ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Stille krav etter at du har sagt det. Før det nøt han synet. 

Nei det gjorde han ikke. Jeg brukte selv tid på lande denne fyren da de normale triksene ikke fungerte på han. Men det var nok kanskje også derfor han vekket min interesse etter 10 år som frivillig singel. Han var ikke en klassisk, enkel mann.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

For det første, ingen 50åring er flottere enn de på 25-30, la oss være ærlige. 
Men…Mora mi er på samme måte. Derfor har vi ingen kontakt lenger. 

Ehh,jo. Er utrolig mange sofagriser,spesielt blandt menn. Er ofte å se menn på 25-30 som ser eldre ut enn menn i 50 årene. Mange unge menn har da både rynker og måne. 

Kjenner kvinner på 60 som er flottere i hud,hår og kropp etter å ha født 4 barn enn andre barnløse kvinner i 30'års alderen.

Så det er fullt mulig. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ehh,jo. Er utrolig mange sofagriser,spesielt blandt menn. Er ofte å se menn på 25-30 som ser eldre ut enn menn i 50 årene. Mange unge menn har da både rynker og måne. 

Kjenner kvinner på 60 som er flottere i hud,hår og kropp etter å ha født 4 barn enn andre barnløse kvinner i 30'års alderen.

Så det er fullt mulig. 

Men du kan jo se at hun er 60 og ikke 30…

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei det gjorde han ikke. Jeg brukte selv tid på lande denne fyren da de normale triksene ikke fungerte på han. Men det var nok kanskje også derfor han vekket min interesse etter 10 år som frivillig singel. Han var ikke en klassisk, enkel mann.

Men han sa ingenting til deg, bare så på det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Dette er vel først og fremst pinlig?

Hvordan reagerer mannen din?

Er det givende for barnebarna at hun er på besøk?

Anonymkode: aade0...861

1. Det er ukomfortabelt for meg. 
2. Mannen min nekter for det. Å han stirrer på henne i de situasjonene. 

3. Ja det er givende. Hun er flink med de, leker med de, tar de med på turer, tar mye ansvar. Vil gi henne 7 av 10 score som besteforelder. 

Når det gjelder mannen så er han konfliktsky. Vil tro at han enten ikke ser hva som foregår eller at han ser det men ikke ønsker å være «årsaken» til et problem. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Men du kan jo se at hun er 60 og ikke 30…

Ja selvfølgelig. Men hun er slank og trent å tar godt vare på seg selv. Det finnes mange 25åringer som lar seg selv forfalle. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Har du kommunisert noe av dette til henne eller snakka med mannen din om dette?

Jeg tror ikke hun er så dum at hun ikke skjønner egen oppførsel altså, jeg er bare nysgjerrig på om hun eller han har noen formeninger om den.

Mannen din kan jo for eksempel tydeliggjøre at hans affeksjoner tilhører deg og deg alene. Gå omveien rundt hennes flørting ved å avvise henne fullstendig. Hun trenger en realitetsorientering ihvertfall om at det hun gjør er noe derr alle ser klart og tydelig og finner fullstendig latterlig. Midtlivskrise med stor M.

Anonymkode: 7768c...695

Har tatt en prat med mannen, men ikke henne.. Mannen nekter for dette og tar henne i forsvar. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...