AnonymBruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Og flere har rukket å både skille seg, finne ny og er nå forlovet eller gifter seg i sommer. Overraskende mange møtes, forlover seg fort, innen det har gått 1-2 år, flytter sammen, med barn i ulike kommuner, bygger om hus, hiver seg rundt. Men sånn er det ikke her. Her er det stoisk ro og fornuft som rår. Er sammen med en herlig fyr, men han er en introvert tenker som ikke gjør noe overilt, og ting må skje i riktig rekkefølge i forhold til hodet hans. Problemet er bare at første steget, å flytte sammen, kan han ikke gjøre ut av frykt for at barna vil ha mindre samvær, eller at eksen blir vanskeligere å forholde seg til. Så da sitter jeg her. 40+, er kjærester med en fyr, ugift, ikke en gang skilt... Og det tikker inn på snap jevnt og trutt med alle som har fremgang i forholdene sine. Burde selvfølgelig kun ha fokus på at han er en flott pappa som setter hensynet til barna først (som nå er ungdommer) og før egne behov... men så gnager det nok litt fordi han sikkert synes det er beleilig å kunne legge det på hensynet til ungdommene... for da slipper han å ta de store avjørelsene og slipper å leve i uvisse med salg, kjøp, flytting, lengre pendlevei og all usikkerheten med samvær... Må innrømme at jeg er litt lei meg. Glad på andres vegne, men lei meg på mine egne vegne. Anonymkode: c4e24...917 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Flott å være kjæreste med en fin fyr OG en smart fyr, som ikke haster inn i noe, men tar det lungt. Det er mye trygghet i det❤️ Man må verken bo sammen eller være gift for å ha et godt forhold. Anonymkode: 0dc5b...86e 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og flere har rukket å både skille seg, finne ny og er nå forlovet eller gifter seg i sommer. Overraskende mange møtes, forlover seg fort, innen det har gått 1-2 år, flytter sammen, med barn i ulike kommuner, bygger om hus, hiver seg rundt. Men sånn er det ikke her. Her er det stoisk ro og fornuft som rår. Så da sitter jeg her. 40+, er kjærester med en fyr, ugift, ikke en gang skilt... Og det tikker inn på snap jevnt og trutt med alle som har fremgang i forholdene sine. Må innrømme at jeg er litt lei meg. Glad på andres vegne, men lei meg på mine egne vegne. Anonymkode: c4e24...917 du ser på det å haste inn i ekteskap og bli skilt, som fremgang i forholdene? Anonymkode: 609bc...799 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai Så det er uvesentlig at du er i et fint forhold og dere har det bra. Det eneste som betyr noe er at dere ikke er gift, fordi du tenker at andre mennesker bryr seg om det, og det er viktigere hvordan du fremstår foran dem, enn hvordan du har det i livet ditt. Skjønner! Anonymkode: f7dba...3f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai Favorittsetningen min i HI er "ikke en gang skilt..." 😅 da har man altså feilet i livet. Mer status å være skilt enn å være kjæreste med en fin fyr, vettu. Anonymkode: 609bc...799 5 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai hehe. Det ble kanskje litt vel overdramatisk. Har vært fornuftig hittil i livet jeg også, sånn sett. Har vært forlovet, men han døde. Kanskje vi ikke får en felles bolig før barna hans flytter for seg selv. Det kan ta mange mange år. ts Anonymkode: c4e24...917 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Herregud. Å være gift betyr da ingenting. Anonymkode: 79353...726 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai Men TS, la oss si at denne fine fyren din hadde fridd for flere år siden, men at dere nå hadde vært skilt. Hadde du følt deg mer fremgangsrik da? Anonymkode: 609bc...799 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men TS, la oss si at denne fine fyren din hadde fridd for flere år siden, men at dere nå hadde vært skilt. Hadde du følt deg mer fremgangsrik da? Anonymkode: 609bc...799 bryr meg ikke om å være fremgangsrik. Det kan man være på andre fronter om det er viktig. Det handler mer om å bli valgt. At noen elsker meg så høyt at de vil bruke tid og energi på å fri, velge en ring, og at de har tenkt tanken og bestemt seg for at det er ingen andre de vil dele sine dager og seng med enn meg. Jeg har lyst til å oppleve det. Flere har liksom vært den personen for noen flere ganger. For en eller annen grunn så er jeg kanskje ikke en person som er så lett å elske, ikke vet jeg. Hva andre måtte mene har ikke noen betydning. ts Anonymkode: c4e24...917
AnonymBruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai Men det er jo godt mulig din kjæreste elsker deg utrolig høyt. Jeg er alene med 2 barn. Og den mannen jeg har elsket høyest av alle menn, var jeg sammen med i 4 år. Grunnet barna mine, ønsket jeg ikke å bo med han. Men som jeg elsket den mannen. Og det ble slutt fordi jeg ikke ville flytte sammen med han. Og det tok meg mange år og komme over han. Jeg har datet flere, vært sammen med en i 1 år. Men ingen av de føler jeg like mye for. Så nå har jeg vært singel i 9 år. Anonymkode: 5c524...b63 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai Har han lyst å bo sammen? Gifte seg? Anonymkode: e9bf5...967 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): bryr meg ikke om å være fremgangsrik. Det kan man være på andre fronter om det er viktig. Det handler mer om å bli valgt. At noen elsker meg så høyt at de vil bruke tid og energi på å fri, velge en ring, og at de har tenkt tanken og bestemt seg for at det er ingen andre de vil dele sine dager og seng med enn meg. Jeg har lyst til å oppleve det. Flere har liksom vært den personen for noen flere ganger. For en eller annen grunn så er jeg kanskje ikke en person som er så lett å elske, ikke vet jeg. Anonymkode: c4e24...917 Men hvor kommer "ikke en gang skilt" inn i bildet? Ville du heller blitt valgt, for så å bli skrotet? Enn å være sammen med en som vil være sammen med deg, selv om han ikke har fridd? Anonymkode: 609bc...799 2
AnonymBruker Skrevet 22. mai #13 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har han lyst å bo sammen? Gifte seg? Anonymkode: e9bf5...967 Han sier så, og han bor her hos oss når han ikke har ungdommene... AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Men hvor kommer "ikke en gang skilt" inn i bildet? Ville du heller blitt valgt, for så å bli skrotet? Enn å være sammen med en som vil være sammen med deg, selv om han ikke har fridd? Anonymkode: 609bc...799 Da har man ikke blitt valgt en eneste gang da. Man har liksom ikke vært verdt det, å bli valgt som livspartner... Å være sammen uten å forplikte seg med ekteskap er ikke det samme. Enhver kan kjøpe hus sammen eller være samboere. Den ekstra terskelen er ikke der. Man har ikke stått foran alle man kjenner av venner og familie og sagt høyt at dette er den man har valgt til livspartner. Å være samboere.... ja... er jo lite forpliktende rett og slett. Like lett å bryte som å flytte sammen. Må si jeg liker å se menn med giftering også. Det er et sterkt symbol om at man ikke er tilgjengelig, man har valgt sin livspartner... ts Anonymkode: c4e24...917
AnonymBruker Skrevet 22. mai #14 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da har man ikke blitt valgt en eneste gang da. Man har liksom ikke vært verdt det, å bli valgt som livspartner... Anonymkode: c4e24...917 Så svaret er ja, du ville følt deg bedre hvis han hadde giftet seg med deg og så skilt seg fra deg? Anonymkode: 609bc...799 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai #15 Skrevet 22. mai AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så svaret er ja, du ville følt deg bedre hvis han hadde giftet seg med deg og så skilt seg fra deg? Anonymkode: 609bc...799 Nei, selvføgelig vil jeg ikke vi skal skilles... ts Anonymkode: c4e24...917
AnonymBruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai AnonymBruker skrev (12 timer siden): men så gnager det nok litt fordi han sikkert synes det er beleilig å kunne legge det på hensynet til ungdommene AnonymBruker skrev (11 timer siden): AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han sier så, og han bor her hos oss når han ikke har ungdommene Jeg synes du motsier deg selv litt. Har han noen ganger snakket om at dere kan forlove dere? For hvis det kun er snakk om hensynet til barna som holder han tilbake, så hadde han jo uansett hatt lyst til å snakke om disse tingene. Det eneste som kan få deg til å føle deg enda verre enn du gjør nå er jo om barna flytter ut og han fremdeles er lunken og du skjønner at det handler om noe mye mer grunnleggende. Og jeg skjønner ikke hva det har å gjøre med saken at han er stoisk. Absolutt ingenting i stoisismen er et hinder for å lage planer og ha et avklart og ærlig forhold til sine nærmeste. Anonymkode: 41582...08e
AnonymBruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai Herregud, den historien til dine venner er jo hele grunnen til at jeg aldri skal flytte sammen med noen igjen hvis mitt forhold ryker. Du later til å se lett på det å blande økonomien sin sammen med en person som kan gjøre det slutt når som helst, selge huset man er glad i og som er en trygghet både for en selv og for barna (!!), og få lenger pendlervei til jobb. Jeg elsker min korte vei til jobb, kommer ikke til å ofre hverken den, huser mitt eller spesielt ungene mine (sjansen på at de vil være her mindre) for NOEN, uansett hvor mye jeg kanskje elsker dem. Anonymkode: fb1e5...57f
AnonymBruker Skrevet 23. mai #18 Skrevet 23. mai Om han vil gifte seg så kan dere vel det selv om dere er særboere? Han har ungdommer, ikke så lenge igjen til de flytter ut da med andre ord. Om du er usikker på om han vil satse på deg så er det vel kanskje fordi han ikke har trygget deg nok på at dere en dag skal gifte dere og bo sammen? Har dere snakket om dette? Ser dere på hus sammen? Virker han lengtende etter å kunne starte livet med deg? Du kan jo begynne sette noen krav for deg selv? Veldig enkelt for han å bare skyve barna foran seg og være fornøyd med hvordan ting er nå for hans del. Men om du ikke er fornøyd så må du ta tak i det og ha den samtalen med han. Anonymkode: dfb85...796
AnonymBruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai Så dere har begge barn fra før og bor ikke sammen? Da er det jo smart å prioritere som dere gjør i stedet for å flytte sammen med rubbel og bit som kanskje ikke ble så bra likevel. Det er krevende med mine og dine. Og enda mer krevende å flytte sammen sånn. Jeg tror man blir et lykkeligere menneske av å sette pris på hva man selv har kontra å hige etter hva andre har og sammenligne seg. Han har valgt å være kjæreste med deg og en ring betyr ikke noe til eller fra. Fokuser på tiden dere har sammen og nyt at det fungerer såpass greit. Anonymkode: 3ca2b...5ea 1
AnonymBruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai For en merkelig gjeng... Det er ingen i min omgangskrets som er gift, eller har lyst til å gifte seg. Trodde det var noen som hørte eldre generasjoner til. Vi er også 40+. Anonymkode: 21e97...ba4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå