AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:20 #41 Skrevet lørdag kl. 08:20 Jeg savner hustelefon. Vi kunne godt hatt hustelefon i tillegg til mobiltelefon. Anonymkode: 5939f...45e 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:28 #42 Skrevet lørdag kl. 08:28 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Med fasttlf var valget tatt og livet var mer nedpå. Mobiltelefon skaper stress. Men du står fremdeles fritt til å ta dette valget selv. Og om du lar mobilen stresse deg så er det noe du må jobbe med. Stresset kommer ikke fra mobilen, men fra deg selv. Hvorfor føler du stress ved å ha mobilen? Skru av lyden, legg den bort? Gå deg en tur uten mobil. Hva er problemet? Anonymkode: b64dc...bc3
Nordlending1 Skrevet lørdag kl. 08:36 #43 Skrevet lørdag kl. 08:36 Savner det ja. Da var det mer innafor om en ikke fikk tak i noen. Med tlf i lomma hele dagen, forventer folk de får tak i deg. Så har denne forventningen blitt veldig etablert - og jeg opplever bekymringer og nesten krisetilstander om jeg har lagt tlf hjemme en dag.. Det er mye stress rundt tlf, og det å være tilgjengelig 24/7. og man oppfordres til å la tlf ligge mer. Men forventningene rundt gjør det vanskelig 1
Nordlending1 Skrevet lørdag kl. 08:42 #44 Skrevet lørdag kl. 08:42 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men du står fremdeles fritt til å ta dette valget selv. Og om du lar mobilen stresse deg så er det noe du må jobbe med. Stresset kommer ikke fra mobilen, men fra deg selv. Hvorfor føler du stress ved å ha mobilen? Skru av lyden, legg den bort? Gå deg en tur uten mobil. Hva er problemet? Anonymkode: b64dc...bc3 Nei, dette er ikke så opp til hver enkelt. jeg har en jobb som gjør at det forventes jeg er tilgjengelig fra morgen til kveld i hverdagene. Så den tlf er noe herk. Jeg vil gjerne legge den vekk i helger, men forventninger rundt , av familie, venner.. det gjør at det fort blir krisetilstander om jeg ikke har svart tlf på flere timer, og da spesielt en hel dag. har opplevd å få mitt barn, eller en kompis, på døra.. pga de ikke fikk tak i meg på lenge, eller fordi noen andre som ikke fikk tak i meg - ringte de. Å være tilgjengelig med mobilen på seg hele tiden, er noe av det største problemet i dag ift stress. Det er ikke et personlig problem, det er større enn som så. spesielt for oss som ofte må være mer på ellers, og trenger mer ro i privatlivet 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:46 #45 Skrevet lørdag kl. 08:46 Nordlending1 skrev (7 minutter siden): Savner det ja. Da var det mer innafor om en ikke fikk tak i noen. Med tlf i lomma hele dagen, forventer folk de får tak i deg. Så har denne forventningen blitt veldig etablert - og jeg opplever bekymringer og nesten krisetilstander om jeg har lagt tlf hjemme en dag.. Det er mye stress rundt tlf, og det å være tilgjengelig 24/7. og man oppfordres til å la tlf ligge mer. Men forventningene rundt gjør det vanskelig Det har du i så fall lagt opp til helt selv. Det er ingen som forventer at jeg svarer når de ringer, for det gjør jeg sjelden. Anonymkode: cd86f...35a
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:54 #46 Skrevet lørdag kl. 08:54 Morsomt. Det første som skjedde når jeg leste tittelen var at hodet mitt "spilte" av fastnummeret fra da jeg var barn 😅 Anonymkode: cb673...cf7
Nordlending1 Skrevet lørdag kl. 08:56 #47 Skrevet lørdag kl. 08:56 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det har du i så fall lagt opp til helt selv. Det er ingen som forventer at jeg svarer når de ringer, for det gjør jeg sjelden. Anonymkode: cd86f...35a Jeg har en rolle i arbeidet som gjør at folk er vant til at jeg er veldig på, på tlf. Som kan være en av flere årsaker. Det er mange ting som kan være ulikt rundt en, som gjør at det er langt vanskeligere for enkelte å gjøre det. Nærhet til familie, hvilke folk en har rundt seg, forventninger til ulike typer folk osv osv.. En forventer mer av en som er fremoverlent , sosial, med på mye, har mye ansvar osv.. enn en som kanskje sitter mye hjemme, lite sosial osv. jeg har venner, spesielt en kompis som virkelig hater telefon.. som aldri svarer på oppringinger etter halv fire (han er eier og leder i bedrift). Han legger tlf på ikke forstyrr når han drar fra jobb, han har informert familie og venner rundt at han ser lite på tlf, men de kan sende ei mld, aå får de svar etterhvert. men foreldrene blir bekymret og kommer innom, enkelte rundt han blir sure.. selv om det har vært likt i alle år, han har snakket med hver enkelt. så nei, det er ikke alltid opp til hver enkelt. 😄
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:15 #48 Skrevet lørdag kl. 09:15 Nordlending1 skrev (14 minutter siden): Jeg har en rolle i arbeidet som gjør at folk er vant til at jeg er veldig på, på tlf. Som kan være en av flere årsaker. Det er mange ting som kan være ulikt rundt en, som gjør at det er langt vanskeligere for enkelte å gjøre det. Nærhet til familie, hvilke folk en har rundt seg, forventninger til ulike typer folk osv osv.. En forventer mer av en som er fremoverlent , sosial, med på mye, har mye ansvar osv.. enn en som kanskje sitter mye hjemme, lite sosial osv. jeg har venner, spesielt en kompis som virkelig hater telefon.. som aldri svarer på oppringinger etter halv fire (han er eier og leder i bedrift). Han legger tlf på ikke forstyrr når han drar fra jobb, han har informert familie og venner rundt at han ser lite på tlf, men de kan sende ei mld, aå får de svar etterhvert. men foreldrene blir bekymret og kommer innom, enkelte rundt han blir sure.. selv om det har vært likt i alle år, han har snakket med hver enkelt. så nei, det er ikke alltid opp til hver enkelt. 😄 Jeg har også en rolle i arbeidslivet der det forventes at jeg er tilgjengelig på fritiden, men det er aldri noen som ringer. De sender mail, så svarer jeg når jeg svarer. Til sammenligning blir min mor oppringt "hvert femte minutt" både på fritiden og når hun er på ferie, noe som irriterer henne grenseløst. Grunnen til maset er selvsagt at hun alltid svarer... Anonymkode: cd86f...35a 1 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 09:38 #49 Skrevet lørdag kl. 09:38 Jeg har også en jobb der kommunikasjon foregår på mobil. Inn og utstempling på mobil og kontakt med leder. Stress! Var mye bedre med timeføring på papir og en leder som måtte fysisk møte meg for å gi beskjeder. Anonymkode: 05a7c...331
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå