AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:50 #21 Skrevet fredag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Selvsagt savner jeg ikke fasttelefonen. Jeg elsker å kunne sile oppringinger, ikke ha på lyd og kan legge vekk telefonen. Anonymkode: be762...075
BeeKind Skrevet fredag kl. 17:53 #22 Skrevet fredag kl. 17:53 Jeg savner den tiden hvor det ikke var forventet at man skulle være tilgjengelig hele tiden. Og hvor man var mer til stede i nuet og mindre pålogget den virtuelle verden. 6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:58 #23 Skrevet fredag kl. 17:58 BeeKind skrev (3 minutter siden): Jeg savner den tiden hvor det ikke var forventet at man skulle være tilgjengelig hele tiden. Og hvor man var mer til stede i nuet og mindre pålogget den virtuelle verden. Da må du slutte å gi folk forventninger om at du skal være tilgjengelig. Anonymkode: cd86f...35a
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:07 #24 Skrevet fredag kl. 18:07 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Savner ikke fasttelefon nødvendigvis. Jeg har satt opp mobilen min akkurat sånn jeg vil ha den. Har noen veldig få utvalgte som alltid ringer med lyd. Alle andre har jeg alltid på lydløs. Jeg sjekker ikke mobilen i arbeidstiden, den ligger i en egen lomme i vesken min. Har heller ingen sosiale medier. Jeg er ikke så viktig at jeg alltid må være tilgjengelig! Anonymkode: 6f170...61f Jeg likte godt siste setningen din. Hørhør! Jeg har alltid mobilen på lydløs. Hvis jeg venter en viktig samtale så er volum på. Synes virkelig det er en UTING når jeg er med andre og de befinner seg plutselig i en mobilsamtale med en annen. Jæv..uhøflig. Da kan man heller si; ....du nå går jeg tur med NN, kan jeg ringe deg tilbake? Ikke ofte det har skjedd heldigvis. Jeg savner fasttelefon litt, men ser flere fordeler med mobil, særlig ved ulykker, gå seg vill etc.. Anonymkode: 93d2f...234 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:48 #25 Skrevet fredag kl. 19:48 DollyDelux skrev (1 time siden): Jeg forstår ikke antagelsen din. Hva har fasttelefon med hvor tilgjengelig jeg ønsker å være for andre å gjøre? Jeg har telefon for at jeg skal kunne bruke den, uavhengig av hvor jeg måtte befinne meg. Mente at med hustlf kunne folk få tak i deg kun hjemme mens med mobil er det et evig mas hele tida. Det er et stress både for den som ringer og mottager . Før visste man at når man skulle ringe så var man hjemme, slapp å ta tlf eller ringe ute i offentligheten. Anonymkode: 05a7c...331
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:55 #26 Skrevet fredag kl. 19:55 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Du vet at en mobil kan man ta med seg dit man vil? Anonymkode: ebd32...5de
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:56 #27 Skrevet fredag kl. 19:56 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mente at med hustlf kunne folk få tak i deg kun hjemme mens med mobil er det et evig mas hele tida. Det er et stress både for den som ringer og mottager . Før visste man at når man skulle ringe så var man hjemme, slapp å ta tlf eller ringe ute i offentligheten. Anonymkode: 05a7c...331 Man må ikke ta telefonen ute i offentligheten heller. Og med lyden av trenger man ikke merke noe mas. Anonymkode: ebd32...5de 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:57 #28 Skrevet fredag kl. 19:57 Lyden er av uansett hvor telefonen er, og uansett om jeg er hjemme eller ikke. Jeg tar ikke alltid med meg telefonen når jeg går ut heller. Det med at du føler stress ved at folk ringer deg og forventer at du alltid tar telefonen og er tilgjengelig har heldigvis ikke noe me meg å gjøre. Jeg er tilgjengelig når jeg ønsker det. Og kun da. Anonymkode: b64dc...bc3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 19:57 #29 Skrevet fredag kl. 19:57 Min telefon er stort sett som en fasttelefon. Det vil si: Den ligger stort sett hjemme. Er kun på lengre reiser at jeg tar den med meg. Og som vi gjorde med fasttelefonen, som jeg er vokst opp med, så svarer jeg telefonen når jeg kan. Er jeg opptatt så lar jeg det ringe og så få de ringe igjen senere om det er noe viktig. Anonymkode: 76187...de4
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:05 #30 Skrevet fredag kl. 20:05 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du vet at en mobil kan man ta med seg dit man vil? Anonymkode: ebd32...5de Ja? Er liksom det som er problemet. Folk har Mobil med seg men er likevel utilgjengelige. Enklere å ringe hustlf etter jobb. Anonymkode: 05a7c...331
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:07 #31 Skrevet fredag kl. 20:07 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja? Er liksom det som er problemet. Folk har Mobil med seg men er likevel utilgjengelige. Enklere å ringe hustlf etter jobb. Anonymkode: 05a7c...331 Vent, så det er du som savner hustelefonen, fordi du er en av de som forventer at alle skal være tilgjengelige når du ringer. Anonymkode: b64dc...bc3 2
Perfume Skrevet fredag kl. 20:13 #32 Skrevet fredag kl. 20:13 Ville heller hatt fast telefon enn mobil om man kunne velge alt som følger med. Liker ikke at alt er via mobilen, det er snart så en ikke får gjort noe som helst uten mobilen... Inkludert å betale for ting. Nei jeg tar ikke tlf hvis noen jeg ikke vil snakke med ringer. Det er jo det positive, at man kan velge akkurat det..
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:13 #33 Skrevet fredag kl. 20:13 Jeg savner tiden før mobil og med fasttelefon. Jeg skulle ønske jobb og det sosiale livet mitt ikke gjør meg så avhengig av telefonen. Av og til vil jeg bare logge av og skaffe meg en mobil med bare sms og tale. Det er ikke praktisk i dagens samfunn. Anonymkode: 86820...4f5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:18 #34 Skrevet fredag kl. 20:18 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ja? Er liksom det som er problemet. Folk har Mobil med seg men er likevel utilgjengelige. Enklere å ringe hustlf etter jobb. Anonymkode: 05a7c...331 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Vent, så det er du som savner hustelefonen, fordi du er en av de som forventer at alle skal være tilgjengelige når du ringer. Anonymkode: b64dc...bc3 Siste taler traff spikeren på hodet. TS savner tiden da ingen kunne se at det var hen som ringte, og dermed svarte. Men forøvrig kunne man jo som regel se hvem det var flere år før fasttelefonen forsvant også. Anonymkode: ebd32...5de
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:26 #35 Skrevet fredag kl. 20:26 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vent, så det er du som savner hustelefonen, fordi du er en av de som forventer at alle skal være tilgjengelige når du ringer. Anonymkode: b64dc...bc3 Vent`? Jeg har sagt hva jeg mener og er interessert i å se hva andre mener. Og ja ; jeg mener noen folk gjør seg FOR utilgjengelig ja og derfor savner jeg hustlf. NÅR man har mobil så er man mobil . Hvorfor ikke utnytte fremskritt når man først har dem? Derfor savner jeg fasttlftida, for da visste man at var folk på jobb så fikk man ikke tak i dem. Og var jeg på jobb så var det ingen som fikk tak i meg. MEN når jeg har mobil så er jeg tilgjengelig. AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Siste taler traff spikeren på hodet. TS savner tiden da ingen kunne se at det var hen som ringte, og dermed svarte. Men forøvrig kunne man jo som regel se hvem det var flere år før fasttelefonen forsvant også. Anonymkode: ebd32...5de Nei, har ingenting med å se hvem som ringer. Mer å ha en forutsigbar vei til å få snakke med folk og gi viktige beskjeder. Men som jeg sa ; dette handler ikke om meg bare. For jeg ringer meget sjelden til noen. Anonymkode: 05a7c...331
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:37 #36 Skrevet fredag kl. 20:37 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Derfor savner jeg fasttlftida, for da visste man at var folk på jobb så fikk man ikke tak i dem. Og var jeg på jobb så var det ingen som fikk tak i meg. MEN når jeg har mobil så er jeg tilgjengelig. Anonymkode: 05a7c...331 Men du velger selv hvor tilgjengelig du vil være. Det finnes ingen gode grunner til å savner fasttelefonen, mobilen kan man ta med seg dit man vil, og bruke når man vil. Anonymkode: ebd32...5de 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 20:38 #37 Skrevet fredag kl. 20:38 Jeg savner fasttelefonen. Spesielt å slippe den avhengigheten og tidsstjelende vanen med scrolling. Og tilfredsstillelsen av å kunne slenge røret hardt på når forbanna. Anonymkode: 6e5aa...b99 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:11 #38 Skrevet fredag kl. 21:11 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du får svare på mitt spørsmål først tenker jeg. Anonymkode: 05a7c...331 Du fortsetter med å sette krav til andre....... Anonymkode: abc28...cae 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 05:01 #39 Skrevet lørdag kl. 05:01 BeeKind skrev (11 timer siden): Jeg savner den tiden hvor det ikke var forventet at man skulle være tilgjengelig hele tiden. Og hvor man var mer til stede i nuet og mindre pålogget den virtuelle verden. Nettopp! Min tanke og. Med fasttlf var valget tatt og livet var mer nedpå. Mobiltelefon skaper stress. Anonymkode: 05a7c...331 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 08:15 #40 Skrevet lørdag kl. 08:15 hvis samtalen er viktig nok så kommer man seg vel som regel igjennom? det er vel de færreste som gidder å være masete for moro skyld.. Anonymkode: bcd02...c2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå