AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:11 #1 Skrevet fredag kl. 12:11 Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 1 1
Kratos Skrevet fredag kl. 12:19 #2 Skrevet fredag kl. 12:19 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Hvorfor tenker du at du har krav på å få tak i folk når du selv ønsker det? 7 12
Daria Skrevet fredag kl. 12:34 #3 Skrevet fredag kl. 12:34 Fasttelefonen tok man alltid, fordi man ikke visste hvem som ringte og hvorfor, og man hadde ikke så mange andre kontaktmuligheter. Jeg vil tro at de som velger å gjøre seg utilgjengelige og siler samtaler absolutt ser mobilens fordeler kontra fasttelefon... Det jeg først og fremst savner med fasttelefoner er at når du snakket mef noen, hadde begge parter fokus på samtalen, det var begrenset hva annet man kunne gjøre samtidig. Dessuten slapp man å høre på andres samtaler overalt... 8 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:58 #4 Skrevet fredag kl. 16:58 Kratos skrev (4 timer siden): Hvorfor tenker du at du har krav på å få tak i folk når du selv ønsker det? Du får svare på mitt spørsmål først tenker jeg. Anonymkode: 05a7c...331
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:00 #5 Skrevet fredag kl. 17:00 Daria skrev (4 timer siden): Fasttelefonen tok man alltid, fordi man ikke visste hvem som ringte og hvorfor, og man hadde ikke så mange andre kontaktmuligheter. Jeg vil tro at de som velger å gjøre seg utilgjengelige og siler samtaler absolutt ser mobilens fordeler kontra fasttelefon... Det jeg først og fremst savner med fasttelefoner er at når du snakket mef noen, hadde begge parter fokus på samtalen, det var begrenset hva annet man kunne gjøre samtidig. Dessuten slapp man å høre på andres samtaler overalt... Fasttlf gjorde at man kun var tilgjengelig hjemme da. Og det virker som at liten tilgjengelighet er det folk søker om og da er det liten vits med mobil tlf. Anonymkode: 05a7c...331
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:02 #6 Skrevet fredag kl. 17:02 Jeg har da ikke mobil for at folk skal få tak i meg. Anonymkode: cd86f...35a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:02 #7 Skrevet fredag kl. 17:02 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Hvorfor skal folk trenge å alltid være tilgjengelig? Det er jo og gull at folk både ser at man ringte, og man kan sende en melding om det var noe viktig. Det er bra folk er utilgjengelig og, alle trenger ro og det går an å planlegge fram i tid for avtaler. Anonymkode: 6e6f5...628 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:05 #8 Skrevet fredag kl. 17:05 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Hvis folk ikke har lyst på kontakt med deg, så hadde de nok ikke vært så gira på du ringte på fasttelefon heller.. Anonymkode: e35ca...0b3 1 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:06 #9 Skrevet fredag kl. 17:06 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor skal folk trenge å alltid være tilgjengelig? Det er jo og gull at folk både ser at man ringte, og man kan sende en melding om det var noe viktig. Det er bra folk er utilgjengelig og, alle trenger ro og det går an å planlegge fram i tid for avtaler. Anonymkode: 6e6f5...628 Bare at det har gått litt for langt,syns jeg. Før fikk vi ikke tak i folk når de ikke var hjemme og det var mye greiere å forholde seg til. Anonymkode: 05a7c...331
Fighter83 Skrevet fredag kl. 17:07 #10 Skrevet fredag kl. 17:07 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Nei, savner absolutt ikke fasttelefon! Mamma kuttet ut fasttelefon i 1994 da jeg var 11 år og hun fikk seg mobil litt før det. Ble litt vanskeligere å snakke med venner + avtale osv men jeg klarte meg jeg. Jeg fikk meg ikke mobil før i 1998 fordi pappa aldri fikk tak i meg når jeg var ute å fløy mens jeg bodde en periode hos han. Husker jeg ble skikkelig sur og irritert over å få mobil for da fikk jeg ikke være i fred, jeg ble altfor tilgjengelig på et vis. Brudd på privatlivet mitt liksom. Synes jo det var litt tungvint med telefonbokser og personsøker osv men det fungerte jo det også😅 Jeg var av typen som reiste rundt med venner i Bærum og inn til Oslo osv så skjønner godt at en mobil var kjekt å ha for at folk skulle få tak i meg. Verre når den gikk tom for strøm + tomt kontantkort osv 🤣 Men så har jeg blitt avhengig av mobilen etterhvert. Har den nesten alltid på lydløs og nesten alt av varsler er av. Endret fredag kl. 17:08 av Fighter83 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:09 #11 Skrevet fredag kl. 17:09 Når man har mobiltelefon har man et valg. Det hadde man ikke med fasttelefon. Det er jo veldig praktisk å slippe å sitte hjemme bare fordi man venter på en viktig telefon. I dag var jeg på tur i skogen da jeg ble oppringt med tilbud om en ny jobb. Jeg har en slektning som er døv. Før SMS ble oppfunmet hadde vi i praksis ingen lettvint måte å kommunisere på. Nå er det veldig enkelt. Hans liv ble totalt forrandret da han fikk mobiltelefon. Selv om han aldri har snakket i den og alltid har den på lydløs, selvsagt. Anonymkode: 88fa1...855 3 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:09 #12 Skrevet fredag kl. 17:09 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Bare at det har gått litt for langt,syns jeg. Før fikk vi ikke tak i folk når de ikke var hjemme og det var mye greiere å forholde seg til. Anonymkode: 05a7c...331 Du får ikke tak i meg når jeg ikke er hjemme nå heller så det er ikke noe problem. Anonymkode: cd86f...35a
bvp Skrevet fredag kl. 17:29 #13 Skrevet fredag kl. 17:29 Man får jo kjøpt hustelefoner med GSM også hvis man ikke trenger en mobil.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:31 #14 Skrevet fredag kl. 17:31 Savner den bare når jeg har lagt mobilen et sted jeg ikke finner den og trenger å ringe til den. Lærer meg visst aldri hvordan jeg ringer fra klokken min 😅 Anonymkode: 9ef17...6f2 1
Kratos Skrevet fredag kl. 17:37 #15 Skrevet fredag kl. 17:37 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Du får svare på mitt spørsmål først tenker jeg. Anonymkode: 05a7c...331 Du stiller mange spørsmål på en gang. Og det er forståelig hva mitt standpunkt er mtp det du skriver i HI, dersom du leser innlegget mitt i den konteksten. 1
Nymerïa Skrevet fredag kl. 17:42 #16 Skrevet fredag kl. 17:42 AnonymBruker skrev (5 timer siden): For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Jeg har mobiltelefon fordi jeg noen ganger må ha med meg telefon når jeg skal ut.
-jk- Skrevet fredag kl. 17:42 #17 Skrevet fredag kl. 17:42 Daria skrev (5 timer siden): Fasttelefonen tok man alltid, fordi man ikke visste hvem som ringte og hvorfor, og man hadde ikke så mange andre kontaktmuligheter. De første tiårene ja. Men ca. det siste tiåret vi hadde fasttelefon kom det opp også på den hvem som ringte (så sant man hadde ISDN-telefon). Så da kunne vi sile der også.
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:45 #18 Skrevet fredag kl. 17:45 Savner ikke fasttelefon nødvendigvis. Jeg har satt opp mobilen min akkurat sånn jeg vil ha den. Har noen veldig få utvalgte som alltid ringer med lyd. Alle andre har jeg alltid på lydløs. Jeg sjekker ikke mobilen i arbeidstiden, den ligger i en egen lomme i vesken min. Har heller ingen sosiale medier. Jeg er ikke så viktig at jeg alltid må være tilgjengelig! Anonymkode: 6f170...61f
DollyDelux Skrevet fredag kl. 17:50 #20 Skrevet fredag kl. 17:50 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Du som slår av lyden, legger mobilen vekk eller siler hvilke oppringing du vil ta,savner nok egentlig fasttlf? For hva skal man med en mobil mobil hvis man likevel ikke får tak i folk? Det kaller jeg ikke framskritt! Anonymkode: 05a7c...331 Jeg forstår ikke antagelsen din. Hva har fasttelefon med hvor tilgjengelig jeg ønsker å være for andre å gjøre? Jeg har telefon for at jeg skal kunne bruke den, uavhengig av hvor jeg måtte befinne meg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå