Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Serina.i skrev (32 minutter siden):

At han ikke gidder, glemmer eller sove borte hos den nye kjæresten. Ofte bare går han forbi ting, driter i det. Blir bare aggressiv dersom du påminner og tar alt som kritikk og mas. Han er utrolig «giddalaus». Men jeg har fått det så opp i halsen nå med dette greiene hans, at jeg mener nå må de bare si han må skjerpe seg å gjøre det. Er jo hans katter også?? Han bor jo i samme hus med dem og har gjort i mange år. 

Det er ikke hans katter fordi om han bor i samme hus som dem…. 🙄😅😅 Hjelpe meg så dumt! 

Anonymkode: e50dc...ce1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

På samme måte kan bror som bor hjemme også si nei, så fremt det ikke er hans katter, og han også kanskje har planer den uka.

Han bør virkelig ha det ubehagelig hvis han ikke kan sørge for at katter i samme hus har det ok.

Anonymkode: c4f78...23f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker uansett så SKAL kjæledyr ha tilsyn minimum en gang daglig pr 24 timer. Og jeg forstår du har et godt hjerte når du sliter med å si nei TS. Som sagt tidligere er det jo uskyldige dyr det går ut over om de ikke får det de trenger. 

Anonymkode: ed206...2e2

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Eller kanskje han har planer selv den uken, som gjør at han ikke ønsker å forplikte seg så mye? Det er jo sånn at en person har et eget liv, selv om de bor på samme adresse som andre. Når vi reiser på weekendtur etc, så passer mine foreldre hundene våre. Ikke fordi vår 18-åring og 22-åring ikke kan, men fordi de er så opptatte og vi kan ikke forvente at de skal være hjemme og passe hundene bare fordi VI vil, NÅR vi vil. Vi spør foreldrene mine, og da vet vi at det blir best for alle. Barna våre er fullstendig oppegående, men vi kan ikke forvente at deres liv skal stoppe opp fordi vi skal på tur. Ingen automatikk i det….. Våre ungdommer går på fest, har jobb og er nesten aldri hjemme, og selv om de er ansvarlige folk vet jeg at livet deres ikke er som vårt, og at de glemmer osv. Skal vi bort over lengre tid, avtaler vi at de passer hundene noen dager, men foreldrene mine resten. 

Hunder er et mye større ansvar. Katter klarer seg mye alene, men det er snakk om at han bruker 5 minutter av dagen på å fylle på mat og vann, ta bæsje utav do kassen. Derfor mener jeg han burde klare det selv, selv med andre planer den uken. Jeg har også et liv og andre planer utenom, og det forventes jo det samme av meg at jeg kjører opp og gjør det 

• Liker 1
Skrevet
Serina.i skrev (41 minutter siden):

At han ikke gidder, glemmer eller sove borte hos den nye kjæresten. Ofte bare går han forbi ting, driter i det. Blir bare aggressiv dersom du påminner og tar alt som kritikk og mas. Han er utrolig «giddalaus». Men jeg har fått det så opp i halsen nå med dette greiene hans, at jeg mener nå må de bare si han må skjerpe seg å gjøre det. Er jo hans katter også?? Han bor jo i samme hus med dem og har gjort i mange år. 

Høres ut som at han trenger å få litt ansvar ja! Uansett hvor ubehagelig det er. De gjør han jo en bjørnetjeneste

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er ikke hans katter fordi om han bor i samme hus som dem…. 🙄😅😅 Hjelpe meg så dumt! 

Jo det er det. Han har jo vert med på beslutningen sammen med mine foreldre om å ha dyr å ta vare på dem, og så lenge han bor i deres hus med dyrene og mine foreldre er det også hans katter. Hjelpe meg så dumt svar! Neida joda, men altså det var ikke akkurat svar på spørsmålet mitt heller så da kan man la være kommentere 

Endret av Serina.i
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bor du hjemme, så bidrar man til de arbeidsoppgavene som er i hjemmet. Det inkluderer å passe katter når man får varsel i god tid. Vi har en hund og et yngre barn som jeg forventer at min sønn stiller opp å passer av og til ved behov. Hvis ikke er det på tide å flytte ut og forsørge seg selv. 

Anonymkode: 6738c...04b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 19.52):

Her er bare beviset…. Så Mange ureflekterte svar… rart verden er i krig? 🙈🙄🙄Selvsagt må den som bor hjemme slippe alt de har og ta seg av foreldrene sine dyr, uten tanke på at denne 20-åringen har egne planer osv. 

Selvsagt er det forventet at den voksne mannen på 20 som fortsatt bor hjemme hos foreldrene, passer på kattene i huset sitt mens foreldrene er bortreist. Det kalles "ansvar", og en eller annen gang må man påta seg det. Han trenger jo ikke å være hjemme 24/7 å fotfølge kattene.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Serina.i skrev (På 21.5.2026 den 20.47):

Men hva er det han ikke gidder som gjør at kattene vil lide? Glemmer han å fylle på mat slik at de sulter? I så fall kan jo du ta turen innom et år ganger slik du forslår og fylle opp matskålene. Og tømme dokassene og skifte vann. 
Er det andre oppgaver knyttet direkte til kattene som ikke kan lempes litt på ila denne ene uken?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...