Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva konkret er det foreldrene dine er bekymret for hvis sønnen skulle tatt seg av kattene på egen hånd?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvis han er så uansvarlig som 20åring, og ikke greier å gi mat, vann, tømme kattedo og ha korte tilsyn med katten når han likevel bor hjemme, så kan nesten ikke foreldrene reise.

Eller ønsker de egentlig at du samtidig skal ha tilsyn med en 20 år gammel bror, fordi de ikke vet om han klarer seg alene?

Anonymkode: 8f985...8d9

Tipper han greier det….. tenk litt…. En 20 år gammel gutt er ikke alltid hjemme, og foreldre kan ikke forlange at han passer kattene bare fordi han bor i samme hus! Og foreldrene kan nesten ikke reise? Altså, hva hvis han ikke bodde der? Dette er så dumme argumenter at jeg blir flau. Også klarer du å vri det til at han selv må ha tilsyn??? 🙈😂 Jaja, mye enkelt her inne, så står ikke på underholdningen hver fall 🙄

Anonymkode: e50dc...ce1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er det mulig? Nei, godt voksen kvinne her, men forstår at selv om en ung voksen bor hjemme, er ikke det det samme som at de er hjemme hele tiden, og ingen kan forvente at denne unge voksne skal måtte tvangspasse kattene bare i regi av at han bor hjemme. Han har kanskje et liv han også, som søsteren har ;) Her må foreldre avklare alt på forhånd, eller sette kattene på kennel. Det er ikke brorens ansvar å ordne kattepass, som flere her mener (før han må sendes på institusjon…. 🙄), og heller ikke automatisk brorens ansvar fordi han bor der! 

Herregud det er to katter ikke en baby!

Tror du TS sine foreldre sitter å våker over kattene 24/7?

Anonymkode: fabc6...7d8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Tipper han greier det….. tenk litt…. En 20 år gammel gutt er ikke alltid hjemme, og foreldre kan ikke forlange at han passer kattene bare fordi han bor i samme hus! Og foreldrene kan nesten ikke reise? Altså, hva hvis han ikke bodde der? Dette er så dumme argumenter at jeg blir flau. Også klarer du å vri det til at han selv må ha tilsyn??? 🙈😂 Jaja, mye enkelt her inne, så står ikke på underholdningen hver fall 🙄

Lurer på hvor mye bidrar han ellers mht at han bor hos mamma og pappa? 

Han kan kanskje ikke hverken støvsuge eller vaske eller lage mat? Siden han (gutt!) ikke "alltid er hjemme"? 

Anonymkode: a4bfe...26a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han er 20år og bor hjemme. Kanskje gratis eller svært billig. Man bør kunne forvente noe. Men nekter han kan selvsagt ikke foreldrene dra. Da har de ikke pass. 

Og hvorfor skal de forvente mer av ts? Hun har sitt eget liv, bor for seg selv og har valgt å ikke ha dyr. 

• Liker 2
Skrevet

Med mindre han ikke er helt kognitivt oppegående så klarer en 20 år gammel mann å passe en katt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan de spørre en nabo? Det er helt vanlig i gata vår. 

Anonymkode: b4067...95d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Altså ærlig talt! En voksen mann som bor sammen med kattene må vel klare å gi de mat og drikke i en uke 😱

Enig med den over som sier han bør flytte til bemannet bolig om dette blir en for vanskelig oppgave for han.

Ja, her må det jo være noe galt. Dette er ikke normal oppførsel av en voksen mann. Er vel en grunn til at han enda bor hjemme også tenker jeg..  

Anonymkode: 784da...109

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Herregud, om de tenker han ikke klarer å ta seg av kattene så kan de ikke reise bort slik uten annen hjelp. Det er uskyldige dyr dette går utover om de ikke får mat og rent vann (eventuelt også tatt dokasser om de bruker det) i en uke. 

Jeg forstår godt frustrasjonen med at de ber deg om å reise inn for å hjelpe når han teoretisk sett skulle klart dette helt fint, men det er tydelig det er noe galt med han om de er bekymret for at de ikke får det de trenger. Daglig stell og omsorg er et must. 

Anonymkode: ed206...2e2

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Serina.i
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
Serina.i skrev (1 minutt siden):

TS her!! 
ser svarene, og ja! han har definitivt noe udiagnostiserte greier… har slitt leve livet med vekt og problemer med regulering av følelser og aggresjon. Blitt verre med årene. Han klarer seg ellers greit i hverdagen, men sliter med enkle ting som rydding og slikt, trenger maaange påminnelser. Han klarer jo egentlig å se til kattene, men han er mega lat og «gidder ikke». Prioriterer å være ute med venner og bare styre på. Jeg har bedt mine foreldre ta tak i dette lenge men han blåser ut med kjeft og aggresjon så det synger så det blir bare gitt opp. Ikke fått hjelp på dps, bare avslag. Derfor frustrerende nå som jeg er flyttet ut for en god stund siden, men enda må ta tak i så enkle oppgaver som katter. Mine foreldre stoler jo mer på meg som er oppegående og ansvarlig, og det forstår jeg jo, men en eller annen gang må jo broren min ta tak, og tenker jo egentlig kattepass er en fin start å ta ansvar for. Min mor er spesielt sensitivt for temaet, og er redd jeg tråkker over en ubehagelig grense dersom jeg står på mitt og ber dem bare mase på min bror og be han ta tak i gjøre det. Kan fort bli krangling og styr og forstår hun vil unngå det.. åh håpløs situasjon altså. 

Kan du ta en liten løgn og si du har avtalt å jobbe mer de ukene? Eller at bilen skal på verkssted, du skal på kurs på kveldstid el. 

• Liker 1
Skrevet
Kv47 skrev (41 minutter siden):

Hva konkret er det foreldrene dine er bekymret for hvis sønnen skulle tatt seg av kattene på egen hånd?

At han ikke gidder, glemmer eller sove borte hos den nye kjæresten. Ofte bare går han forbi ting, driter i det. Blir bare aggressiv dersom du påminner og tar alt som kritikk og mas. Han er utrolig «giddalaus». Men jeg har fått det så opp i halsen nå med dette greiene hans, at jeg mener nå må de bare si han må skjerpe seg å gjøre det. Er jo hans katter også?? Han bor jo i samme hus med dem og har gjort i mange år. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Serina.i skrev (6 minutter siden):

er redd jeg tråkker over en ubehagelig grense dersom jeg står på mitt 

Det bør ikke være en ubehagelig grense å si nei til å dra innom dem for å se til katter.

Anonymkode: c4f78...23f

• Liker 1
Skrevet

Det bør ikke være en ubehagelig grense å si nei til å dra innom dem for å se til katter.

Nei det bør ikke det, men det er dessverre det

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Lolleren skrev (2 timer siden):

Oj, da får du heller foreslå at han flytter inn i en bemannet bolig ;) ( tuller ) 

Men jeg skjønner at du ikke gidder kjøre så langt når han bor hjemme, og det skulle egentlig være unødvendig. Her hadde jeg satt hard mot hard og bedt dem enten være hjemme eller betale for kattepass av noen andre :) 

PS; Jeg hadde bare tatt kattene med meg hjem ;)

Dette! Da hadde jeg sluppet å kjøre dit hver dag. Aldri i verden om jeg hadde overlatt ansvaret for kattene til en uansvarlig fyr som i verste fall glemmer å fore dem, gi dem vann eller se til dem i det hele tatt. 
Eventuelt må foreldrene selv ta ansvaret for å ivareta kattene når de reiser bort, og finne en annen løsning. Et bra kattepensjonat er jo et alternativ. 

Anonymkode: 4fd68...751

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruker de katten som unnskyldning for at du skal se til din bror kanskje?

Anonymkode: ab682...cc0

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Herregud det er to katter ikke en baby!

Tror du TS sine foreldre sitter å våker over kattene 24/7?

Nei, men en 20 åring som ikke eier katter, har sikkert sitt eget liv… å kalle ham for en person som trenger pass selv og kanskje bør komme på institusjon fordi han kanskje ikke ønsker å forplikte seg til å passe andres katter, vitner om dumskap! 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Bruker de katten som unnskyldning for at du skal se til din bror kanskje?

Anonymkode: ab682...cc0

🙄🙈

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette! Da hadde jeg sluppet å kjøre dit hver dag. Aldri i verden om jeg hadde overlatt ansvaret for kattene til en uansvarlig fyr som i verste fall glemmer å fore dem, gi dem vann eller se til dem i det hele tatt. 
Eventuelt må foreldrene selv ta ansvaret for å ivareta kattene når de reiser bort, og finne en annen løsning. Et bra kattepensjonat er jo et alternativ. 

Anonymkode: 4fd68...751

Eller kanskje han har planer selv den uken, som gjør at han ikke ønsker å forplikte seg så mye? Det er jo sånn at en person har et eget liv, selv om de bor på samme adresse som andre. Når vi reiser på weekendtur etc, så passer mine foreldre hundene våre. Ikke fordi vår 18-åring og 22-åring ikke kan, men fordi de er så opptatte og vi kan ikke forvente at de skal være hjemme og passe hundene bare fordi VI vil, NÅR vi vil. Vi spør foreldrene mine, og da vet vi at det blir best for alle. Barna våre er fullstendig oppegående, men vi kan ikke forvente at deres liv skal stoppe opp fordi vi skal på tur. Ingen automatikk i det….. Våre ungdommer går på fest, har jobb og er nesten aldri hjemme, og selv om de er ansvarlige folk vet jeg at livet deres ikke er som vårt, og at de glemmer osv. Skal vi bort over lengre tid, avtaler vi at de passer hundene noen dager, men foreldrene mine resten. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

På samme måte kan bror som bor hjemme også si nei, så fremt det ikke er hans katter, og han også kanskje har planer den uka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...