AnonymBruker Skrevet 21. mai #21 Skrevet 21. mai Noe har tydeligvis gått fullstendig galt i oppdragelsen av denne 20-år gamle broren. Har foreldrene dine tenkt på at han faktisk er voksen og snart skal stå på egne ben?. Finne seg dame? Stifte familie? Han virker jo helt ubrukelig. Håper bare ikke det går ut utover kattene. TS, jeg ville tatt et kraftig oppgjør med katteeierne, altså foreldrene dine. Anonymkode: a4bfe...26a 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #22 Skrevet 21. mai Tipaa skrev (Akkurat nå): Hvis han ikke klarer å gi kattene mat og vann i en uke, så er han ikke voksen nok til å være alene hjemme heller Men, hva med at han er 20 år og kanskje selv ikke har tenkt å være hjem enkelte tiden??? Det er ikke hans katter. Hvordan kan noen kreve at han MÅ passe dem, bare fordi han har bostedsadresse der? Han har kanskje et liv han også? Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #23 Skrevet 21. mai Serina.i skrev (1 time siden): Min mor og far reiser en uke på sydenferie. De har to katter hjemme hos seg. De forventer at jeg skal komme innom hver dag/annen hver dag for å skjekke på dem og mate. Jeg bor ca 25 minutter borte fra dem, men min yngre bror på 20 år bor enda hjemme. Dilemmaet er at jeg syns min bror som bor der burde klare å se til kattene. Min mor viser skuffelser, for han er helt uansvarlig av seg og forventer ikke at han skal gidde å gjøre det. Mor og far har passet min katt 2/3 dager når jeg var borte, men de jobber i nærområdet jeg bor i. Jeg har ingenting jeg skal der de bor, så da kjører jeg nesten 1 time bort kun få å se til kattene. Jeg har sagt jeg kan komme innom et par dager, men det går ikke å kjøre 1 time hver dag i ei uke for å se til de kattene, når broren min bor der og er der daglig. Mor er litt irritert for «du vet hvordan *** er…» men jeg mener absolutt han kan ta å skjerpe seg å se til kattene han bor i samme hus med. Så kan jeg ta å skjekke et par ganger jeg også, men ikke HVER dag. Vil hjelpe til men syns det blir litt for dumt når han bor der… Er jeg den vanskelige her eller min mor? Hva er beste løsning mener dette? Hvordan kan de ha så lave forventinger til sønnen sin, men så store forventinger til dattera si?? De får ringe hjem til sønnen sin og be han om ordne med kattene som er i samme hus som han! Makan til forskjellsbehandling!! Anonymkode: cca63...a35 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #24 Skrevet 21. mai Fy fader så flau jeg hadde vært over egen oppdragelse, om min 20-åring ikke hadde klart å ivareta noen katter, så frem det ikke er snakk om alvorlig kognitiv svikt hos vedkommende. Om han slipper unna med «du vet hvordan han er» så sier egentlig det alt.. Anonymkode: dcb72...272 3 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #25 Skrevet 21. mai Serina.i skrev (1 time siden): HELT enig. Men aldri om han går med på det, han er elendig med penger og hadde tatt et fullt aggresjons utbrudd hvis mine foreldre hadde sagt han måtte betale for noe slikt… Er det brors ansvar å passe kattene bare fordi han har samme bostedsadresse?? Han har kanskje planer for ting selv i denne perioden? Hva feiler det folk, sånn egentlig? Anonymkode: e50dc...ce1
Tipaa Skrevet 21. mai #26 Skrevet 21. mai I følge innlegget så bor han hjemme, da regner jeg med at han sover hjemme å. Det stod ingenting i innlegget om at han skulle bort han også, da regner jeg virkelig med at han klarer å gi kattene mat og vann, så mye arbeid er det virkelig ikke. 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #27 Skrevet 21. mai Serina.i skrev (1 time siden): han er helt uansvarlig av seg Hvordan klarer han å ta vare på seg selv denne uka? Kanskje du skulle være barnepasser også?? 🤣 Anonymkode: cca63...a35 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #28 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Om lillebror er 20 burde han klare det. 7 åringen min klarer å ha ansvar for kattene med å fylle på mat og vann. Anonymkode: ae873...0b3 Åhhh, så flink barna dine er… Det klarer sikker t20-åringen her i dette tilfellet også, garantert….. Poenget er at selv om han bor hjemme, så kan ikke TS og foreldrene hans forvente at han er hjemme hver dag og kan ta seg av kattene! En 20-åring setter ikker automatisk livet på vent fordi andre forventer det! Hjelpes! Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #29 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Enig med deg, det er latterlig å ikke kunne forvente at en voksen mann som bor i huset ikke kan ta seg av kattene. Anonymkode: 102c3...b2f Selv om han bor der, er det ikles Ullern at hane r der hele tiden…. Det er latterlig å forvente at en 20-åring skal tvangspasse dyr, bare fordi han bor der til vanlig… Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #30 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Han han diagnoser siden han ikke kan passe to katter han til og med bor sammen med? Normal er han ikke. Anonymkode: 4d61c...e23 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Altså ærlig talt! En voksen mann som bor sammen med kattene må vel klare å gi de mat og drikke i en uke 😱 Enig med den over som sier han bør flytte til bemannet bolig om dette blir en for vanskelig oppgave for han. Anonymkode: fabc6...7d8 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Samme tenkte jeg; man skal være bra idiot for å ikke klare å ta seg av et par katter i ei uke. Jeg hadde også foreslått bolig til han der... Anonymkode: 95c12...144 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Enten ordner broren din det som bro hjemme eller så betaler bror for kattepensjonatet! Anonymkode: c6cbc...0cd Hotwife skrev (24 minutter siden): Synes det er uansvarlig av dine foreldre å reise fra et voksent barn som ikke greier å se til 2 katter. Sånn helt seriøst, er han oppegående nok til å klare seg alene? Her er bare beviset…. Så Mange ureflekterte svar… rart verden er i krig? 🙈🙄🙄Selvsagt må den som bor hjemme slippe alt de har og ta seg av foreldrene sine dyr, uten tanke på at denne 20-åringen har egne planer osv. Anonymkode: e50dc...ce1 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #31 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Men, hva med at han er 20 år og kanskje selv ikke har tenkt å være hjem enkelte tiden??? Det er ikke hans katter. Hvordan kan noen kreve at han MÅ passe dem, bare fordi han har bostedsadresse der? Han har kanskje et liv han også? Anonymkode: e50dc...ce1 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er det brors ansvar å passe kattene bare fordi han har samme bostedsadresse?? Han har kanskje planer for ting selv i denne perioden? Hva feiler det folk, sånn egentlig? Anonymkode: e50dc...ce1 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): 💯 I tillegg er broren til TS 20 år! Det er ikke sikkert han vil være hjemme hver dag, bare fordi foreldre har reist på ferie. En 20 åring som blir tvunget til å være hjemme og passe katt, bare i regi av at han bor der, er å forlange for mye! Pass av dyr må avtales spesifikt, og ikke forventes av noen bare fordi bor samme sted! Anonymkode: e50dc...ce1 Svært så engasjert du ble.. er du selv den umodne sønnen i huset? 🤣 Forstår jeg deg rett når du mener at sønnen på 20 skal få lov å ikke gidde, mens søsteren som bor 25 min unna er pliktig til å stille opp? Anonymkode: 8e035...f3e 6 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #32 Skrevet 21. mai Serina.i skrev (1 time siden): De forventer at jeg skal komme innom hver dag/annen hver dag for å skjekke på dem og mate. Jeg bor ca 25 minutter borte fra dem, men min yngre bror på 20 år bor enda hjemme. Hva er beste løsning mener dette? At den som bor sammen med katten ordner. Hvis ikke bør katten få nytt hjem. Anonymkode: c4f78...23f 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #33 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvordan kan de ha så lave forventinger til sønnen sin, men så store forventinger til dattera si?? fordi sønnen er mann - pr definisjon et vesen man ikke kan ha forventninger til 😉 Anonymkode: 2404e...851 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #34 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Noe har tydeligvis gått fullstendig galt i oppdragelsen av denne 20-år gamle broren. Har foreldrene dine tenkt på at han faktisk er voksen og snart skal stå på egne ben?. Finne seg dame? Stifte familie? Han virker jo helt ubrukelig. Håper bare ikke det går ut utover kattene. TS, jeg ville tatt et kraftig oppgjør med katteeierne, altså foreldrene dine. Anonymkode: a4bfe...26a Svaret ditt viser hvor enkel du og flere andre her er! Da jeg bodde hjemme, klare jeg å ta vare på dyrene til mine foreldre, men på den alderen hadde jeg mye annet jeg også gjorde og var lite hjemme. Hvordan kunne de da ha tvunget meg til å passe dyrene for at jeg skulle ha sluppet å bli kalt for unormal og omtalt som «en som må få hjelp» osv??? Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #35 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): fordi sønnen er mann - pr definisjon et vesen man ikke kan ha forventninger til 😉 Anonymkode: 2404e...851 Kanskje fordi sønn på 20 år ikke tenker så mye på ansvar som en søster på noen år eldre? Sønn 20 er kanskje ikke hjemme hele tiden? Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #36 Skrevet 21. mai Hvis han er så uansvarlig som 20åring, og ikke greier å gi mat, vann, tømme kattedo og ha korte tilsyn med katten når han likevel bor hjemme, så kan nesten ikke foreldrene reise. Eller ønsker de egentlig at du samtidig skal ha tilsyn med en 20 år gammel bror, fordi de ikke vet om han klarer seg alene? Anonymkode: 8f985...8d9 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #37 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kanskje fordi sønn på 20 år ikke tenker så mye på ansvar som en søster på noen år eldre? Sønn 20 er kanskje ikke hjemme hele tiden? Anonymkode: e50dc...ce1 Og hvorfor skal det være problemet til noen som ikke bor i huset? Anonymkode: c4f78...23f 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. mai #38 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Svært så engasjert du ble.. er du selv den umodne sønnen i huset? 🤣 Forstår jeg deg rett når du mener at sønnen på 20 skal få lov å ikke gidde, mens søsteren som bor 25 min unna er pliktig til å stille opp? Anonymkode: 8e035...f3e Er det mulig? Nei, godt voksen kvinne her, men forstår at selv om en ung voksen bor hjemme, er ikke det det samme som at de er hjemme hele tiden, og ingen kan forvente at denne unge voksne skal måtte tvangspasse kattene bare i regi av at han bor hjemme. Han har kanskje et liv han også, som søsteren har Her må foreldre avklare alt på forhånd, eller sette kattene på kennel. Det er ikke brorens ansvar å ordne kattepass, som flere her mener (før han må sendes på institusjon…. 🙄), og heller ikke automatisk brorens ansvar fordi han bor der! Anonymkode: e50dc...ce1
AnonymBruker Skrevet 21. mai #39 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kanskje fordi sønn på 20 år ikke tenker så mye på ansvar som en søster på noen år eldre? Sønn 20 er kanskje ikke hjemme hele tiden? Anonymkode: e50dc...ce1 Da bør han flytte ut. Eller er det en greie at siden han er gutt skal han slippe å ha noe ansvar? Betaler han for seg hjemme? Bidrar han med matlaging og husarbeid? Noe sier meg at han ikke gjør det.... Man trenger virkelig ikke "være hjemme hele tiden" for å sørge for mat og vann til noen katter. Anonymkode: a4bfe...26a 2 3
AnonymBruker Skrevet 21. mai #40 Skrevet 21. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er det mulig? Nei, godt voksen kvinne her, men forstår at selv om en ung voksen bor hjemme, er ikke det det samme som at de er hjemme hele tiden, og ingen kan forvente at denne unge voksne skal måtte tvangspasse kattene bare i regi av at han bor hjemme. Han har kanskje et liv han også, som søsteren har Her må foreldre avklare alt på forhånd, eller sette kattene på kennel. Det er ikke brorens ansvar å ordne kattepass, som flere her mener (før han må sendes på institusjon…. 🙄), og heller ikke automatisk brorens ansvar fordi han bor der! Anonymkode: e50dc...ce1 Men i alle dager... Hadde du sagt det samme dersom dette voksne barnet var en kvinne? Anonymkode: a4bfe...26a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå