Macro Skrevet 24. mai #41 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Mulig jeg misforstår nå, men du mener kvinner skal begynne å kle av seg frivillig for å unngå at menn mister kontrollen? Føler ikke norske menn flest er så primitive. Jeg er ikke en av de som er redd for å bli voldtatt eller tror folk vil voldta meg. Jeg vil rett og slett se minst mulig nakne folk da jeg i motsetning til deg mener nakne folk er stygt. Men jeg nøyer meg med kjønnsdelt da, individuelle hadde jo blitt veldig dyrt. Anonymkode: f6350...ab1 Trykka visst anonym jeg. Denne er min. 1
Snok1 Skrevet 24. mai #42 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Mulig jeg misforstår nå, men du mener kvinner skal begynne å kle av seg frivillig for å unngå at menn mister kontrollen? Føler ikke norske menn flest er så primitive. Ja, det er mulig du misforstår nå.
AnonymBruker Skrevet 24. mai #43 Skrevet 24. mai AnonymBruker skrev (På 21.5.2026 den 23.48): Hva med at jeg ikke vil! Hva med at når en kvinne sier nei til noe hun ikke ønsker i forbindelse med sin egen kropp så er det nok. Jeg trenger ikke gi ut en smørbrødliste over hva "problemet er" bortsett fra "nei jeg vil ikke!!!". Det er grunn nok det. Jeg vil ikle dusje med menn på treningssenteret! Jeg går på treningssenter for å trene i trygge omgivelser ikke for at menn skal ha nok en sone de kan glo på og drive med seksuelle tilnærming. Det kan være 1000 grunner til at en synes dette er noe en virkelig ikke ønsker, som f.eks at når en av fem kvinner har opplevd voldtekt og seksuelle overgrep så er det kanskie ikke så rart at en av fem kvinner vil ha problemer med dette, (sikkert langt flere også). Når menn ikke engang klarer å oppføre seg når kvinner har klær på kroppen er jeg lite interessert i å gi de en sjanse når kvinner har klærne av. Kriminologisk forskning på "frykt for kriminalitet" viser at kvinners opplevelse av trygghet er tett knyttet til fysiske barrierer når de er nakne eller sårbare. En åpen fellesdusj fjerner den visuelle barrieren som separate soner gir. I britiske og amerikanske evalueringer av delte fasiliteter (for eksempel i skole- eller treningssammenheng) rapporterer kvinner i langt større grad enn menn at de føler seg observert, vurdert eller seksualisert dersom rommet deles. Igjen med klær på. Jeg tror ikke dette er noe annerledes i Norge. Og jeg tror ikke dette blir mindre i fellesdusjen, tvert imot. Jeg trenger ikke å dusje meg sammen med fremmede menn for å bli rein. Jeg har klart å dusje uten akkurat det momentet i alle år så det er helt unødvendig å tilsette fremmede menn i dusjen nå. Joda nakenhet er helt naturlig, det samme er det å gå på do men vi sitter likevel ikke å driter med andre tilstede om en har antennene i orden. Anonymkode: 045dd...594 Ok, du lager problemer for deg selv, mao. Det er jo greit det. Anonymkode: f7bb9...3be
Macro Skrevet 24. mai #44 Skrevet 24. mai Snok1 skrev (46 minutter siden): Ja, det er mulig du misforstår nå. Du hadde ikke noen bedre forklaring så.
Snok1 Skrevet 25. mai #45 Skrevet 25. mai Macro skrev (14 timer siden): Du hadde ikke noen bedre forklaring så. Det du misforstår er at jeg mener kvinner skal det ene eller det andre. Dersom du faktisk hadde lest innlegget mitt, ville du fått med deg at jeg gjør en sammenligning av forskjellige kulturer. I denne sammenligningen ligger det ingen anmodninger eller oppfordringer til kvinner eller andre grupper. Altså misforstår du. Årsaken er enten at du leser dårlig, eller at du tolker med vrangvilje. Det siste er strengt tatt ikke å misforstå, men jeg skal være raus.
Macro Skrevet 25. mai #46 Skrevet 25. mai Snok1 skrev (3 timer siden): Det du misforstår er at jeg mener kvinner skal det ene eller det andre. Dersom du faktisk hadde lest innlegget mitt, ville du fått med deg at jeg gjør en sammenligning av forskjellige kulturer. I denne sammenligningen ligger det ingen anmodninger eller oppfordringer til kvinner eller andre grupper. Altså misforstår du. Årsaken er enten at du leser dårlig, eller at du tolker med vrangvilje. Det siste er strengt tatt ikke å misforstå, men jeg skal være raus. Nei jeg prøver faktisk å forstå hva du mener, for jeg ser helt oppriktig ikke hva du skal frem tid. Kulturen i Norge mener jeg er både fin, ryddig og hensiktsmessig. Kall det vrangvilje om du vil. Min oppfatning er at du besitter evnen til å si en hel masse uten å egentlig si noen ting. Å begynne å sammenligne kulturer uten at du egentlig skal frem til noe poeng stusser jeg over.
AnonymBruker Skrevet 25. mai #47 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (På 24.5.2026 den 12.00): Mulig jeg misforstår nå, men du mener kvinner skal begynne å kle av seg frivillig for å unngå at menn mister kontrollen? Føler ikke norske menn flest er så primitive. Jeg er ikke en av de som er redd for å bli voldtatt eller tror folk vil voldta meg. Jeg vil rett og slett se minst mulig nakne folk da jeg i motsetning til deg mener nakne folk er stygt. Men jeg nøyer meg med kjønnsdelt da, individuelle hadde jo blitt veldig dyrt. Anonymkode: f6350...ab1 Det handler vel mer om å gjøre nakenhet til noe vanlig og hverdagslig. Å avseksualiserer nakenhet ved å gjøre det vanlig med kjønnsblandet nakenhet i ikke-seksuelle sammenhenger. Det ville være mindre spennende for alle med en naken kropp, uansett kjønn, dersom vi var vant til å se det i garderober, svømmehaller og på strendene. Dette med nakenbilder på avveie og snikfotografering i garderober ville også vært en saga blott om man var vant til å se de samme folka nakne uansett. Naturistene/nudistene får det til. Ser ut til å fungere veldig godt i de miljøene for alle fra spebarn til 100-åringer. Anonymkode: 8b97b...98a 1
Macro Skrevet 25. mai #48 Skrevet 25. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler vel mer om å gjøre nakenhet til noe vanlig og hverdagslig. Å avseksualiserer nakenhet ved å gjøre det vanlig med kjønnsblandet nakenhet i ikke-seksuelle sammenhenger. Det ville være mindre spennende for alle med en naken kropp, uansett kjønn, dersom vi var vant til å se det i garderober, svømmehaller og på strendene. Dette med nakenbilder på avveie og snikfotografering i garderober ville også vært en saga blott om man var vant til å se de samme folka nakne uansett. Naturistene/nudistene får det til. Ser ut til å fungere veldig godt i de miljøene for alle fra spebarn til 100-åringer. Anonymkode: 8b97b...98a Seksualiseringen får du aldri bort. Seksualiteten ligger dypt i de fleste arter, og derfor vil mange bruke de fellesgarderobene til å stimulere sin egen seksualitet. Dette får dere ikke snakka dere bort ifra uansett hvor mye dere prøver. Omtrent samtlige her inne som er for nakenhet her inne sier nakenhet er vakkert. Vel, da må dere hjem å google nakne folk da eller oppsøke steder der dere likesinnede kan se på hverandre. Det er ikke mitt og andres ansvar å stille opp for deres behov for å se nakne, naturlige kropper. Det er mye mennesker gjør som både er naturlig og ikke naturlig, men det som gjør dere nakenfolk så spesielle er deres ekstreme behov for å forkynne til andre. Er i samme gste som veganere. Jeg mener naturlige øyebryn er finest på meg, jeg går ikke rundt og har en mening om alle andre sine bryn feks. Vær naken der du får lov og si deg fornøyd med det.
feliek54 Skrevet 8 timer siden #49 Skrevet 8 timer siden Festløve skrev (På 21.5.2026 den 15.47): Det fins treningsstudioer i Norge, hvor det er kjønnsnøytrale garderober med kjønnsnøytrale dusjrom. Hvor både menn og kvinner skifter og dusjer nakne sammen, men hvor ofte tror du det skjer i Norge at en mann drar for å trene på ett sånt treningsstudio. For å bruke en kjønnsnøytral garderobe, kun fordi han vil skifte og dusje naken med kvinnfolk? finnes det i Vestfold?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå