Gå til innhold

Blitt gravid etter kort tid

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har klart det store å bli gravid etter kun 2 måneders dating.

Jeg skal ta abort da jeg går på isotretinoin, så det er ikke noe valg. Men jeg føler likevel på at jeg burde fortelle han om graviditeten. Hva hadde dere gjort?

Og ja, jeg går på prevensjon (p-plaster) 

Anonymkode: dd00e...d0a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør det som føles riktig for deg. Hvis det er å fortelle, så gjør du det. Hvis du ikke vil, trenger du ikke.

Hvis dette er en relasjon du tenker kommer til å bli noe videre tror jeg riktignok jeg ville anbefalt å fortelle det.

Anonymkode: 86cd4...e91

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Du kan risikere at han er en kristenfundamentalist og kaller deg morder. Uansett kommer du neppe til å få emosjonell støtte nerdet har vart så kort tid.

Jeg hadde utelukkende gjort det som var best for min egen del her.

Anonymkode: d3b2f...97f

Skrevet (endret)

Sikkert lurt å fortelle om graviditeten, ja. Så kan det kanskje bli til ein samtale om forholdet vidare og tankar rundt det å få barn. Men gjer det som kjennes rett for deg! 

Endret av RaggyReggie
  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Du kan risikere at han er en kristenfundamentalist og kaller deg morder. Uansett kommer du neppe til å få emosjonell støtte nerdet har vart så kort tid.

Jeg hadde utelukkende gjort det som var best for min egen del her.

Anonymkode: d3b2f...97f

Kristenfundamentalistar har vel ikkje sex før ekteskapet??

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Jeg har kjent han i to år, så han er ikke en fremmed, heldigvis. 

Dette er noe jeg ser for meg kan vare og ønsker at skal vare, er vel derfor jeg er så usikker på om jeg bør fortelle eller ikke.

Vi har barn på hver vår kant, så uavhengig av isotretinoin så hadde jeg tatt abort da dette er altfor nytt til å blande inn halv søsken.

AnonymBruker
Skrevet

Da bør du ihvertfall fortelle

Anonymkode: 4f94a...8df

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gle gravid etter to mnd bekjentskap. Jeg sa ifra. Forskjellen er at vi beholdte da. Vi var ung og så ikke noe negativt med det. Fikk litt motstand fra de rundt. Men fortsatt sammen. 25 år etter. Så jeg har villa sagt ifra. Kan være godt å få støtte lell om det ikke er en sjans på å fortsette svangerskapet. 

Anonymkode: 360e2...8fe

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan du ikke beholde? Hva er i den medisinen?

Anonymkode: 7d39e...819

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor kan du ikke beholde? Hva er i den medisinen?

Anonymkode: 7d39e...819

Et bittelite googlesøk kunne fortalt deg at medisinen gir misdannelser på fostre. 

Anonymkode: b01ae...ccf

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dater man og har sex når man har slike hudproblemer?

Anonymkode: fa4ae...1df

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Men i alle dager, tror du ts trenger sånne spørsmål nå?

Anonymkode: 4caba...b02

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Haha, huff da, du kan ikke ha det godt med deg selv.

Ingen problem med å verken date ellet ha sex uavhengig av hvordan hud man har!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok delt det. Du skal ikke måtte gå gjennom dette alene, og det kan være greit å se hvordan daten din støtter deg/oppfører seg i en slik situasjon. Takler han det dårlig er han kanskje ikke verdt å ha med videre uansett? Det kan også være han vil synes det er sårt at du ikke delte det med han dersom det kommer opp senere i forholdet.

Det er ikke du som har tatt valget om abort i denne situasjonen, det er det helsepersonell som har. Jeg har selv brukt isotretonoin, og vet hvor strengt det er mtp. graviditet. Han kan derfor heller ikke presse deg til å avbryte aborten.

Anonymkode: 59b03...5ee

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg har aldri datet så mye som det året jeg gikk på isotretinoin. Det var singelperioden min, og det var flust av flotte menn som ville date selv om huden min ikke var på det fineste. Mennesker som sitter og skriver dømmende og ukonstruktive kommentarer på forum, ville jeg derimot aldri datet.

Ikke ts

Anonymkode: 59b03...5ee

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...