Equestrian Skrevet 26. mai Forfatter #41 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men har hun allerede mange gode embryoer på frys, eller hva er det som gjør at du tror at hun kan være gravid om 3-4 måneder? Anonymkode: d3bac...ec8 Hun har fått dato for innsett av embryo, og det er ikke så alt for lenge til.
AnonymBruker Skrevet 26. mai #42 Skrevet 26. mai Equestrian skrev (37 minutter siden): Hun har fått dato for innsett av embryo, og det er ikke så alt for lenge til. Sa ikke du at innsett var i desember? Anonymkode: 7fceb...130 1 1
Equestrian Skrevet 26. mai Forfatter #43 Skrevet 26. mai AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Sa ikke du at innsett var i desember? Anonymkode: 7fceb...130 Det stemmer, opprinnelig innsetting var desember men fikk beskjed om at det var fremskyndet!☺️
AnonymBruker Skrevet 27. mai #44 Skrevet 27. mai Equestrian skrev (På 26.5.2026 den 21.53): Hun har fått dato for innsett av embryo, og det er ikke så alt for lenge til. Hvordan kan hun ha fått det hvis hun ikke hadde startet på medisiner som du skrev tidligere? Anonymkode: ce0c6...071 1
AnonymBruker Skrevet 27. mai #45 Skrevet 27. mai Equestrian skrev (På 18.5.2026 den 19.17): Hei, jeg vet ikke helt hvor jeg skal starte. 😬 Jeg har en venninne som er en ganske god venninne av meg, hun er 3 år eldre en meg. Våre samboere er bestekompiser og vært det siden de var yngre. Ingen av oss har barn, men de har gått en vei med IVF og har innsett senere i år. Jeg og samboer også har lyst på barn, men dette har jeg funnet ut av at jeg ikke kan snakke med henne om å glede seg over. Det kom ganske fort frem at dette er en "konkurranse" fra hennes side og at det er veldig viktig at hun er først. Hun sier typ "JEG SKAL VÆRE FØRST" i sosiale settinger, hver gang temaet kommer opp. Der sier min samboer "Hvem har sagt at det er deg først?" - Det kan være at "navnet mitt" blir gravid før deg. Det blikket som kom fra henne ett den setningen unngikk jeg å se på, men jeg følte det brant i hele meg og det er så vanvittig vondt. - Jeg følte det, sterkt. Det ble dårlig stemning før hun sier "Ja, planlegger dere liksom samtidig med oss da eller? så vi liksom skal gå gravide sammen?" - Jeg selv hadde syntes at det hadde vært super koselig, men det ble sagt negativt og nedlatende fra hennes side. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i denne situasjonen. Finnes det noen her som har vært borti lignende "konkurranse"? Er det normalt mellom damer? 😕 Hun har nok prøvd lenge siden det ble ivf. Verste følelsen da er å se at alle andre får det til, utenom henne. Tror det blir ekstra sårt siden hun treffer dere ofte. Opplevde at 8 venninner ble gravide før meg, for meg tok det 2 år med prøving + medisiner før det gikk. Jeg stilte opp i alt av babyshower selv om jeg hadde det vondt. Jeg tempet og vi prøvde, jeg fulgte eggløsning slavisk uten hell. Var en tur på pilestredet etter 1 år, mannen hadde få og trege svømmere og fikk da beskjed om at jeg hadde gode egg. Vi prøvde alt av kjerringråd, uten hell. Så var jeg tilfeldigvis til en gynekolog som sa at det kan hende jeg ikke får skikkelig eggløsning selv om jeg har gode egg. Fikk medisin for å få i gang den, da tok det 6 mnd før det satt. 9 babyer (et sett tvillinger) kom til verden nær meg før det var min tur. Noen hadde ikke prøvd en gang, noen hadde prevensjon, noen fikk det til på første forsøk.. Anonymkode: 21684...17f 1
Equestrian Skrevet 28. mai Forfatter #46 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvordan kan hun ha fått det hvis hun ikke hadde startet på medisiner som du skrev tidligere? Anonymkode: ce0c6...071 Hva er det du ikke skjønner med hva jeg skriver? Hun har fått det FREMSKYNDET, FÅTT EN DATO FOR MEDISIN START, OG FÅTT EN CA DATO FOR INNSETT. 1
Equestrian Skrevet 28. mai Forfatter #47 Skrevet 28. mai AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hun har nok prøvd lenge siden det ble ivf. Verste følelsen da er å se at alle andre får det til, utenom henne. Tror det blir ekstra sårt siden hun treffer dere ofte. Opplevde at 8 venninner ble gravide før meg, for meg tok det 2 år med prøving + medisiner før det gikk. Jeg stilte opp i alt av babyshower selv om jeg hadde det vondt. Jeg tempet og vi prøvde, jeg fulgte eggløsning slavisk uten hell. Var en tur på pilestredet etter 1 år, mannen hadde få og trege svømmere og fikk da beskjed om at jeg hadde gode egg. Vi prøvde alt av kjerringråd, uten hell. Så var jeg tilfeldigvis til en gynekolog som sa at det kan hende jeg ikke får skikkelig eggløsning selv om jeg har gode egg. Fikk medisin for å få i gang den, da tok det 6 mnd før det satt. 9 babyer (et sett tvillinger) kom til verden nær meg før det var min tur. Noen hadde ikke prøvd en gang, noen hadde prevensjon, noen fikk det til på første forsøk.. Anonymkode: 21684...17f Det er et veldig sårt tema, vondt å høre hva du har vært igjennom! 😕 Veldig sterkt og tøft gjort av deg å fortsatt stille opp for venninnene dine i babyshower selvom det er vondt. Slik du har hatt det er nok slik hun føler det også, at alle går henne i forveien og jeg skjønner at det er virkelig vondt. Jeg har aldri hatt intensjon å være "før" noen, eller slikt. Hun er en veldig god venninne av meg og jeg er veldig glad i henne, så det er sårt. Kjenner jeg gruer meg veldig til hun får vite det, håper virkelig det sitter hos henne på første forsøk! 🥰 1
AnonymBruker Skrevet 29. mai #48 Skrevet 29. mai Equestrian skrev (På 28.5.2026 den 11.49): Det er et veldig sårt tema, vondt å høre hva du har vært igjennom! 😕 Veldig sterkt og tøft gjort av deg å fortsatt stille opp for venninnene dine i babyshower selvom det er vondt. Slik du har hatt det er nok slik hun føler det også, at alle går henne i forveien og jeg skjønner at det er virkelig vondt. Jeg har aldri hatt intensjon å være "før" noen, eller slikt. Hun er en veldig god venninne av meg og jeg er veldig glad i henne, så det er sårt. Kjenner jeg gruer meg veldig til hun får vite det, håper virkelig det sitter hos henne på første forsøk! 🥰 Skjønner du ønsker henne det beste. Jeg er inne i IVF-verden selv, og kan dele noen av mine erfaringer for å gi et innblikk i hva IVF faktisk kan innebære. En ting jeg virkelig har innsett, er at i dette gamet tar ting ufattelig lang tid. Man må gjennom så mange prosesser og må vente på X, Y, Z. På hvert steg i prosessen kan ting gå galt. Det at du allerede nå har tanker om at hun kan bli gravid og når det kan komme til å skje - bare legg det fra deg. Sjansen for at det går på første forsøk er dessverre ikke så stor. Mange av oss må gjennom mange runder og tro meg, månedene og årene går! Det er nå snart et år siden jeg ble henvist til IVF. Resultatet så langt er ett innsett, som resulterte i en graviditet som dessverre endte i spontanabort. Jeg må pent vente til over sommerferien til neste innsett. Om det ikke går, blir det sannsynligvis ny runde med stimulering og uttak på nyåret. Så: Ting. Tar. Tid. Det er utrolig frustrerende, og ikke noe jeg innså før jeg stod i det selv. Da vi prøvde på egen hånd hadde vi 12 muligheter i året. I år har jeg i praksis to muligheter… To muligheter til å bli gravid på et helt år - det er helt vilt og som du sikkert forstår er det å ikke bli gravid på disse forsøkene noe helt annet enn å ikke bli gravid når man prøver selv. Jeg har valgt å holde denne prosessen for meg selv, og er så glad jeg slipper å forholde meg til folks urealistiske forventninger til behandlingen. IVF er for mange ingen quick fix og det er ingen garanti for at man ender opp med å få et barn. For mange blir det en eksistensiell krise og kan nok dessverre føre til en del uheldig atferd og kommenterer. Vil du lære mer om temaet kan jeg anbefale boken Hvorfor blir jeg ikke gravid? Forklarer behandlingen på en enkel måte - samtidig som du få se en rekke eksempler på hva som kan gå galt. Anonymkode: 396da...80e 3
Equestrian Skrevet 2. juni Forfatter #49 Skrevet 2. juni AnonymBruker skrev (På 29.5.2026 den 17.17): Skjønner du ønsker henne det beste. Jeg er inne i IVF-verden selv, og kan dele noen av mine erfaringer for å gi et innblikk i hva IVF faktisk kan innebære. En ting jeg virkelig har innsett, er at i dette gamet tar ting ufattelig lang tid. Man må gjennom så mange prosesser og må vente på X, Y, Z. På hvert steg i prosessen kan ting gå galt. Det at du allerede nå har tanker om at hun kan bli gravid og når det kan komme til å skje - bare legg det fra deg. Sjansen for at det går på første forsøk er dessverre ikke så stor. Mange av oss må gjennom mange runder og tro meg, månedene og årene går! Det er nå snart et år siden jeg ble henvist til IVF. Resultatet så langt er ett innsett, som resulterte i en graviditet som dessverre endte i spontanabort. Jeg må pent vente til over sommerferien til neste innsett. Om det ikke går, blir det sannsynligvis ny runde med stimulering og uttak på nyåret. Så: Ting. Tar. Tid. Det er utrolig frustrerende, og ikke noe jeg innså før jeg stod i det selv. Da vi prøvde på egen hånd hadde vi 12 muligheter i året. I år har jeg i praksis to muligheter… To muligheter til å bli gravid på et helt år - det er helt vilt og som du sikkert forstår er det å ikke bli gravid på disse forsøkene noe helt annet enn å ikke bli gravid når man prøver selv. Jeg har valgt å holde denne prosessen for meg selv, og er så glad jeg slipper å forholde meg til folks urealistiske forventninger til behandlingen. IVF er for mange ingen quick fix og det er ingen garanti for at man ender opp med å få et barn. For mange blir det en eksistensiell krise og kan nok dessverre føre til en del uheldig atferd og kommenterer. Vil du lære mer om temaet kan jeg anbefale boken Hvorfor blir jeg ikke gravid? Forklarer behandlingen på en enkel måte - samtidig som du få se en rekke eksempler på hva som kan gå galt. Anonymkode: 396da...80e Denne kommentaren setter jeg virkelig stor pris på, tusen takk! 🥹❤️ Dette ga meg et ordentlig godt innblikk i hvordan denne prosessen er for venninnen min, jeg håper virkelig det går for henne på første innsett selvom det er optimistisk av meg. Ønsker henne kun det beste 🥹 Håper virkelig det ordner seg for deg, fine du! ❤️❤️
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå