AnonymBruker Skrevet 1 time siden #1 Skrevet 1 time siden Faren til barnet har fått seg kjæreste 3 timer unna der vi bor. Akkurat nå bor barnet mest hos far mens jeg fullfører utdanning og jobber med min psykiske helse men planen har vært klar i hele den perioden at målet er å gå tilbake til at barnet bor 50/50 om ett halvt års tid. Men jeg stresser veldig over at far har fått seg kjæreste 3 timer unna og at han skal ta med barnet å flytte. Han har ingen plan om det foreløbig men jeg vet at om den nye kjæresten blir gravid flytter han til henne for å hjelpe henne. Jeg vet det egentlig ikke er min business men jeg greier ikke å slutte å tenke på det for jeg vet at det er en stor sjans for at det skjer siden far ønsker seg flere barn og helst i løpet av ikke så mange år.. og at det da står mellom at han tar med seg barnet å flytter eller at barnet blir boende hos meg. Jeg har veldig selvinnsikt på at min psykiske helse gjør det uaktuelt at barnet bor hos meg fast men syns at når ting ligger til rette for at det skal gå bra med 50/50 at barnet ikke skal trenge å rives vekk fra meg sånn kunn pga en sitvajson far på forhånd er klar over at kommer til å skje og ødlegge for barnet. Jeg tror han har en tanke om at fordi jeg sliter psykisk så trenger ikke barnet meg. Men barnet har bodd fast hos meg frem til for bare noen måneder siden og jeg bygger meg opp til å mestre mer omsorg. Så jeg syns det er helt feil å ha den tanken om at det bare er greit å flytte fra meg med barnet. Og også fordi jeg har selvinnsikt på egen psykisk helse syns jeg det blir feil av han også å la barnet bli boende hos meg mest når han vet jeg trenger hjelp med omsorgen. Jeg vil egentlig bare ha andres syn på om jeg er egoistisk som tenker på mitt eget samvær når barnet sikkert får ett bra liv om han flytter med far? Eller om det er egoistisk av far å risikere denne situasjonen når han vet hvilke konsekvenser det kan få for barnets samvær og bosituasjon? Jeg bare ser for meg barnet som nesten voksen lure på hvorfor den ene eller andre forelderen var så betydelig mindre involvert i livet h*ns en det den andre forelderen var og vite at det bare er pga fars nye forhold.. og selv om jeg kunne fortalt h*n at jeg sleit for mye psykisk til at h*n kunne bli boende hos meg når far flyttet (hvis situasjonen blir at barnet flytter med far) så forklarer det jo/unnskylder det jo likevel ikke hvor betydelig mye mindre involvert jeg evt hadde blitt når jeg vet jeg egentlig kunne mestret 50/50% ordning eller hvertfall mer en den sikkert ene helga i måneden jeg får av samvær i den situasjonen. Jeg vil jo være så involvert i livet h*ns jeg kan mestre men med den situasjonen må jeg jo velge det bort fordi det ikke blir mulig pga avstanden… (og før forslaget om at jeg kan flytte etter kommer så må jeg bare si at jeg er fullstendig avhengig av nettverket mitt her så jeg kan virkelig ikke flytte så langt, og jeg syns ikke det er egoistisk av meg å tenke sånn for nettverket og støtten rundt meg her jeg bor hjelper meg veldig til å mestre min rolle som mamma) Anonymkode: ae4c4...731 1
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #2 Skrevet 1 time siden Har du noe som helst faktisk holdepunkt for at far vurderer en slik flytting? Anonymkode: a12b8...313 2 1
Amra_ Skrevet 1 time siden #3 Skrevet 1 time siden Jeg tenker at alder på barnet har veldig mye å si i denne situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #4 Skrevet 1 time siden Far vil flytte? Du skriver jo selv at han ikke har noen som helst plan om det. Dette er bare du som overtenker. Ingen vits i å skape problemer og problemstillinger som ikke er der. Anonymkode: e5819...b8e 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #5 Skrevet 1 time siden Det er da ikke noen grunn til at det er han som flytter, som har barn? Hun får flytte til ham. Anonymkode: f8e83...e37 2
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #6 Skrevet 1 time siden Ser ikke noe som helst problem her, far må få lov til å flytte Anonymkode: 6f041...d12
Pippi Lotta Skrevet 53 minutter siden #7 Skrevet 53 minutter siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ser ikke noe som helst problem her, far må få lov til å flytte Anonymkode: 6f041...d12 Far kan selfølgelig ikke flytte fra barne sit! Forstår ikke hva nye damma tenker på heller, om hun får barn med en mann som velger å flyte fra barnet han har. MEN har far egentmig sakt noe av dette? Eller er det du TS som får katastrofetanker her? Om dere har en grei tone, så kan du kansje snake med han om bekymringen din? Eventuelt be han bli med til teraputen din om du vill ha lit støte i samtalen? Jeg tenker det ville være veldig uansvarlig av han å flyte, både med eller uten barnet. Så du bør helt klart protestere på det, om det er noe han tenker på. Men ikke ta sorgene på forskud!
AnonymBruker Skrevet 24 minutter siden #8 Skrevet 24 minutter siden TS her ja det er nok jeg som overtenker veldig her men jeg bare får det ikke til å gå opp at ikke denne situasjonen kommer til å komme for han ønsker seg flere barn og ho kommer ikke til å flytte hit så da må det vel bli at han flytter til henne. hun har eget barn ho har 50/50 så for ho er det uaktuelt å flytte hit… Anonymkode: ae4c4...731
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #9 Skrevet 23 minutter siden Amra_ skrev (46 minutter siden): Jeg tenker at alder på barnet har veldig mye å si i denne situasjonen. Barnet er under 3 år gammelt Anonymkode: ae4c4...731
AnonymBruker Skrevet 21 minutter siden #10 Skrevet 21 minutter siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Ser ikke noe som helst problem her, far må få lov til å flytte Anonymkode: 6f041...d12 Vel planen deres er jo at de skal tilbake til del 50/50 om et halvt år så da er det et problem. Man flytter ikke 3 timer unna når barnet deles i to, da fungerer det ikke. Uansett ts så er ikke kjæresten gravid og han skal foreløpig ikke flytte. Du kan ikke stresse med alt som kanaskje kan skje da stresser du deg opp for ingenting. Ta det som det kommer. Anonymkode: a51b5...1a2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå