Gå til innhold

Forelska i legen min jeg...


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg har fått varme følelser for legen min... :sjenert:

Han har ikke vært legen min særlig lenge, men jeg skjønte ved første møte at det var noe der. Hva i all verden skal jeg gjøre? Må uansett skifte fastlege, hva om jeg virkelig blir syk, med "ekle" symptomer, da kan jeg ikke gå til han i alle fall. Føler meg egentlig helt dust :tristbla:

Han er en veldig flott fyr, som jeg helt klart hadde falt for om jeg møtte han i hvilken som helst sammenheng. Og jeg tror at han er singel. Hva han synes om meg aner jeg jo ikke, jeg er jo jobben hans... For en måte å møte mr. Right på... Det kan jo aldri bli noe. Eller?

Noen som har friske innspill?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helsesystemet i Norge tilgir mange feil. Å knulle pasienter er et unntak. En fin måte å miste lisensen sin på. Så hvis du klarer å få han synlig interessert under en time, er du norges Marilyn Monroe, eller han bruker tettsittende boksershorts, og har evne til å bevare fatningen i presserende situasjoner.

Men det er jo ikke noe argument mot at du ikke kan prøve? Go for it girl!! Jump him!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har jo ikke på noen måte tenkt å kaste meg over han. Kan bare ikke noe for at det har blitt sånn. Burde vel bytte lege, og eventuelt bare ta det derfra hvis jeg noen gang treffer han igjen... :tristbla:

Skulle hatt så lyst til å bli bedre kjent med han.

:murvegg:

Ps. Det er faktisk ikke sex på legekontoret jeg er ute etter. Jeg snakker om følelser her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege først, det er ikke bra for noen av dere at dere er pasient/lege, selv om det eventuelt bare blir med forelskelsen.

Deretter kan du forsøke å finne ut hvordan du kan bli kjent med ham. Er det et lite sted, finner du sikkert ut om det er noen hobbyer han har som du kan bli kjent med ham gjennom. Hvis ikke kan du jo forsøke å treffe ham "tilfeldig" noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Tusen takk for svar :)

Ja, jeg tror nok jeg må finne en annen lege. Problemet er at vi står midt oppe i noe nå (behandlingsmessig), det er derfor jeg har vært der jevnlig i det siste, hvordan får jeg avsluttet det på en skikkelig måte, kan jo ikke bare fordufte uten å gi en slags forklaring. Han setter meg "automatisk" opp på ny time :sjenert:

For en umulig situasjon :klø:

Når Han endelig dukker opp, så måtte han være legen min? Et eller annet sted sitter en høyere makt og flirer...

(Og for en klisjè, å falle for den høye mørke legen... :sur: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du møtt han utenom legetimene ennå? Hvis ikke, har du jo ikke veldig mye å bygge på, som indikerer at dette er det helt store, selv om du er betatt av han akkurat nå. "Å snakke om følelser her" er vel litt tidlig ennå, syns du ikke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Nei følelser er det jo uansett. Om de er reelle vil jo bare tiden kunne vise. Om ikke forelsket, så er jeg veldig betatt. Det er jo også en følelse. Og det blir "verre" for hver gang jeg møter han. Såg han på gata en dag, fikk hjertebank og vondt i magen.

Man trenger jo ikke å kjenne noen særlig godt for å ha følelser for dem, men det er først når man kjenner noen at det kan bli alvor.

Noen ganger sier det pang uten at man kjenner vedkommende :sjenert: Lege eller ei...

(En annen sak er at han er så utrolig flott at jeg sikkert aldri hadde hatt en sjanse uansett i hvilken sammenheng vi hadde møttes ;) Men man vet jo aldri med sånt, dette utgangspunktet er i alle fall ganske dårlig...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege. Det er bare å avlyse neste time ved å ringe legesekretæren, og få en ny fastlege via trygdekontoret/fastlegeordningen.

Det er vanlig å bli betatt av en grei lege som forstår deg og dine problemer. Jeg ble betatt selv engang, men han var heldigvis gift, og siden jeg gikk til han pga. mine psykiske problemer, fikk jeg alltid time hos hans kvinnelige kollega når det gjaldt underlivet...

Du har tillit til han, og da kan følelser raskt komme, men selv om han er grei, så betyr det ikke at han har følelser for deg.

Det er i alle fall ikke en ideel situasjon, særlig ikke for deg.

Hvis han er så pen og hyggelig, kan du forsøke tenke deg hvor mange av hans pasienter som har utviklet følelser for han. Prøv å se objektivt på det, og glem han. Møter du han en annen dag, når han ikke er legen din, så er jo muligheten der, men ikke kast bort tida di på drømmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ville gjerne vært legen din!

Det er jobben hans å ha innlevelsesevne i hvordan du føler deg + forstå dine sykdommer. Han er profesjonell, du er det ikke.

Jeg skulle likt å se hvordan typen reagerer hvis du prøver deg på ham- teste ut hvor profesjonell han egentlig er. Kan du ikke prøve og poste her igjen? Du er sikkert ikke den eneste i en sånn situasjon vet du.. ;)

Jeg ville kanskje ventet til jeg var ferdig med behandlingen og sagt at du bytter fastlege, og så ville jeg hatt med en blomst, sagt tusen takk for hjelpen og spurt om du kunne få spandere middag på ham/lage middag for ham. Smooooooth.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytt lege. Det er bare å avlyse neste time ved å ringe legesekretæren, og få en ny fastlege via trygdekontoret/fastlegeordningen.

Hvorfor skal hun bytte lege?!? Det er da ikke ulovlig for en pasient å bli betatt av legen sin? Hun kan sextrakassere ham om hun vil, uten at hun risikerer noe. Hun har da ingenting å vinne på å bytte? Legen får jo aldri vite hvor flotte verdier og hvor hensynsfull hun da er.. For en knallbra løsning du skisserer!! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjenta79

Jeg hadde funnet ut om han hadde det likedan FØR jeg bytta lege jeg.... Klisje er det jo likevel, men jeg skal ikke snakke, har opplevd det samme selv, ikke med legen, men med fysioterapeuten. Jeg VEIT det var noe der, og jeg angrer den dag i dag på at jeg ikke var så tøff at jeg turte å finne ut om han hadde det slik også - selv om jeg ikke pleier å ta feil!

Nå er han nybakt pappa og lykkelig forelsket, og jeg har det veldig godt sammen med min store kjærlighet, men unfinished bsiness er noe herk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Men Godjenta, hvordan i alle dager skal jeg finne ut det? Joda, vi har en god tone, fleiper og ler, men tenk om han bare er profesjonell og hyggelig til fingerspissene? :sjenert:

Jeg må finne ut av dette på en eller annen måte. Så kan jeg eventuelt gå videre. Spørsmålet er hvordan.

Nå har jeg et yrke som profesjonell hjelper selv, og jeg er veldig obs på min egen væremåte når jeg håndterer klienter på min egen alder. Tror ikke jeg ville vært fullt så hyggelig som han er, men så er det jo ikke sikkert han er klar over sin egen uimotståelige tiltrekningskraft :ler:

Når det er sagt så har han på ingen måte opptrådt uprofesjonelt.

Aaaaaah, for en situasjon, klarer jo ikke å tenke på annet.... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Miloff
Men Godjenta, hvordan i alle dager skal jeg finne ut det? Joda, vi har en god tone, fleiper og ler, men tenk om han bare er profesjonell og hyggelig til fingerspissene? :sjenert:

Jeg må finne ut av dette på en eller annen måte. Så kan jeg eventuelt gå videre. Spørsmålet er hvordan.

Nå har jeg et yrke som profesjonell hjelper selv, og jeg er veldig obs på min egen væremåte når jeg håndterer klienter på min egen alder. Tror ikke jeg ville vært fullt så hyggelig som han er, men så er det jo ikke sikkert han er klar over sin egen uimotståelige tiltrekningskraft  :ler: 

Når det er sagt så har han på ingen måte opptrådt uprofesjonelt.

Aaaaaah, for en situasjon, klarer jo ikke å tenke på annet.... :sjenert:

Jeg synes virkelig at du bare skal hoppe i det, og gjøre som et tidligere forslag... Ta med en blomst, takke for vennligheten hans - og invitere ham til deg på et hjemmelaget måltid... "veien til en manns hjerte, går gjennom magen"... vettu! :)

Og skulle det eventuelt vise seg at han er opptatt (du hadde ikke fått det helt avklart, etter hva jeg har lest?) - eller at han KUN forholder seg til deg rent profesjonelt - så er det jo bare å bytte lege etter at du har prøvd....

LYKKE TIL!!! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Er alle leger gift? :klø:

Nei, jeg er rimelig sikker på at han ikke er det, og at han bor alene.

Jeg kan jo ikke forvente at han sier ja takk til en invitasjon fra meg uansett hva han mener om meg, så lenge jeg er pasienten hans? Så da burde jeg vel bare prøve å komme meg unna lege/pasient-forholdet, men da sager jeg på en måte av greina jeg sitter på.... Hmmmm.

Takk for friskt forslag Miloff, men jeg vet ikke om jeg er så modig. Samtidig er det jo sånn her i livet at den som intet våger intet vinner :sjenert:

Og jeg kan vel ikke dukke opp på et legekontor med en blomsterbukett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er alle leger gift? :klø:

Og jeg kan vel ikke dukke opp på et legekontor med en blomsterbukett?

Jo, omtrent alle leger som ser ok ut og er høye nok, samt har normale sosiale antenner, er gift med barn og (ny)etablert på stedets beste boligstrøk. :)

Hvis han mot all formodning skulle slumpe til å være heterofil, med sosiale antenner og eller normal, så er det kjempeattraktivt og spennende av deg å troppe opp på kontoret hans med en blomsterbukett! Det ville alle ha blitt glade for! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert gift, det er de alle.

Kommer veldig an på typen.. nå om dagen er det ikke så uvanlig at menn opp til 30 årene er noen slubberter med hettegenser og joggesko som lever studentlivet selv etter at de er ferdigutdannet- husk lang utdannelse og tapt ungdom i enkelte tilfeller... Nei, skal du ha en flott, klassisk lege må du nok litt oppover i alderskategorien.

Hvorfor lege egentlig? Er ikke leger stort sett innmari kjedelige? Snakker bare om lege-ting, og gir deg dårlig samvittighet hver gang du er på fylla. Det nærmeste en kommer action med en lege er GOLF!!! og da mener jeg ikke råkjøring i en brukt volkswagen. Nei, seriøst... revurder denne typen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, omtrent alle leger som ser ok ut og er høye nok, samt har normale sosiale antenner, er gift med barn og (ny)etablert på stedets beste boligstrøk.  :)

Hvis han mot all formodning skulle slumpe til å være heterofil, med sosiale antenner og eller normal

:ler::ler:

Har vi noen som snakker av dårlig erfaring her... :grine2: ... Det må være ganske mange legekontorer rundt omkring i landet som er reine mekkaer for syke homofile, som kan gi kurs og sosial oppdragelse..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_trådstarter_*

Morsom utvikling her :ler:

Mener dere virkelig at jeg skal troppe opp på legekontoret med blomster???!!!!

Han fortjener jo forsåvidt det altså, men jeg har aldri i mitt liv gitt en mann blomster. Og langt ifra en lege.

Men egentlig en morsom idè, og han har hjulpet meg mye.

Får helt nerver her. Han virker heterofil, oppegående sosialt, og alt det der. Kanskje han bare ikke har hatt tid til en kjæreste? For det er litt rart at en sånn mann går løs rundt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...