AnonymBruker Skrevet 18. mai #41 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg føler ikke jeg har sjans å komme ut av fight Flight manuelt. Kroppen min klikker av den minste bevegelse eller stimuli og da mister jeg hodet også. Det fyrer døgnet rundt. Hvordan jobba du for å komme av fight flight ellers? Anonymkode: 53193...54a Er du i fight or flight da? Jeg hadde kun orange på klokka døgnet rundt. Sov knapt og hadde alle tegn på på at jeg var stuck i en alvorlig fight or flight på mild grad ME. Anonymkode: 27570...92b
AnonymBruker Skrevet 18. mai #42 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Er du i fight or flight da? Jeg hadde kun orange på klokka døgnet rundt. Sov knapt og hadde alle tegn på på at jeg var stuck i en alvorlig fight or flight på mild grad ME. Anonymkode: 27570...92b Klokkemålingene mine er på styr også ja. Anonymkode: 53193...54a
AnonymBruker Skrevet 18. mai #43 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Klokkemålingene mine er på styr også ja. Anonymkode: 53193...54a Bare hørtes ikke ut som stuck i fight or flight av det du skrev? Men du er kanskje sengeliggende? Jeg er på mild, så er kanskje annerledes da? Anonymkode: 27570...92b
AnonymBruker Skrevet 19. mai #44 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (15 timer siden): Bare hørtes ikke ut som stuck i fight or flight av det du skrev? Men du er kanskje sengeliggende? Jeg er på mild, så er kanskje annerledes da? Anonymkode: 27570...92b Hmm hva av det jeg skrev hørtes ikke ut som fight flight? Jeg er sengeliggende ja Anonymkode: 53193...54a
AnonymBruker Skrevet 19. mai #45 Skrevet 19. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hmm hva av det jeg skrev hørtes ikke ut som fight flight? Jeg er sengeliggende ja Anonymkode: 53193...54a Beklager, jeg har ikke erfaring med fight or flight som sengeliggede. Tror ikke jeg hadde snev av adrenalin som sengeliggende faktisk, det kom først da jeg ble litt bedre og kunne litt ut av huset. Så jeg har nok en annen erfaring enn deg. Håper du får hjelp! Anonymkode: 27570...92b
AnonymBruker Skrevet 19. mai #46 Skrevet 19. mai Hei! Fra en med tidligere invalidiserende angst der jeg lå å skalv på kjøkken gulvet med så høy aktivering at jeg ikke klarte å gå ut en gang. Jeg har ikke tro på medisiner i mitt tilfelle ( egentlig ikke i det fleste, men ønsker ikke å gi medisinske råd.. bare erfaring). Løsningen var rett og slett beinhard jobbing. Bøkene til claire weeks er en start. Anbefaler også anxiety rx. Du kommer aldri til å tro at det kommer til å bli bedre, men det gjør det. Angst kommer alltid til å være der men det er den normale angsten som alle har. Husk at angst er en kroppsreaskjon, ikke en tankereaksjon…. Men det er tankene som får deg til å bli i en angst loop. I teorien tar det 90 sekunder fra du får en følelse til bølgen går over. Men ved angst setter kroppen seg fast i en loop. Du må jobbe med å komme ut av loopen. Problemet er at alle vil ha easy fix med medisiner etc. men det fikser sjelden problemet, det dekker bare over symptomer. Så man skyver problemet. Hvis du tar medisiner også jobber med deg selv, det er en annen sak. husk! Alle medikamenter har bivirkninger. Hvert problem du løser med medisiner så skaper du et nytt med bivirkninger som gir nye problemer. Det er noe å tenke over. Håper du og søker hjelp. Ikke noe godt å ha det slik du har det og jeg ønsker deg masse god bedring. Anonymkode: b6ca7...dbe
AnonymBruker Skrevet 19. mai #47 Skrevet 19. mai Ikke alle medisiner gir bivirkninger og ikke alle får bivirkninger. Betablokkere, som vi snakker om her, er veldig trygt. Medisiner er ikke noen easy fix, særlig ikke for de som er urolige for å bruke medisiner, men det kan få en opp fra knestående slik at man greier å jobbe med problemet. Jeg er uenig med forrige taler, for medisiner gjorde at jeg slapp å være syk i årevis. Måtte likevel jobbe hardt for å bli frisk, men det tok 6-12 måneder og jeg kunne jobbe deltid, i stedet for å være ute av stand til og jobbe og lide i gud vet hvor mange år... Anonymkode: 85ba7...093 1
-jk- Skrevet 19. mai #48 Skrevet 19. mai Jeg går på metoprolol for å holde hjerteflimmer i sjakk. Merker ingenting psykisk, men så har jeg heller ikke hatt noen slike problemer fra før. Pulsen er dog lavere enn før under trening, kommer nå sjelden opp i mer enn 145 mens jeg tidligere lett havnet over 165. Merker ingenting på formen, om noe er den bedre enn før. Virker som om kroppen kompenserer med høyere VO2maks? Den har i hvert fall økt en del, ligger tett oppunder 50 nå som etter hva jeg skjønner er en ganske god verdi når man er 54. Jeg trener en god del da. Har også fått lavere blodtrykk, ned fra ca. 130/80 til 105/65. Merker ikke noe negativt med det heller. Alt av flimmeranfall er borte så for meg har betablokkerer vært en udelt positiv opplevelse, uten verken negative eller positive psykiske virkninger. Om jeg skal nevne noe negativt er det evt. noe kaldere hender og føtter men det er heldigvis enkelt å kle seg for. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå