AnonymBruker Skrevet 16. mai #41 Skrevet 16. mai Uff Slikt har jeg plumpet ut med selv og fått vite i ettertid sånn og slik. Men har alltid tenkt at vedkommende bør tåle såpass. Folk i lunsjen har sagt ting som har vært sårende eller ømt for meg, men aldri tatt meg nær av det. Folk er ikke tankelesere og så lenge de ikke vet, så er de uskyldig opp i dette. Husker selv i lunsjen vi snakket om pedofili og incest, men på generell basis. Så at en kollega ble rar og kom på at kollegaen hadde dette tett på i sin egen familie. Så vi snakket ikke mer om det, men jeg gikk heller ikke inn til kollega etterpå for å høre hvordan det gikk pga temaet i lunsjen. Hvis det berørte henne veldig, tenkte jeg at hun ville gi uttrykk for det på en eller annen måte. Men hun var helt vanlig i ettertid og tror det gikk greit. Anonymkode: ce21d...4eb
AnonymBruker Skrevet 18. mai #42 Skrevet 18. mai Dette er nok et veldig sårt tema for henne, derfor ble det en overreaksjon. De pårørende til mennesker som er i psykisk ubalanse går gjennom mye i løpet av årene, så det kan være tøft. Ingen vet alt hva de har slitt med, og som det aldri snakkes om. Jeg ville ha tatt henne til side og sagt unnskyld, sagt at det ikke var meningen å såre henne. Det er alltid best å gjøre sånt ansikt til ansikt, og ikke i en melding. Da har du gjort ditt for å bedre klimaet, og hvis hun fortsetter å være sur, så får hun ta det på sin kappe. Anonymkode: 733aa...07c
AnonymBruker Skrevet 18. mai #43 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 16.5.2026 den 22.02): Takk for svar. Jeg skjønner at hun overreagerte og at jeg ikke har gjort noe feil TS Anonymkode: 18c8b...8e0 Selv jeg som har drevet med selvskading kunne ha ledd av den spøken. For en overreaksjon! Anonymkode: 78d17...862
AnonymBruker Skrevet 18. mai #44 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.32): Takk. Hilsen leder. Anonymkode: 7a760...807 Arbeidsmiljø er i aller høyeste grad arbeidsgiver og leder sitt ansvar. Anonymkode: 91c77...b58
AnonymBruker Skrevet 18. mai #45 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 13.31): I lunsjen i dag satt vi en gjeng sammen i pausen. Snakket om alt og ingenting. Jeg kom med en spøk angående noe med helse. En kollega ble sur pga ett familien medlem gjennomgår noe med helsen nå. Jeg beklaget med en gang men hun ville ikke høre. Vi gikk tilbake til jobben og jeg fikk dårlig samvittighet. Tenkte å sende henne en snap og forklare at jeg ikke mente det sånn som hun trodde. Men jeg var slettet og blokkert på snap. Jeg prøvde å ringe men hun svarte ikke. Bør jeg prøve å si unnskyld igjen eller vente? Anonymkode: 18c8b...8e0 Tenker du kan gå bort å si unnskyld. Nå vet jeg ikke hva du sa, men noen ting kan jo være sårt for noen. Jeg ganske ble selv ganske irritert på en kollega en gang som sa at selvmord bare var en tulleting som bare nordmenn drev med. Jeg synes det var veldig respektløst mot alle som hadde mistet noen til selvmord. Anonymkode: d38a5...8be
AnonymBruker Skrevet 18. mai #46 Skrevet 18. mai Altså. Jeg hadde faktisk ikke beklagd noe mer. Sånt drama hiver jeg meg ikke på. Anonymkode: 352bd...bf1
AnonymBruker Skrevet 18. mai #47 Skrevet 18. mai Herregud, spøken din var en typisk lur pappaspøk, tørr humor. Ingenting galt med den. Det passa konteksten og tipper flere trakk på smilebåndet og nikket. Kollegaen din må ta seg en bolle. Hvis du hadde vært misfornøyd med en hårklipp og sa du så ut som en kreftpasient mens kollegaen din hadde en søster som gjennomgikk behandling, så hadde det jo absolutt vært usmakelig. Anonymkode: ad759...c47
AnonymBruker Skrevet 18. mai #48 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis du hadde vært misfornøyd med en hårklipp og sa du så ut som en kreftpasient mens kollegaen din hadde en søster som gjennomgikk behandling, så hadde det jo absolutt vært usmakelig. Ja, men fremdeles "fort gjort" om man ikke vet om situasjonen rundt bordet. Dog generelt dumt å kødde med kreft på en arbeidsplass ja, da omtrent ALLE kjenner eller er nær noen som opplever sykdommen og kan ha det vanskelig knyttet til dette. Anonymkode: e6de8...1c8
AnonymBruker Skrevet 18. mai #49 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ja, men fremdeles "fort gjort" om man ikke vet om situasjonen rundt bordet. Dog generelt dumt å kødde med kreft på en arbeidsplass ja, da omtrent ALLE kjenner eller er nær noen som opplever sykdommen og kan ha det vanskelig knyttet til dette. Anonymkode: e6de8...1c8 Helt enig. Holder meg langt borte fra kreft-spøker og barnedødsfall osv 😔 Anonymkode: ad759...c47
AnonymBruker Skrevet 18. mai #50 Skrevet 18. mai Jeg har bedt om unnskyldning på sms og face to face TS Anonymkode: 18c8b...8e0
AnonymBruker Skrevet 18. mai #51 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har bedt om unnskyldning på sms og face to face TS Anonymkode: 18c8b...8e0 Du har gjort det du kan, så ikke tenk mer på det. Hun må skjerpe seg. Anonymkode: ad759...c47
Ze.Xhx Skrevet 18. mai #52 Skrevet 18. mai AnonymBruker skrev (14 timer siden): Arbeidsmiljø er i aller høyeste grad arbeidsgiver og leder sitt ansvar. Anonymkode: 91c77...b58 Ledere har definitivt et ansvar. Men det er også litt begrenset hva ledere kan og bør blande seg borti. Er det er mønster skal det selvsagt følges opp, men konflikter har en tendens til å komme og gå. I dette tilfellet så tror jeg at det hadde blitt mye verre hvis ledelsen skulle pirke borti det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå