Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I lunsjen i dag satt vi en gjeng sammen i pausen. Snakket om alt og ingenting. Jeg kom med en spøk angående noe med helse. En kollega ble sur pga ett familien medlem gjennomgår noe med helsen nå. Jeg beklaget med en gang men hun ville ikke høre. Vi gikk tilbake til jobben og jeg fikk dårlig samvittighet. Tenkte å sende henne en snap og forklare at jeg ikke mente det sånn som hun trodde. Men jeg var slettet og blokkert på snap. Jeg prøvde å ringe men hun svarte ikke. 

Bør jeg prøve å si unnskyld igjen eller vente? 

Anonymkode: 18c8b...8e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I lunsjen i dag satt vi en gjeng sammen i pausen. Snakket om alt og ingenting. Jeg kom med en spøk angående noe med helse. En kollega ble sur pga ett familien medlem gjennomgår noe med helsen nå. Jeg beklaget med en gang men hun ville ikke høre. Vi gikk tilbake til jobben og jeg fikk dårlig samvittighet. Tenkte å sende henne en snap og forklare at jeg ikke mente det sånn som hun trodde. Men jeg var slettet og blokkert på snap. Jeg prøvde å ringe men hun svarte ikke. 

Denne "spøken" var ganske grov, eller? For det var da voldsomt til reaksjon...

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags spøk? Tenker det har mye å si 

Anonymkode: 09e4c...014

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere er kollegaer. Gå bort til henne, få henne på tomannshånd og si «unnskyld! Jeg visste ikke at Rolf har fått den sykdommen. Det var selvfølgelig dumt av meg og jeg angrer veldig.»
Dersom hun fortsatt er sur kan du bare drite i hele dama. Får være måte på! 

Anonymkode: d6079...6c8

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Det var da en voldsom reaksjon. Det må jo ha vært en ganske drøy «spøk», eller er denne personen fryktelig nærtagende? 

Anonymkode: 2ea60...7e9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Voldsom reaksjon fra henne uansett! 

Har selv en alvorlig sykdom, men tåler at folk spøker. Faller det ikke i smak, driver jeg ikke å blokkerer og lager drama. 

Anonymkode: cf32e...b7f

• Liker 2
Skrevet

Hvordan i all verden skal vi kunne vite hva du bør gjøre når du ikke skriver mer om hva spøken gjaldt?

Ønsker du bare hjelp av klarsynte? 

• Liker 3
Skrevet

Jeg føler du prøver og dysse ned hva du egentlig sa. Hva sa du?

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva slags arbeidsplass er dette? Er du veldig ung siden din første reaksjon er å kontakte kollegaen på Snap? 

Her er jo det riktige å ta turen innom leder, fortelle at du tråkket litt i salaten ved å spøke om XX, og at Trine ble veldig opprørt av spøken din. Legg deg langflat og fortell at du ikke når igjennom for å beklage til Trine, også er det opp til leder å løse i floken slik at dette ikke påvirker arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 59add...92f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hva slags arbeidsplass er dette? Er du veldig ung siden din første reaksjon er å kontakte kollegaen på Snap? 

Her er jo det riktige å ta turen innom leder, fortelle at du tråkket litt i salaten ved å spøke om XX, og at Trine ble veldig opprørt av spøken din. Legg deg langflat og fortell at du ikke når igjennom for å beklage til Trine, også er det opp til leder å løse i floken slik at dette ikke påvirker arbeidsmiljøet.

Jeg stusser litt over alle de som mener ledere skal bruke tid på å være sosiallærere. Voksne folk bør da klare å finne ut av ting selv.

Jeg ville latt det ligge til over helga når kollegaen så tydelig markerer at hun ikke vil ha kontakt, så oppsøkt fysisk og bedt om unnskyldning på en ordentlig måte.

Men jeg vil også gjerne vite hva spøken var?

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å snakke med henne på tomannshånd når det har lagt seg litt. Vil hun ikke det er hun nok ganske hårsår, men så lenge dere kan holde en profesjonelt god tone så må hun jo selv velge om hun vil la det personlige ligge eller ikke. Bare dersom det går utover profesjonelt samarbeid og leveranser skal du ta det opp med leder, ikke ellers. 

Så ville jeg holdt "på kanten" spøker litt inne til du kjenner kolleger litt mer sånn generelt, og heller holde seg profesjonelt i begynnelsen uten å spøke for mye. 

Anonymkode: cb731...d46

AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke gjort noe som helst. Ikke mitt problem at folk er hårsåre og blir sur. 

Anonymkode: a17e0...7dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Leder har da ingenting med dette å gjøre, herregud… Leders jobb er å lede de faglige oppgavene folk jobber med, ikke leke mamma og pappa. 

Anonymkode: 250f9...a02

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ignorer det. Folk kan ikke forvente at vi kan lese tanker.

Anonymkode: e4c75...f68

Skrevet

Jeg har selv opplevd at kollegaer har såret meg med sykdomskommentarer/ spøker, da jeg har et alvorlig sykt familiemeldem. Men klarer ikke helt å se hvordan det kan ha vært ille nok til å bli blokket, i arbeidstiden.

Du gjør alt rett her, når det ble som det ble. Ber om unnskyldning,og prøver å ringe i etterkant. Nå kan du ikke gjøre mer, det vil nok uansett ordne seg.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Syns kollegaen overdriver når du ikke får mulighet til å beklage skikkelig en gang. Alle kan tråkke i salaten av og til

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Leder har da ingenting med dette å gjøre, herregud… Leders jobb er å lede de faglige oppgavene folk jobber med, ikke leke mamma og pappa. 

Anonymkode: 250f9...a02

Takk. Hilsen leder.

Anonymkode: 7a760...807

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Altså, ditt forslag høres yngre ut. 

Anonymkode: 5bc68...e8b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør snakke med henne / si unnskyld igjen ja. 
som alle andre er jeg nysgjerrig på denne spøken. Kan være hun er drama, men samtidig ikke alt man bør spøke med uten å kjenne sitt publikum. 

Anonymkode: 5bc68...e8b

• Liker 1
Skrevet

Det kommer jo an på hva du sa. Jeg synes jo det er litt spesielt om du faktisk har sagt noe i lunsjen som er så graverende at kollegaen din blir dødelig fornærmet.

Mulig du er uvanlig frittalende, men her kan det vel virke som om at kollegaen din er veldig hårsår. Og med mindre du vet du har gått langt over streken, hadde jeg bare latt det gå over.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...