AnonymBruker Skrevet i går, 12:46 #21 Skrevet i går, 12:46 Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 3
AprilLudgate Skrevet i går, 12:53 #22 Skrevet i går, 12:53 Men herregud….dette var SKIKKELIG overreaksjon fra hennes side. Bare la det ligge. 12 5
AnonymBruker Skrevet i går, 13:01 #23 Skrevet i går, 13:01 Hvor gammel er denne kollegaen din? Anonymkode: fc1d7...e9b 2
AnonymBruker Skrevet i går, 13:47 #24 Skrevet i går, 13:47 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Hvor gammel er denne kollegaen din? Anonymkode: fc1d7...e9b Hun er i begynnelsen av 30 årene Hun er en person som tuller mye og kan komme med ganske drøye kommentarer. Så at hun reagerer sånn er overraskende Anonymkode: 18c8b...8e0 2
bare innom en tur Skrevet i går, 14:36 #25 Skrevet i går, 14:36 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hun er i begynnelsen av 30 årene Hun er en person som tuller mye og kan komme med ganske drøye kommentarer. Så at hun reagerer sånn er overraskende Anonymkode: 18c8b...8e0 Nei, det er det ikke. Det er slike folk som er mest hårsåre. 1 2
Kålrota Skrevet i går, 15:02 #26 Skrevet i går, 15:02 I alle dager, den reaksjonen får hun ta på egen kappe. 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 15:15 #27 Skrevet i går, 15:15 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 Når det ikke er mer blod i kroppen, kan det jo ikke komme mer ut. Men da er man jo død. Jeg hadde tenkt at dette bare var humor, og hadde nok ledd av det. Jeg kunne sikkert ha sagt noe sånt selv, og det ville ikke ha falt meg inn at noen kunne ta seg nær av det. Her var du nok bare veldig uheldig som sa det foran helt feil person. Anonymkode: e726c...6de 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 22:00 #28 Skrevet i går, 22:00 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Når det ikke er mer blod i kroppen, kan det jo ikke komme mer ut. Men da er man jo død. Jeg hadde tenkt at dette bare var humor, og hadde nok ledd av det. Jeg kunne sikkert ha sagt noe sånt selv, og det ville ikke ha falt meg inn at noen kunne ta seg nær av det. Her var du nok bare veldig uheldig som sa det foran helt feil person. Anonymkode: e726c...6de Jeg synes det er humor. Kanskje dum humor 🤣 Anonymkode: 18c8b...8e0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 22:15 #29 Skrevet i går, 22:15 Her synes jeg faktisk ikke at du har noe å beklage. Folk må tåle en sånn spøk. Hvis du hadde "tullet" om at foreldre med døende barn er så sytete og så viste det seg at din kollega hadde et døende barn, så er kanskje blokkering en forståelig reaksjon, for det hadde vært en helt idiotisk og grusom ting å si. Men å tulle med at blodet stopper når det ikke er mer blod er jo egentlig ganske vittig med mindre du sier det til en du vet har blødersykdom. Vent til du treffer henne på jobb og så sier du at du håper dere kan legge det bak dere og ha det hyggelig på jobben. Og så får det være opp til henne hva hun ønsker å gjøre. Forhåpentligvis summer hun seg etterhvert. Anonymkode: a2e60...20f 1
Aureka Skrevet 23 timer siden #30 Skrevet 23 timer siden (endret) Hun er lei seg fordi søsteren strever og en frykt i henne ble trigget. Dette handler jo egentlig ikke om at du sa noe dumt, men at hun ble mint på noe som er veldig vanskelig. Jeg ville gitt henne litt tid og eventuelt forsøkt å snakke med henne om noen dager. Hvis det var hele spøken som du beskrev så tenker jeg at du ikke har driti deg ut, men heller at hun overreagerer fordi det trigget en frykt og noe vanskelig i henne. Du visste ikke at søsteren hennes strever med selvskading og det kan du jo også si, at det ikke var meningen å såre henne eller gjøre det vanskelig for henne. Tenker at du egentlig ikke behøver å be om unnskyldning, men at det er fint å vise empati for en vanskelig situasjon. Gi henne litt tid til å prosessere, for dette handlet egentlig ikke om deg. Endret 23 timer siden av Aureka 3
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #31 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 Jeg har et barn som slet med blant annet selvskading. Ville ikke reagert på en slik spøk, ei heller satt den i sammenheng med situasjonen hjemme. Naturlig nok vet ikke folk rundt om dette, det er ikke noe en flagger akkurat. Hun trengte nok bare noe å få ut fortvilelsen og frustrasjonen på, vips der var du, en enkel ting å ta det ut på. Den berømte dråpen, bagatellen som fikk beger til å renne over. Du har ikke gjort noe galt. Gi det tid og ro, tenker jeg. Anonymkode: 89515...eeb 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #32 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.46): Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 Jeg smilte litt av kommentaren din. Dette er i min gate type teit humor. Hilsen meg som har en søster som selvskadet. Makan til hvor krenka man skal bli. Anonymkode: 56197...665 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #33 Skrevet 3 timer siden Det var en voldsom overreaksjon! Og uansett ikke noe du kunne vite. Har selv opplevd en som snakket veldig kort om henging. Vedkommende kunne overhodet ikke vite at en av de andre i rommet hadde et barn som hadde tatt selvmord på den måten. Denne moren viste ingen reaksjon på dette og lot som ingenting. Jeg fortalte om selvmordet til vedkommende etterpå som ble utrolig lei seg, men hun kunne jo ikke vite. Og jeg snakket også med vedkommende som hadde mistet barnet sitt, og hun sa at sånn er livet. Dette kunne ikke vedkommende vite, og det vil alltid komme øyeblikk for henne resten av livet hvor folk ikke vet og kan "plumpe" ut i det. Anonymkode: d4f89...bb4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #34 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var en voldsom overreaksjon! Og uansett ikke noe du kunne vite. Har selv opplevd en som snakket veldig kort om henging. Vedkommende kunne overhodet ikke vite at en av de andre i rommet hadde et barn som hadde tatt selvmord på den måten. Denne moren viste ingen reaksjon på dette og lot som ingenting. Jeg fortalte om selvmordet til vedkommende etterpå som ble utrolig lei seg, men hun kunne jo ikke vite. Og jeg snakket også med vedkommende som hadde mistet barnet sitt, og hun sa at sånn er livet. Dette kunne ikke vedkommende vite, og det vil alltid komme øyeblikk for henne resten av livet hvor folk ikke vet og kan "plumpe" ut i det. Anonymkode: d4f89...bb4 ... Men jeg vet at vedkommende snakket med moren om dette etterpå og sa unnskyld. Foreslår at du gjør det, og at du presiserer at dette visste du ikke. Jeg tror det kan lønne seg at du er litt ydmyk. Det hadde jeg gjort, for å bevare fred og ro på jobb. Anonymkode: d4f89...bb4
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #35 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.46): Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 Hun overreagerer enormt og det er ikke vits i å forsøke å beklage mer til sånne folk. De kommer aldri over det. Hold tonen hyggelig og om anledningen naturlig byr seg kan du jo si at du beklager igjen, men ikke stress for mye med dette. Dette var en så uskyldig spøk som man kan få det. Anonymkode: 8c558...59c 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #36 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Hun overreagerer enormt og det er ikke vits i å forsøke å beklage mer til sånne folk. De kommer aldri over det. Hold tonen hyggelig og om anledningen naturlig byr seg kan du jo si at du beklager igjen, men ikke stress for mye med dette. Dette var en så uskyldig spøk som man kan få det. Anonymkode: 8c558...59c Enig. Du har ingenting å beklage. Anonymkode: 50451...c72
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #37 Skrevet 2 timer siden Takk for svar. Jeg skjønner at hun overreagerte og at jeg ikke har gjort noe feil TS Anonymkode: 18c8b...8e0
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #38 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.46): Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Anonymkode: 18c8b...8e0 Hun der må sitte og lete etter ting hun kan bli krenket over. Ikke noe å bry seg om. Anonymkode: 0913d...e7a
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #39 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.46): Skal forklare hva jeg sa: vi snakket om at det er vondt å skjære seg i fingeren og at ett lite sår kan blø mye. Jeg har hørt at noen har sagt at blodet stopper når det er tomt for blod og det sa jeg. Det er jo en spøk og bare noen sier. Etterpå sa noen at hennes søster driver med selvskading og derfor hun reagerte. Hvordan kunne jeg vite det? Men kanskje det ikke er vanlig å si at blodet stopper når det er tomt? Mener at jeg har hørt at noen har sagt det før. Ellers så har jeg drømt det Anonymkode: 18c8b...8e0 Altså .. mulig du har hørt noen si det , nå har jeg sett noen skrive det. ja, hun er vel bekymret for søsteren sin da, men godt og vite at blodet stopper når man er utblødd en stund etter at man er død liksom. Og det som er fint når du først er død er at da gjør det ikke vondt lenger, kan du legge til neste gang du drar denne spøken. Nei, du kunne ikke vite at søsteren driver med selvskading. Allikevel, tror denne spøken er vond for mange så kutt den ut av repertoaret. Og snakk med kollegaen. Anonymkode: 5bc68...e8b
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #40 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (På 15.5.2026 den 14.12): Leder har da ingenting med dette å gjøre, herregud… Leders jobb er å lede de faglige oppgavene folk jobber med, ikke leke mamma og pappa. Anonymkode: 250f9...a02 At det var? Ledere har også plikter rundt å følge opp det psykososiale arbeidsmiljøet. Anonymkode: 7f11f...bc4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå