Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Barn nr 2 når jeg var 34...det holdt he he..men vi ville ikke ha flere, helse.. økonomi... boforhold etc 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Klarte aldri å bli gravid igjen etter den første. 

Anonymkode: 9001f...843

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Vi har flere barn enn alle som har svart hittil, og moren min påsto at jeg aldri kom til å bli ferdig med barn.

Men etter det siste barnet var mannen og jeg skjønt enige om at nå var det nok. Elsker babyer og småbarn, men har aldri vært i nærheten av fristet til å få en til. Vi hadde fått det antallet vi ønsket oss, og nå var det stopp. Så moren min tok feil, hehe. 

Anonymkode: 17c7c...086

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 3 som jeg har fått over et stort tidsspenn (17 år mellom eldste og yngste). Skulle gjerne hatt flere, men mannen vil ikke ha flere, og vi begynner vel å bli i eldste laget. Drømmen hadde vært 4 eller 5 barn for min del.

Anonymkode: f323d...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Har to, stopper pga alder, delvis økonomi og plass. 

Anonymkode: 90c79...bac

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Hva gjorde at dere ikke valgte å få flere barn? 

Anonymkode: 21645...231

Hahah ja.. nei det holdt med en 😅 

Anonymkode: ba715...c70

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle vel ha to, men så ble det tre 🥰 Ikke helt planlagt, skjedde under ammetåka, og dermed litt tull med p- piller. Men DA holdt det. Mannen tok strengen. 

De er voksne nå. 

Anonymkode: 0408f...802

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Vi har flere barn enn alle som har svart hittil, og moren min påsto at jeg aldri kom til å bli ferdig med barn.

da håper jeg du bor på bygda 

Anonymkode: f93eb...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Vi planla fire, og kjente at det var nok og et fint antall på flokken vår

Anonymkode: 7b5e2...ad5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.5.2026 den 16.08):

Hva gjorde at dere ikke valgte å få flere barn? 

Anonymkode: 21645...231

Etter ekskona viste sitt sanne jeg så orker jeg / tør jeg ikke sette flere barn til verden.

Anonymkode: cdc6d...8b3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har tre men har alltid ønsket meg 4 (minstejenta er bare baby enda), hvis vi stopper nå er det fordi mannen ikke går med på en til❤️‍🩹 han sitter litt på gjerdet enda :) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 og er ferdig pga kapasitet. Hadde fått 3 om ikke.

Anonymkode: c46d9...85b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble sterilisert etter keisersnitt med barn nummer tre.

Ønsket meg tre barn og de var veldig nøye med å spørre om jeg ville steriliseres, måtte skrive under skjema og ble spurt mange ganger om jeg stod ved ønsket. Ikke angret, tre er mer enn nok. 

Anonymkode: 43459...199

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg ikke ferdig, men på grunn av alder og en mann som ikke ønsker flere, blir det nok "bare" med de tre vi har. Jeg er egentlig sliten nok som det er, og skjønner ikke helt dette konstante savnet jeg har etter fjerdemann.

Anonymkode: 09af8...865

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.5.2026 den 21.02):

Jeg ble sterilisert etter keisersnitt med barn nummer tre.

Ønsket meg tre barn og de var veldig nøye med å spørre om jeg ville steriliseres, måtte skrive under skjema og ble spurt mange ganger om jeg stod ved ønsket. Ikke angret, tre er mer enn nok. 

Anonymkode: 43459...199

Akkurat samme. Nok både med tanke på kapasitet og ikke minst boligmarkedet. 

Anonymkode: 3e08f...93e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi visste begge at vi ønsket oss 2 barn, når vi da hadde fått 2 var det naturlig å stoppe. Har aldri angret på at vi fikk 2 og heller ikke savnet flere.

Med 2 barn er det veldig greit å følge de opp, når fritidsaktivitetene deres krasjer deler vi oss. Om vi skulle havnet i den situasjonen at en av oss ble alene om ansvaret vil det være helt overkommelig å følge opp begge to alene.

Anonymkode: 27d62...5ee

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har 3, men vi går for 2 til. Alltid ønsket meg 5 barn, eller flere. Vil at de skal ha flere søsken og mange å spille på😁 

Anonymkode: 3ddfb...824

• Hjerte 1
Skrevet

Har en jeg fikk veldig ung når det ble slutt med barnefar tok jeg er valg på å ikke få flere ville ikke ha barn med flere menn. Dette var før det ble lov lage barn alene med donor osv i Norge. Hadde det skjedd da så kunne det hende jeg hadde valgt å lage et barn til alene for at mitt barn skulle få søsken. Nå er mitt barn voksent, jeg er egentlig ung nok til å få fler men nå ser jeg ikke helt poenget. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler jeg så vidt har kapasitet til den ene jeg har nå. Jeg har ingen ork etter jobb. Ønsket meg inderlig barn, gjerne et par-tre stykker, men det er så lite igjen av meg at jeg ikke ser hvordan det skal være mulig. 

Anonymkode: cce75...90c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg føler jeg så vidt har kapasitet til den ene jeg har nå. Jeg har ingen ork etter jobb. Ønsket meg inderlig barn, gjerne et par-tre stykker, men det er så lite igjen av meg at jeg ikke ser hvordan det skal være mulig. 

Anonymkode: cce75...90c

Hvor gammelt er barnet? Kan du vurdere å gå ned i stilling i et år eller flere da, mens barnet er lite? Får du nok søvn? Avlastning? 

Anonymkode: 3ddfb...824

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...