Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Høyrefyr, det sier vel alt..

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Justlooking skrev (5 minutter siden):

Måtte google damen. Hun har faktisk tre barn.

Ok, det visste jeg ikke.

J.. skrev (1 minutt siden):

Burde kanskje tenkt på at å overskride noens grenser kan og vil ha konsekvenser senere,barn eller ei i bilde..

Dette har ingenting i offentligheten å gjøre uansett på denne måten. Vi vet jo ikke om dette er sant, eller G sin versjon. Folkedømmingen kommer fort, selv om en kun hører én side! ;) Dette hører til under en politianmeldelse, så får politiet se på det og avgjøre hva som er sant! Blir det derimot påvis det ene og det andre, da har det kanskje noe i offentligheten å gjøre! Det er ikke vi som skal dømme dette, og dermed bør hun ikke legge ut slike ting hvor gjenkjenningen er stor. Hadde uansett aldri lagt ut noe som dette på SoMe, hvis det var barn involvert! 

• Liker 4
Skrevet
Jaddah123 skrev (5 minutter siden):

Sikkert med 3 fedre. Ble nesten en 4. 

Ja. Er ei med liten impulskontroll.

• Liker 3
Skrevet

Gøy for alle barna til Gaute å lese, og hun her har selv 3? Ikke alt trenger å nå offentligheten av hensyn til mindreårige.

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
miagunda skrev (11 minutter siden):

Ja. Er ei med liten impulskontroll.

Uff

Endret av Jaddah123
  • Liker 1
Skrevet
Wanda_2025 skrev (3 minutter siden):

Gøy for alle barna til Gaute å lese, og hun her har selv 3? Ikke alt trenger å nå offentligheten av hensyn til mindreårige.

Hun driter langt i barna, og tenker at det viktigste er å dele med hele verden at hun har fått kuk i kano (eller hva hun enn måtte forsøke å formidle med dette bildet).

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Chupacabra skrev (3 minutter siden):

Hun driter langt i barna, og tenker at det viktigste er å dele med hele verden at hun har fått kuk i kano (eller hva hun enn måtte forsøke å formidle med dette bildet).

Unnskyld meg men sånt som dette skriver man bare ikke. Hva slags glede får du egentlig ut av å shame en kvinne som har blitt voldtatt, på den mest krenkende måten? Du må virkelig begynne å gå i deg selv og lese nettvettreglene. Du er en voksen kvinne

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
fitnessjenta skrev (2 minutter siden):

Unnskyld meg men sånt som dette skriver man bare ikke. Hva slags glede får du egentlig ut av å shame en kvinne som har blitt voldtatt, på den mest krenkende måten? Du må virkelig begynne å gå i deg selv og lese nettvettreglene. Du er en voksen kvinne

Men å ødelegge livene til barna mener du er greit?

At hun har blitt voldtatt finnes det ikke noe bevis for. Å dele slikt på sosiale medier uten å anmelde synes jeg høres fryktelig merkelig ut.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
fitnessjenta skrev (36 minutter siden):

Vet du at hun har blitt voldtatt? Vi har hennes ord på sosiale medier! Folk som dømmer andre ut fra dette, er farlige for samfunnet! 

• Liker 9
Skrevet
Tiara07 skrev (1 minutt siden):

Vet du at hun har blitt voldtatt? Vi har hennes ord på sosiale medier! Folk som dømmer andre ut fra dette, er farlige for samfunnet! 

Jeg velger å tro på en kvinne som deler noe såpass nedverdigende og sårbart, hvis det er noe som er farlig for samfunnet så er det voldtektsmenn! Hvis dere bryr dere såpass mye om «barna» som dere hevder, så anbefaler jeg å bidra til en verden der vi slutter å legge skam og skyld over på kvinnene og holder mennene ansvarlige. Slik kan vi også sikre en tryggere verden for våre døtre

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
fitnessjenta skrev (8 minutter siden):

Jeg velger å tro på en kvinne som deler noe såpass nedverdigende og sårbart, hvis det er noe som er farlig for samfunnet så er det voldtektsmenn! Hvis dere bryr dere såpass mye om «barna» som dere hevder, så anbefaler jeg å bidra til en verden der vi slutter å legge skam og skyld over på kvinnene og holder mennene ansvarlige. Slik kan vi også sikre en tryggere verden for våre døtre

Hvis du tenker litt over dette så skjønner du at man ikke kan dømme noen basert på et innlegg på sosiale medier.

Hun sier heller ikke at hun har blitt voldtatt, men at hun opplevde at hun ikke hadde samtykket. Dette er en sneaky måte å kaste skam over noen uten å måtte anmelde.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
Chupacabra skrev (1 time siden):

Men å ødelegge livene til barna mener du er greit?

At hun har blitt voldtatt finnes det ikke noe bevis for. Å dele slikt på sosiale medier uten å anmelde synes jeg høres fryktelig merkelig ut.

Men får barna hennes det bedre av hva du skreiv om moren deres da? 

Ellers er jeg enig i at hun ikke trenger å dele alt i sosiale medier og komme med grove beskyldninger. 

• Hjerte 1
Skrevet (endret)
fitnessjenta skrev (50 minutter siden):

«Du velger å tro»….. Forhåndsdømming er farlig! Jeg har en jobb hvor jeg har sett dette alt for mye! Du kan ikke dømme uten å kjenne henne, ha bevis, eller å ha hørt den andre partens versjon! Det er mang en «voldtektsmann» som har tatt livet sitt pga feile anklager! Det er ikke vi som skal bestemme hva rom er sant eller ei! Igjen - forhåndsdømming er de farligste for samfunnet! La politi og retten avgjøre!

Endret av Tiara07
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tiara07 skrev (1 time siden):

«Du velger å tro»….. Forhåndsdømming er farlig! Jeg har en jobb hvor jeg har sett dette alt for mye! Du kan ikke dømme uten å kjenne henne, ha bevis, eller å ha hørt den andre partens versjon! Det er mang en «voldtektsmann» som har tatt livet sitt pga feile anklager! Det er ikke vi som skal bestemme hva rom er sant eller ei! Igjen - forhåndsdømming er de farligste for samfunnet! La politi og retten avgjøre!

Poenget med mitt bidrag i tråden var å slå ned på personangrep, drittkasting og slutshaming av ei som deler sårbart om en voldtekt. Dere kan få frem poenget deres uten å slenge dritt til noen som er i en sårbar situasjon. Tenk å snakke slik om en alenemor til 3 barn som snakker om et alvorlig overgrep på nett. Tenk gjennom hva dere lirer ut av dere, spesielt når det handler om noe såpass alvorlig 

Endret av fitnessjenta
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
fitnessjenta skrev (3 minutter siden):

Poenget med mitt bidrag i tråden var å slå ned på personangrep, drittkasting og slutshaming av ei som deler sårbart om en voldtekt. Dere kan få frem poenget deres uten å slenge dritt til noen som er i en sårbar situasjon. Tenk å snakke slik om en alenemor til 3 barn som snakker om et alvorlig overgrep på nett. Tenk gjennom hva dere lirer ut av dere, spesielt når det handler om noe såpass alvorlig 

Påfallende at det ble et problem først etter at forholdet tok slutt.

Men for all del, du må  gjerne fortsette å tro på alt som postes på sosiale medier.

Det kan like godt hende at det er Gaute som er i en sårbar situasjon nå. Du har rimelig tydelig sagt at han er en overgriper. Det er ikke mulig å velge å tro på henne uten også å velge å tro at han har forgrepet seg på henne. Så du burde tenke deg om før du blindt velger side basert på en video på TikTok.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
fitnessjenta skrev (41 minutter siden):

Jeg har ikke kritisert noen som helst, annet enn at folk ikke skal forhåndsdømme, og at dette ikke bør legges ut på SoMe! Jeg har presisert at vi ikke vet, og at vi ikke kan dømme før vi vet! Hvordan du klarer å omdøpe det til drittslenging osv, er jo en av tingene som er bekymringsverdige! Ingen av oss vet, og ingen av oss har rett til å forhåndsdømme! Likevel er jeg i min fulle rett til å si at dette ikke hører hjemme på SoMe og spesielt hvor det er barn involvert! Tenker også at G må gå sjans til å uttale seg (selv om dette ikke skal være i sosiale medier), før folk halshugger ham! Du forhåndsdømmer, og det er skremmende! 

Endret av Tiara07

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...