AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:48 #1 Skrevet søndag kl. 21:48 Min kusine (en god del år yngre enn meg) er konfirmant i år, og jeg er litt stressa for dette med gave. Vi er en ganske liten familie, men de bor et stykke unna og vi er ikke veldig nære. Hennes foreldre har bra med penger og hun er enebarn. Vi (jeg og mann) har to små barn, og vi har ganske dårlig råd. Vi klarer oss fint nok, men har kreative frilansyrker, så det går mye i mat fra bunnen av, kjøper brukte klær og reparerer ting osv for å få det til å gå rundt. Jeg har vel ikke vært i noen konfirmasjon siden jeg var konfirmant selv, og syns det er vanskelig å vite hva vi skal gi i gave. Pengegave er vel kanskje mest naturlig, da jeg ikke har noe personlig arvestykke eller noe å gi henne. Hun ønsker seg bidrag til førerkort, men hvor mye må og bør vi da gi? Som nevnt har de god råd (og vi ikke), og jeg aner ikke hvor mye som er naturlig å gi? Noen andre forslag/tanker her til andre gaver enn penger? Anonymkode: 2d510...9ed
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 21:58 #2 Skrevet søndag kl. 21:58 Hvor mange skal og er de voksen eller barn? Anonymkode: a9744...ee6
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:04 #4 Skrevet søndag kl. 22:04 Jeg ga 1000 til mitt søskenbarn i går. Holder i massevis. Anonymkode: 3d414...3af 6 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:05 #5 Skrevet søndag kl. 22:05 400-500 maks. Dere er kusiner, du er ikke tante. Anonymkode: d5237...f91 17 2
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 22:10 #6 Skrevet søndag kl. 22:10 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 1500? Anonymkode: a9744...ee6 For mye Anonymkode: 123b3...8ea 19
Runnah Skrevet søndag kl. 22:16 #7 Skrevet søndag kl. 22:16 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): For mye Anonymkode: 123b3...8ea Ja, heller halvparten 1
Littelulla Skrevet søndag kl. 22:25 #8 Skrevet søndag kl. 22:25 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Min kusine (en god del år yngre enn meg) er konfirmant i år, og jeg er litt stressa for dette med gave. Vi er en ganske liten familie, men de bor et stykke unna og vi er ikke veldig nære. Hennes foreldre har bra med penger og hun er enebarn. Vi (jeg og mann) har to små barn, og vi har ganske dårlig råd. Vi klarer oss fint nok, men har kreative frilansyrker, så det går mye i mat fra bunnen av, kjøper brukte klær og reparerer ting osv for å få det til å gå rundt. Jeg har vel ikke vært i noen konfirmasjon siden jeg var konfirmant selv, og syns det er vanskelig å vite hva vi skal gi i gave. Pengegave er vel kanskje mest naturlig, da jeg ikke har noe personlig arvestykke eller noe å gi henne. Hun ønsker seg bidrag til førerkort, men hvor mye må og bør vi da gi? Som nevnt har de god råd (og vi ikke), og jeg aner ikke hvor mye som er naturlig å gi? Noen andre forslag/tanker her til andre gaver enn penger? Anonymkode: 2d510...9ed Er prisen for en kjøretime innenfor deres budsjett? I såfall ville jeg kanskje gitt det?
Juny Skrevet mandag kl. 05:39 #9 Skrevet mandag kl. 05:39 Hva med en oppleveesgave hvor dere inviterer henne en helg også finner dere på masse hyggelig sammen?
Abra Skrevet mandag kl. 05:44 #10 Skrevet mandag kl. 05:44 Juny skrev (4 minutter siden): Hva med en oppleveesgave hvor dere inviterer henne en helg også finner dere på masse hyggelig sammen? Akkurat det en ungdom vil ha😅 4 8
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:45 #11 Skrevet mandag kl. 05:45 En kusine? 400-500 kroner er helt innafor. Anonymkode: bf714...1a8 2 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:46 #12 Skrevet mandag kl. 05:46 AnonymBruker skrev (7 timer siden): For mye Anonymkode: 123b3...8ea Ikke hvis de skal i selskapet? Anonymkode: a9744...ee6
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:47 #13 Skrevet mandag kl. 05:47 500 hadde jeg gitt. Dere er ikke nære. At de har mye penger har ingenting å si. Anonymkode: bb8c6...529 5
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:48 #14 Skrevet mandag kl. 05:48 Abra skrev (1 minutt siden): Akkurat det en ungdom vil ha😅 Jeg for min del ville blitt kjempeglad for dette! Men det kommer selvsagt an på relasjonen. De skriver at de ikke er så nære, det kan jo være årsaker til det, så slik sett ikke sikkert det faller seg naturlig med en sånn gave. Anonymkode: e5538...055
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:48 #15 Skrevet mandag kl. 05:48 1000,- er passe i denne sammenhengen synes jeg. Anonymkode: 3efda...097 5 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:55 #16 Skrevet mandag kl. 05:55 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Min kusine (en god del år yngre enn meg) er konfirmant i år, og jeg er litt stressa for dette med gave. Vi er en ganske liten familie, men de bor et stykke unna og vi er ikke veldig nære. Hennes foreldre har bra med penger og hun er enebarn. Vi (jeg og mann) har to små barn, og vi har ganske dårlig råd. Vi klarer oss fint nok, men har kreative frilansyrker, så det går mye i mat fra bunnen av, kjøper brukte klær og reparerer ting osv for å få det til å gå rundt. Jeg har vel ikke vært i noen konfirmasjon siden jeg var konfirmant selv, og syns det er vanskelig å vite hva vi skal gi i gave. Pengegave er vel kanskje mest naturlig, da jeg ikke har noe personlig arvestykke eller noe å gi henne. Hun ønsker seg bidrag til førerkort, men hvor mye må og bør vi da gi? Som nevnt har de god råd (og vi ikke), og jeg aner ikke hvor mye som er naturlig å gi? Noen andre forslag/tanker her til andre gaver enn penger? Anonymkode: 2d510...9ed Førstehjelpsskrin til å ha i bilen? Anonymkode: a9744...ee6 4 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:59 #17 Skrevet mandag kl. 05:59 Kjøp et smykke (øredobber, eller kjede) med byttelapp og pris 500,—1000,- kr. Anonymkode: 3579c...939 1
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:03 #18 Skrevet mandag kl. 06:03 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ikke hvis de skal i selskapet? Anonymkode: a9744...ee6 Da fikk våres lite ut fra din mening Her fikk våres av søskenbarn mellom 400 og 600 kr. Er heler ofte ikke vanlig at en gir til søskenbarn, ofte er en da med i gaven som er foreldrene sine altså de som er tante og onkel Anonymkode: 89b38...8ae 2
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:04 #19 Skrevet mandag kl. 06:04 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kjøp et smykke (øredobber, eller kjede) med byttelapp og pris 500,—1000,- kr. Anonymkode: 3579c...939 Man får bare juggel til den prisen. Det kommer til å bli byttet og det gjør vondt i sjelen å bytte sånne gaver. Jeg burde ha byttet alt jeg fikk, men nå har jeg bare juggel i bunnen av et smykkeskrin. Anonymkode: 4d58b...54b 4
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 06:04 #20 Skrevet mandag kl. 06:04 Jeg tenker en gir etter lommeboka. Hvis du ikke vil gi penger så kjøp eks førstedkrin til bil, eller et sett med verktøy, slepetau og startkabler til bil Anonymkode: 89b38...8ae 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå