Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg lar ikke være å "dingle" min kjærlighet til meg n barn pga andre. Alle har våre sorger men man kan ikke la være å leve ut vår glede pga andre. 

Anonymkode: 344be...20a

Du må for all del bare si det, og vi andre himle litt med øynene mot hverandre. Ingen av delene skader noen.

Så kan jeg i mitt stille sinn alltids lure litt på hvorfor det å sløyfe begreper de fleste tolker som et mislykket forsøk på å fremstille seg selv som innehaver av en helt særegen evne til å elske, og det å leve ut sin glede over å være forelder, skulle være gjensidig utelukkende. Men det skader som sagt ingen at dere holder på. 

Anonymkode: 4fb37...76a

• Liker 1
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hater sånne ord sjøl, det skal liksom være litt smart eller fint, men der blir fort en floskel 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Oisann da, her trakket jeg på ømme tær ser jeg😅

You do you men som du ser av majoriteten av svaret her så får det deg til å fremstå mildt sagt mindre smart, men om prinsen/prinsessa får vondt så selvfølgelig skal du få fremstå mindre oppegående og si at det sårer  mammahjerte ditt veldig.. 

Anonymkode: 5cc05...839

Du fremstår rimelig krenket selv i dine svar!  

Anonymkode: 5a812...752

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Janteloven som slår inn her tror jeg. Du skal ikke tro du er noe og at kjærligheten til dine barn skal ha et ord. Bare være ordinær og kjedelig,ja det er jaggu tingen! 

Nei takk sier jeg,jeg liker å være orginal og ekte og uten tanke på hva andre tenker jeg ❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du fremstår rimelig krenket selv i dine svar!  

Anonymkode: 5a812...752

Det må du gjerne mene men når jeg sier til vedkommende at "Vær forberedt på at når du bruker det ordner tenker de aller fleste at lyset er slukket og ingen er hjemme hos den som bruker det. Ditt valg selvfølgelig, men det får deg til å høres ut som utviklingen din har stoppet på i barnehage alder" så er det helt legitimt.

Folk må gjerne bruke ordet "mammahjerte", "hundeeierhjerte", "søsterhjerte" og "hamstereierhjerte" for min del men i og med at dette er en tråd som omhandler ordet "mammahjerte" hvor vedkommende som bruker dette ordet blir såpass opprørt så er det lett å se at det tydelig traff en nerve og to hos vedkommende. 

Det fremgår jo ganske tydelig fra hi hva tråden handler om. Tåler en ikke å høre hvor dum det får deg til å høres ut som når du bruker det ordet så bør en kanskje ikke lese slike tråder om det opprører deg veldig å høre andre mennesker sine synspunkter om temaet (som jo er mammahjerte og de som bruker det ordet).

Bruk ordet alt du vil, men en kan kanskje være klar over at en blir sett på som en klovn av veldig mange. Det å hisse seg opp over "ikke døm meg da, ååååå dere er så fæle med meg, stakkars meg som ikke får utrykke kjærlighet til barna mine pga janteloven", give me a breake. 

vi har alle ord vi reagerer på at andre bruker som gjør at vi tenker den andre er mindre smart enten det er mammahjerte eller å si "kom snuskelusk nå skal vi hjem, gullet til mor❤️❤️❤️❤️" til hunden sin offentlig, eller det er å bruke teite klisjé kallenavn på kjæresten.

Anonymkode: 5cc05...839

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Janteloven som slår inn her tror jeg. Du skal ikke tro du er noe og at kjærligheten til dine barn skal ha et ord. Bare være ordinær og kjedelig,ja det er jaggu tingen! 

Nei takk sier jeg,jeg liker å være orginal og ekte og uten tanke på hva andre tenker jeg ❤️

Se for deg at du og en venninne sitter hjemme hos deg da dine barn spør deg om de kan få is.  Du svarer smilende "ikke nå, middag først", og barna dine løper avgårde igjen.

Da sier venninnen din:"jeg skjønner ikke hvordan du kan si nei til barna dine.  Jeg får bare sååå vondt i mammahjertet mitt hvis jeg må nekte mine noe, fordi jeg er så glad i dem".

(Indirekte: jeg er mer glad i barna mine enn du er i dine, derfor klarer jeg ikke si nei til dem"

Er det jantelov i dette tilfellet også?

Anonymkode: ba5f2...55b

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Men altså, originalt? Det er laget mang en tråd her inne om dette begrepet, og da nettopp fordi det er go to-ordet i all verdens Facebook-grupper og mannsforaer der mødre skal overgå hverandre i hvor enestående gode til å føle kjærlighet akkurat de er. Det er jo bortimot det mest oppbrukte begrepet for morskjærlighet. Ingenting galt i det, hvis det oppleves beskrivende er det ikke rart at det brukes, men det er henimot så ordinært man får det.  

Igjen, bruk det så mye du vil. Men at det skulle være originalt og ekte, og at de som synes et så oppbrukt begrep er temmelig flaut bare er påvirket av janteloven, er selvfølgelig bare rør. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Men altså, originalt? Det er laget mang en tråd her inne om dette begrepet, og da nettopp fordi det er go to-ordet i all verdens Facebook-grupper og mannsforaer der mødre skal overgå hverandre i hvor enestående gode til å føle kjærlighet akkurat de er. Det er jo bortimot det mest oppbrukte begrepet for morskjærlighet. Ingenting galt i det, hvis det oppleves beskrivende er det ikke rart at det brukes, men det er henimot så ordinært man får det.  

Igjen, bruk det så mye du vil. Men at det skulle være originalt og ekte, og at de som synes et så oppbrukt begrep er temmelig flaut bare er påvirket av janteloven, er selvfølgelig bare rør. 

Hva er det du rører med? Jeg sa for det første "ordinært" og ikke "orginalt", litt forskjellige ord det. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hva er det du rører med? Jeg sa for det første "ordinært" og ikke "orginalt", litt forskjellige ord det. 

Her må du nok ta litt selvkritikk for svaret du fikk, for i innlegget som er sitert under skrev du at du liker å være original.

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Anonymkode: ba5f2...55b

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Og jeg hadde faen aldri snakket om «pappahjertet mitt».

Hehe, jeg ville akkurat inn her for å spørre om det finnes et pappahjerte. 

Anonymkode: 770fe...f98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
HMK skrev (23 timer siden):

Mamming er enda verre. 

Løvemammaene og Bunadsgeriljaen er akkurat like jævli.

Anonymkode: c1641...a12

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du skrev bokstavelig talt «orginal», altså i tillegg til «ordinært». Meningsløs ting å diskutere når det står svart på hvitt i innlegget jeg svarte på.

Du skrev at du mener du er original (eller «orginal», da) som bruker ordet mammahjertet. Dét syntes jeg var litt pussig, all den tid det er et så forslitt uttrykk at begrepet er diskutert opp og ned i mente både her og en haug med andre steder på nett.

Så bruker du det akkurat så mye du enn ønsker. Det er bare at jeg, og tydeligvis mange med meg, opplever det som litt påtatt og småflaut. Uten at vi er noe mindre glad i våre egne barn enn det du helt sikkert er i dine. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og avsporinger, samt svar til dette.

Anglofil (teamleder)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...