Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker ikke ordet selv, men jeg syns det er et koselig ord 🥰

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig teit ord, spesielt om det blir brukt om forholdet til store barn.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når noen bruker det begrepet til meg (som er barnløs) liksom for å vri kniven rundt og for å fortelle at de har ekstra sterke følelser pleier jeg å svare med at «å ja, jeg har bare et helt vanlig hjerte jeg, vet du»
Det blir stort sett stille da… 

Anonymkode: 1d944...d1d

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Fordi det å være mamma er noe helt annet enn relasjoner med andre."Mammahjertet " er et utmerket ord ❤️

Anonymkode: 344be...20a

Vær forberedt på at når du bruker det ordner tenker de aller fleste at lyset er slukket og ingen er hjemme hos den som bruker det. Ditt valg selvfølgelig, men det får deg til å høres ut som utviklingen din har stoppet på i barnehage alder.

Anonymkode: 5cc05...839

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det folk mener med å bruke slike ord er at deres valg av følelser bør trumfe ting som rasjonale, fornuft og - viktigst av alt - barnets beste - fordi de er x eller y (i dette tilfelle altså mor, en rolle som krever null kvalifikasjoner utover evnen til å formere seg), og deres valg av følelser dermed bør overgå det meste. 

Jeg tror ikke på at noen som helst bruker det med gode hensikter. De som påstår de selv bruker ordet positivt? De tror de er bedre på å lyge enn de er. Men de vet jo at ordet utelukkende har negative konnotasjoner. Og de vet - eller burde ha visst - at de velger å være bøller og mobbere.

Anonymkode: afa95...6f8

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det fremstår som at folk med "mammahjerte" liksom føler ting sterkere enn andre. "Det gjør vondt i mammahjertet når ditt og datt". Ordet er barnslig og det tilfører noe hersketeknisk over seg. Og så brukes det ofte av de mødrene som har gjort om hele personligheten sin til å være mamma. Jeg får fullstendig fnatt. Jeg er mamma jeg også, men jeg skyr sånt som pesten. Har en venninne som har en t-skjorte hun bruker religiøst med "Ble mamma" og så dato på første ungens fødselsdag. Og hun bruker "mammahjerte" religiøst, jeg orker ikke. 

Anonymkode: a220d...049

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Vær forberedt på at når du bruker det ordner tenker de aller fleste at lyset er slukket og ingen er hjemme hos den som bruker det. Ditt valg selvfølgelig, men det får deg til å høres ut som utviklingen din har stoppet på i barnehage alder.

Snilt av deg at jeg får velge selv da! 😂

De som betyr noe for meg bruker ordet selv og hva du og dine likesinnede mener er veldig viktig for meg. Jeg er ikke her for å bli likt av andre enn de som liker meg som jeg er. Er ikke her for å tilfredsstille random raringer. 

Så dette går bra med meg og mammahjertet ❤️

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes også det er kleint så det har jeg aldri brukt 😅

Anonymkode: de276...1fd

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det folk mener med å bruke slike ord er at deres valg av følelser bør trumfe ting som rasjonale, fornuft og - viktigst av alt - barnets beste - fordi de er x eller y (i dette tilfelle altså mor, en rolle som krever null kvalifikasjoner utover evnen til å formere seg), og deres valg av følelser dermed bør overgå det meste. 

Jeg tror ikke på at noen som helst bruker det med gode hensikter. De som påstår de selv bruker ordet positivt? De tror de er bedre på å lyge enn de er. Men de vet jo at ordet utelukkende har negative konnotasjoner. Og de vet - eller burde ha visst - at de velger å være bøller og mobbere.

Anonymkode: afa95...6f8

Bruker ordet når jeg beskriver min kjærlighet til mine barn. I positiv forstand. 

Herregud,hvem er du til å dømme? Har du alt på stell og er opptatt og bli likt for å leve? 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg tror de som bruker det gjør det fordi de ønsker fremheve at kjærligheten til barna er sterkere enn annen kjærlighet ergo gjør det vondere, man blir gladere osv enn om det var andre mennesker man brydde seg om..

Anonymkode: ac990...988

AnonymBruker
Skrevet
Udyrisk skrev (2 minutter siden):

Snilt av deg at jeg får velge selv da! 😂

De som betyr noe for meg bruker ordet selv og hva du og dine likesinnede mener er veldig viktig for meg. Jeg er ikke her for å bli likt av andre enn de som liker meg som jeg er. Er ikke her for å tilfredsstille random raringer. 

Så dette går bra med meg og mammahjertet ❤️

Oisann da, her trakket jeg på ømme tær ser jeg😅

You do you men som du ser av majoriteten av svaret her så får det deg til å fremstå mildt sagt mindre smart, men om prinsen/prinsessa får vondt så selvfølgelig skal du få fremstå mindre oppegående og si at det sårer  mammahjerte ditt veldig.. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Oisann da, her trakket jeg på ømme tær ser jeg😅

You do you men som du ser av majoriteten av svaret her så får det deg til å fremstå mildt sagt mindre smart, men om prinsen/prinsessa får vondt så selvfølgelig skal du få fremstå mindre oppegående og si at det sårer  mammahjerte ditt veldig.. 

"Majoriteten"av hva? Dere er ikke representative for verdens befolkning akkurat,så jeg tar dere ikke seriøst. Mine folk er gode og godtar meg som jeg er og det er det eneste som teller. 

Hva dere her rører med er ikke interessant,og ikke fasit på noen måte. 

Vi lever i en kald verden hvis vi ikke skal ha ord som uttrykker at noe er mer spesielt og inderlig. Den verdenen vil ikke jeg representere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"jeg får vondt i hundeeierhjerte mitt når den stakkars hunden min må være aleine"

"Jeg får vondt i venninehjerte  når når venninna mi har det vondt"

" Mammahjerte mitt blør fordi jeg er så glad i den lille poden min på 20 år, prisen til mamma!

Det er altså så patetisk ord, mammahjerte at det finnes ikke ord. Spyr av folk som driver på sånn

Anonymkode: 51835...14a

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det brukes ofte her hos oss, men med humor. Her i huset har vi også søsterhjerter, datterhjerter, brorhjerter, matfarhjerte, og matmorhjerte for å nevne noe 🤭

En personlig favoritt er da jeg ble forfremmet på jobben og broren min sa «jeg blir så stolt i lillebrorhjertet mitt». 

Anonymkode: f3b49...286

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

"Majoriteten"av hva? Dere er ikke representative for verdens befolkning akkurat,så jeg tar dere ikke seriøst. Mine folk er gode og godtar meg som jeg er og det er det eneste som teller. 

Hva dere her rører med er ikke interessant,og ikke fasit på noen måte. 

Vi lever i en kald verden hvis vi ikke skal ha ord som uttrykker at noe er mer spesielt og inderlig. Den verdenen vil ikke jeg representere. 

Fikk du vondt i mammahjertet nå?

Anonymkode: 0320e...d97

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Fikk du vondt i mammahjertet nå?

Anonymkode: 0320e...d97

😅

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det er like ille med folk som kaller barnet sitt for " hjerterota si". Ja, jeg har barn selv. Nei, jeg forstår det ikke😅 men det skal sies at det plager meg ikke stort. Bare synes det er ganske.. bløtt. Tenker automatisk når jeg hører sånt at dette er noen som liker "visdomsord". Men det er garantert bare en fordom.

Anonymkode: a0602...9ec

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er småbarnspappa, jeg har aldri noen gang opplevd noe sterkere bånd enn det jeg har til datteren min. Det overgår absolutt alt i denne verden.

Og jeg hadde faen aldri snakket om «pappahjertet mitt». Det er en enormt sterk kjærlighet og omsorgsfølelse. Å snakke om mammahjerter (eller pappahjerter) stinker fjortis like mye som «elsker deg mest i hele verden pluss én haha så mer går ikke an k9s» gjør.

Hvis noe tenker jeg at de først og fremst forsøker å overbevise seg selv om et eller annet. Vi som er foreldre trenger ikke dingle denne uendelige kjærligheten vi føler foran de som ikke har barn, enten de ønsker seg barn eller er glade de slipper. Andre som er foreldre trenger heller ingen forklaring på hvorfor akkurat du synes det er såå mye tristere at barn sulter ihjel enn alle andre synes. 

Anonymkode: 4fb37...76a

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvilket ord skal man bruke når det er snakk om kjærligheten man føler til sin egen, eldre mor? Er det også et mammahjerte? Eller en annen form for hjerte?

Anonymkode: b0c97...f6a

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jeg er småbarnspappa, jeg har aldri noen gang opplevd noe sterkere bånd enn det jeg har til datteren min. Det overgår absolutt alt i denne verden.

Og jeg hadde faen aldri snakket om «pappahjertet mitt». Det er en enormt sterk kjærlighet og omsorgsfølelse. Å snakke om mammahjerter (eller pappahjerter) stinker fjortis like mye som «elsker deg mest i hele verden pluss én haha så mer går ikke an k9s» gjør.

Hvis noe tenker jeg at de først og fremst forsøker å overbevise seg selv om et eller annet. Vi som er foreldre trenger ikke dingle denne uendelige kjærligheten vi føler foran de som ikke har barn, enten de ønsker seg barn eller er glade de slipper. Andre som er foreldre trenger heller ingen forklaring på hvorfor akkurat du synes det er såå mye tristere at barn sulter ihjel enn alle andre synes. 

Anonymkode: 4fb37...76a

Jeg lar ikke være å "dingle" min kjærlighet til meg n barn pga andre. Alle har våre sorger men man kan ikke la være å leve ut vår glede pga andre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...