Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 0.28):

Har prøvd, men det er ingenting der så ga opp.

Anonymkode: 76559...6a2

Yepp, derfor er jeg der. Orker ikke alt maset og algoritmepisset på facebook.

Anonymkode: da271...4ea

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Snok1 skrev (På 9.5.2026 den 10.55):

Jeg bruker Vivaldi som browser, Signal til messaging og Ecosia som AI-agent. Alle forholder seg til europeisk GDPR.

Veldig greit, men i det øyeblikket du har unger så deles plutselig infoen på Facebook så sitter man der. 

Anonymkode: a55f8...255

AnonymBruker
Skrevet

Hudd er som Tøyen Cola. 

En protest mot amerikanske varer og tjenester. Ambisjonene er det sikkert ikke noe i veien med, men produktet er så dårlig at man ikke vet om skal le eller gråte. 

Tøyen Cola er ikke i nærheten av å erstatte Coca Cola. Og Hudd vil aldri erstatte Facebook. 

Bare navnet "Hudd" får hårene til å reise seg på armen. De klarte ikke å komme opp med et ordentlig navn engang.

Anonymkode: f78f3...f90

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Veldig greit, men i det øyeblikket du har unger så deles plutselig infoen på Facebook så sitter man der. 

Anonymkode: a55f8...255

Er ikke på fb. 

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Ekstremt dumt navn, så da blir den ikke brukt 

Anonymkode: 7b95d...195

Skrevet

Jeg har også opprettet konto der, men de senere årene så har jeg vært mer anonym på nettet, ikke lagt ut noe på min opprinnelige fb-konto, men holder meg mer eller mindre anonymt rundt i grupper og annet der.  På Hudd er det alltid fullt navn, bilde og geografisk plassering.  Er ikke så komfortabel med slikt lenger.  Det hender at jeg går innom noen grupper og leser der, men det er alt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har laget profil, men bruker det ikke så mye. Er jo ingen aktivitet der.

Anonymkode: b9eda...81c

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 8.5.2026 den 15.37):

Jeg har profil der og er veldig positivt innstilt. Prøver å dele der i stedet for Facebook. Etter nesten 20 år med facebook (er det mulig...) føles det selvsagt rart å skulle venne seg til noe helt nytt, men jo flere man er som flytter seg over fra Facebook til Hudd, jo mer liv blir det jo der.
Det jeg liker med Hudd er selvsagt den totale mangel på bots, digitale skapere og falske kontoer, og algoritmer som pusher på meg reklame og "følg denne siden/digitale skaperen!" fremfor å vise hva vennene mine skriver og legger ut.

Nå skal Hudd begynne å la oss sortere feeden etter interesser og hva vi ønsker å se mest av, og dette kombinert med kronologisk feed, høres helt nydelig ut. Men ja, flere må bli med der og bli med å lage liv så vi kan begynne å bruke det på samme måte som vi tidligere har brukt facebook; følge venner, følge interessante grupper/sider, diskutere i kommentarfeltene (med folk som skriver under eget navn), kjøpe/selge og invitere til arrangementer.
Selv om ikke Hudd kan erstatte Facebook, så håper jeg den dagen kommer at folk flytter seg over dit, så man kan forlate Facebook for godt uten å føle at man ramler helt ut av samfunnet. Facebook-appen er allerede slettet fra mobilen, men det er dessverre enda noen ting som holder meg igjen der...

Anonymkode: e426b...aac

Hvor lenge varer det at Hudd er uten reklame, bots osv? 

Kjenner jeg er ganske lei alt som skal lokke til seg - «se jeg er ny, bruk meg, jeg er fri for alt og så enkel å bruke.». 
Så bruker man det, blir vant med det, blir til og med avhengig. Så kommer det - reklame, bots, osv. Og tilslutt: nå må du betale for å beholde enkle ting det du er blitt vant med. Så må du betale Premium for å betale for å slippe reklame, så må du betale enda mer for beholde eget content/bilder/minner og fandens oldemor. 

Jeg orker ikke mer av det. Har det gamle for jeg må, orker ikke forholde meg til nye ting mer. 
Stoler ikke på at Hudd forblir reklamefritt, betalingsfritt etc. 

Ingenting blir det i lengden i denne verden.

• Liker 2
Skrevet
Hatsumomo skrev (13 timer siden):

Hvor lenge varer det at Hudd er uten reklame, bots osv? 

Kjenner jeg er ganske lei alt som skal lokke til seg - «se jeg er ny, bruk meg, jeg er fri for alt og så enkel å bruke.». 
Så bruker man det, blir vant med det, blir til og med avhengig. Så kommer det - reklame, bots, osv. Og tilslutt: nå må du betale for å beholde enkle ting det du er blitt vant med. Så må du betale Premium for å betale for å slippe reklame, så må du betale enda mer for beholde eget content/bilder/minner og fandens oldemor. 

Jeg orker ikke mer av det. Har det gamle for jeg må, orker ikke forholde meg til nye ting mer. 
Stoler ikke på at Hudd forblir reklamefritt, betalingsfritt etc. 

Ingenting blir det i lengden i denne verden.

Løsningen din virker ikke så veldig mye bedre. 

Skrevet
Brukernavn84 skrev (1 time siden):

Løsningen din virker ikke så veldig mye bedre. 

Og hvilken løsningen er det? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.5.2026 den 22.35):

Hudd er som Tøyen Cola. 

En protest mot amerikanske varer og tjenester. Ambisjonene er det sikkert ikke noe i veien med, men produktet er så dårlig at man ikke vet om skal le eller gråte. 

Tøyen Cola er ikke i nærheten av å erstatte Coca Cola. Og Hudd vil aldri erstatte Facebook. 

Bare navnet "Hudd" får hårene til å reise seg på armen. De klarte ikke å komme opp med et ordentlig navn engang.

Anonymkode: f78f3...f90

Haha!

Vi får håpe de som lagde Hudd ikke viser seg å være konspirasjonsfreaker de også 😄

Anonymkode: 707f8...11f

Skrevet
Hatsumomo skrev (6 timer siden):

Og hvilken løsningen er det? 

Å bare leve med det. 

Skrevet
Brukernavn84 skrev (1 time siden):

Å bare leve med det. 

Lever helt fint med det.

Skrevet
Hatsumomo skrev (13 minutter siden):

Lever helt fint med det.

Det er det nok mange som gjør, det er jo bare å la være å bruke tjenesten. Men du skrev om det som kalles "enshitification" og det at mange slike tjenester blir dårligere og dårligere etterhvert som de får flere brukere. Mitt svar til det er at en norsk aktør som Hudd nok aldri vil bli så infisert med scams, personvernproblemer, reklame og drit som det Facebook har blitt.

• Nyttig 1
Skrevet
Brukernavn84 skrev (19 minutter siden):

Mitt svar til det er at en norsk aktør som Hudd nok aldri vil bli så infisert med scams, personvernproblemer, reklame og drit som det Facebook har blitt.

Mitt svar til det er: vent og se.

• Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet
Snok1 skrev (På 9.5.2026 den 10.55):

Jeg bruker Vivaldi som browser, Signal til messaging og Ecosia som AI-agent. Alle forholder seg til europeisk GDPR.

This is the way.

• Hjerte 1
Skrevet

Bruker ikke appen men nettsiden.

Skrevet

Nei er ikke på Hudd, bruker knapt Facebook så skjønner ikke hva jeg skal med et da et some 

Anonymkode: 1554b...e89

• Liker 1
Skrevet

Avinstallerte akkurat hudd etter at de begynte å sende masse reklameepost. Var nesten ingen aktivitet der i nærområdet 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Avinstallerte akkurat hudd etter at de begynte å sende masse reklameepost. Var nesten ingen aktivitet der i nærområdet 

Reklame-epost??

Anonymkode: 7f241...5ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...