Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at du må be skolen opprette en tiltaksplan, for hun trenger ekstra hjelp mtp. det sosiale. Tiltaksplan er også for de som strever slik du beskriver. Det er kjempe lurt å ha en slik plan, for det skaper bevisstgjøring hos skolen samt. at det i større grad sikrer oppfølging mtp. det sosiale. Dersom skolen er kjent med at hun strever, så skulle de selv ha opprettet en slik plan på eget initiativ. Helsesykepleier kan godt ha tilgang til den planen samt. bidra med samtaler. Dette handler om å skape et "lag" rundt henne slik at man forhåpentligvis unngår skolevegring.

Min erfaring er at det lønner seg å lage en sak utav det hele for å vise ungene at man tar dem og saken på alvor. 

Anonymkode: 1f892...973

• Liker 1
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Minner litt om min datter. Mistenker også adhd der (ligger i familien). 

Anonymkode: 15e6d...5cf

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hun med på lagidrett, og individuell idrett for å styrke psyken og samspillet med andre? 

Er du mye sammen med mennesker som er veldig ulike deg, slik at hun ser at det er normalt og trygt at folk har ulik perspektiv 

Anonymkode: 1c4fc...958

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 6.5.2026 den 10.25):

Jo, der er det. Det er her de får være med vennene sine og er del av et fellesskap. Barn vil gå og være sammen med andre barn. De liker selvsagt ikke alle fag og alle lærere, men de liker seg på skolen. Så har du de som ikke liker det og de som er skolevegere i ulik grad. 

Anonymkode: 0a5cc...bfd

Omgås andre barn gjør man utenom skolen :) 

Anonymkode: ff231...531

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye koder og skjulte greier med jentene, ikke så lett å forstå det, når man bare vil leke. Har du møtt en del sånt, så lager hjernen sine tanke mønster. Hun har behov for å snu tankesettet sitt med hjelp.

Jeg kjenner ei som var og er veldig lik, hun bodde på en liten plass, med lite kunnskap. Hun burde fått mye tidligere hjelp, mulig autisme. 

Anonymkode: d839c...c65

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min sønn med adhd har alltid vært helt lik.

Alt er alle andre sin feil. Han er sur for ingen hilser på han,men han sier aldri hei selv. 

Han tar ingen initiativ selv til sosial kontakt og føler seg glemt av alle siden ingen tar kontakt med han. Han skjønner ikke at det handler om å gi og ta i sosiale relasjoner. 
Han er oppegående på mange områder, men på det sosiale har han seilt akterut de siste årene. 

Anonymkode: e45bb...b9e

• Hjerte 1
Skrevet

Hei! Vi er i nøyaktig samme situasjon, skremmende likt det du beskriver. Er det mulig å komme i kontakt med deg på noe vis? Har ingen konkrete råd, men skulle gjerne hatt kontakt med noen som opplever det samme. 

AnonymBruker
Skrevet

Man kan ha venner uten å føle at de er gode venner man kan slappe av med.

Anonymkode: b2d45...3db

AnonymBruker
Skrevet

Har en jente som også stortsett følte seg utenfor. Bedret seg kanskje litt i løpet av ungdomsskolen men det kommer i bølger. Også hun blir sett av de fleste som godt likt og de vil ha henne med. Men hun er en følsom jente og henger også fort fast i ting som har kjed for lenge siden. Når noen 1x har vist att de ikke er til å stole på så er det tøft å gjøre det en gang til... Hun og føler på att spørsmål om å være sammen ikke kom nokk fra andere. Hun vedlikeholder nå de nærmeste venner hun har men jeg vet hun fortsatt føler ett savn, en venn som deler hennes lidenskaper/ ting hun elsker å gjøre... selv om noen er hyggelige og inkluderer deg så kan man selv føle att en bestevenn trenger å ha andre "kvaliteter" for å oppfylle de kravene for din del... i tillegg vill jo alle modne i litt forskjellig tempo så noen er gjerne fortsatt litt lenger leken enn andre og noen vil mye tidligere ha litt høyere krav på hvordan en venn bør oppføre seg for å faktisk føles som en venn... jenta mi sa i veldig tidlig alder att hun ikke kjønte hvorfor jentene alltid skulle være uvenner med noen og de aldri bare kunne leke med alle sammen...hun hatet det og hun husker den oppførselen veldig godt... Nær oppfølging med samtaler er nokk viktig og det å lære å se att ofte mange jenter har den følelsen på ett eller annen tidspunkt. Vi håper att videregående skole vil bli en fin ny start der man kan treffe folk som man ikke deler så mye med fra før...og som har flere like interesser.  Det er jo ikke lett når man har en klasse med bare 7 jenter å finne akkurat den personen som passer deg... 

Håper dere finner noen løsninger det er ikke enkelt når de heller ikke ønsker/ tørs å lete etter andre venner i andre klasser...

Anonymkode: 40c83...aa7

AnonymBruker
Skrevet
Abra skrev (På 6.5.2026 den 10.37):

Så hvis du er hjemme fra jobb/whatever så står ikke tv/radio/wifi på?

Den du siterer, har mest sannsynlig fullført  barneskolen. Du mener altså at man skal tilrettelegge for skolefravær? Wow ....

Anonymkode: 2d987...4d7

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den du siterer, har mest sannsynlig fullført  barneskolen. Du mener altså at man skal tilrettelegge for skolefravær? Wow ....

Anonymkode: 2d987...4d7

Jeg mener straff hører ikke hjemme her. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...