AnonymBruker Skrevet 2. mai #41 Skrevet 2. mai Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Hvorfor er det greit når man er 49 år, men ikke når man er 50 år? Godt spørsmål. Når jeg tenker meg om synes jeg ikke det passer etter videregående. Anonymkode: ce301...3d7 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #42 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Godt spørsmål. Når jeg tenker meg om synes jeg ikke det passer etter videregående. Anonymkode: ce301...3d7 Jeg syns joggebukse og slaskete sko aldri er greit, mens hettegenser reagerer jeg ikke på. Caps eller skygglue forbinder jeg med gamle menn. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #43 Skrevet 2. mai Som mannen min sa: "Hva faen? Det var jo vi som fant opp moderne bruk av hettegensere og så skal vi ikke få bruke det lengre? Ikke faen!" Han er over 50 ja. Han tar nok med seg hettegenseren i grava. 🫢 Anonymkode: df55e...e6f 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #44 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva synest dere kvinner om menn over 50 med hettegenser? Leste nettopp denne saken, om en mann i Tønsberg som sier han fikk "sterke reaksjoner" og opplever press om å endre klesstil etter at han ble 50 år. Heldigvis klarer han å stå opp mot motepresset. Menn over 50 nektes: - Ikke faen 😅 Anonymkode: 5149a...0c6 Min mann fylte 50 i fjor. Han er like sexy som da jeg traff han for 20 år siden. Pen rompe, pene ben, slank men ikke beingrind. Han går i stramme jeans, hettegenser og stilige t-skjorter. Har faktidk fått kommentarer han også om at han bør skifte stil… Skal han kle seg som en gubbe fordi han er over 50?? Jeg er selv 45, og har hatt langt tykt hår til hofta hele livet. Jeg kler meg i trange jeans og ikke som en kjærring. Har fått kommentarer på at nå bør jeg kanskje vurdere å klippe «det lange fakset, du som er over 40».,. Altså, faks? Håret mitt er tykt som hestehår, sunt og friskt, skinnende glansfullt og jeg stusser tuppene hver andre måned… Også fått kommentarer på at jeg bør endre til en mer voksen klesstil…. Skal jeg kle meg som ei jævla Karen? Nei, folk får passe sin egen business. Hvis folk vil handle på Dressmann og Zavannah etter 40 så værsågod. Man velger selv, heldigvis. Vi har ikke planer om å bli gubbe og kjærring riktig enda. Anonymkode: a57bc...376 1
test1e Skrevet 2. mai #45 Skrevet 2. mai Skal du på jobb går du ikke med hettegenser (i hvert fall ikke om du har passert 50, og i hvert fall ikke om du jobber på kontor) Skal man sløve hjemme, i skauen, eller på fotballkamp er hettegenser greit 1 1
makkapakka Skrevet 2. mai #46 Skrevet 2. mai Trodde ikke det var så spesielt, ikke alltid jeg vet at det er en over 50 eller bare 49. 1
Trolltunge Skrevet 2. mai #47 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 Nå gjelder vel ikke denne saken hvordan man kler seg opp til date eller ikke. Lenge siden jeg har vært på date, men selv i 20- årene hadde det selvfølgelig noe å si hvordan en mann møtte kledd på daten, og jeg kan komme på mange anledninger hvor det- uansett alder- er helt feil å møte i hettegenser. Likevel har jeg ingen aldersgrense for slike plagg, bare de ikke benyttes i anledninger hvor det å ikke kle seg opp litt uansett er ugreit og respektløst. Man møter ikke opp i fint/høytidelig selskap i slikt, eller i bryllup/dåp/begravelse, og angående date bør det isåfall være avtalt en uformell date/aktiv date for at hettegenser er ok. Dette har imidlertid ingenting med alder å gjøre. Om min mann hadde kledd seg i hettegenser når vi skulle på datekveld hadde jeg bedt ham skifte klær, selv etter langt forhold, men han er heldigvis flink til å kle seg etter anledning. Til hverdags/aktiviteter kan han så gjerne ha hettegenser på. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #48 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 Er ikke helt likegyldig, men jeg har aldri stusset om en date kommer i hettegenser. Jeg går aldri på tinderdate på en fin restaurant, jeg velger gå på en pub, kafe, eller gåtur, og da er hettegenser helt greit for meg. Kan stille opp i hettegenser selv på det. Jeg er fornøyd så lenge en date/kjæreste kler seg etter hva man skal. En hettegenser kan være helt fint i mange situasjoner. Men jeg skjønner ikke hvordan du kan likestille hettegenser med en lue med propell... Anonymkode: 9fb76...d70 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #49 Skrevet 2. mai test1e skrev (33 minutter siden): Skal du på jobb går du ikke med hettegenser (i hvert fall ikke om du har passert 50, og i hvert fall ikke om du jobber på kontor) Skal man sløve hjemme, i skauen, eller på fotballkamp er hettegenser greit Hvorfor kan man ikke bruke hettegenser på kontor? 1
test1e Skrevet 2. mai #50 Skrevet 2. mai Hvorfor kan man ikke bruke grilldress på kontor ? Om man feks. driver med kundebehandling bør man ha et snev av professionalism tenker jeg. Mang steder sier også nei til shorts på jobb 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #51 Skrevet 2. mai test1e skrev (4 minutter siden): Hvorfor kan man ikke bruke grilldress på kontor ? Om man feks. driver med kundebehandling bør man ha et snev av professionalism tenker jeg. Mang steder sier også nei til shorts på jobb Så alle på kontor driver med kundebehandling? Det var det ingen som fortalte meg de 30 årene jeg jobbet på kontor 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #52 Skrevet 2. mai Har jo lært her på KG at det kun er narkomane som bruker hettegenser. Og er igrunn enig. Hetegenser er for de unge. Anonymkode: 959f3...562 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #53 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har jo lært her på KG at det kun er narkomane som bruker hettegenser. Og er igrunn enig. Hetegenser er for de unge. Anonymkode: 959f3...562 Og de unge er narkomane? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #54 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 timer siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 Det siste du nevner handler jo mer om å kunne kle seg etter anledning. Det ville jo vært like merkelig om en date dukket opp i livkjole og flosshatt. Anonymkode: 8c31f...a42 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #55 Skrevet 2. mai Kommer helt an på anledningen. "Gubben" min har passert 60 og elsker hettegenserne sine. Men jeg hadde aldri tillatt ham å f.eks. gå ut for å spise i en av dem. En tur på supermarkedet i hettegenser er ok, selv for en eldre mann. På kveldstid ute på et spisested: Nei Anonymkode: 1d546...79c 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #56 Skrevet 2. mai test1e skrev (1 time siden): Skal du på jobb går du ikke med hettegenser (i hvert fall ikke om du har passert 50, og i hvert fall ikke om du jobber på kontor) Skal man sløve hjemme, i skauen, eller på fotballkamp er hettegenser greit Jeg kunne fint gått på jobb i hettegenser, mesteparten av dagene skifter jeg til uniform, men de dagene jeg gjør administrativt arbeid på kontor er det ikke en eneste av mine kollegaer som ville brydd seg om hva jeg var iført av antrekk inne på kontoret. Anonymkode: 8c31f...a42 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #57 Skrevet 2. mai I dag bremset jeg og ventet på en mann som gikk i hettejakke, saggebukse (med belte) og gåstol som skulle over veien. Han må ha vært minst 70 år gammel. Jeg tenkte at det var fint at han kunne gå akkurat som han ville, at man ikke må være typisk gammel mann i outfiten. Anonymkode: 97f9c...cad 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #58 Skrevet 2. mai Tror ikke noen her inne synest at David Beckham ser fæl ut i hettegenser…..😉 En velstelt og trent mann i hettegenser er ok uansett alder, en overvektig, ustelt og sjuskete type ser ikke ok ut uansett type genser🙃 Anonymkode: f881d...80e
AnonymBruker Skrevet 2. mai #59 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er kvinne på 48, og har selv hettegensere. Og tenker man kan bruke det selv om man er 100. Anonymkode: 8060b...04a Jeg også, og jeg er dame på 56. Bærer hettegenseren min med stolthet, og synes det var trist å lese at ageismen har ramma menn også. Anonymkode: 88378...b6b
Daria Skrevet 2. mai #60 Skrevet 2. mai De færreste plagg har aldersbegrensning, men ganske mange har situasjonsbegrensning. Dessuten handler det litt om stil - livsstil så vel som klesstil. Å kle seg så man ser ut som en forvokst tenåring når man er over 50 kan se ganske patetisk ut, men det krever mer enn en hettegenser. 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå