AnonymBruker Skrevet 2. mai #21 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (3 timer siden): Alt kler den smukke. Anonymkode: f2ed4...2f0 Og ingenting den tjukke..... Anonymkode: 086eb...3b5
AnonymBruker Skrevet 2. mai #22 Skrevet 2. mai Reagerer ikke speiselt på hettegenser - men reagerer folk som gir fullstendig blaffen i hvordan de kler seg. Det er faktisk noe mange nordmenn har misforstått - at det er så greit å kle seg akkurat som en vil. Det å kle seg noenlunde greit handler i det store og hele om respekt for omgivelsene - for andre mennesker. Akkurat som man viser respekt for avdøde og pårørende i en begravelse ved å kle seg skikkeg, bør man ha respekt for andre når man beveger seg ut fra stua - av med joggeboksa, slitt t-skjorte og crocs. På med bukse, genser og vanlige sko... Anonymkode: 4a004...23b 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #23 Skrevet 2. mai Grønnsaksvaffel skrev (38 minutter siden): Det er kun på KG jeg har hørt at hettegenser ikke er greit for voksne mannfolk. Jeg kjenner mange mannfolk på 50 + som bruker hettegenser. Aldri tenkt at det er feil. Du hørte det først på KG, men det stod i Db. Anonymkode: a377d...0aa
AnonymBruker Skrevet 2. mai #24 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og ingenting den tjukke..... Anonymkode: 086eb...3b5 Tja, det kan hjelpe på inntrykket om man forsøker å kle seg pent. Som mine gamle foreldre sier - når det er blitt så gamle, kan de i alle fall pynte seg litt med litt fine klær. En tjukkas i veltiplasset dressjakke og pene sko, tar seg bedre ut en en tjukkas i joggebukse og hettegenser. Anonymkode: 4a004...23b 1 1
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #25 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 Det er ikke første gang jeg leser på KG har hettegenser har øvre aldersgrense. Klærne sier noe om folk og det finnes klær som gjør at jeg utelukket fyren som aktuell partner. Bl.a. joggebukse. Men det betyr ikke at jeg bryr med hvordan andre kler seg.
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #26 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du hørte det først på KG, men det stod i Db. Anonymkode: a377d...0aa Det er lenge siden jeg lest på KG at hettegenser har øvre aldersgrense første gang.
AnonymBruker Skrevet 2. mai #27 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 tror egentlig hettegenseren er muligens en unnskyldning for et eller annet? det er jo en mulighet for at han duden i den artikkelen er en irriterende fyr, liksom han går jo til dagbladet og greier ... : P Anonymkode: ce866...d64
AnonymBruker Skrevet 2. mai #28 Skrevet 2. mai Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Det er lenge siden jeg lest på KG at hettegenser har øvre aldersgrense første gang. Men nå altså også i Db. Anonymkode: a377d...0aa
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #29 Skrevet 2. mai (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men nå altså også i Db. Anonymkode: a377d...0aa Jeg har ikke lest Db. Endret 2. mai av Grønnsaksvaffel
AnonymBruker Skrevet 2. mai #31 Skrevet 2. mai Jeg går i hettegenser selv innimellom, så jeg burde ikke kaste stein i glasshus. ( K54) Anonymkode: 1cfae...24f
Sofiei Skrevet 2. mai #32 Skrevet 2. mai Hettegenser? Ja herregud, kjør på. Ikke noe jeg har noen mening om egentlig. Joggebukse derimot, det synes jeg er stygt på folk over 18-20 år. Voksne folk i joggebukse ser bare sjuskete ut. Funker innenfor husets fire vegger, eller på tomta hjemme. Men ellers ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #33 Skrevet 2. mai absolutt alle kan bruke hettegenser uansett alder så lenge de selv føler seg komfortabel, ok og alt det der.. Jeg "dømmer" folk etter hvem de ER ikke hva de har på seg.. Handling over ord osv.. om du har på deg hullete jeans og en hoodie når du er 70 er likegyldig egentlig og det er svært sjelden jeg egentlig gjør annet enn å trekke på skuldrene over hva andre voksne velger kle seg i.. Anonymkode: b4d95...a16 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai #34 Skrevet 2. mai Folk bør da kunne bruke det de vil og føler seg vel i, så ka bedreviteridioter bare sitte der og dumme seg ut Anonymkode: fd12d...ba8 2
Fru Uperfekt Skrevet 2. mai #35 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ser ikke problemet. Og er heler ikke lett å få gensere uten hette. Ser alle som er med i motorklubben der ungdommen er med i, så går alle veiledere med hettegensere og de er i alderen 25 til 70 år Anonymkode: 179d6...169 Merkelig for jeg finner det meget enkelt å finne genser uten hette
AnonymBruker Skrevet 2. mai #36 Skrevet 2. mai Føler man en viss diskriminering av hetter her - på generell basis? Hva med hettemåker? De har vel dog den fordelen at de sjelden blir over 50. Anonymkode: 4a004...23b 2
Fru Uperfekt Skrevet 2. mai #37 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Påstanden kommer fra VG. Hvis du leser tråden ser du jo at de aller fleste synes det er helt greit her. Men jeg stusser egentlig litt. Er dere virkelig HELT likegyldige til hvordan andre går kledd? Om du møtte en Tinder-date, og han troppet opp i hettegenser/joggebukse/crocs/konebanker/lue med propell, hadde det virkelig ikke påvirket inntrykket overhode? Anonymkode: 8efeb...e05 Forskjell på en tilfeldig person og en potensiell partner 1 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #38 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva synest dere kvinner om menn over 50 med hettegenser? Leste nettopp denne saken, om en mann i Tønsberg som sier han fikk "sterke reaksjoner" og opplever press om å endre klesstil etter at han ble 50 år. Heldigvis klarer han å stå opp mot motepresset. Menn over 50 nektes: - Ikke faen 😅 Anonymkode: 5149a...0c6 Har null problem med hettegenser! Caps og joggebukser (sistnevnte utenfor huset) derimot... Er skikkelig turnoff! Hilsen dame 40+. Anonymkode: ee84d...c28 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai #39 Skrevet 2. mai Menn på 50+ med hettegenser, joggebukse, slaskete sko og caps ute i det offentlige rom… Nope!! Absolutt ikke greit! Anonymkode: ce301...3d7 3
Grønnsaksvaffel Skrevet 2. mai #40 Skrevet 2. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Menn på 50+ med hettegenser, joggebukse, slaskete sko og caps ute i det offentlige rom… Nope!! Absolutt ikke greit! Anonymkode: ce301...3d7 Hvorfor er det greit når man er 49 år, men ikke når man er 50 år?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå