Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Slutt å gå inn på Instagram?

Anonymkode: 82226...8b4

Bedre å bli der og bare gi mer faen. Da vinner man.

Anonymkode: 9d8e6...1dd

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Bedre å bli der og bare gi mer faen. Da vinner man.

Det klarer jeg ikke ikke heller. Nå har jeg bare slettet appen fra forsiden i telefonen min så jeg ikke går inn der. 

Anonymkode: d50df...9a0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det klarer jeg ikke ikke heller. Nå har jeg bare slettet appen fra forsiden i telefonen min så jeg ikke går inn der. 

Det er bare å klare det. Krever litt innsats.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei, du må jo øve på det. Det er en avhengighet som du må jobbe for å kutte.

Det du har gjort er et kjempesteg. Kanskje du blir motivert av en sånn stoppeapp, som teller dager du hae klart å holde deg unna? Eller en sånn kalenderapp hvor man huker av med grønt eller rødt etter hvorvidt man klarte holde seg unna eller ikkr?

Anonymkode: 0a65e...f98

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nei, du må jo øve på det. Det er en avhengighet som du må jobbe for å kutte.

Det du har gjort er et kjempesteg. Kanskje du blir motivert av en sånn stoppeapp, som teller dager du hae klart å holde deg unna? Eller en sånn kalenderapp hvor man huker av med grønt eller rødt etter hvorvidt man klarte holde seg unna eller ikkr?

Det er jo virkelig som en eller annen toxic avhengighet for nå må jeg krige med meg selv for å ikke gå inn der. Jeg føler at jeg misser noe, at det skjer ting som jeg burde få med meg og at venner og bekjente kommer til å tenke et eller annet om meg. 

Jeg har selv et veldig fint liv, og ser ganske vellykka ut utad, så for alt jeg vet er det andre som er misunnelige på det jeg har og det jeg har oppnådd så jeg vet seriøst ikke hvordan jeg har havnet i den loopen. Det er så flaut og unødvendig. 

AnonymBruker
Skrevet

Med alle avhengigheter, så hjelper det hjernen hver gang du tar et aktivt valg imot det. Altså, det blir biiiittelitt lettere for hver gang.

Så for å få fortgang, kan du aktivt sitte klar for å trykke på Insta, men i stedet si "Nei!" og så legge det bort. Gjør det så ofte du kan 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan kutte ut sosiale medier en stund. Eller du kan avfølge/blokke de som trigger deg mest. Jeg har selv fjernet flere på snap fordi jeg aldri sender/mottar snap fra de, og jeg ble trigget av å se de “perfekte” greiene som de la ut på story - dustete å la seg trigge, men sånn er det nå bare…..🥴

Anonymkode: 9bfc3...c12

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 21.04):

I dag hadde jeg det kjempe fint men i det jeg åpner Instagram og ser at alle har vært med nære og kjære og har venner å henge med og ting å gjøre så ble jeg så trigget. Selv om jeg har det veldig fint selv så er det litt av den sosiale biten som mangler. Jeg kunne selv dokumenter dagen men det tar liksom aldri slutt å vise hva man har gjort og hva man gjør hele tiden. 

Vel, det er jo fullstendig forståelig at du blir det. Det er dét som er ulempen med sosiale medier generelt: Hvis man ser andre som har sosiale samlinger eller poster bilder av positive hendelser i livet, så blir en trigget eller føler seg utenfor. Men husk at ting er ikke alltid like glamorøst som det blir fremstilt på sosiale medier. Men har du ingen muligheter for å unngå sosiale medier? For det er ingen tvang å se på sosiale medier hvis en selv har det vanskelig.

AnonymBruker
Skrevet
Peace & Love 2026 skrev (10 minutter siden):

Vel, det er jo fullstendig forståelig at du blir det. Det er dét som er ulempen med sosiale medier generelt: Hvis man ser andre som har sosiale samlinger eller poster bilder av positive hendelser i livet, så blir en trigget eller føler seg utenfor. Men husk at ting er ikke alltid like glamorøst som det blir fremstilt på sosiale medier. Men har du ingen muligheter for å unngå sosiale medier? For det er ingen tvang å se på sosiale medier hvis en selv har det vanskelig.

Jo jeg prøver, ikke lett når det har blitt en del av hverdagen å bare sjekke litt...

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jo jeg prøver, ikke lett når det har blitt en del av hverdagen å bare sjekke litt...

Jeg skjønner godt at det ikke er lett å kutte det ut når det har blitt en del av hverdagen. Men det er som sagt heller ingen tvang å bruke det hvis en ikke orker å bruke det.

Endret av Peace & Love 2026
AnonymBruker
Skrevet

Bare husk at det du ser på Instagram sjelden er så rosenrødt som det ser ut som. Har en bekjent som poster ekstremt mye. Til og med middagen blir romantisert. Jeg tenker egentlig bare at det ser slitsomt ut å ha et så stort behov for bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: fcf4e...3bc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bare husk at det du ser på Instagram sjelden er så rosenrødt som det ser ut som. Har en bekjent som poster ekstremt mye. Til og med middagen blir romantisert. Jeg tenker egentlig bare at det ser slitsomt ut å ha et så stort behov for bekreftelse fra andre. 

Anonymkode: fcf4e...3bc

Jeg er i slutten av tredve årene, så alle mine venner og bekjente har litt større barn og plutselig tid til det ene og andre.  Siden jeg postet dette innlegget så har behovet for å sjekket minsket betraktelig. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.5.2026 den 23.04):

Det er avhengighetsskapende så ikke bare bare å slette.

?

Siterte du feil?

Anonymkode: d8afa...c98

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...