Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag hadde jeg det kjempe fint men i det jeg åpner Instagram og ser at alle har vært med nære og kjære og har venner å henge med og ting å gjøre så ble jeg så trigget. Selv om jeg har det veldig fint selv så er det litt av den sosiale biten som mangler. Jeg kunne selv dokumenter dagen men det tar liksom aldri slutt å vise hva man har gjort og hva man gjør hele tiden. 

Anonymkode: d50df...9a0

• Hjerte 11
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slutt å gå inn på Instagram?

Anonymkode: 82226...8b4

• Liker 11
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Avinstallere appen?

Anonymkode: aaa22...9e4

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Men da gjør du best i å slette appen. Du vil alltid se og oppdage noen som har noe mer enn deg selv eller noe annet, enten det gjelder finere hår, mer sosialt fellesskap, de er tynnere, har mer penger enn deg eller de har fint vær og der du er er det stygt vær. Og klarer du ikke å se dette uten å bli trigget eller lei deg så må du nesten slette appen eller ungå å sammenligne deg slik med folk. 

Anonymkode: 6f8ae...ab3

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å slette profilen din. Det er deilig å ikke være der skal jeg si deg. 

Anonymkode: 8b6b4...4fc

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men da gjør du best i å slette appen. Du vil alltid se og oppdage noen som har noe mer enn deg selv eller noe annet, enten det gjelder finere hår, mer sosialt fellesskap, de er tynnere, har mer penger enn deg eller de har fint vær og der du er er det stygt vær. Og klarer du ikke å se dette uten å bli trigget eller lei deg så må du nesten slette appen eller ungå å sammenligne deg slik med folk. 

Synes det er fint å ha Instagram men samtidig blir jeg så trigget og jeg synes det er så synd, jeg burde vært mer moden og gitt faen. Men det bare skjer. Jeg føler at jeg går glipp av noe hvis jeg sletter appen.  

• Hjerte 2
Skrevet

Ta en pause fra instagram. Og konsentrer deg om hva du trenger for å få det bedre

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Synes det er fint å ha Instagram men samtidig blir jeg så trigget og jeg synes det er så synd, jeg burde vært mer moden og gitt faen. Men det bare skjer. Jeg føler at jeg går glipp av noe hvis jeg sletter appen.  

Du går ikke glipp av noe, det er kun en følelse. FOMO kalles det vet du. Den er ikke reell. Du får mye mer (igjen for din mentale helse) av å ikke være der. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tja, selv elsker jeg Instagram. Bruker kun det some (utenom kg da). Jeg følger så mange interessante tema og spennende mennesker, lærer mye nytt innfor interessene mine, følger mange humorkontoer som gjør dårlige dager langt bedre for egen del så jeg bruker nok ikke Instagram så mye til å sammenligne meg eller se på at folk har noe jeg ikke har. Jeg blir alltid i godt humør av Instagram så jeg kan ikke relatere så mye til det du skriver i forhold til Instagram. Men jeg har selv tatt pause fra f. eks kg i lengre perioder fordi jeg merker at kvinneguiden kan være skadelig for min psyke innimellom. Da har jeg selv et ansvar for å beskytte meg selv og gjøre det som er best for meg selv.

Jeg kan forstå FOMO følelsen men prøv å bytt den ut med JOMO (joy of missing out). 

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du går ikke glipp av noe, det er kun en følelse. FOMO kalles det vet du. Den er ikke reell. Du får mye mer (igjen for din mentale helse) av å ikke være der. 

Du sier noe her, for i alle år har jeg ikke fått noe annet i fleisen enn lykkelige venninner, dyre reiser, sporty damer, flate mager og selvsikre folk i alle former. Det er fint at folk har det fint men jeg kan ikke noe for å sammenligne meg. Det er jo en del ting som mangler i mitt liv, men jeg har det fint og som med alle andre så kan man ikke få både i pose og sekk. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, selv elsker jeg Instagram. Bruker kun det some (utenom kg da). Jeg følger så mange interessante tema og spennende mennesker, lærer mye nytt innfor interessene mine, følger mange humorkontoer som gjør dårlige dager langt bedre for egen del så jeg bruker nok ikke Instagram så mye til å sammenligne meg eller se på at folk har noe jeg ikke har. Jeg blir alltid i godt humør av Instagram så jeg kan ikke relatere så mye til det du skriver i forhold til Instagram. Men jeg har selv tatt pause fra f. eks kg i lengre perioder fordi jeg merker at kvinneguiden kan være skadelig for min psyke innimellom. Da har jeg selv et ansvar for å beskytte meg selv og gjøre det som er best for meg selv.

Jeg kan forstå FOMO følelsen men prøv å bytt den ut med JOMO (joy of missing out). 

Jeg følger kun venner, familie og bekjente. Ganske lite andre kontoer. 

AnonymBruker
Skrevet

Du sier noe her, for i alle år har jeg ikke fått noe annet i fleisen enn lykkelige venninner, dyre reiser, sporty damer, flate mager og selvsikre folk i alle former. Det er fint at folk har det fint men jeg kan ikke noe for å sammenligne meg. Det er jo en del ting som mangler i mitt liv, men jeg har det fint og som med alle andre så kan man ikke få både i pose og sekk. 

Så hvorfor i alle dager fortsetter du å gå inn på appen?

Anonymkode: d1083...484

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så hvorfor i alle dager fortsetter du å gå inn på appen?

Som sagt, FOMO og for å også vise at jeg har det også gøy de gangene jeg har det gøy, jeg reiser mye så da liker jeg å vise reisene mine. Føler på en måte at jeg også må vise min omgangskrets at jeg har noe. Jeg vet det høres teit ut men det er dessverre sånn jeg tenker.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Som sagt, FOMO og for å også vise at jeg har det også gøy de gangene jeg har det gøy, jeg reiser mye så da liker jeg å vise reisene mine. Føler på en måte at jeg også må vise min omgangskrets at jeg har noe. Jeg vet det høres teit ut men det er dessverre sånn jeg tenker.

Da må du nesten velge om det er verdt det for deg å ha instagram.

Fordelen med dette er jo at instagram viser deg tydelig hvilke deler av livet ditt du ikke er fornøyd med. Så da kan du jo jobbe med det.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du at hjerner blir avhengig av lidelse?

Altså, hjernen din har opplevd den smerten du føler så mange ganger at den tolker den smerten som noe velkjent. Når det gjelder hjernen, er det det kjente som tolkes som det mest trygge, og ukjent er utrygt. 

Derfor vil din hjerne prøve å skrike til deg at du må tilbake til det kjente når du forsøker å endre en dårlig vane. Den vil at du skal fortsette med det du alltud har gjort, fordi da vet den hva den skal forvente. Det krever langt mindre energi av hjernen, enn ved å prosessere nye valg, nye rutiner, nye opplevelser. 

Men, det er jo akkurat i de nye valgene og nye opplevelsene at vi vokser mest! Det er der lykken vår ligger. Ikke i de dårlige vanene som får oss til å føle oss dårlig. 

Så akkurat som ved røykeslutt eller kostholdsendring, må du overstyre hjernens impulser. Ta aktive valg om å homde deg unna instagram, fordi du vet at det ikke er bra for deg. 

Og ved å ta slike bedre valg på regelmessig basis, vil du også begynne å føle deg bedre med deg selv. Det vil også minke misunneligheten, fordi din selvfølelse øker!

Anonymkode: 0a65e...f98

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det kun er de som tilfeldigvis gjør noe som legger ut. Så ser det ut som «alle» har det kjempegøy, men hverken du eller mange andre poster at dere sitter hjemme alene (selv om dere koser dere).

Det du ser er ikke reelt.

Anonymkode: e91ab...4b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg følger kun venner, familie og bekjente. Ganske lite andre kontoer. 

Det er jo ditt valg, Instagram er bare verktøyet, hvordan du bruker det er jo opp til deg. Men når du blir så trigget og ikke vil gjøre noe med problemet for at det skal bli bedre (som å slette appen/profilen eller ikke gå inn på Instagram) så er det jo lite å gjøre med problemet. Det blir som å se på når gardiner i huset ditt tar fyr men ikke gjøre annet enn å si "ja det var leit", samtidig som du setter deg godt til rette for å poppe popcorn på varmen og dør av flammene. 

Slett "problemet" eller fortsett å sammenligne deg med andre å bli trigget for så å klage over at du blir trigget eller å jobbe med det du sliter med. Det er ikke noe hokus pokus løsning utover det. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Har du sett hun superkjempesøte lille jenta med "yippick" som hun kjøpte på Homey Depot. 

Den dukker opp nesten hver gang jeg scroller og jeg ser den flere ganger før jeg scroller videre, hver eneste gang. Hun er så søt at får nesten tårer i øynene. 

Anonymkode: 55d6e...1e7

AnonymBruker
Skrevet

Har du sett hun superkjempesøte lille jenta med "yippick" som hun kjøpte på Homey Depot. 

Den dukker opp nesten hver gang jeg scroller og jeg ser den flere ganger før jeg scroller videre, hver eneste gang. Hun er så søt at får nesten tårer i øynene. 

Nei den har jeg ikke sett enda, popper nok sikkert opp snart hos meg, sånne typer snutter er så fantastiske😅🥰

AnonymBruker
Skrevet

Nei den har jeg ikke sett enda, popper nok sikkert opp snart hos meg, sånne typer snutter er så fantastiske😅🥰

Her er den samme på YT. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...