AnonymBruker Skrevet 1. mai #21 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Syns i grunn det er merkelig å reagere slik som du gjør når dere ikke skal ha noen feiring. Anonymkode: c6b35...8e0 Tuller du? Det er broren min vi snakker om, som ikke vil gi en liten overraskelse til min kjærests store dag, etter at de alle fire, i alle år har fått fine gaver av meg. Og de feirer aldri bursdager, de vil bare feire med seg selv, de fire. Dette er en symbolsk handling, både å droppe gave, men det kunne også vært en symbolsk handling å gi gave, og vise at de anser han som en i familien. Anonymkode: c7305...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #22 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Syns i grunn det er merkelig å reagere slik som du gjør når dere ikke skal ha noen feiring. Anonymkode: c6b35...8e0 Så du mener at man skal bare ta, og ikke gi når noen ønsker å vise deg oppmerksomhet? Selvfølgelig er det TS sitt valg å gi, men har man litt empati så tenker man litt andre veien også Anonymkode: 6930d...d99 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #23 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en bror som er gift, og de har to barn sammen. Vi bor i samme by, men sees ikke så ofte fordi de helst vil styre med seg selv. De har heller ingen venner, bortsett fra en og annen de maks ser en gang i året. (Bare litt bakgrunnsinfo om dem). Jeg tok godt imot kjæresten til broren min når de ble sammen for over 20 år siden, og har alltid kjøpt fine gaver til henne til alle bursdager og julefeiringer. For tre år siden fikk jeg meg ny kjæreste. Nå blir han 50 år, og familien min vil ikke gi noen gave. De sier at de ikke kjenner han så godt enda, derfor vil de bare sende en sms og gratulere, og ikke gi noen gave. De har møttes ved 6-7 anledninger disse tre årene, og jeg har tatt initiativ til alle treffene. De tar ikke noe initiativ. Jeg får flotte bursdagsgaver fra kjærestens familie hvert år, både fra foreldrene og broren hans m/familie. Så dette syns jeg er flaut. Og jeg er skuffet, spesielt siden jeg har gitt så mange fine gaver til kjæresten til broren min, helt fra jeg møtte henne første gangen. Jeg har forøvrig gitt fine gaver til de alle fire, inkl store konfirmasjonsgaver til barna, og de har bare hatt meg å kjøpe gaver til. Ikke at jeg har tenkt på den skjevheten, men jeg tenker på det nå, når de ikke gidder å gi en liten oppmerksomhet til min kjæreste, når han blir 50 år. Høres ikke dette helt bak mål ut? Lite raust og lite hyggelig? Neste år blir kjæresten til broren min 50 år, kanskje jeg for første gang skal la være å gi gave til henne da, på selveste 50-års dagen, selv om det føles helt feil det også. Anonymkode: c7305...bdc Jeg synes det er spesielt. Jeg gir bursdagsgave til svigerinne og svoger hvert år. Jeg er ikke en gang så veldig fan av svogeren min. Anonymkode: c536c...ec1 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #24 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Rart å etter tre år ikke kjenne ham godt nok til å kunne gi en flaske vin, whiskey, Morgenlevering eller et gavekort på SPA/hotell/restaurant/kino. Jeg forstår meg ikke på alle disse kommentarene om at «du er for gammel til å bry deg om dette». I 20 år har du ordnet i stand gaver til bryllup, bursdager, jul, konfirmasjoner, osv. Kanskje ordnet med påskeegg, og andre tante-gaver. Du er én person. Nå har du fått deg en kjæreste som betyr mye for deg. Å konkludere med at de ikke gidder å kjøpe gave til ham «fordi de ikke kjenner ham» virker nesten litt demonstrativt? Over hvor lite de bryr seg om deg. Anonymkode: 013d7...721 Spot on! Takk! Og ja, tantebarna mine har alltid fått påskeegg og julekalendre også. Og forholdsvis store pengegaver til konfirmasjoner. Jeg har t.o.m vippset et par tusenlapper et par ganger til broren min, når jeg vet de har vært i en periode med ekstra dårlig råd. Og jeg har ikke god råd selv, men ønsket å hjelpe. Anonymkode: c7305...bdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #25 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tuller du? Det er broren min vi snakker om, som ikke vil gi en liten overraskelse til min kjærests store dag, etter at de alle fire, i alle år har fått fine gaver av meg. Og de feirer aldri bursdager, de vil bare feire med seg selv, de fire. Dette er en symbolsk handling, både å droppe gave, men det kunne også vært en symbolsk handling å gi gave, og vise at de anser han som en i familien. Anonymkode: c7305...bdc De har fortalt deg i årevis at de bare vil feire med seg selv, og allikevel tenker du at de skylder deg noe. Du har gitt i gaver, men er de gitt utelukkende for å få gaver tilbake?! Hva slags gavegiver er du? Ja det hadde vært ålreit om dere vare mer synkrone og se satt pris på de samme tingene som du, men dere er ikke like, og de har forsøkt å fortelle deg det i årevis og allikevel forventer du at de skal endre seg for deg. Kom deg videre i livet ditt. Dette kommer bare til å ende i fortvilelse og bitterhet. Anonymkode: a5ad6...890 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #26 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hjelp meg å forstå. Du synes din familie er lite rause og egentlig ufine folk. Allikevel ønsker du å oppføre deg akkurat som dem. Kan du ikke heller fortelle kjøresten din at forholdet du har til egen familie er litt vanskelig, og bare legge det frem så han ikke får noen forventinger. Drit å å feire med folk som ikke bryr seg om dere, feir sammen selv, eller med hans familie. Dagens er jo hans, og ikke din. Anonymkode: a5ad6...890 Jeg ønsker på ingen måte å oppføre meg som dem. Men hva mener du jeg skal gjøre da? Fortsette å gi og gi, når de selv er så lite rause og inkluderende? For det er jo nettopp mangel på inkludering som er tingen her, de viser at kjæresten min ikke inkluderes i familien. Anonymkode: c7305...bdc 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai #27 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har fortalt deg i årevis at de bare vil feire med seg selv, og allikevel tenker du at de skylder deg noe. Du har gitt i gaver, men er de gitt utelukkende for å få gaver tilbake?! Hva slags gavegiver er du? Ja det hadde vært ålreit om dere vare mer synkrone og se satt pris på de samme tingene som du, men dere er ikke like, og de har forsøkt å fortelle deg det i årevis og allikevel forventer du at de skal endre seg for deg. Kom deg videre i livet ditt. Dette kommer bare til å ende i fortvilelse og bitterhet. Anonymkode: a5ad6...890 Du misforstår jo veldig her da. Jeg gir ikke for å få tilbake. Og det er ikke meg det er snakk om her, det er kjæresten min. En oppmerksomhet til han på has 50-års dag hadde vist han at de anser han som familie. Men ingen oppmerksomhet viser det motsatte. De stenger igjen døren for han. Anonymkode: c7305...bdc 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #28 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du misforstår jo veldig her da. Jeg gir ikke for å få tilbake. Og det er ikke meg det er snakk om her, det er kjæresten min. En oppmerksomhet til han på has 50-års dag hadde vist han at de anser han som familie. Men ingen oppmerksomhet viser det motsatte. De stenger igjen døren for han. Anonymkode: c7305...bdc Kan være at det er fordi broren din ikke tenker på sånt. Tror ikke det er så uvanlig for menn. Anonymkode: c536c...ec1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #29 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du misforstår jo veldig her da. Jeg gir ikke for å få tilbake. Og det er ikke meg det er snakk om her, det er kjæresten min. En oppmerksomhet til han på has 50-års dag hadde vist han at de anser han som familie. Men ingen oppmerksomhet viser det motsatte. De stenger igjen døren for han. Anonymkode: c7305...bdc Det er mulig jeg misforstår, jeg kan bare kommentere hvordan det du skriver oppleves av meg. Og jeg ser at du er veldig opptatt av hva du har gitt hvem og når. Det er merkelig å "føre regneskap" på den måten. Det er alt jeg sier. Så klart er det sårt at de ikke kommer til å gi noen gave til kjæresten din, men det virker ikke som om det handler om han, men om dem. De er ikke folk som gir gaver, du er en som gir gaver. De er ikke det. Dette handler om dem og deg og ikke kjæresten din. At du synes det er vikrig og riktig å gi gaver er din greie. De har jo aldri hatt samme oppfatning... Anonymkode: a5ad6...890 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #30 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en bror som er gift, og de har to barn sammen. Vi bor i samme by, men sees ikke så ofte fordi de helst vil styre med seg selv. De har heller ingen venner, bortsett fra en og annen de maks ser en gang i året. (Bare litt bakgrunnsinfo om dem). Jeg tok godt imot kjæresten til broren min når de ble sammen for over 20 år siden, og har alltid kjøpt fine gaver til henne til alle bursdager og julefeiringer. For tre år siden fikk jeg meg ny kjæreste. Nå blir han 50 år, og familien min vil ikke gi noen gave. De sier at de ikke kjenner han så godt enda, derfor vil de bare sende en sms og gratulere, og ikke gi noen gave. De har møttes ved 6-7 anledninger disse tre årene, og jeg har tatt initiativ til alle treffene. De tar ikke noe initiativ. Jeg får flotte bursdagsgaver fra kjærestens familie hvert år, både fra foreldrene og broren hans m/familie. Så dette syns jeg er flaut. Og jeg er skuffet, spesielt siden jeg har gitt så mange fine gaver til kjæresten til broren min, helt fra jeg møtte henne første gangen. Jeg har forøvrig gitt fine gaver til de alle fire, inkl store konfirmasjonsgaver til barna, og de har bare hatt meg å kjøpe gaver til. Ikke at jeg har tenkt på den skjevheten, men jeg tenker på det nå, når de ikke gidder å gi en liten oppmerksomhet til min kjæreste, når han blir 50 år. Høres ikke dette helt bak mål ut? Lite raust og lite hyggelig? Neste år blir kjæresten til broren min 50 år, kanskje jeg for første gang skal la være å gi gave til henne da, på selveste 50-års dagen, selv om det føles helt feil det også. Anonymkode: c7305...bdc Jeg et overrasket dersom de helt uten sammenheng har informert om at de ikke vil gi gave. Jeg antar at du har spurt dem hva de skal gi, noe som i seg selv er sært. Hadde broren min helt ut av det blå spurt hva jeg skulle gi hans kjæreste, hadde nok svaret bøitt "ingenting". Vi gir ikke gaver hvis vi ikke er invitert til noen slags feiring. Det gjelder også venner. Anonymkode: 66db1...42e 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #31 Skrevet 1. mai Synes det er litt merkelige holdninger til brursdagsgaver her. At man bare gir gaver til runde dager dersom jubilanten steller i stand feiring, er bare utrolig rart i mine øyne. Det er ingen i min familie som er spesielt opptatt av å ha bursdagsfest, og folk bor spredt i landet og i Europa. Når noen fyller rundt, gir vi da likevel en gave! Det samme gjaldt min eksmanns familie, den som fylte rundt år fikk selvsagt en gave helt uavhengig av feiring eller ei. Anonymkode: fd90f...e34 2 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai #32 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (4 minutter siden): merkelige holdninger mekrelig, eller bare annerledes-enn-dine-egne? Folk er forskjellige. Er det nytt for deg? Anonymkode: a5ad6...890 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #33 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg et overrasket dersom de helt uten sammenheng har informert om at de ikke vil gi gave. Jeg antar at du har spurt dem hva de skal gi, noe som i seg selv er sært. Hadde broren min helt ut av det blå spurt hva jeg skulle gi hans kjæreste, hadde nok svaret bøitt "ingenting". Vi gir ikke gaver hvis vi ikke er invitert til noen slags feiring. Det gjelder også venner. Anonymkode: 66db1...42e Her drar du egne slutninger. Jeg har ikke spurt, men min mor snakket med broren min om dette, for hun har lyst å gi gave til kjæresten min. Det var min mor som fortalte meg at min bror og hans familie ikke kommer til å gi gave, fordi de ikke kjenner han så godt. Anonymkode: c7305...bdc 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #34 Skrevet 1. mai Hadde ikke brydd meg, men helst ikke kjøpt gave til henne neste år. Bare svart : trodde vi hadde sluttet med gaver, siden vi ikke fikk av dere. Anonymkode: f7ce9...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #35 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (2 minutter siden): mekrelig, eller bare annerledes-enn-dine-egne? Folk er forskjellige. Er det nytt for deg? Anonymkode: a5ad6...890 Nei, det er ikke nytt for meg. At det er en merkelig holdning, er min mening. Kan jeg få lov til å ha en annen mening enn du har? Det virker lite raust, og litt sånn «jeg gir ikke gave hvis jeg ikke får noe igjen for det». Anonymkode: fd90f...e34 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #36 Skrevet 1. mai Blod er ikke tykkere enn vann. Ser på mine søsken og deres barn som bekjente. Har mye sterkere relasjon til venner og deres familier. Anonymkode: 6e057...480 1 1
Minosa Skrevet 1. mai #37 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Tuller du? Det er broren min vi snakker om, som ikke vil gi en liten overraskelse til min kjærests store dag, etter at de alle fire, i alle år har fått fine gaver av meg. Og de feirer aldri bursdager, de vil bare feire med seg selv, de fire. Dette er en symbolsk handling, både å droppe gave, men det kunne også vært en symbolsk handling å gi gave, og vise at de anser han som en i familien. Anonymkode: c7305...bdc Gjennom ditt resonnement forutsetter du at de tenker som deg. Jeg er enig i at det du beskriver kan virke lite raust. Samtidig kommer jeg fra en familiekultur der vi ikke gir gave uten å bli invitert. Jeg ville ikke gitt gave til min svoger eller svigerinnes 50 års dag uten at jeg ble invitert til feiring. Vi har for øvrig et godt forhold. Slik tenker jeg, og du tenker annerledes. Kanskje prøve å ikke legge så mye i dette? 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #38 Skrevet 1. mai Jeg forstår deg veldig godt TS. Du har sikkert ikke reflektert så mye over alle de gavene før nå. Men så blir det så innmari "in your face" når han ikke vil vise det samne tilbake. Har det samme med egen bror. Er flaut når svigers er så rause. Men ikke så mye å gjøre med. Bare flaut og kjipt Anonymkode: cf171...d94 1 1
Mrs. Random Nick Skrevet 1. mai #39 Skrevet 1. mai (endret) Det er helt bak mål å ikke gi gave til kjæresten til et så nært familiemedlem ved en rund dag. Det oser av en holdning som ikke er inkluderende. De kunne gått sammen og spleiset på en blomsterbukett eller noe annet enkelt om så var. Det er gesten som betyr noe. Endret 1. mai av Mrs. Random Nick 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai #40 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Her drar du egne slutninger. Jeg har ikke spurt, men min mor snakket med broren min om dette, for hun har lyst å gi gave til kjæresten min. Det var min mor som fortalte meg at min bror og hans familie ikke kommer til å gi gave, fordi de ikke kjenner han så godt. Anonymkode: c7305...bdc Du skriver i hi at din familie ikke vil gi gave. Men din mor vil jo gi gave, jeg regner med at broren din ikke nekter henne å gjøre det. Hvis dere vil at kjæresten din skal integreres mer i din brors familie, må du og han gjøre en større innsats. Anonymkode: 66db1...42e 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå