Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en bror som er gift, og de har to barn sammen. Vi bor i samme by, men sees ikke så ofte fordi de helst vil styre med seg selv. De har heller ingen venner, bortsett fra en og annen de maks ser en gang i året. (Bare litt bakgrunnsinfo om dem). 

Jeg tok godt imot kjæresten til broren min når de ble sammen for over 20 år siden, og har alltid kjøpt fine gaver til henne til alle bursdager og julefeiringer.

For tre år siden fikk jeg meg ny kjæreste. Nå blir han 50 år, og familien min vil ikke gi noen gave. De sier at de ikke kjenner han så godt enda, derfor vil de bare sende en sms og gratulere, og ikke gi noen gave. De har møttes ved 6-7 anledninger disse tre årene, og jeg har tatt initiativ til alle treffene. De tar ikke noe initiativ.  Jeg får flotte bursdagsgaver fra kjærestens familie hvert år, både fra foreldrene og broren hans m/familie. Så dette syns jeg er flaut. Og jeg er skuffet, spesielt siden jeg har gitt så mange fine gaver til kjæresten til broren min, helt fra jeg møtte henne første gangen. Jeg har forøvrig gitt fine gaver til de alle fire, inkl store konfirmasjonsgaver til barna,  og de har bare hatt meg å kjøpe gaver til. Ikke at jeg har tenkt på den skjevheten, men jeg tenker på det nå, når de ikke gidder å gi en liten oppmerksomhet til min kjæreste, når han blir 50 år. 

Høres ikke dette helt bak mål ut? Lite raust og lite hyggelig? Neste år blir kjæresten til broren min 50 år, kanskje jeg for første gang skal la være å gi gave til henne da, på selveste 50-års dagen, selv om det føles helt feil det også. 

Anonymkode: c7305...bdc

• Liker 1
  • Hjerte 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde kjøpt en gave selv og sagt den var fra familien.

Anonymkode: 3b19d...b45

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Har dere invitert dem i 50-års feiring? Hvis ikke, så syns de vel det er rart å gi gave hvis de ikke er invitert. 

• Liker 12
Skrevet

Skal dere feire? Det har litt å si. Man kommer ikke uten gave i selskap. Men ellers så markerer ikke vi bursdag til voksne folk i familien med gaver lengre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det som høres bak mål ut er at du er så gammel at du har en kjæreste på 50 og bryr deg om noe sånt. Neste jul bruker du pengene du ellers ville ha brukt på gave til broren din og partner på å kjøpe en ekstra gave til kjæresten din. Og så slutter du å bruke energi på sånt tull som dette.

Anonymkode: 759f7...e87

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde rett og slett kjøpt en gave og sagt at det er fra familien min. Enig med deg ts, dette er lite raust og veldig flaut. 

Anonymkode: e7e35...79d

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helt enig med deg i at dette er flaut ts. Å ikke ville kjøpe gave er nå så, men som et minimum å sende en blomst mp man kunne forvente. Blir de invitert til feiring må de selvfølgelig stille med gave. Jeg hadde tstt dette opp med min bror om jeg var deg, og gitt beskjed om at hvis de ikke kan inkludere han, så er det slutt fra din side også. Så hadde jeg fortsatt med gave til tantebarn til de var myndig, men kuttet ut bror og svigerinne.

Anonymkode: fedc4...33c

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hadde kjøpt en gave selv og sagt den var fra familien.

Anonymkode: 3b19d...b45

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Jeg hadde rett og slett kjøpt en gave og sagt at det er fra familien min. Enig med deg ts, dette er lite raust og veldig flaut. 

Anonymkode: e7e35...79d

Ja jeg vurderte det. Men hvis han tenker at han får gave fra de, så vil han jo selvfølgelig takke.. 😅

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (43 minutter siden):

Har dere invitert dem i 50-års feiring? Hvis ikke, så syns de vel det er rart å gi gave hvis de ikke er invitert. 

Snabeltann skrev (42 minutter siden):

Skal dere feire? Det har litt å si. Man kommer ikke uten gave i selskap. Men ellers så markerer ikke vi bursdag til voksne folk i familien med gaver lengre.

Det blir ikke familiefeiring eller vennefeiring i den forstand. Det blir en stor fest, men det er sammen med flere 50-åringer (vennegjengen hans), og festen skal være på en annen kant av landet. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Det som høres bak mål ut er at du er så gammel at du har en kjæreste på 50 og bryr deg om noe sånt. Neste jul bruker du pengene du ellers ville ha brukt på gave til broren din og partner på å kjøpe en ekstra gave til kjæresten din. Og så slutter du å bruke energi på sånt tull som dette.

Anonymkode: 759f7...e87

Heldigvis slutter jeg ikke å bry meg om sånt selv om jeg nærmer meg 50, jeg også😉 Det hadde ikke vært så farlig med meg, men etter å ha blitt tatt godt i mot i kjærestens familie, og fått flotte gaver derfra, så syns jeg kjæresten min også fortjener en oppmerksomhet på sin store dag, fra min familie. Det skulle bare mangle.

• Liker 1
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Jævlig stusselig å ikke kjøpe gave til svoger/svigersønn på 50-års dagen hans. Dere er neppe så stor familie og rundtall er ikke ofte i livet.

De trenger ikke å legge sjela i gaven, men en flaske vin koster dem nesten ingenting.  

Anonymkode: 0e3b0...1ec

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg gir stort sett bare gave til voksne, inkludert nær familie, når de inviterer til feiring. Å argumentere med at din familie burde gi gave til ham fordi hans familie gir gave til deg er bare merkelig, likeledes å trekke inn konfirmasjonsgaver til barn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg i at dette er flaut ts. Å ikke ville kjøpe gave er nå så, men som et minimum å sende en blomst mp man kunne forvente. Blir de invitert til feiring må de selvfølgelig stille med gave. Jeg hadde tstt dette opp med min bror om jeg var deg, og gitt beskjed om at hvis de ikke kan inkludere han, så er det slutt fra din side også. Så hadde jeg fortsatt med gave til tantebarn til de var myndig, men kuttet ut bror og svigerinne.

Anonymkode: fedc4...33c

Ja det er nok det jeg kommer til å gjøre. Barna fortjener gaver, men foreldrene slutter jeg med. Dette dreier seg jo egentlig ikke bare om gaver, men å vise at han er en ønsket del av familien, selv om de ikke kjenner han så veldig godt enda. Er minimum av initiativ må det jo gå an å vise!

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal si det du har skrevet til familien din. At du synes det er flaut og lite raust av de at de ikke kan samle seg om å gi personen du er så glad i en gave på denne runde dagen.

De har møtt han flere ganger og du har alltid gitt gaver til de så den gaven de ikke gir nå er rett og slett veldig symbolsk, at de ikke verdsetter deg heller på en måte.

Anonymkode: 88d7c...141

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jævlig stusselig å ikke kjøpe gave til svoger/svigersønn på 50-års dagen hans. Dere er neppe så stor familie og rundtall er ikke ofte i livet.

De trenger ikke å legge sjela i gaven, men en flaske vin koster dem nesten ingenting.  

Nemlig! En flaske vin og et hyggelig kort holder i massevis! 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg synes du skal si det du har skrevet til familien din. At du synes det er flaut og lite raust av de at de ikke kan samle seg om å gi personen du er så glad i en gave på denne runde dagen.

De har møtt han flere ganger og du har alltid gitt gaver til de så den gaven de ikke gir nå er rett og slett veldig symbolsk, at de ikke verdsetter deg heller på en måte.

Anonymkode: 88d7c...141

Ja sant? Dette er en veldig symbolsk handling. De har ikke så god råd, og velger vel å bruke pengene sine på seg selv. Men som en rett over her sa, det skal ikke mer til enn en flaske vin. Jeg blir skikkelig lei meg og skuffet over dette her.

• Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nemlig! En flaske vin og et hyggelig kort holder i massevis! 

Du kan lage et regnestykke til dem 😉

Om dine foreldre lever til de blir 100 år selv så rekker de 2 til 3 av deres runde bursdager. Og når de er i 90-årene forventes det neppe gave fra dem. Mest sannsynlig de måtte kjøpe to gaver til sin svigersønn 

AnonymBruker
Skrevet

Syns i grunn det er merkelig å reagere slik som du gjør når dere ikke skal ha noen feiring.

Anonymkode: c6b35...8e0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Rart å etter tre år ikke kjenne ham godt nok til å kunne gi en flaske vin, whiskey, Morgenlevering eller et gavekort på SPA/hotell/restaurant/kino.

Jeg forstår meg ikke på alle disse kommentarene om at «du er for gammel til å bry deg om dette».

I 20 år har du ordnet i stand gaver til bryllup, bursdager, jul, konfirmasjoner, osv. 

Kanskje ordnet med påskeegg, og andre tante-gaver.

Du er én person.
Nå har du fått deg en kjæreste som betyr mye for deg. 

Å konkludere med at de ikke gidder å kjøpe gave til ham «fordi de ikke kjenner ham» virker nesten litt demonstrativt?
Over hvor lite de bryr seg om deg.

Anonymkode: 013d7...721

• Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Neste år blir kjæresten til broren min 50 år, kanskje jeg for første gang skal la være å gi gave til henne da, på selveste 50-års dagen, selv om det føles helt feil det også. 

Hjelp meg å forstå. Du synes din familie er lite rause og egentlig ufine folk. Allikevel ønsker du å oppføre deg akkurat som dem. Kan du ikke heller fortelle kjøresten din at forholdet du har til egen familie er litt vanskelig, og bare legge det frem så han ikke får noen forventinger. Drit å å feire med folk som ikke bryr seg om dere, feir sammen selv, eller med hans familie. Dagens er jo hans, og ikke din.

Anonymkode: a5ad6...890

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...