AnonymBruker Skrevet 28. april #41 Skrevet 28. april Bolig&bil til ca 4,5 mill, 1,3 i lån på dette. Ca 500.000 i fond til meg selv, med pensjon som sparehorisont. Pluss 100-150.000 (summen øker jevnt og trutt) i fond per barn som de skal få til boligkjøp en gang. Lite på konto, har bufferen i rammelån istedenfor på konto. Jeg lener meg ikke på arv altså, men har veldig nøysomme og fornuftige foreldre så rimelig sikker på at det kommer 3-4 millioner derfra når det er fordelt på oss søsken. Men håper jo det fortsatt er mange år til. Tjener helt OK, ca 850.000 i året pluss noe tillegg. Så jeg ganske fornøyd med økonomien jeg, klarer meg fint selv om jeg ikke er i nærheten av summene til de fleste i tråden. Anonymkode: 6644a...8b4
SPOCA Skrevet 29. april #42 Skrevet 29. april (endret) Boligen vår er verdt neste 9,5 millioner, vi har nesten 5 millioner i egenkapital. Vi har rundt 500 000 kr i fond og aksjer. 150 000 kr på en bufferkonto. Nedbetalt bil. Vi kommer nok til å arve en del begge to, men det tar jeg ikke med i beregningen. Endret 29. april av SPOCA
AnonymBruker Skrevet 29. april #43 Skrevet 29. april Vi har ikke så mye "på bok", kanskje litt i underkant av en mill litt avhengig av verdien på aksjer og fond, men vi har et hus nylig taksert til nesten 17 mill med kun 1,5 mill igjen av lånet på. Vi har arvet to hytter som vi pusser opp når vi tar oss råd til det, to biler og båt. Alt av dette er nedbetalt. Anonymkode: a3b8a...bfc
AnonymBruker Skrevet 29. april #44 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvordan er det mulig å ha så mange millioner oppspart? Jeg er virkelig fattig. Anonymkode: d3d63...f37 Oftest er det nok en eller flere av Gevinst i boligmarkedet / Høy lønn / Arv Anonymkode: 051f5...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #45 Skrevet 29. april 62 år, må enda jobbe i mange år før jeg kan bli pensjonist. Har akkurat begynt å ta ut AFP-pensjon, som går rett inn på boliglånet. Gjeld: boliglån 1,3 mill. Boligverdi kanskje 4 mill siden jeg bor i en av landets dyreste byer. Fond og sparing: ca 100.000. Håper å være i en bedre økonomisk situasjon om fem år, og kanskje slutte å jobbe da. Hvorfor jeg har boliglån enda? Fordi første huset (og ekteskapet) var langt uti distriktet, der boligverdi var lik lånet. Så jeg starta på null da jeg flytta til byen i veldig voksen alder. Anonymkode: 28ced...8a5
AnonymBruker Skrevet 29. april #46 Skrevet 29. april Par i 50 årene, to barn i 20 årene som studerer. Vi har en bolig verdt 9,5 mill. Er gjeldfrie. Vi har nettopp hatt utgifter til ny bil og oppussing men har ca 300 000 på sparekonto. Anonymkode: f6353...6cf
AnonymBruker Skrevet 29. april #48 Skrevet 29. april 35 år. Gift, ett barn (2 år gammel). Eier sammen hus verdt antagelig rundt 11 millioner, med 1 million igjen i boliglån, og en bil som neppe er verdt mer enn en 150 000. Har rundt 1,2 millioner i fond. Rundt 300 000 igjen i studiegjeld. Jeg vet at jeg sitter ganske godt i det. Ikke enestående, men åpenbart godt. Jeg har fått en god del av foreldre som mener jeg har større nytte av det nå enn når de en gang blir borte, og som da åpenbart også har litt å avse. Der er jeg rett og slett bare heldig. Så skal det sies at jeg begynte å jobbe da jeg var 15 år og en uke gammel, og at jeg har spart veldig aggressivt veldig lenge i tillegg. Så jeg har i det minste ikke sølt bort det ganske gode utgangspunktet. Anonymkode: 1096c...d59
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå