AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #1 Skrevet 6 timer siden Utifra ting jeg leser forstår jeg at det er store forskjeller i hvor mye folk eier og har "på bok". Plutselig ser man en nyhetssak om noen som har pensjonert seg i 30-årene, mens andre sliter med å få endene til å møtes. Jeg synes alltid jeg har vært ganske god til å spare, og har noen oppsparte midler, men ikke på langt nær noe som skulle tilsi at jeg kan pensjonere meg spesielt tidlig. Nå lurer jeg på hva som egentlig er vanlig å ha av verdier? Hvor mye har dere? Si gjerne også hvor gamle dere er, og om dere eventuelt har barn. Anonymkode: f53ac...fa1
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #2 Skrevet 5 timer siden Par tidlig i femtiårene, tre voksne barn (ett bor fortsatt hjemme). Vi eier hus, bil og feriebolig i utlandet. Har noe lån på ferieboligen, men bil og hus er nedbetalt. Har ca 150.000,- på bufferkonto. Ikke akkurat slik at vi har tenkt å pensjonere oss enda, men tror vi skal ha det ganske romslig når den tid kommer om en 10-års tid. Anonymkode: 4bf16...5ca
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Skrevet 4 timer siden Siden jeg ble syk da jeg såvidt hadde bikket 20, uten utdanning eller jobb, så har jeg aldri klart å komme meg i posisjon til å ha store verdier. Vokste i tillegg opp med alenemor som strevde med å få emnene til å møtes, så var ingen arv å hente heller. Jeg er likevel fornøyd med å ha bolig, ikke helt nedbetalt enda, men verdien er mer enn lånet pr nå. Har ikke mye på konto, men skulle holde til en begravelse 😊 Er rundet 50 med litt margin og har to barn. Anonymkode: 48906...1c7 2
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Skrevet 4 timer siden I følge likningstallene for 2025 er min formue kr −938 054,- Primærboligen er det lån på. Er langt fra å betale formueskatt ja 😛 Men har bil uten lån og hus å bo i. Hytte har jeg heldigvis ingen ønske om. Er enslig forsørger og ufør. Så noe millionær blir jeg nok ikke nei Anonymkode: c147b...2f2 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Betaler i år sekssifret i formueskatt. Verdier generert av arbeid, direkte og indirekte. Surt å skatte år etter år for penger som allerede er betalt inntektsskatt av. I 50-årene. Anonymkode: f5507...c4d 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Har gått av med pensjon. Eier leilighet i Oslo uten gjeld, verdi ca 7 mill og har 2 mill i bankinnskudd og fond. Angrer på at jeg ikke sparte mer da jeg var i jobb, pensjonen er lav og må stadig bruke av de oppsparte midlene. Anonymkode: 78a9e...582 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden Par på ca 50, to mellomstore barn. Har nedbetalt bolig, bil og båt. Totalt samlet formue for begge (inkludert markedsverdi av huset) ca 30 millioner. Det meste i børsnoterte aksjer. Vet ikke hva som er vanlig for folk i vår alder, vi er nok over gjennomsnittet heldige. Mitt inntrykk er at de fleste i vår alder begynner å nærme seg gjeldfrie, men det er jo bare bruddstykker av samtaler jeg fanger opp, det er ikke noe jeg spør direkte om. Anonymkode: 54d3b...624
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Er enslig, midt i 50-årene. Har en leilighet til ca 4,5 mill og et landsted til 8-10 mill og ca 2 mill på bok. Ingen gjeld. Har arvet. Anonymkode: 4a173...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #9 Skrevet 4 timer siden Midten av 40-årene. Har hus verdi ca 8millioner, hytte med sjøen ca 2,5 million og båt til 3 millioner. Har lån på 2,5 million totalt. Tipper vi har 300.000 på sparekonto nett no. Men har gode jobber, så har høy mnd inntekt, og bruker selvsagt deretter. Men er ikke bekymret Anonymkode: 5156a...a69
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #10 Skrevet 3 timer siden Er tidlig i 60 årene og pensjonist. Bor i en leilighet til 9 millioner, har to relativt store boliger i utlandet på til sammen ca 10 millioner og to utleieboliger i Norge på hhv 6 og 8 millioner. Har lån på 7 millioner. Ca 500.000 på Nordnet. Anonymkode: 0961d...ac1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #11 Skrevet 3 timer siden Leilighet uten lån verdt 4 mill. 2 mill på bok og 150.000 i fond og aksjer. Har gitt bort 2 mill. Alltid vært selvvalgt singel og har alltid jobbet hardt. K60 Anonymkode: 9c910...297 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #12 Skrevet 3 timer siden Og selvsagt bil uten lån, verdt 300.000 nå kanskje Anonymkode: 9c910...297
Helene Skrevet 3 timer siden #13 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Er enslig, midt i 50-årene. Har en leilighet til ca 4,5 mill og et landsted til 8-10 mill og ca 2 mill på bok. Ingen gjeld. Har arvet. Anonymkode: 4a173...ca6 Er også enslig midt i 50 årene. Har et rekkehus med verdi ca 3 mill, 800 000 kr i lån. Eier noen aksjer i familiefirma som er verdt ganske mye, men ikke noe jeg tjener på i dag, annet enn å betale formuesskatt for bygninger og lagerstatus. Er ufør , men greier meg. Er vant med liten inntekt. Heldigvis har jeg greid å beholde egen bolig i 30 år. Denne har jeg betalt uten hjelp av firma. Kun på egen inntekt. Dette gjør meg stolt av meg selv.
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #14 Skrevet 3 timer siden Har ikke så mange eller store verdier. Har type en bil, en bunad, endel arvesmykker (gull og diamanter), og kanskje litt verdi i huset, men ikke mye. Anonymkode: 34dc3...e10
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #15 Skrevet 3 timer siden Rundt 10 millioner, om jeg regner med salgsverdi av bolig. Håper å ikke ha igjen så mye mer enn boligen den dagen jeg tar kvelden. Leiligheten er uansett nok til de organisasjonene som en dag arver meg. Slekten har ikke gjort seg fortjent til noe. Anonymkode: 7edce...6fc
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #16 Skrevet 3 timer siden Vi er i 30. årene. Vi «eier» hus, leilighet, campingbil og husvogn, båt og 3 biler. Det er fortsatt 1,5m i lån på huset. Anonymkode: 26a1e...93a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden I oppsparte midler totalt med pensjon, gull og EK i bolig har jeg rundt 1,2 Er 42 uten barn. Ingen arv eller lignende. Mannen på 48 har rundt 5 mill i oppsparte midler, EK i bolig, gull og alt. Ingen barn han heller. Arv og investeringer som har kasta av seg. For noen er det latterlig lite, for andre er det skikkelig mye. Vi har begge lav inntekt med rett under 700000kr inn i året totalt for begge til sammen så sparemulighetene er jo lavere enn gjennomsnittet. Ingen bil heller som hjelper på. 1.2 mill i lån på boligen totalt, bor i Oslo. Anonymkode: 8da65...d59
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi er i 30. årene. Vi «eier» hus, leilighet, campingbil og husvogn, båt og 3 biler. Det er fortsatt 1,5m i lån på huset. Anonymkode: 26a1e...93a Verdi er kun 8-9 mill. Bor på bygda og gamle biler. Anonymkode: 26a1e...93a
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden 36 år, ett barn og ett til på vei. Har bolig verdt rundt 5 millioner (delt med samboer) og en bil uten gjeld. Jeg har litt over 2 mill i fond/aksjer/sparepenger i tillegg. Tror jeg er mer sparsom enn snittet. Anonymkode: 7c3e7...629
Anonym-09 Skrevet 2 timer siden #20 Skrevet 2 timer siden Nei jeg har ikke så mye. Har gjeld på det jeg eier. Har en del i fond da. Kan ikke gå av med pensjon enda nei. Er 45 år. Men jeg lever greit jeg. Jeg klager ikke på noe. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå