Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Estetisk sett er mannen ikke i god form. Han har fått pappamage og er i dårlig form.

Nå er det grunner til at han per i dag er i sitt livs dårligste form og han vil ta tak i det.

Men Gud bedre jeg elsker og tenner på den mannen!

Han er verdens snilleste, rause og generøse personen jeg vet om! Han kjenner meg på godt og vondt og elsker meg for alt jeg er. Han er morsom, tullete, gjennomfører ord med handling.

Han er omsorgsfull, kjærlig, oppmerksom og behandler meg som en Dronning, samtidig som han har bein i nesa og ikke redd for diskusjoner eller konfrontasjon.

Vi flørter, tuller, koser, danser og kliner hver dag. Vi nekter å la hverdagen og alt kaoset ta fokuset bort fra oss. Vi to er de viktigste, for vi skal være gode foreldre og forbilder. Og vi skal leve livet sammen når ungene forlater redet.

Han klarer å gå inn i seg selv og ta i mot konstruktiv kritikk, si undskyld om han gjør feil eller dumme ting. 

Han har øyne jeg kan drukne i og en munn jeg bare vil suge meg fast i 🤭

Jeg er selv veldig godt trent og har aldri manglet oppmerksomhet fra menn.

Men han er mitt alt.

Eneste jeg bryr meg om er helsen hans og den tas tak i nå.

Anonymkode: 4f057...264

• Liker 6
  • Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hygiene er viktig. Utover det er det ingen " krav" til kroppen hans, så lenge han er en god mann for meg og god far for barna. Hadde han  økt vekten mot fedme, hadde jeg foreslått at vi la om kostholdet.

Anonymkode: 7473d...95f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes nok ikke mange kvinner som ikke setter pris på at mannen tar vare på egen helse og utseende

Anonymkode: 0be63...66d

• Liker 3
Skrevet

Muskuløs kropp betyr ingenting for meg.  Kan ha noen kilo for mye også,  men ikke fedme. 

Det  er mer viktig for meg at han har fine tenner, er velstelt og lukter godt.  

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spørre din kone som sitter på fasiten? 

Anonymkode: d7596...f31

• Liker 1
Skrevet

Mmm….

Vanskelig å si, for mannen min har en type atletisk kropp selv uten å trene.

Og så har han trent mye de siste 20 årene.

En lang periode på mange år var han trener og trente sinnsykt mye kampsport ala MMA retning. Kostholdet var tildels tilrettelagt deretter, men han gikk endel ned i fettprosent fordi treningsmengden var så stor. Da var han jo klassisk «superfit» med muskler. 

Nå endel år senere har han trent styrke daglig og tatt opp kampsporten igjen. 

Har variert med ca 20-25 kg i alle disse årene. 

Vet ikke jeg asså, men det er ikke det som er limet i forholdet. 

Men er han kjip å se på? Nei. Kan ikke si det. 

Og jeg var ikke mer tiltrukket i perioden han trente mest og så deretter ut heller. 

Men jeg vil jo si at jeg merker forskjell på humøret hans om han får trent eller ei. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

teh-twits.jpg

Hva er estetisk pen? Og er definisjonen lik for alle mennesker gjennom hele livet?

Anonymkode: 111dc...823

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Kjære kvinner,
Hvor viktig er det at vi menn har slank muskuløs kropp når man er i langt forhold (10 år+)?

Jeg bruker litt tid på å få muskler hver uke, mest for at kona skal være interessert egentlig. Kona gir meg komplimenter, men de virker litt overfladiske. Tror ikke hun bryr seg egentlig, annet enn at det er hyggelig å få høre fra andre hvor godt trent jeg er. Så jeg lurer på om det er noe dere bryr dere om i lange forhold? Kanskje vi menn bør drive mer med trening som gir  helsegevinst og et langt godt liv? 😊

Anonymkode: 48e74...8af

Jeg liker ikke slank og muskuløs. Jeg liker ikke feit og usunn heller. Helt normal og sunn kropp er ok.

Men når det gjelder det å stelle seg og gjøre seg pen/attraktiv for partner er positivt uansett. Det gjør noe med selvfølelsen sin og at partner føler man bryr seg. 

Jeg pynter meg gjerne litt ekstra for min mann regelmessig selv når vi er alene hjemme. Han er ydmyk og glad for det. Han steller seg og gjør spesifikke ting han vet jeg liker. Det er fint.

Anonymkode: ce4a9...468

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke overvektig eller tynn med kulemage, men litt muskler er sexy.

Ikke hår stikkende ut av nesen/ ørene, må ha god hygiene, men ikke stinke parfyme og må ta vare på tennene.

Liker ikke skallede menn, men hvis man mister man håret kan man jo ikke noe for det.

Anonymkode: 01160...01a

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 0.11):

Kjære kvinner,
Hvor viktig er det at vi menn har slank muskuløs kropp når man er i langt forhold (10 år+)?

Jeg bruker litt tid på å få muskler hver uke, mest for at kona skal være interessert egentlig. Kona gir meg komplimenter, men de virker litt overfladiske. Tror ikke hun bryr seg egentlig, annet enn at det er hyggelig å få høre fra andre hvor godt trent jeg er. Så jeg lurer på om det er noe dere bryr dere om i lange forhold? Kanskje vi menn bør drive mer med trening som gir  helsegevinst og et langt godt liv? 😊

For å være ærlig er det andre egenskaper enn sixpacken til gubben som gjør at jeg elsker han 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.4.2026 den 13.12):

Finnes nok ikke mange kvinner som ikke setter pris på at mannen tar vare på egen helse og utseende

Anonymkode: 0be63...66d

Enig i dette.

Synes selvsagt det er penest med en noenlunde veltrent kropp (liker dog ikke den body builder-typen, det er stygt).

God hygiene er viktig, lar man seg forfalle på den måten hjelper det ikke hvor pen man er ellers. Så gjør det meg ingenting om han får noen kilo ekstra, litt mage eller sånn, det er helheten, den han er som person som er det aller viktigste.

Anonymkode: a530d...7b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker IKKE at man forfaller. Da mener jeg = ikke opprettholde trening og tar vare på seg selv. Trenger ikke å henge på treningssenteret hver dag. Men til sammen er jo samholdet (det indre) + kommunikasjonen + fysisk attraksjon det som holder forholdet sammen. Og hvis en lar seg forfalle, så påvirker jo ddt forholdet negativt. Da mener jeg ikke naturlig aldring. 

Liker fysisk menn med muskler. Liker også tynne menn hvis de er intelligente og sjarmerende. Liker ikke overvekt/ "pappakropp". 

Anonymkode: ba496...789

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vi først skal tenke på det estetiske: Ansikt > kropp. Så det er betydelig viktigere at for eksempel tennene ikke gulner eller råtner bort. Og først og fremst så er det viktig med vakre øyne, jeg faller ikke for menn uten det. Og denslags er selvsagt genetisk uansett;)

Både mannen og jeg (vi er begge 41 år) holder oss slanke for å kunne leve et (normalt) aktivt liv. Vi har barn, så det føles naturlig for oss å gjøre en innsats for ikke å gro fast i sofaen. Og nettopp fordi vi har barn så blir det samtidig minimalt med tid til å fokusere på den rent estetiske gevinsten ved å trene. Vi tenker ikke så mye over hvor muskuløse vi blir. 

PS. Har ofte hørt venninner klage over mannen sin..og det er aldri om estetikken og fysikken hans, for å si det sånn..

Anonymkode: 2d284...b7c

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjære kvinner,

Nei det er ikke noe jeg bryr meg om. Det var ikke noe jeg brydde meg om da vi ble sammen og det er ikke noe jeg bryr meg om nå 😊.

Da jeg møtte og forelsket meg i min mann, så var jeg aktiv fitnessutøver og senere CrossFit. Mannen min har aldri satt sine ben i et treningsstudio.

Anonymkode: e93cb...bde

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker bamser.

Men det jeg liker aller best er å bli behandlet bra av min partner, at vi er begge vår aller nærmeste og tåler alle typer dager. 
Grunnen til at jeg skriver det slik, er at jeg ble overvektig pga sykdom og eksen ble overvektig pga usunn levestil. Forskjellen var at han tålte ikke at jeg ble overvektig pga sykdom, men jeg måtte tåle at han lå i sofaen dag ut og dag inn og spiste junkfood og var lite interessert i å gjøre noe for helsen sin. Mens jeg ble pisket ut av huset fordi han mente jeg trengte trening og hadde ingen forståelse for at det var medisinene som gjorde meg feit. Da jeg kunne kutte ut medisinene, gikk jeg ned over 30 kg uten trening eller omlegging av mat. For jeg har alltid vært sunn i matveien. Ikke han. 
Han forble en bamse, men en ufordragelig bamse. Som jeg mistet all lyst på. Derav eks

Har funnet ny bamse som behandler meg med respekt og det er dét viktigste. Bonus hvis helsen taes vare på selvsagt, men ingen krav. Det må være opp til hver enkelt individ. 

Anonymkode: 6869a...e76

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært stygg, og det er deilig å slippe jaget etter ungdommelig utseende, skjønnhet og alt det andre som pene damer daglig jager etter når de begynner å dra på åra. Nei, jeg "holder meg ikke estetisk pen for partner" fordi jeg ikke er estetisk pen fra naturens side. Jeg er selvfølgelig ikke sykelig overvektig, dusjer hver dag, tar på lett sminke og velger klær som passer. Ellers ingenting.

Anonymkode: 1478c...487

AnonymBruker
Skrevet

Kjære kvinner,

Vil ikke at min kjære ska få stor mage eneste.... Han er snart 50 og ekstremt fsst i fisken,ser ut som 35 åring😍 Jeg er 41 slank men ikke like trent. Vil helst ikke bli tykk da..

Ellers andre verdier teller høyest🥰

Anonymkode: 0d2f8...447

AnonymBruker
Skrevet

Kona gir meg komplimenter, men de virker litt overfladiske

DU er overfladisk. Herregud, noe så ubetydelig som å «få muskler hver uke». Ser for meg at kona kommer med målebåndet hver mandag for å sjekke at du er bra nok. Herregud, bygg opp selvtilliten i stedet, det som betyr noe ligger ikke i musklene dine… 

Anonymkode: 9d6de...ba3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dad bod over muskler any day. Men det er viktig at han tar vare på egen helse og er i fysisk god form, selv om det ikke trenger å være synlige muskler. 

Anonymkode: 9aa28...cbc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg personlig synes ikke muskler er særlig tiltrekkende.. 

Jeg vil ha noen som er en god partner og ivaretar egen helse. Og selvfølgelig hygiene. 

Anonymkode: 7d2e2...bf0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...