Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke rart dagens unge er så mentalt svake slik de blir dullet med og holdt tilbake av overbeskyttende mødre. 

Anonymkode: 15339...4be

• Liker 3
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fullstendig uproblematisk! Mine på 12 og 15 oppholder seg ute fra morgen til seint på kvelden og lever glade og fine dager. Blir oppriktig sint og irritert når jeg hører alle der ute som skal problematisere alt rundt barn og unge. Gjør de sånn og sånn så driver de med kriminalitet, er de på SOME så blir de utsatt for overgrep, sykler de til byen så driver de dank. Ikke alle ungdommer driver med rus og dårlig adferd.

Hva med å gi litt tillit til ungdommen? Alt ungdommen gjør, som vi voksne ikke liker, trenger ikke være farlig eller ha negative hensikter. Frihet under ansvar!

Skjerp dere!

Anonymkode: a28d6...da9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg kjørte innom mc Donalds etter jobb i kveld. Klokken var da 22. Inne på mc Donalds satt datteren til en bekjent sammen med ett par gutter. Hun er 14 år. Vanlig at en 14 åring henger ute så seint? Jeg har ikke barn så jeg vet ikke hva som er vanlig, men fikk en følelse at det ikke er greit 

Anonymkode: d4e31...61f

Du så altså i 2 min og basert på det så lager du innlegg på kg …

Anonymkode: 4868c...e36

• Liker 1
Skrevet

Hadde innetid rundt 22-23 litt avhengig av hva jeg var på

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke rart dagens unge er så mentalt svake slik de blir dullet med og holdt tilbake av overbeskyttende mødre. 

Hadde innetider på 90 tallet også her, ikke mentalt syk av den grunn.

Anonymkode: a57ea...9ff

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Duller ikke med barna om du har regler, og heller vil de skal være trygge og ikke ligge dritings i en grøft hver helg... Ha ekle menn hengende etter unge jenter(ja det skjer ofte..). Barn , ja barn på 14år har ikke noe å reke i byen eller gatelangs til sent på kveld/natt som en del gjør. Omsorgsvikt spør du meg!

Anonymkode: 38560...600

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Duller ikke med barna om du har regler, og heller vil de skal være trygge og ikke ligge dritings i en grøft hver helg... Ha ekle menn hengende etter unge jenter(ja det skjer ofte..). Barn , ja barn på 14år har ikke noe å reke i byen eller gatelangs til sent på kveld/natt som en del gjør. Omsorgsvikt spør du meg!

Helt enig med deg, politet roper etter foreldre som setter grenser og vet hva barnet ditt gjør. Det er ikke uten grunn. 
Det er omsorgssvikt, men når man tror grenser gir psykisk syke barn så er det nok ikke mye håp. 

Anonymkode: a57ea...9ff

• Liker 5
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei! Det er ikke greit!

Tråkker sikkert mange på bena fordi dem var like ens selv i ungdommen.

Enkelte i den alderen er jo "voksne",tidlig "utviklet"  i følge dem selv. Vanker med gutter som har bil og eget bosted.  Husker det var jenter på skolen som flyttet ut da dem var 13-14. Tilbydde vilt fremmede sex for alkohol og sigaretter .

Men det er vel disse som får påvist adhd i en alder av 40. Kunne allerede fortalt dem at dem selv eller foreldrene hadde nevroutviklingsforstyrrelser allerede for 25 år siden....

Anonymkode: 49c05...956

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

I følge deg da så mishandler jeg barna mine 👍🏼 voksne i dag altså, tror alt ungdom gjør som ikke har mål eller mening skal bunne ned i noe negativt og overgrep, dop, rus. Det kortet trekkes frem alltid. For noen enkle foreldre dere er. Herregud.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Finnes en mellomting da mellom det å ha frie tøyler og helt rigide regler 

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Innetid 20.30 og 22.00.

Er hun hos nabojenta i samme tomannsbolig får de lov å henge «hele» natten i helger og ferier, men da er det samme hus med foreldre jeg kjenner. Jentungen sovner jo aldri før tre uansett - selv om internettet er av😅

Anonymkode: f8cb5...55b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å rope omsorgssvikt om det her  er et hån mot de som virkelig blir utsatt for omsorgssvikt og nei å se en tenåring på Mac Donalds en gang er ikke omsorgssvikt 

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Å sitte på McD kl.22 i sentrum av de fleste byene i Norge, for eksempel en by som Narvik, er da virkelig helt uproblematisk ;)

Anonymkode: 942ae...0f0

Det er ikke helt uproblematisk. For selvom byer som Narvik er små, så er sentrum fortsatt der utelivet foregår i helgene. 14 åringer trenger ikke å henge på samme plasser som berusede universitets studenter.

Anonymkode: 35e05...251

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Her i byen virker det som om kjøpesentrene er blitt en slags «barnevakt» helt fra tidlig skolealder. De henger rundt på ettermiddagene og i helger i fra typ 8 års alder frem til senteret stenger. Syns oppriktig synd på ungdommen som jobber på normal og har lass med unger som springer rundt der inne. Foreldrene ser man ikke. Men desse ungene forsvinner når senteret stenger stortsett, om sommeren kan en se de henge utenfor etter stengetid også. På mcdonald’s og burgerking og slikt har jeg inntrykk av at de henger til ganske sent på kveld fra 12/13 års alder, men jeg føler at det er på en måte greit - da er de inne og i ro. Syns det er verre med de som henger rundtomkring i sentrum utenfor bensinstasjonene, bussterminalen og utesteder. Vi har store utfordringer i byen vår med rekruttering til stoff, barnevernsbarn som er «kule» og tøffer seg og driver med herverk og vold og som dessverre lokker med seg andre. En vet jo at i den alderen betyr rykte og status alt og det er lett og glemme impulskontroll og bli med på noe du ikke hadde tenkt - og det ser vi at skjer her. Så jeg skulle ønske foreldre var mer synlige og mer med i bildet. Mange virker helt uvitende om hva ungene driver med. De sitter gjerne selv hjemme og drikker vin og kan da absolutt ikke hente poden om det skjer noe.. Når jeg var 13 satt jeg hjemme og spiste taco med familien, var på venninnekvelder eller på kino. Jeg fikk ikke lov å drive dank i sentrum. Tror ikke vi fikk lov til å henge ute så sent i sentrum på fredag/lørdag før vi begynte på vgs og fikk dra på fest . Og jeg har ikke tatt skade av å ha så strenge regler - tror jeg 😅

Anonymkode: c1849...e0b

• Liker 1
Skrevet

Hadde innetid kl 22.00 på hverdager, og i helgen var det kl 23. Om vi dro til ungdomsklubb måtte vi hjem når det stengte. (Kl 23 fre, og 00.00 lørdag). Regelen var at vi ble henta av foreldrene, eller måtte gå hjem sammen. Dette gjaldt da jeg gikk på ungdomstrinnet. Så jeg syns ikke kl 22 på en fredag er så veldig sent for en 14 åring. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Overbeskyttende mødre trengs i dagens Norge, der barn så unge som 13-14 år faktisk kan finne på å drive fulle eller dopet rundt i byen.

Anonymkode: 7066a...5fd

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Her i byen virker det som om kjøpesentrene er blitt en slags «barnevakt» helt fra tidlig skolealder. De henger rundt på ettermiddagene og i helger i fra typ 8 års alder frem til senteret stenger. Syns oppriktig synd på ungdommen som jobber på normal og har lass med unger som springer rundt der inne. Foreldrene ser man ikke. Men desse ungene forsvinner når senteret stenger stortsett, om sommeren kan en se de henge utenfor etter stengetid også. På mcdonald’s og burgerking og slikt har jeg inntrykk av at de henger til ganske sent på kveld fra 12/13 års alder, men jeg føler at det er på en måte greit - da er de inne og i ro. Syns det er verre med de som henger rundtomkring i sentrum utenfor bensinstasjonene, bussterminalen og utesteder. Vi har store utfordringer i byen vår med rekruttering til stoff, barnevernsbarn som er «kule» og tøffer seg og driver med herverk og vold og som dessverre lokker med seg andre. En vet jo at i den alderen betyr rykte og status alt og det er lett og glemme impulskontroll og bli med på noe du ikke hadde tenkt - og det ser vi at skjer her. Så jeg skulle ønske foreldre var mer synlige og mer med i bildet. Mange virker helt uvitende om hva ungene driver med. De sitter gjerne selv hjemme og drikker vin og kan da absolutt ikke hente poden om det skjer noe.. Når jeg var 13 satt jeg hjemme og spiste taco med familien, var på venninnekvelder eller på kino. Jeg fikk ikke lov å drive dank i sentrum. Tror ikke vi fikk lov til å henge ute så sent i sentrum på fredag/lørdag før vi begynte på vgs og fikk dra på fest . Og jeg har ikke tatt skade av å ha så strenge regler - tror jeg 😅

Anonymkode: c1849...e0b

Oj så nedlatende , barnevernsbarn faktisk og foreldre sitter hjemme å drikker vin, du vet altså alt dette eller bare tenker du at de gjør det?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Overbeskyttende mødre trengs i dagens Norge, der barn så unge som 13-14 år faktisk kan finne på å drive fulle eller dopet rundt i byen.

Anonymkode: 7066a...5fd

Beste er vel bare å bure de inne på soverommet, tillit og frihet under ansvar trengs ikke når alle ungdom mistenkes konstant for å drive med negativ adferd som rus og kriminalitet.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Å rope omsorgssvikt om det her  er et hån mot de som virkelig blir utsatt for omsorgssvikt og nei å se en tenåring på Mac Donalds en gang er ikke omsorgssvikt 

Har selv blitt utsatt for ekstrem omsorgsvikt så nei det er absolutt ikke ett hån! 

Snakker ikke om macceren generelt. Men de som henger rundt sentrum og lignende sent på kveld og natten lang. Jobber med barn og ser og hører mye rart.  Ville holdt barna vekke fra slike steder sent! Å være hos en venninne/nabo og se film og kose seg eller spille fotball kl. 23 nær hjemmt er noe helt annet!

DU som forelder har plikt å oppdra og ta vare på barna dine! Det er mange griser rundt som sikler etter små jenter, selv om de ikke sier noe til dere så opplever en del uønsket oppmerksomhet og annet! Politiet sier gang på gang at hvor er foreldrene , kom å hent barna deres,de har INGENTING å gjøre i byen så sent! Problemet her er vel heller du! Vær forelder for barna dine du! De tar ikke skade av det, er vel heller omvendt! Og JO det er omsorgsvikt!

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Duller ikke med barna om du har regler, og heller vil de skal være trygge og ikke ligge dritings i en grøft hver helg...

Dritings av å sitte på McDonalds?

Anonymkode: 93623...286

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...